Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaustestin teko ahdistaa ja pelottaa vaikka haluankin äidiksi :(

Vierailija
15.02.2014 |

Miehen kanssa lopetettiin ehkäisy viime kuussa ja nyt on kai se ns. eka yrityskierros koskaan. Seksiä ollaan harrastettu suunnilleen joka päivä ja no luulisin että meillä on kaikki edellytykset raskauteen. 

Huomenna pitäisi menkat alkaa ja silloin kai voisi testata? 

Eilen ostettiin muutamat testitkin kotiin kauppareissulla ja mies on ihan into piukeena odottamassa huomista että testaisin. Niin olin minäkin kunnes nyt tänä aamuna tuli ihan sairaan ahdistava olo. Katselin clear bluen sivuilta videota missä demonstroitiin miten testi tehdään ja mua alkoi niin ahdistaa etten ymmärrä miksi. Yhtäkkiä toivonkin etten olisi raskaana, toivon ettei mun edes tarvis tehdä koko testiä että ne menkat sieltä tuliskin. En ymmärrä miksi musta tuntuu tältä?

Mulla on ihana mies, ollaan oltu yhdessä jo kuusi vuotta joista naimisissa kolme, kummallakin kivat työpaikat, asutaan vuokralla mutta kolmiossa joten tänne kyllä sopii vielä ainakin tässä vaiheessa vauvankin kanssa. Itse aloin vauvakuumeilemaan jo kolme vuotta sitten mutta molemmat vielä opiskeltiin ja mies toppuutteli. Kun jätettiin ehkäisy niin olin ihan seitsämännessä taivaassa ja mietin tulevaa vauvaa päivin ja öin ja nyt miksi nyt ahdistaa? 

Onko tää ihan normaalia? Pliis sanokaa joku että on !

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä taitaa olla kierrokset pikkusen liian korkealla asian suhteen. Eihän se ole mikään ihme, jos alkaa mietityttämään, mitä ootte tekemässä. Ei se silti tarkoita, että jokin mättäisi. Lapsen teko on niin iso asia, että laittaa varmaan pohtimaan. Höllätkää vähän ja onnea tulevaan!

Vierailija
2/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se varmaan ihan normaalia. Kyllähän se on iso elämänmuutos varmasti, ja normaalia tuntea myös ahdistuksen tunteita kun hyppää tavallaan tuntemattomille ja vieraille vesille :). Itselläni ei tosin ole lapsia, joten en osaa varmaksi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkaisyn jatitte juuri pois ja oletat heti raskautuneen? Jos se yhtaan lohduttaa niin aika epatodennakoista koska (vuosien) hormoonien pumppaukset kehoon vaatii aikaa etta keho toimii taas luomuna joten olisi tosi hyva tuuri jos nyt jo saisit plussan testiin

Toisekseen mun mielesta ei ole mitaan jarkea tehda raskaustestia ellei sitten ole laaketieteelliset syyt aiemmin kuin menkat ovat ihan oikeesti myohassa. Jos menkkojen pitaisi alkaa huomenna niin ei valttamatta kannata testata huomenna( vaikka olisitkin raskaana niin isolla todennakoisyydella testi nayttaa negatiivista tai niin haaleaa plussaa ettet edes nae sita omin silmin)  vaan odottele koko paiva ihan rauhassa, ylihuomenna jos ei menkkoja edelleenkaan nay niin sitten vaan testaile aamusta ja jos yhtaan maltat niin parempi jos testaisit sita seuraavana paivana, ainakin saisit varmemman tuloksen.

Ja ihan normaaliahan se on etta raskaustesti aiheuttaa ahdistavia ajatuksia. Varsinkin ensimmaisen lapsen kohdalla. Se on todellakin hyppy tuntemattomaan mutta yrita ajatella etta sinun vanhempasi, sun miehen vanhempasi, monet ystavasi ja tuttavasi ja monta miljoona ihmista maailmassa on selviytynyt raskaudesta ja aityydesta joten mikset sinakin ? :) Kylla te parjaatte :)

Vierailija
4/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, monella saattaa olla heti pillereiden lopettamisen jälkeen sellainen erityisen hedelmällinen kausi. Tuttavalle määrättiin pillerit parin kierron ajaksi, kun ei meinannut tulla raskaaksi. Sitten tärppäs.

Vierailija
5/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan vastauksista! Totta kai mä ymmärrän että vaikka olosuhteetkin olisi täydelliset niin silti mahdollisuus raskauteen ei ole aina kovinkaan varmaa, mutta toisaalta kun en ole koskaan hormonaalista ehkäisyä käyttänyt ja ikääkin multa löytyy 26 v joten luulisin hedelmällisyyden olevan ihan hyvällä mallilla. 

