169cm ja 71kg, olenko liian lihava?
Mies huomauttelee minulle koko ajan että vähän pitäisi vielä pudottaa, olen siis pudottanut synnytyksen jälkeen 30kg (vauva 9kk). Paino ei suostu puotamaan enään vaan on junnannut paikallaan jo useamman viikon. Onko tuo 71kg paha jos paino nyt pysyy tuossa? Mitä mieltä?
Kommentit (64)
Kaunis ku mikä
http://www.piniful.com/pin/viktoria-manas-victorias-secret-plus-size-model/
Olkaa ylepeitä itsestänne. Uskon että monista meistä muodokkaista naisista saisi yhtä kauniita kuvia, kuin tuosta ylläolevasta.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:59"]Ei ole mikään hieno tavoite naiselle olla sellainen kuin joku mies toivoo tai olla kuin joku mies.
[/quote]
Kyllä ne kuntoilevat miehet kuitenkin kuolaavat mielellään ns. amatsoonin perään. Ainakin iso osa heistä. Ja onko siinä mitään pahaa, jos joku mies sattuukin ihailemaan sitä, että nainen "punnertaa kuin mies"?
Tällaisia katselisi useamminkin telkkarissa ja lehtien sivuilla. Millonkohan tämä laihuuden ihailu ja fitness-buumi kääntyy tämmöiseen muodokkaampaan suuntaan.Toivottavasti pian. Tuli oiken inspis alkaa otattamaan itsestäänkin noin kuumia kuvia. ;) Miehelle lahjaks vaikka. :)
Hei, Painoindeksi ei kerro koko totuutta, hommaa esim. Omron KaradaScan kehonkoostumusmittari, se kertoo onko sussa liikaa läskiä vai ei!! :) Itselläni painoindeksi on noin 22 (normaalipaino) ja kehonkoostumusmittarin mukaan on liikaa läskiä. Eli ei voi yleistää painoindeksin perusteella mutta jos et kuntoile säännöllisesti niin sanoisin että on. Mutta varmista tulos vielä kehonkoostumusmittarilla :)
Heippa, olen saman kokoinen kun sinä 169 ja 71kg, itse olen täydellisen tyytyväinen tällä hetkellä vartalooni. Koska tiedän sikti olevani ylipainoisuuden rajalla, yritän panostaa siihen, että syön terveellisesti ja käyn liikkumassa useamman kerran viikossa.
Älä laihduta miehesi takia, arvosta itseäsi ja omia saavutuksiasi! :)
Olet normaalipainon ylärajalla. Itse olen samanpituinen, ja minulle tuo 71 on ollut ihan maksimi, en tykkää itsestäni sen painoisena ja kyllä saa olla melkoisen bodattu, ettei rasvaprosentti tuolla painolla ole lähemmäs 40... Itse olen nykyään 57 kg ja rasvaprosenttini on 20-21 ja tämä on minulle hyvä olotila. Tärkeintä terveyden kannalta olisi kuitenkin että rasvaprosentti olisi noin 24 tai alle, ei se paino sinänsä...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:00"]Täältä ei kannata kysellä. Kyllähän sitä painoa tuppaa tulemaan, kun ikääkin tule lisää. Voi olla, että kommentoijat ovat suurimmaksi osaksi parikymppisiä kukkakeppejä, jotka suhteuttavat asioita omaan perspektiiviinsä. Itse olen ollut samoissa mitoissa kuin sinä, eikä kukaan ole uskonut, minkä painoinen olen. Olen myös tiimalasivartaloinen. Peili kertoo enemmän. Tsemppiä! =)
[/quote]
No en minä ainakaan ole parikymppinen kukkakeppi vaan yli 40 v kolmen lapsen äiti... ;-) eikä se ikä mikään painoautomaatti ole jos likkuu (reippaasti ja usein) eikä mätä ruokaa ihan holtittomasti... Ihmisellä voi myös olla harhainen ruumiinkuva siihen toiseen suuntaan, eli kokee olevansa hoikka vaikka objektiivisesti niin ei olisikaan. Ei se mitään, mutta erityisesti vatsan alueen liika rasva on ihan oikea terveysriski...
Olet lihava. Samanpituisena minä painan 56kg. Näin on hyvä, suosittelen.
