Kävin puntarilla ja se näytti 137,7kg
Päätin (taas kerran) että nyt loppuu tää touhu, pakko saada laihdutettua.
Elän suklaalla ja jugurtilla, ja pitäisi niiden tilalle ostaa jotain muuta kun nyt lähden käymään kaupassa, en vaan tiedä mitä. Karppaaminen olisi varmaan mulle hyväksi kun olen niin pahassa sokerikoukussa. Vaikeus on siinä että on vaikea syödä normaalia ruokaa paljon, kasviksista menee maha kuralle, ja olen aina ollut tosi huono juomaan vettä. Tiedän kyllä kaikki ongelmani, olen tässä taistellut painon ja masennuksen kanssa koko aikuisikäni.
Pitäisi vaan päästä alkuun jotenkin helpolla, kun on niin väsynyt että tuntuu ettei jaksa edes pureskella mitään, tai hengittää. Jos olisin yksin, jäisin vaan makaamaan, ja joisin vaan vettä. Mutta lasten takia on pakko mennä kauppaan, ja syödä jotain järkevää että jaksaa hoitaa pakolliset.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:18"]
Ei pahalla mutta miten voi lihoa tuollaisiin mittoihin pelkällä suklaalla ja jugurtilla. Paljonko kaloreita syöt päivässä? Itsekin olen ylipainoinen (85kg) ja vedän kyllä lähemmäs 3000kaloria päivässä.
[/quote]
En oo ap, mutta mua ärsyttää tuollaiset taivastelijat niin kuin sinä. Sitä on turha jäädä murehtimaan, että kuinka joku voi painaa 137 kiloa. Hei jenkeissä ne jotkut painaa yli 200 kiloa ja siellä vielä joku äiti tai puoliso raahaa ruokaa niille himaan, että lihominen voi jatkua. Todellista rakkautta, joo...
Kaikilla meillä on oma menneisyys, voi olla rankkojakin juttuja takana ja ruoka on helpoin tapa saada mielihyvää, jotta pahat asiat sais pois mielestä. Sitten tietenkin se lihominen tuo lisää huonoa oloa, jota poistetaan syömällä taas sitä hyvää lisää.
Eikös se nyt ole hyvä, että ap yrittää hakea apua syömisiin ja vinkkejä miten omaa ruokavaliota voi parantaa. Turha siis jeesustella, että miten tähän on päädytty, että hyi kamala, kuinka joku voi!!! Mun mielestä on hyi kamala, kuinka joku voi raiskata lapsen tai murhata lähes 70 nuorta kylmäverisesti ja saada siitä vaan 21 vuotta linnaa ja viikkorahan ja senkin vähyydestä viittii valittaa. ELÄMÄ ON!
Paljon tsemppiä ap!! Tunnistan tuon, että ei osata juoda tarpeeksi ja sitten syödään suklaata ihan liikaa...karppaus toimii, mutta tutustu aiheeseen kunnolla ettet mokaa heti alussa! Tule karppaus.info-sivustolle keskustelemaan, sieltä saat apua.
Onneksi ei ollut 447. Se olisi paha.
Onneksi ei ollut 447. Se olisi paha.
21 vielä!
Karppauksessa on useampi eri suuntaus ja sinä voisit syödä esim. ihanaa, rasvaista turkkilaista jogurttia maustamattomana manteleiden ja marjojen kanssa...joukkoon hieman hunajaa makeuttajaksi, jos tykkäät, keinomakeutetuista kannattaa pysyä erossa koska monella ne lisäävät sokerinhimoa.
Tuo veden juomattomuus on ongelma. Pelkkä jano voi tehdä näläntunteen ja tulee syötyä liikaa. Ala nyt kuitenkin vaan juomaan sitä vettä, ei se ole niin vaikeaa.
Katsopas tämän blogin kirjoittajan onnistumistarina. Hän on toiminut minun innoittajana ja olen laihtunut noudattamalla samanlaisia elämäntapamuutoksia. Katso kuvat lähtötilanteesta. http://mayakuntoon.blogspot.fi
Pystytkö lisäämään yhtään liikuntaa arkeen?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:18"]
Ei pahalla mutta miten voi lihoa tuollaisiin mittoihin pelkällä suklaalla ja jugurtilla. Paljonko kaloreita syöt päivässä? Itsekin olen ylipainoinen (85kg) ja vedän kyllä lähemmäs 3000kaloria päivässä.