Pelottaa ja ahdistaa edelleen ja ajattelinkin että miksi pitäisi testata jo huomenna, jos olen raskaana niin kyllähän sen nyt huomaa poisjääneistä menkoista ja sitten vaan tekee testin varmistaakseen. Mulla kun  menkatkin on aina niin kellontarkat, kierto tasan 28 päivää ja aamusta alkaa noin kello 7-12 välillä :D että että jos siitä menee yli niin osaan jo alkaa valmistautumaan positiiviseen raskaustestiin.

ap

Vierailija
6/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja tuntemuksia, joita kävin itsekin jokunen aika sitten läpi. Itse raskauduin 10v pillereiden jälkeen tokasta kierrosta. Sain ekan plussan testiin jo neljä päivää ennen menkkoja, ja siitä se vahvistui joka päivä. Eli testaa vain heti huomenna aamupissasta. 

Valitettavasti tosin meni keskiviikkona viikolla 6 kesken. :( 

Vierailija
7/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa ap varmasti, mulla ollut sama tunne aina vaikka lapset erittäin toivottuja ja toista odotettiin 2v ja itkin jo sitä, että kun ei me sitä toista lasta koskaan saada. (joo ja tiedän että loppusestaan todella lyhyt aika odottaa)

Se on kuitenkin niin valtavan iso elämänmuutos mikä siitä seuraa, mutta se on tervettä vähän "pelätä" ja miettiä. Se on osa sitä äidiksi kasvamista. :) Ja minä itkin ja tuskastelin pitkin raskautta, että ku saisi tämän vielä peruttua. Mutta lapset on kyllä maailman rakkaimpia!

T: 2 lasta ja kaksi keskenmenoa.

Vierailija
8/25 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle!!! :) Noi tunteet (apua ihanaa musta tulee äiti--en pysty tähän soitan kohta ajan aborttiin) jotka heittelee laidasta laitaan on ihan normaaleja, onhan toi varmaan sun elämäsi suurin muutos tähän asti ja varmaan ikuisestikin joten ihan ookoo että tunteet heittelee ja kokee iloa ja epävarmuutta yhtäikaa. Mutta älä lietso niitä negatiivisia tunteita liikaa ja jos tuntuu että negatiiviset tunteet ottaa liikaa valtaa niin puhu ihmeessä terveydenhoitajan kanssa ja sano tunteet ääneen miehellekin. Mun mies osas aina sanoa just niin oikeat lohduttavat sanat kun ekan raskauden aikana koin suuria epävarmuuden tunteita :)
Tsemppiä ja toivotaan että raskaus etenisi mahdollisimman hyvin :) Onnea vielä kerran!

Vierailija
9/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ap!

Täällä myös sekavia tunteita kun menkat ei tänään alkanu. On myös mahdollista että tässä kierrossa tuli ns myöhästynyt ovulaatio viikon linkistä päätellen ja menkat alkaa vaan myöhemmin.Kuitenkin odotan niin innolla etteivät menkat ala mutta kuitenkin mielessä pyöriikin että kääk koulu jää kesken kääk sitä ja tätä. Sovimme mieheni kanssa että aktiivinen yritys alkaa parin kk päästä että ehdin saada koulun hyvälle mallille.

Kuitenkin uskon että lapsi tulee juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Petyn tietysti jos kk alkavat mutta silti haukon henkeä jos plussan saan!

Tsemppiä ja ilmoittele miten kävi!

- vivian

Vierailija
10/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limoista korjaan ei linkistä ;)

-v

Vierailija
11/25 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Tuhru#argh mikä sana# alkoi tiistaina..

Olen aika varma, että menkat oli vain myöhässä, mutta todella suuri ero verrattuna edellisiin menkkoihin joten testaan varalta tuon viimeisen poislauantaina.. silloin pitäisi näkyä jos on näkyäkseen kun ovulaatiosta kaksi viikkoa..

Jatkamme mieheni kanssa maaliskuun ajan rauhallista tulee jos tulee menoa ja huhtikuussa jatkuu säännöllisempi läheisyys ;-D

Kaikkea hyvää teidän tulevalle perheelle ap ja nauti raskaudesta <3 minäkin tulen sitten hieman vain perässä ;)

Vierailija
12/25 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, raskaustesti on tehty tänä aamuna kun menkkojen olis pitänyt alkaa.

