Olen asunut 20 vuotta Suomessa,
enkä edelleenkään ymmärrä mitä on suomalainen kulttuuri. Mikä teitä yhdistää? Mistä iloitsette yhdessä? Miksi olette niin kiukkuisia ja epäluuloisia?
Kommentit (11)
Ei sellaista ole. Suomi on persaukisten metsäläisten maa, josta puuttuu korkeakulttuuri. Perinneruokakin on lähellä pettuleipäosastoa.
Ei täällä tosiaan ole sellaista yhteistä sitovaa kulttuuria. Olisi upeaa kansanmusiikkia, mutta suurin osa halveksii omaa kulttuuriperimää. Sivistyneitä ja kulttuuria harrastavia pidetään nokkavina ja kyräillään muiden menestykselle. Kiva paikka, eikö.
Erilaisia ihmisiä. On monia ihmisiä joita ei yhdistä mikään ja osaa yhdistää joku.
En usko, että olet asunut 20 vuotta suomessa
Mä olen asunut 50 vuotta Suomessa, kysy mitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
ellei AP ole aina suomessa asunut suomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ellei AP ole aina suomessa asunut suomalainen
😂😂😂😂
Meillähän oli yhtenäiskulttuuri 80 luvun loppuun saakka, sitten oikeisto päätti repiä meidät riekaleiksi järjestämällä laman tähän maahan ja huijaamalla meidät eu:hun. Sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista yhteishenkeä tässä maassa, suomalaisuus tapettiin jo siinä 90-luvun alussa.
Minä olen asunut yli 40 vuotta Suomessa, enkä tajua mikä siinä lätkässä on niin ihmeellistä. Vaikka olisi kuinka suomalainen niin ei me kaikki olla samasta puusta veistettyjä. En ole erityisen kiukkuinen, mutta ehkä näytän siltä kun naama on tälläinen suomalainen petolinnun persettä muistuttava.
Käy Ateneumissa ja Kansallismuseossa, lue "Seitsemän veljestä" ja kuuntele Sibeliusta. Siitä voi jatkaa.
Vasta kun olet asunut muutaman sata vuotta se alkaa valjeta paremmin.