Minulla on keino tuhota lasteni ja äitini välit äitini oman toiminnan ansiosta ja avulla, jos haluan
Nauhoitan keskusteluani äitini kanssa, jossa hän vaahtoaa, miten lapseni käyttäytyi huonosti jossain tilanteessa, jossa minä olin lapseni kanssa kaksistaan ja jossa lapsi käyttäytyi ns. huonosti (mikäli kyseessä olisi aikuinen ja sillä mittarilla mitattaisiin).
Tekisin siitä tallenteen ja soittaisin lapselle.
Lapsi takuulla kauhistuisi, kun kuulisi, miten mummi ei tosiaankaan rakasta heitä, eikä ole terveen ihmisen tavoin esim. huolissaan siitä, miten lapsi loukkaantumisestaan selviytyi.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Okei, lapsi saa sinun puolestasi riehua liikkuvassa autossa, eikä tarvitse sanoa, että teki väärin?
Oletko huomannut, että hauskimmat bileet sattuivat aina poissaollessasi?
Ap
Kuulostaa kyllä sellaiselta purkaukselta, että ei hel... Ja tuo kielenkäyttö. Ap, tarvitset apua tuohon äitisuhteesi käsittelyyn.
Luuletko, että mustamaalaamalla (oli aihetta tai ei) äitiäsi lapsillesi vahingoitat heitä - lapsiasi!!!
Haluatko jatkaa sukupolivien yli jatkuvaa kaunaa ja katkeruutta ja sen tuhovoimia ihmisten psyykeissä, vai haluatko pelastaa omat lapsesi tuolta jatkumolta? Onko sinulla rakkautta siihen tarpeeksi? Siihen tarvitaan myös nöyryyttä ja armollisuutta. Jos et itsestäsi etkä äidistäsi välitä, niin välitä edes lapsistasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap mitä mieltä miehesi on äidistäsi?
Että hänellä on yksi totuus ja jos maailma ei toimi sen mukaan, äitini kieltäytyy uskomasta sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä sellaiselta purkaukselta, että ei hel... Ja tuo kielenkäyttö. Ap, tarvitset apua tuohon äitisuhteesi käsittelyyn.
Luuletko, että mustamaalaamalla (oli aihetta tai ei) äitiäsi lapsillesi vahingoitat heitä - lapsiasi!!!
Haluatko jatkaa sukupolivien yli jatkuvaa kaunaa ja katkeruutta ja sen tuhovoimia ihmisten psyykeissä, vai haluatko pelastaa omat lapsesi tuolta jatkumolta? Onko sinulla rakkautta siihen tarpeeksi? Siihen tarvitaan myös nöyryyttä ja armollisuutta. Jos et itsestäsi etkä äidistäsi välitä, niin välitä edes lapsistasi.
Miksi lasteni pitäisi luulla, että äitini rakasti heitä tai ajatteli heidän tunteitaan? Jos he eivät saa omakohtaisesti kokea, millainen sika se ihminen on, he syyttävät minua huonoksi äidiksi, jota toki jossain määrin, ja enemmän kuin itse siedän ja koen olevan heitä kohtaan oikein, olenkin, mutta haluan heidän näkevän, miten minua on kohdeltu. Ei ihminen sitä tajua, jos ei koe itse.
Ap
Lasten ei ole muutenkaan ehkä paha oppia, että muut ihmiset eivät ajattele aina heidän tunteitaan. Että oppivat eottamaan ystävät vihollisista ja ne, jotka välittävät heidät niistä, jotka ovat mukana vain hyötyäkseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lasten ei ole muutenkaan ehkä paha oppia, että muut ihmiset eivät ajattele aina heidän tunteitaan. Että oppivat eottamaan ystävät vihollisista ja ne, jotka välittävät *)heidät niistä, jotka ovat mukana vain hyötyäkseen.
Ap
*)Heistä
En kyllä nyt ymmärtänyt, mitä äitisi tällä kertaa teki.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nyt ymmärtänyt, mitä äitisi tällä kertaa teki.
Ei antanut tukea tilanteeseen minulle. Koska mä mietin OMAN LAPSENI TUNTEITA, äitini ei tippaakaan. Ja siksi hänen olisi pitänyt miettiä MINUA JA MUN tunteita, että on raskasta, kun lapsi loukkaa, mutta et halua oksentaa vihaasi siitä lapsen niskaan muka ”kasvatusmielessä”, kuten äitini minua kohtaan teki kun olin lapsi. Vihasi minua jo silloin. Ja kohteli väärin ja huonosti ja ilkeästi.
Ap
Koska mua harmitti, kun lapsi oli ensin iloinen ja katseli Schleich-vihkoa, ja oli hyvällä tuulella mutta sitten pahastui, tavallaan ihan tarpeettomasti, koska en tietenkään tarkoittanut kommenttiani arvosteluksi.
Mutta aivan kenen tahansa olisi syytä ymmärtää, että jos sadan euron tallipaketissa on pieni kissafigujri, niin sen ostaminen samalla lailla kuin yhden irrallisen kissan ei onnistu!
Ehkä lapsi sen tavallaan tajusikin, en tiedä mutta heitti silti vihon ja kynän pois takapenkille, kun sanoin asiasta.
Ap
Siis oliko sun äiti mukana autossa ja moitti lasta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Koska mua harmitti, kun lapsi oli ensin iloinen ja katseli Schleich-vihkoa, ja oli hyvällä tuulella mutta sitten pahastui, tavallaan ihan tarpeettomasti, koska en tietenkään tarkoittanut kommenttiani arvosteluksi.