Viime yönä nukuin tosi huonosti, näin painajaisia ja katsoin kelloa joka viiden minuutti josko se olisi aamu ja uskaltautuisin tekemään testin. Vaikka se ahdistikin ja pelotti mutta silti malttamattomana ja innostuneenakin heräsin kello kuusi ja hiippailin vessaan. Jalat täristen pissasin tikkuun ja jätin tikun kylppäriin viideksi minuutksi ja pyysin miestäni katsomaan raskaustestin tuloksen mun kanssa yhdessä. En muista koska mulla olis viimeks pamppaillut sydän yhtä lujaa ja kuinka kädet tärisi ja mielessä oli niin monta ajatusta. Mietin että jos se on negatiivinen niin varmasti jonkinlainen suru ja tyhjyyden tunne tulee mutta jos se on positiivinen niin paniikki tulee ja toivon että se oliskin nega.

No haalea toinenkin viiva siihen testiin oli ilmestynyt joten safe to say my eggo is prego :D Itkettiin ja naurettiin yhtäikaa mieheni kanssa ja siis nyt on tunteet niin pinnassa että itken nytkin kun tätä kirjoitan. Tein siis vaan yhden testin ja mulla oli clearblu:n se viikkotestikin odottamassa kaapissa, mies oli niin innoissaan että tyrkytti sitäkin jo mulle mutta ajattelin tehdä sen huomisen aamupissasta että saa varmemman tuloksen. Mies lähti just työvuoroon ja olen nyt yksin kotona. Tekis mieli kertoa parhaalle ystävälle tai omalle siskolle mutta maltan vielä mieleni. Huomenna soittelen sitten aikaa ultraan, mies oli ehdottomasti sitä mieltä että mennään varhaisultraan maksoi mitä maksoi mutta sitäkin täytyy vielä odotella koska ei mulla taida vielä olla viikkoja kasassa tarpeeksi että ultrassa näkyis sydänäänet sun muut.

Apua miten voi ollakaan näin sekavat tunteet. Joka toinen minuutti olen ihan innoissani ja niin onnellinen ja joka toinen minuutti mietin että voi kun vaan voisin perua tän ja menis nyt vaikka kesken.. Ihan kamalaa mutta just nyt on tällaiset fiilikset :) :(

Hei vivian tuuhan kertomaan tänne miten sun testailujen kävi? toivottavasti +++

ap

Vierailija
13/25 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan mahtavaa Ap!!! Onnea!! Plussa se on vaikka hailakka olisikin!! Tuli hyvä mieli lukea sun viesti :-)!

Mulla menkat ei vieläkään alkanu. Testasin taas tuollaisella tosi herkällä 10 liuskatestilla ja näytti haaleaa negaa joka vähän voimistu sitten ajan kuluessa..

Yritän nyt varautua siihen että kaikesta toiveesta huolimatta menkat alkaa vasta viikon päästä jos tämä myöhäinen ovulaatio kp 21/28 pitää paikkaansa. Onhan tämä jännitys silti samaan aikaan kamalaa mutta ihanaa.. teen vielä ens viikolla muutamia testejä ja ilmoittelen tänne.

Laskitko jo lasketunajan? Onko se noin 26.10?

Minä viime kierrossa jo kyselin siskolta raskausoireista mitä sillä oli ja nytkin tuli ihmeteltyä viikon kestänyttä limaa joten se on

ainoa joka tietää että odotan menkkoja..

Miehelle oon meinannu sanoa pari kertaa jo mutta aina oon turhaa luonu odotuksen ilmapiirin ja menkat on tullu. Nyt jotenki haluaa sietää sen pettymyksen sitten vaan itse.

Palataan!:-))

-v

Vierailija
14/25 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä testillä muuten testasit??

Jotenki epäilyttää nuo mun netistä tilatut lerpakkeet..

-v

Vierailija
15/25 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla susta V! 

Siis en ole mikään ekspertti mitä tulee raskaustesteihin, 26-vuotiaana tein tänä aamuna elämäni ekan testin :D

Ostettiin useampi testi ja tänä aamuna tein tällasella clear blue:n testillä missä tulee kaksi viivaa joista muodostuu plus

http://cdn1.feelunique.com/img/products/28212/Clearblue__Plus_Pregnancy_Test_x2_1372079911.png

Ihan selkeesti näkyy se toinenkin viiva, siis väri ja kaikki mutta ei todellakaan yhtä vahva kuin se testiviiva.

