8kk vauva konttaa perässä ja puree!
Hei, ongelma on nyt se, että meidän 8kk vauva jahtaa (nimenomaan) minua ja puree kuhan tavoittaa varpaat. Muille tätä ei tee, eli isä ja muut tyypit kyllä saavat olla rauhassa.
Olen yrittänyt napakkaa "Ei!":tä ja nostanut lapsen pois aina kun puree. Yleensä nauraa kiellolle tai menee vakavaksi ja sanoo "Öh?" mutta pian on taas kimpussa. Olen kokeillut napakkaa ääntä, jopa huutamalla sanonut todella vihaisesti ei, jolloin lapsi hetkellisesti lopettaa ja katsoo, mutta kohta hyökkää uudelleen. Pois kun nostan, niin pian tulee taas takas.
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
Kommentit (37)
Haha, anteeksi nauratti kovasti tämä aloitus ja kommentit :D Mulla kanssa 8kk vauva, silloin tällöin koittaa purra myös.. Yleensä auttanut kun olen sanonut että nyt sattui ja voivotellut josta vauva ollut ihmeissään, tämän jälkeen sitten olen sanonut että ei saa purra ketään. Entiedä ymmärtääkö se mitään mutta ainakin loppunut tuo pureskelu. :)
Mutta meillä tämä on ihastunut jalkalamppuun jota käy hakkaamassa ja koittaa kaataa sen, sama ralli meillä sen asian kanssa kun ei meinaa millään uskoa. :)
Muljahteleeko silmät ja kiipeileekö pitkin seiniä? En kyllä keksi muuta kuin manaajan kutsumisen paikalle.
Huono äidiksi kirjoitti:
Minulle ei tule muuta mieleen kun purra kovempaa takas tai kiljua suoraan korvaan tai heittää ja potkia. Mutta mikään noista ei TODELLAKAAN ole hyvä. Mutta jos nyt minun on pakko tehdä asialle jotain, ja olisin sinä, niin huutasin erittäin napakasti ja kannan vauvan esim. Omaan sänkyynsä ja huudan että "siinä olet ja pysyt". Mutta sitten noin 15 minuutia myöhemmin hakisin vauvan ja katson osaako käyttäytyä.
Joo, ei missään nimessä mitään noista.
Ei olisi kannattanut antaa vauvalle nimeksi Damien.
M
Tekisikö hampaita. Anna kylmää kurkkua purtavaksi.
Vauvojen huomiohakuisuuteen auttaa yllätysmomentti! Huomioi lapsi jo ennen kuin on varpaillasi, yllätä hänet vaikka kaappamalla syliin ja tekemällä jonkun hassun äänen samalla kun pyöräytät ympäri. Jos sylissä ollessa yrittää vielä purra, sanot että ei saa purra, se sattuu, ja sitten annat vaikka maissinaksun tilalle ja kerrot että tätä saa purra. Meillä auttoi myös että opetettiin lapsi pussaamaan ja paijaamaan puremisen ja lyömisen sijaan, oppi tosi nopeasti, parissa viikossa kun jaksettiin aina toistaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, ongelma on nyt se, että meidän 8kk vauva jahtaa (nimenomaan) minua ja puree kuhan tavoittaa varpaat. Muille tätä ei tee, eli isä ja muut tyypit kyllä saavat olla rauhassa.
Olen yrittänyt napakkaa "Ei!":tä ja nostanut lapsen pois aina kun puree. Yleensä nauraa kiellolle tai menee vakavaksi ja sanoo "Öh?" mutta pian on taas kimpussa. Olen kokeillut napakkaa ääntä, jopa huutamalla sanonut todella vihaisesti ei, jolloin lapsi hetkellisesti lopettaa ja katsoo, mutta kohta hyökkää uudelleen. Pois kun nostan, niin pian tulee taas takas.