[/quote]
Mulla on peruskulutus mittauksen mukaan 2000 kaloria, ja varmaan en syö keskimäärin paljon sen yli, mutta liikun tosi vähän, ennen tein kesäisin puutarhahommia, mutta enää en oikein jaksa niitäkään. Talvella paino aina vähän nousee ja kesällä laskee. En vaan ole osannut koskaan laihduttaa. Kaksosraskauden jälkeen 5 vuotta sitten on kunto mennyt kovaa alaspäin, sen takia olen käynyt verikokeissakin, kun tämä olo ei tunnu enää normaalilta läskiololta.
Nyt en ostanut suklaata kun kävin kaupassa, ja nyt mulla on sellanen olo että ei helkkari, miksi mulla ei ole mitään hyvää syötävää, oikeesti viiksettää, joku oli syöny mun loputki suklaat sillä aikaa kun olin kaupassa, joskus olen tässä tilassa lähtenyt vaikka ABC:ltä hakemaan suklaata kun on lujaa ottanut päähän. Tähän aikaan päivästä tuntuu aina että peli on jo menetetty, kuolen kohta, ihan sama vaikka syön vähän suklaata.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:28"]
Pystytkö lisäämään yhtään liikuntaa arkeen?
[/quote]
Mä haluaisin pudottaa painoa sen takia, että jaksaisin tehdä puutarhatöitä ja pintaremonttia tähän taloon, keväällä on esikoisen ylioppilasjuhlat ja haluaisin että täällä näkyy että olen tehnyt paikat nätiksi, eikä tarvisi hävetä meidän kotia. Kaikki kyllä tietävät että olen uupunut, mutta haluaisin yllättää sukulaiset iloisesti, että olisi paikat kunnossa, niin talossa kuin meikäläiselläkin. Jospa se masennuskin hellittäisi kun painon saisi putoamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:30"]Tässä leipä-jugurtti-suklaaruokalista jota noudattamalla seuraavat 4 kk laihdut satakiloiseksi:
Aamu:
Iso ruisleipäviipale, jonka päällä 2 viipaletta edamjuustoa ja iso viipaloitu tomaatti
200 g jugurttipikari, ihan sama mikä
Kahvia tai teetä
Lounas:
2.5 dl mitä ruokaa sattuu olemaan
Iso leipäviipale jonka päällä vähärasvaista leikkelettä 4 siivua ja 100 g kasviksia (1 tomaatti tai paprika, pätkä kurkkua tms.
Jälkiruuaksi 5 palan suklaapatukka
Töitten jälkeen iltaruokaa laittaessa 200 g pikari jugurttia
Päivällinen:
2.5 dl mitä ruokaa sattuu olemaan
400 g kypsennettyjä nuppuvihanneksia
200 g jugurttipikari
[/quote] Minä syön suurinpiirtein noin, enkä laihdu. Painan 115 kiloa.
MItähän tuosta listasta mahtaa tulla kaloreita? ap
Minun puntariin näytti vuosi sitten 144,1kg. Tänä päivänä se näyttää 52 kiloa vähemmän. Täydellinen elämäntapamuutos on pitänyt tehdä. Ei asiat toki heti tapahtuneet, mutta vuodessa on jo tullut kivasti tulosta aikaan. Ja matka jatkuu yhä.
Itselläni ongelma olivat väärien ruokien lisäksi myös annoskoko, ateriarytmi, se etten liikkunut ollenkaan jne. Nyt liikun 6 x viikossa. Ja kun syö oikein niin saa syödä ja paljon.
Tsemppiä
Lue tämä blogi tarkkaan, itse sain sieltä apua ja paino pudonnut, olen normaalipainoinen: http://terveydeksesi.fix4you.se/#post358
Lue myös tämä: http://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/
LUE TARKKAAN, mieti ja sitten aloitat, onnea matkaan!