hoiva-avustajan palkka?
Kukaan tehnyt sitä työtä? Mitä työ sisältää ja palkkasi?
Kommentit (44)
Hoiva- avustaja kirjoitti:
Hoiva-avustajat ainakin Attendolla jakavat lääkkeitä esim ruokailun yhteydessä. Jos kieltäydyt kenkää tulee.
Juu, voivat jakaa valmiiksi annostellut lääkkeet, lääkekipostta.
Hoiva-avustajat eivät itse annostele jakamiaan lääkkeitä.
Ei heillä ole edes lääkekaappien avaimia.
Lääkkeiden annosteluun jaettavaksi, pitää olla lääkelupa.
Hoiva avustajakin saa töitä ihan ok yhden nuoren naisen tiedän jolla hoiva avustajan koulutuskin ilmeisesti noin 1 vuoden mittainen eli osa lähihoitajan koulutuksesta tuohon kuuluu tietyt osat. Sen sijaan en ole koskaan kuullut vielä miehestä joka olisi hoiva avustaja lähäreinä on joitakin. Oletteko törmänneet miespuoliseen hoiva avustajan sellaisia ei taida paljon olla. ?
Kaverikin on lähihoitaja mies. Mutta hoiva avustaja miehistä en oo kuullut ainakaan itse.
Kuinkas tuo asia mistä joku täällä aiemmin mainitsi itse olen kuullut juttua että ne harvat miehet joita tuolla hoiva alalla työskentelevät melkein saisivat valita omat työpaikansa ja vakinaistetaisiin jopa naisia nopeammin. toki jostakin luin että miehiä olisi vain 10 prosenttia hoitajista. Tuttu joskus sanoi että heidän yksikössäänsä mies hoitaja vakinaistettiin suhteellisen nopeasti verrattuna moniin naishoitajiin. Joku aiempi kommentoija oli tuosta maininnut siitäpä tuli mieleen. Mahtaako pitää paikaansa vai onko lähinnä yksittäistapauksia.