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
Oletko varma, ettei sen isä ole naapurin bittbull tai snautseri siitä lähikulmilta? Silloin se on aivan harmitonta leikkiä ja kuuluu pennun kasvamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tekisikö hampaita. Anna kylmää kurkkua purtavaksi.
Tai puruluu tai vinkulelu.
Taidettu tehdä doggy stylellä toi vauva
Vierailija kirjoitti:
Osta sille purulelu mitä saa häyjätä!
Joo ei ole enää kivaa siinä vaiheessa kun alkaa purra muita lapsia eli paras vaan kitkeä tuo tapa ajoissa pois.
Ketää ei PURRA, tönitä, raavita tai lyödä...ei edes äitiä!
Meillä vauva 8 kk rakastaa jyystää ovistopparia, vaikka on ostettu pilvin pimein puruleluja. Hampaiden tuloa.
Josko kuirakuiskaaja osaisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vauvan retku :). Kokeilisin sisätossuja jotka suojaa hyvin varpaat ja koiranpentujen kasvatuksesta tuttua purulelun tarjoamista varpaiden sijaan. Ja sitä kieltämistä ja pois nostamista. Tärkeintä tavasta poisoppimisessa kai olisi että vauva ei enää pääse puremaan. Kun se vauvan retku jahtaa, pysähtyisin, odottaisin että vauva ehtii luo ja nappaisin syliin ennen kuin on ihan jaloissa. Antaisin purulelun ja leikkisin ja lirkuttelisin pikkuhetken, jos vauva alkaisi toistojen kautta unohtaa puremista ja alkaisi odottaa että kun äidin luo menee, pääsee syliin ja leikkimään. Jos ei jaksa vauvaa nostella koko ajan, voi laskeutua itse vastaan ja pitää vauvaa lattialla niin että varpaat ei ole ulottuvilla eikä näkyvillä. Jos täytyy sitten lähteä pois vauvan luota, jätä vauva lattialle niin että ne liikkuvat varpaat ei ole suoraan näkökentässä ja vauvan huomio on leluissa. Niin ja jos herpaannut ja vauva pääsee varpaisiin kiinni, toivottavasti olisi tossut jalassa, ja sanoisin sen napakan Ein, nostaisin vauvan kauemmas tai pitäisin hetken tylsästi sylissä.
Jos ei jaksa vauvaa nostella koko ajan? Vauvaahan tarvitsee nimenomaan nostella koko ajan. Vai miten te olette vauvanhoidon ratkaisseet???
Tee samoin kuin kissalle, anna vesisuihkua suihkupullosta. Se ei satu eikä ole vaarallista, mutta toimii ja herättää siihen, että näin ei sovi tehdä. Ei selvästikään pidä sinua auktoriteettina ja ajattelee, ettei pureminen satu. Lapsetkin pitää joskus kouluttaa.
Vauvan ikeniä kutittaa ja siksi puree! Täysin ymmärrettävää. Helpotusta hakee raukka oloonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sille purulelu mitä saa häyjätä!
Joo ei ole enää kivaa siinä vaiheessa kun alkaa purra muita lapsia eli paras vaan kitkeä tuo tapa ajoissa pois.
Ketää ei PURRA, tönitä, raavita tai lyödä...ei edes äitiä!Meillä vauva 8 kk rakastaa jyystää ovistopparia, vaikka on ostettu pilvin pimein puruleluja. Hampaiden tuloa.
LASU!
Hyviä vinkkejä taas! Kiitän :) vauva siis saattaa purra esim. Nenästäkin, mikäli sylissä. Mutta varpaita jahtaa lattialla.... En tiedä kyllä tossuista, jos vauva saa niitä jyrsiä, niin jääkö hälle siitä mielikuva että pureminen on ok? Kun eihän se älyä että tossut on suojana...?
Toki, kuten joku jo sanoi, niin voihan se olla että kyllästyy, jos noita touhuja ei noteeraa...