Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoiva-avustajan palkka?

Vierailija
14.02.2014 |

Kukaan tehnyt sitä työtä? Mitä työ sisältää ja palkkasi?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikohan tuota tehdä ilman koulutusta? Onko vähän kuin henkilökohtainen avustaja, mutta työskentelee esim tk:ssa?

EI! Ne EI ole sama asia!

Henkilökohtainen avustaja auttaa yksityisihmistä hänen kotonaan tavanomaisissa arkiaskareissa, kuten kaupassakäymisessä, siivoamisessa, ulkoilussa, virkistystoiminnassa, kulkee mukana lääkärireissuilla Avustettava on myös henkilökohtaisen avustajan TYÖNANTAJA. Työaika voi olla vain pari tuntia pari kertaa viikossa, tai kokoaikatyötäkin, riippuen työnatajan eli avustettavan kunnosta. Palkka on n. 11-12 e/h bruttona.

Hoiva-avustaja taas on terveydenhoitoalan laitoksissa työskentelevä hoivatiimin jäsen, laitoksen jokapaikanluuta, joka tekee hoitopaikasta riippuen joko samaa kuin hoitajat, mutta alipalkalla, tai siivoustyötä ja hoitotyötä sekaisin alipalkalla. Käteen jää ehkä 1400-1600 e kaksivuorotyöstä, jota se usein on.

Nimim. kokemusta molemmista ammateista

Kuinkas tuo asia mistä joku täällä aiemmin  mainitsi itse olen kuullut juttua että ne harvat miehet joita tuolla hoiva alalla työskentelevät melkein saisivat valita omat työpaikansa ja vakinaistetaisiin jopa naisia nopeammin. toki jostakin luin että miehiä olisi vain 10 prosenttia hoitajista. Tuttu joskus sanoi että heidän yksikössäänsä mies hoitaja vakinaistettiin suhteellisen nopeasti verrattuna moniin naishoitajiin. Joku aiempi kommentoija oli tuosta maininnut siitäpä tuli mieleen. Mahtaako pitää paikaansa vai onko lähinnä yksittäistapauksia. 

Vierailija
42/44 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva- avustaja kirjoitti:

Hoiva-avustajat ainakin Attendolla jakavat lääkkeitä esim ruokailun yhteydessä. Jos kieltäydyt kenkää tulee.

Juu, voivat jakaa valmiiksi annostellut lääkkeet, lääkekipostta.

Hoiva-avustajat eivät itse annostele jakamiaan lääkkeitä.

Ei heillä ole edes lääkekaappien avaimia.

Lääkkeiden annosteluun jaettavaksi, pitää olla lääkelupa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva avustajakin saa töitä ihan ok yhden nuoren naisen tiedän jolla hoiva avustajan koulutuskin ilmeisesti noin 1 vuoden mittainen eli osa lähihoitajan koulutuksesta tuohon kuuluu tietyt osat. Sen sijaan en ole koskaan kuullut vielä miehestä joka olisi hoiva avustaja lähäreinä on joitakin. Oletteko törmänneet miespuoliseen hoiva avustajan sellaisia ei taida paljon olla. ?

Vierailija
44/44 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverikin on lähihoitaja mies. Mutta hoiva avustaja miehistä en oo kuullut ainakaan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi