Paras helpotus nenä tukkoisuuteen!
On opetella hengittämään nenän kautta.
Mulla oli jatkuvasti nenä tukossa ja kuvittelin, että mulla on varmaan nenässä joku rakenteellinen vika, joka estää ilman kulkemisen. Alkuun opettelin vaan pitämään kielen oikealla paikallaan kitalaessa ja yhtenä päivänä ilokseni huomasin, että hengitän pelkästään nenän kautta ja se sujuu täysin ongelmitta.
Kommentit (18)
Paras konsti on kyllä syödä chiliä, niin varmasti aukeaa tukkoisinkin nenä.
Allergia-ajaksi voi ostaa apteekista suihketta, joka avaa nenän.
Loppui muuten samalla mun vasomotorinen nuhakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syön chiliä joka päivä. Ei ole paras konsti.
Ap
Nenäkannu, ehdottomasti. Huuhtelen usein suihkussa käydessä nenäkannulla ja merisuola vedellä. Mulla uniapnea maski ja nenän huolto tosi tärkeää. Nasolini koukussa olleena en niitä suosittele kuin hätätilanteessa.
Ei ole. Minulla on nenä tukossa lääkkeen sivuvaikutuksena. Ei auta nenäkannut, suihkeet eikä mitkään muutkaan.
Joillakin auttaa myös se kun ottaa ne herneet pois nenästään.
-winner-
Ei auta kun syy on allergiat. Allergialääke ja/tai Otrivin Comp auttaa.
Oletko käynyt lääkärissä? Mulla auttoi vain se, hän antoi hyvät tropit ja vaiva on tipotiessään.
Kielsi käyttämästä Otrivinia, koska se turvottaa limakalvoja entisestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt lääkärissä? Mulla auttoi vain se, hän antoi hyvät tropit ja vaiva on tipotiessään.
Mommox ja Acriseu auttavat ainakin mulla ja oli useita kuukausia nenä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lääkärissä ja saanut kortisonisuihketta. Pääni on myös magneettikuvattu ja sieltä ei löytynyt mitään rakenteellista vikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön chiliä joka päivä. Ei ole paras konsti.
Ap
Eli ei ole riittävän tulista. Se pitää olla semmoista, että päästä valuu hiki ja polttata v*tusti, niin kyllä silloin nenäkin aukeaa.
Ei auta, jos on rakenteellista vikaa tai sairaus tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Loppui muuten samalla mun vasomotorinen nuhakin.
Ap
Monella on kuitenkin ihan rakenteellinen vika nenässä ja siihen auttaa jonkin verran että pitää painonsa normaalina.
Myös itsellä on nenän oikea puoli ahtaampi kun vasen, siksi on myös useimmiten nukutta vasemmalla kyljellä, myös moneen ongelmaan auttaa nenän suolavesihuuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Nenäkannu, ehdottomasti. Huuhtelen usein suihkussa käydessä nenäkannulla ja merisuola vedellä. Mulla uniapnea maski ja nenän huolto tosi tärkeää. Nasolini koukussa olleena en niitä suosittele kuin hätätilanteessa.
Mulla noi nasoliinit ja muut kuivattavat nenän limakalvoja. Nenäkannu on hyvä. Joskus lisäsin pari tippaa öljyä siihen veteen, kun oli taas liyan kuiva nenä.
Suuhengittäjä keksinyt mullistavan asian