Jos nyt mietin niin mulla ei ollut kyllä kovastikaan mitään oireita..Oikeastaan ainoo oire minkä sanoisin että 6 päivää ovulaation jälkeen mulla pisteli alavatsaa, jotenkin kuumotti ja hellästi kramppasi. Nyt ihan pari viime päivää ollet tunteet pinnassa mutta sen voisi kyllä pistää ihan hyvin sen piikkiin että olen hermoillut mahdollista tulevaa elämänmuutosta.

Laskin lasketunajan viime menkkojen perusteella ja se oli 27.lokakuuta

Toivon sulle oikeesti plussatuulia ja jos nyt menkat alkaa niin uuteen yritykseen vaan ens kuussa. Voisithan sä ihan huvikseen vaikka laskeakin ovulaation tai testailla sen että tietäis mihin aikaan ajoittaa eniten yhdyntöjä :)

ap

Vierailija
16/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:40"]

Moikka ap!

Täällä myös sekavia tunteita kun menkat ei tänään alkanu. On myös mahdollista että tässä kierrossa tuli ns myöhästynyt ovulaatio viikon linkistä päätellen ja menkat alkaa vaan myöhemmin.Kuitenkin odotan niin innolla etteivät menkat ala mutta kuitenkin mielessä pyöriikin että kääk koulu jää kesken kääk sitä ja tätä. Sovimme mieheni kanssa että aktiivinen yritys alkaa parin kk päästä että ehdin saada koulun hyvälle mallille.

Kuitenkin uskon että lapsi tulee juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Petyn tietysti jos kk alkavat mutta silti haukon henkeä jos plussan saan!

- vivian

[/quote]

Kiva kuulla etten ole ainoa ja "hauskaa" et siellä on joki ihan samassa tilanteessa kuin minä. Mutta mulla ei oo edes koulut keskessä enää. Ihan innostuneena olen kuulostellut vartaloa koko tän ekan kierron ajan, 8 päivää oviksen jälkeen tuntui kipua alamasussa ja tuli hiukan vertakin joten ajattelin että olisko kiinnittymistä ja olin niin positiivisin mielin. Mitään muita raskausoireita ei ihan oikeesti ookkaan tullut. Rinnat ei oo kipeet, ei oo pahaaoloa, ei oksetusta, ei väsymystä ei siis mitään mutta huomenna pitäis alkaa menkat. Varmaan nyt viel jännitän niin paljon et vaikka en olis raskaana niin menkat myöhästyy.

Mies taas on niin innostunut että hiukan huvittaakin :D Sitä ei näytä yhtään ahdistavan. Vaikka raskaus on molemmille vanhemmille ihan maailman suurin juttu niin onhan se ihan erilaista naiselle kun me se lapsi kuitenkin kannetaan mahassa ekat kuukaudet...

Miten sulla Vivian? Miten sun mies suhtautuu? Entä onko sulla ollut raskausoireita? Milloin meinaat testata?

ap

Vierailija
17/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin tuon olevan ihan normaalia :) itsellä plussatesti aiheutti isoja tunnemyrskyjä ja -vuoristoratoja vaikka lapsi oli iloinen yllätys (mentaliteetilla tulee jos on tullakseen). Välillä ahdisti ja välillä olin onnesta soikeana.

Sama tunnemyrsky alkoi vikan kolmanneksen aikana ja välillä hirvittää tulevaisuus - vaikka siis kaikki on hyvin, elämäntilanne hyvä ja kohdussa kasvava lapsi jo nyt todella rakas. Laitan kaikki tunteet suuren ja uuden elämänmuutoksen piikkiin vaan.

Vierailija
18/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:40"]

Moikka ap!

- vivian

[/quote]

Kiva kuulla etten ole ainoa ja "hauskaa" et siellä on joki ihan samassa tilanteessa kuin minä. Mutta mulla ei oo edes koulut keskessä enää. Ihan innostuneena olen kuulostellut vartaloa koko tän ekan kierron ajan, 8 päivää oviksen jälkeen tuntui kipua alamasussa ja tuli hiukan vertakin joten ajattelin että olisko kiinnittymistä ja olin niin positiivisin mielin. Mitään muita raskausoireita ei ihan oikeesti ookkaan tullut. Rinnat ei oo kipeet, ei oo pahaaoloa, ei oksetusta, ei väsymystä ei siis mitään mutta huomenna pitäis alkaa menkat. Varmaan nyt viel jännitän niin paljon et vaikka en olis raskaana niin menkat myöhästyy.

Mies taas on niin innostunut että hiukan huvittaakin :D Sitä ei näytä yhtään ahdistavan. Vaikka raskaus on molemmille vanhemmille ihan maailman suurin juttu niin onhan se ihan erilaista naiselle kun me se lapsi kuitenkin kannetaan mahassa ekat kuukaudet...