Mutta aivan kenen tahansa olisi syytä ymmärtää, että jos sadan euron tallipaketissa on pieni kissafigujri, niin sen ostaminen samalla lailla kuin yhden irrallisen kissan ei onnistu!
Ehkä lapsi sen tavallaan tajusikin, en tiedä mutta heitti silti vihon ja kynän pois takapenkille, kun sanoin asiasta.
Ap
Niin äitini ois voinut normaaliälyisenä (mitä hän siis ei ole) jollainlailla auttaa minua, että olipas ikävää, mutta ei, koska se on s a a t an an paska narsisti, jota ei muiden tunteet kiinnosta, ja joka ei niitä edes tunnista tai tajua. Ihan tunnekylmä pelle koko ihminen, luonnehäiriöinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut, vaan mä soitin hänelle.
Koska mua alkoi vtuttaa se, kun mietin, että lapsena mulle ois raivottu siitä, että reagoin siihen tilanteeseen suuttuen enkä vain istunut kuin tatti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mua alkoi vtuttaa se, kun mietin, että lapsena mulle ois raivottu siitä, että reagoin siihen tilanteeseen suuttuen enkä vain istunut kuin tatti.
Ap
Niin halusin hänelle sanoa, että hän oli paska äiti. Koska ei itse näe, että oli.
Niin hän alkoi siinä sanoa lapseni tehneen väärin kun heitti ne vihot jne. Niin sen äänitän jatkossa vastaavassa tilanteessa ja soitan lapselle, että näin paljon se mummi sua ymmärtää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin halusin hänelle sanoa, että hän oli paska äiti. Koska ei itse näe, että oli.
Niin hän alkoi siinä sanoa lapseni tehneen väärin kun heitti ne vihot jne. Niin sen äänitän jatkossa vastaavassa tilanteessa ja soitan lapselle, että näin paljon se mummi sua ymmärtää.
Ap
Ja siis lapsi tekikin väärin, mutta äitini on aika häiriintynyt, kun halua siitäkin vaahdota. Aivan kuin kääntää puukkoa satutetun haavassa, vaikka satutuksen syykin oli tavallaan epäkypsyys eli se, että lapsi on vasta lapsi, eikä se, että hän ajatteli tuomittavasti tai mä tein pahasti.
Äitini ei tällaisia tajua, koskaon luonnehäiriintynyt paska. Saisi pyytää anteeksi. Ei tietenkään sanoisi lasten kuullen noin (tai sanoisi, jos puhuisin koko tilanteen lasten kuulleen, koska tuo on asia, mikä siinä siitä reta r d i st a on tärkeä) mutta haluan lasten kuulevan, että mummi puhuu ja tavallaan toivoo heille rangaistuksia selän takana.
Ap
Ap
Ihan sekavaa! Itse suutuit lapselle ja kun soitit äidillesi, niin hän sanoi lapsesi tehneen väärin. Mikä tässä nyt mättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin halusin hänelle sanoa, että hän oli paska äiti. Koska ei itse näe, että oli.
ApJa siis lapsi tekikin väärin, mutta äitini on aika häiriintynyt, kun halua siitäkin vaahdota. Aivan kuin kääntää puukkoa satutetun haavassa, vaikka satutuksen syykin oli tavallaan epäkypsyys eli se, että lapsi on vasta lapsi, eikä se, että hän ajatteli tuomittavasti tai mä tein pahasti. ***)
Äitini ei tällaisia tajua, koskaon luonnehäiriintynyt paska. Saisi pyytää anteeksi. Ei tietenkään sanoisi lasten kuullen noin (tai sanoisi, jos puhuisin koko tilanteen lasten kuulleen, koska tuo on asia, mikä siinä siitä reta r d i st a on tärkeä) mutta haluan lasten kuulevan, että mummi puhuu ja tavallaan toivoo heille rangaistuksia selän takana.
Ap
Ap
***) siis siinä figuurin ja tallin hinnan suhteuttamisessa.
Toki lapsen reaktio ei vastannut aikuisen vastaavaa siinä, kuten ei viskaamisessakaan, mutta aikuinen, joka satuttaa lasta siitä, että tämä ei ole aikuinen, on niin paha, että ansaitsisi kidutusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sekavaa! Itse suutuit lapselle ja kun soitit äidillesi, niin hän sanoi lapsesi tehneen väärin. Mikä tässä nyt mättää?
Suutuin lapsen lapsellisuudesta kyllä, mutta en sitä hänelle näyttänyt, koska lapsi EI OLE AIKUINEN. HEILTÄ EI VOI EDELLYTTÄÄ AIKUISTEN KÄYTÖSTÄ. Lapsi vasta kypsyy, ihan jo ominkin päineen vain aikuisten kanssa eläessään. Ja varsinkin lapsi oppii tilanteista ihan vain elämällä niitä.
Pahastuin osin siksikin, että minulle tuli hiukan surkea olo, kun lapselle tuli paha mieli.
Ap
Siis millä kamoilla saa tämmöset harhat päälle 🤦🏼♀️
Olisi varsin haukaa, jos lapsi kysyisi äidiltäni, että miksi sä sanoit siinä puhelussa, että mua ois pitänyt haukkua?
Tosin äitinihän siihen lässyttäisi heti, että ”ei haukkua, vaan sanoa, että se oli väärin” ja koska lapsikin tietää, että se oli, niin se ei ois niiiin paha. Mutta äitini äänensävy puhelimessa paljastaa, ettei hän kuitenkaan ajatellut lasta tunnetasolla laisinkaan, ja se on heille kuuluva tieto.
Ap
Ap mitä mieltä miehesi on äidistäsi?