Suositelkaa ns. "mind blown" elokuvia
Eli nyt olisi hakusessa elokuva/elokuvia, jotka todella jäivät mieleesi tai koskettivat jollain tavalla katsottuasi sen. Tuo "mind blown" on ehkä hieman huono sanavalinta mutta etsin elokuvia, jotka todella vievät mukanaan elokuvan maailmaan ja jaksavat naulituttaa katsojan ruudun ääreen vaikka kolmeksi tunniksi, esimerkkinä vaikka shawshank redemption. "Must watch" olisi ehkä parempi sanavalinta.
En etsi nyt kreisikomedioita, enkä kovin vanhoja elokuvia vaikka sieltäkin näitä mestariteoksia voisi löytyä (esimerkkinä yksi lensi yli käenpesän tai jackass)
Suositelkaa siis mielestänne kuvausta vastaavia elokuvia!
Kiitos
Kommentit (73)
Natural Born Killers. Löytää jotain uutta taustoissa joka katselukerralla.
Piano, Koskemattomat, Castaway, Moulan Rouge, Kill Bill, Unelmien sielunmessu.
Luulin vastanneeni tähän jo, mutta en näköjään ehkä sitten vastannutkaan, joten:
Waking Life. Todellakin mindblown, joutui katsomaan pariin otteeseen, että käsitti kunnolla, kun oli niin paljon aivot sulattavaa informaatiota tiuhalla tahdilla.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:24"]
Shutter Island on kyllä todella hyvä ja takuuvarmasti "mind blowing" ;)
Pitääkin laittaa tämä ketju talteen että voin tulevaisuudessa poimia täältä hyviä leffaideoita. Suurin osa ehdotuksista ei olisi tullut mieleenikään! :)
ap
[/quote]
Fountain on todella visuaalinen ja ajatuksia herättävä.
Mr. Nobody saanut paljon kannatusta, musta se oli vähän teennäinen.
Oot saanutkin paljon hyviä vinkkejä. Oletan, että olet ehkä jo nähnyt Lars Von Trierin tuotannon? Breaking the Waves, Dancer in the Dark, Dogville ja Manderlay on kaikki ehdottomasti näkemisen arvoisia (Melancholiaa en oo itse vielä nähnyt, aion kyllä ehdottomasti katsoa. Ja odotan kanssa tota Nymphomaniacia). Coenin veljesten tuotanto on myös erittäin suositeltavaa, osa on vähän kevyempää komediaa, osa todella mustaa huumoria, ja osa vaan todella outoja ja loistavasti toteutettuja elokuvia. Kannattaa katsoa kaikki.
Jane Campionin elokuvat on kanssa tutustumisen arvoisia, jos ei oo nähnyt.
David Lynch voi kanssa olla jotain, tosin itse pidän lähinnä Mulholland Drivesta.
Wong Kar-Waita en osaa niin henkilökohtaisesti suositella, koska oon nähnyt vaan yhden sen leffoista, ja jotenkin se ei tehnyt muhun vaikutusta. Mut antaisin itsekin toisen mahdollisuuden, koska voi olla, että se leffa ois vaatinut vähän erilaista keskittymistä. Päätellen sun elokuvamausta ja mitä oot siitä maininnut, voisi kuitenkin olla sua kiinnostava ohjaaja, jos et jo tunne.
Suosittelen mieluummin tälleen ohjaajittain, kuin yksittäisiä elokuvia.
Itse pidän hillittömästi myös jokaisesta Tarantinon elokuvasta, mutta ne ei kaikille syvällisen taide-elokuvan ystäville uppoa. Mä näen ne erilaisena elokuvataiteena, sellaisena visuaalisen ilmaisun ja musiikin täydellisenä yhdistämisenä.
Jeesuksen viimeiset kiusaukset on elokuva joka ristiinnaulitsee katsojansa ruudun ääreen. Suosittelen ateisteillekin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:48"]
Oot saanutkin paljon hyviä vinkkejä. Oletan, että olet ehkä jo nähnyt Lars Von Trierin tuotannon? Breaking the Waves, Dancer in the Dark, Dogville ja Manderlay on kaikki ehdottomasti näkemisen arvoisia (Melancholiaa en oo itse vielä nähnyt, aion kyllä ehdottomasti katsoa. Ja odotan kanssa tota Nymphomaniacia). Coenin veljesten tuotanto on myös erittäin suositeltavaa, osa on vähän kevyempää komediaa, osa todella mustaa huumoria, ja osa vaan todella outoja ja loistavasti toteutettuja elokuvia. Kannattaa katsoa kaikki.
Jane Campionin elokuvat on kanssa tutustumisen arvoisia, jos ei oo nähnyt.
David Lynch voi kanssa olla jotain, tosin itse pidän lähinnä Mulholland Drivesta.
Wong Kar-Waita en osaa niin henkilökohtaisesti suositella, koska oon nähnyt vaan yhden sen leffoista, ja jotenkin se ei tehnyt muhun vaikutusta. Mut antaisin itsekin toisen mahdollisuuden, koska voi olla, että se leffa ois vaatinut vähän erilaista keskittymistä. Päätellen sun elokuvamausta ja mitä oot siitä maininnut, voisi kuitenkin olla sua kiinnostava ohjaaja, jos et jo tunne.
Suosittelen mieluummin tälleen ohjaajittain, kuin yksittäisiä elokuvia.
Itse pidän hillittömästi myös jokaisesta Tarantinon elokuvasta, mutta ne ei kaikille syvällisen taide-elokuvan ystäville uppoa. Mä näen ne erilaisena elokuvataiteena, sellaisena visuaalisen ilmaisun ja musiikin täydellisenä yhdistämisenä.
[/quote]
Loistava suosituslista. Kaikki nämä ohjaajat ovat huippuja. Wong Kar-wailta suosittelen In The Mood For Love filmiä.
Notes on a Scandal. Aika valtavan hienoa näyttelijätyötä Cate Blanchettilta ja etenkin Judi Denchilta. Teki vaikutuksen. Vaikea, kamala aihekin.