Olet lihava. Samanpituisena minä painan 56kg. Näin on hyvä, suosittelen.
Et ole. Voithan yrittää pudottaa painoa lisää jos et ole tyytyväinen omaan peilikuvaasi. Itsekin oon 169cm ja painoin pahimmillaan 78kg enkä ollut edes raskaana. Nyt 69kg ;) ajattelin silti muutaman kilon karistaa jos on lähteäkseen. Mutta tääkin on ihan hyvä :) kilo sinne tänne
Et todellakaan ole lihava! Itse olen 164 cm ja 74 kg, viitisen kiloa pitäis saada pois, mutta vartaloni on nytkin melko sopusuhtainen. Olen rakenteeltani melko "vanttera", leveät hartiat, isot rinnat jne. missään kohdassa ei ole kamalia kertymiä.
Tämä vastaa lähinnä vartaloani, ei mun mielestä ole todellakaan LIHAVA, vaikka painoa enemmän ku sulla.
t: 46
Painossa ei sinällään ole varmaan mitään vikaa ja tuskin mieskään puntarin lukuja tuijottaa. Mutta jos olet jo laihduttanut 30 kg ja edelleen painat yli 70 kg, niin sinulla on varmasti aika tavalla "löllöä nahkaa" ympärillä. Sen uskoisin miehen olevan miehen painonpudotustoibeiden takana... Koetko itse olevasi bikinikunnossa? Moni plus-kokoinen malli on, vaikka kiloja ihan reippaasti saattaa ollakin. Itse olen samanpituinen kuin sinä ja painan n. 5 kg vähemmän, enä koe olevani uikkarikunnossa. On kertynyt vähän turhaan vararengasta ympärille ja liikunnan avulla pitäisi kiinteyttää. Eli eiköhän se peili kerro, onko vielä pudotettavaa/kiinteytettävää.
Luota omaan tuntemukseesi!
Mutta kieltämättä sulla on muutama ylimääräinen kilo. Tietty riippuu siitä kuinka lihaksikas ja kiinteä olet. Itse oln samanpituinen ja painan 67kg. Mullakin on pudotettavaa nelisen kiloa, sitten olisin tyytyväinen.
Olen 168 ja painoin (ennen raskautta) 60kg, olin kuitenkin laihaläski.
Voisihan tuosta muutaman kilon pudottaa, ellet ole lihaskimppu.
Jos jaksat niin kokeile viikon verran nestepaastoa, jos saisit sillä taas painon tippumaan
Ihan ok paino. Miehesi on sivistymätön. Arvosta itseäsi sellaisen akuin olet ja päätä itse, haluatko laihtua vai et.
Sanonko suoraan? No, olen sinua 1 cm pidempi ja painan saman verran, MUTTA olen raskaana viikolla 39.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:51"]
Ei se paino ole joku kaiken kertova mittari. Voi olla laiha ja todella ruma ja voi olla lihava ja todella kaunis. Kaikkein tärkeintä kuitenkin on se, että hyväksyt itsesi ja koet itse itsesi viehättävänä. Se asia kun ei muutu, vaikka kilot karisisivatkin. :/ Koita vaikka käydä ostamassa itselelsi sopivankokosiia, istuvia vaatteita, laita tukka nätiks, meikkiä ja katso sitten itseäsi peilistä. Se sama itseensä tyytymätön ilmestys sieltä peilistä kattoo silloinkin, vaikka saisitkin unelmiesi kropan, jos et pääsi sisällä koe itseäsi hyvänä ja kauniina. Tsemppiä ja haistata ukolles pitkät! :D
[/quote]
Tuo nyt ei aivan pidä paikkaansa, etteikö se käsitys omasta ulkonäöstä muuttuisi samalla kuin, no, se ulkonäkö muuttuu. Minä esimerkiksi pidän itseäni ihan oikeasti kauniimpana ja viehättävämpänä nyt bmi:n ollessa 20, kuin silloin kun se oli vielä 25.
Jos itseä häiritsee oma pyöreys (jos on siis oikeasti pyöreä, eikä kyseessä ole mikään mielen vääristymä), suosittelen pudottamaan painoa. Kyllä se vaikuttaa fyysiseen minäkuvaan, luonnollisestikin. Ja terveyteen, kunhan tekee sen oikein.