Suositelkaa ns. "mind blown" elokuvia
Eli nyt olisi hakusessa elokuva/elokuvia, jotka todella jäivät mieleesi tai koskettivat jollain tavalla katsottuasi sen. Tuo "mind blown" on ehkä hieman huono sanavalinta mutta etsin elokuvia, jotka todella vievät mukanaan elokuvan maailmaan ja jaksavat naulituttaa katsojan ruudun ääreen vaikka kolmeksi tunniksi, esimerkkinä vaikka shawshank redemption. "Must watch" olisi ehkä parempi sanavalinta.
En etsi nyt kreisikomedioita, enkä kovin vanhoja elokuvia vaikka sieltäkin näitä mestariteoksia voisi löytyä (esimerkkinä yksi lensi yli käenpesän tai jackass)
Suositelkaa siis mielestänne kuvausta vastaavia elokuvia!
Kiitos
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:49"]Eli nyt olisi hakusessa elokuva/elokuvia, jotka todella jäivät mieleesi tai koskettivat jollain tavalla katsottuasi sen. Tuo "mind blown" on ehkä hieman huono sanavalinta mutta etsin elokuvia, jotka todella vievät mukanaan elokuvan maailmaan ja jaksavat naulituttaa katsojan ruudun ääreen vaikka kolmeksi tunniksi, esimerkkinä vaikka shawshank redemption. "Must watch" olisi ehkä parempi sanavalinta.
En etsi nyt kreisikomedioita, enkä kovin vanhoja elokuvia vaikka sieltäkin näitä mestariteoksia voisi löytyä (esimerkkinä yksi lensi yli käenpesän tai jackass)
Suositelkaa siis mielestänne kuvausta vastaavia elokuvia!
Kiitos
[/quote]Melancholia
Tree of life
Ei ole liian vanhoja :) "Vanhoilla" elokuvilla tarkoitin lähinnä teoksia ennen 70- tai 80-lukua, sillä en usko että saisin leffaseurani mairiteltua näitä vanhempia elokuvia katsomaan.
Kiitos ehdotuksestasi! Lisää vaan leffavinkkejä tulevaisuuden varalle! :)
Tahraton mieli (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), Mr. Nobody, Fight Club, Amélie.
Human centipede, uskomaton rakkaustarina.
Human centipede, uskomaton rakkaustarina.
ap oli siis nro 6 ja vastaus meni nro 2:lle.
Noita Man from the earth, Argo ja Tree of Life en ole nähnytkään Kiitos vinkeistä, pitää katsella trailerit. Melancholian olen nähnyt ja pidin yllä kovasti :)
ap
Brewster Mc Cloud,
The night of the Hunter.
Vanhoja, mutta hyviä.
onko jonku mielestä Levottomat jotenkin hyvä??+
Kiitos ehdotuksista! Ainoastaan Amelien, Fight Clubin ja myös (valitettavasti) human centipeden olen näistä nähnyt :)
Vastaaminen tai lainaaminen ei mulla jostain kumman syystä onnistu nyt :/
ap
Wolf of Wallstreet. "Jouduin" kaveriporukalla mennä katsomaan tuon n. pari viikkoa sitten. En ollut aluksi ollenkaan kiinnostunut kyseisestä leffasta, mutta jo ensimetreiltä kiinnostus heräsi ja tuo 3h leffateaterissa sujahti hetkessä!
Argo on myös todella hyvä ja jos ei pelkää splättereitä niin Django Unchained oli myös todella viihdyttävä.
Nyt suositeltiin myös jotain uutta, orjista kertovaa elokuvaa (nimeä en muista, mutta varmaan löytyy finnkino tms. Sivulta) Katsoin trailerin ja kiinnostuin!
"onko jonku mielestä Levottomat jotenkin hyvä??+"
Mun on pitänyt katsoa Levottomat trologia jo teinistä asti, mutta oon ollut aina jotenkin laiska katsomaan suomalaisia leffoja vaikka yleensä ne yllättävät positiivisesti. En siis tuomitse ennen kun oon nähnyt!
Mitähän mä teen väärin kun tää kommentteihin vastaaminen ei onnistu? Voikohan selaimessa olla jotain mätää. Auttakaa uutta palstalla :D
ap
Hudsucker Proxy ehdottomasti, ton avausviestisi perusteella pidät varmasti!
mind blowing tajunnan räjäyttävä
mindblown, käytännösä sellaiset jossa konkreettisesti ammutaan aivot pihalle
kumpaa haet vai olisiko ihan suomeksi helpompi
Levottomat 1-3. Ovatko tosin liian vanhoja?