Miten sulla Vivian? Miten sun mies suhtautuu? Entä onko sulla ollut raskausoireita? Milloin meinaat testata?

ap

[/quote]

Kuulostaa tutulta!

Oon ollu marraskuusta asti valeraskaana niin monesti kun oon silti salaa toivonu raskautta vaikka mies on vasta rinnalla lämmenny asialle. Joka kk oon oottanu tuleeko menkat ja aina pettymys ja silti ollu mukamas oireita:-D mies on pelokas mutta puhuu, että sitten kun meillä on lapsi yms eli todella paljon vuoden keskustelun jälkeen kypsynyt asiaan :-) toivon että tämä kuume tarttuu häneenkin kun lasta aletaan odottamaan jos ei jo odoteta;)

Siis ei mitään oireita! Ehkä flunssan oloa nenässä ja alkuviikosta oksensin kun tuli heikko olo mutta luulen että liika suklaa teki sen :-D tunsin myös viiltävän kivun mahassa nopeasti viikko sitten,mutta kaikki voi olla ihan sattumaa!

Olo on ihan normaali eikä edes kk oireita ole mitä yleensä on..kamalaa piinausta! Eilen oli pakko testata mutta nega. Huomenna vois kokeilla taas!

Niin huomenna sulla pitäs alkaa?Onko sulla yleensä aikaisemmin menkka oireita? Tuntuuko nyt semmosia? Jännää!!!

-vivian

Vierailija
19/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkonen jos te ette nyt ole vielä aloittaneet yritystä niin mikä teillä on ehkäisynä?

Joo en sitä tajua että itse olen jo monta vuotta kuumeillut ja malttamattomana odottanut että mieskin lämpenisi vauva-ajatuksille ja nyt vihdoin kun mieskin vauvakuumessa ja kaikki muutenkin niin hyvin kuin mahdollista niin miksi sitä nyt tunteekin niin suurta ahdistusta tulevasta.

Huomenna pitäis alkaa menkat ja yleensä on vähän kramppeja mahassa edellisenä päivänä, viel ei oo mitään tunteita. Ei edes haluta suklaata :D Mutta voi olla ihan itsekehitelty oire. 

Sanoin miehelle tänään että en ala vielä huomenna kalliita testeja tuhlailemaan että odotetaan että luontoäiti antaa menkat ja jos ei niin yliihuomenna sitten aion testata, mies ihan ihmetteli että miten oonkin yhtäkkiä näin rauhallinen ja malttavainen...En oo sanonut hälle että mua pelottaa ja ahdistaa.

Totta puhuen mun menkat on AINA tulleet ihan ajoissa, ehkä teinivuosina ei aina mutta nyt sanotaanko että viimeiset 6 vuotta ovat kyllä tulleet kellontarkasti samaan aikaan aina ja en oo koskaan oikeestaan aiemmin epäillyt raskautta. Okei ehkä joissain kierroissa jos ollaan mentykin keskeytetyllä yhdynnällä niin oon muka tuntenut raskausoireita mutta menkat ovat aina tulleet ajallaan. Että tää on nyt mun eka kerta elämässä että ostin raskaustestin itselleni :D huh niin jännittävää ja pelottavaakin

ap

Vierailija
20/25 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä!! Jotenkin oon jo pakkomielteinen tämän asian kans ja googlaan oireita Vähön väliä vaikka mitään ei ois.. kait tämä on se kuuluisa vauvakuume , että ihmiset lisääntyisi kuten sielläkin kuulostaa olevan;D

Alussa mentiin kumilla sitten pikkuhiljaa keskeytettiin yhdyntä (miehen toiveesta askel askeleelta) ja nyt on tavallaan oltu että tulee jos tulee mutta ei olla ajoitettu ovulaation lähelle tarkoituksella yms. Tarkotus oli katsella tässä ja aloittaa aktiivinen haikaran odotus huhtikuussa kun saan opiskelut niin että oppari projekti jää syksylle enään..

Mulle tämä iloinen yllätys olisi mukavampi ja uskon että myös miehelle kuin että oltais suunniteltu tarkasti kaikki ja jännittämällä jännitetty tärppääkö:-)

Rintoja oon kopeloinu ja ne on arat tai iho on arka. Puristelessa sisältö tuntuu kovalta?

Nyt kun tässä kirjoittaa näitä ajatuksia ja lukee sun ajatuksia, toivon ETTÄ saadaan lokavauvat!!:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän