miksi lukiota pidetään parempana kuin amista
Kommentit (31)
Kaikki ei vaan pääse lukioon eli joutuu amikseen.279
Öö, mielestäni kumpikaan ei ole toista parempi? Ihmiset kun nyt yleensäkin kiinnostuvat eri asioista.
Juu pelkällä lukiolla pääsee siwan kassalle, kyllä niitä viisaita amiksessa on jotka jatkavat siitä eteen päin ja ovat nuorena jo määrätietoisia ja tietävät mitä alaa lähtee opiskelee
Amistutkinnolla ei pääse yliopistoon.
Amikseen joutuu ne joiden keskiarvo ei riitä lukioon.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:35"]
Amistutkinnolla ei pääse yliopistoon.
[/quote]
Nykyään pääsee, eli on hakukelpoinen.
Ammattikoulusta on nykyään samat jatko-opiskelu mahdollisuudet kuin lukiosta. (Näin ainakin opo sanoi meille ylä-asteella). Itse kävin ammattikoulun lähihoitaja-linjalla ja jatkoin ammattikorkeakouluun opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Olen tyytyväinen tähän valintaan, ehdin hankkia työkemusta ja pystyn nyt käymään opiskelujen ohessa töissä kun minulla on jo ammatti!
Sh-koulun pääsykokeissa jopa sanottiin, että täällä tekee enemmän lähihoitajan papereilla ja työkokemuksella kun lukiolla :-o
Lukio on kyllä varmasti hyvä vaihtoehto myöskin, mutta suosittelen ammaattikoulua jos tietää jo mitä haluaa tulevaisuudessa tehdä.
Lukiosta valmistuneet ovat yliopistossa etusijalla, koska osaavat opiskella. Lukion kurssit ovat aivan eri luokkaa kuin amiksen vastaavat. Amiksessa käydään pari hassua äikän kurssia, lukiossa noin 10. Amiksen idiootit ovat ihan kujalla yliopistossa, kun eivät ymmärrä mitään. Verratkaa myös amiksen matikkaa lukion vastaavaan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:48"]
Lukiosta valmistuneet ovat yliopistossa etusijalla, koska osaavat opiskella. Lukion kurssit ovat aivan eri luokkaa kuin amiksen vastaavat. Amiksessa käydään pari hassua äikän kurssia, lukiossa noin 10. Amiksen idiootit ovat ihan kujalla yliopistossa, kun eivät ymmärrä mitään. Verratkaa myös amiksen matikkaa lukion vastaavaan.
[/quote]
Lukion lyhyt matikka nyt on aika lälly
Ei kai enää näin ajatella? Itse kävin lukion, sain päästötodistuksen huonoilla arvosanoilla yli 20 vuotta sitten, ei sekään hyvä vaihtoehto ollut. Vanhemmat vaativat, vaikkei minukka ollut yhtään lukupäätä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:42"]
Ammattikoulusta on nykyään samat jatko-opiskelu mahdollisuudet kuin lukiosta. (Näin ainakin opo sanoi meille ylä-asteella). Itse kävin ammattikoulun lähihoitaja-linjalla ja jatkoin ammattikorkeakouluun opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Olen tyytyväinen tähän valintaan, ehdin hankkia työkemusta ja pystyn nyt käymään opiskelujen ohessa töissä kun minulla on jo ammatti!
Sh-koulun pääsykokeissa jopa sanottiin, että täällä tekee enemmän lähihoitajan papereilla ja työkokemuksella kun lukiolla :-o
Lukio on kyllä varmasti hyvä vaihtoehto myöskin, mutta suosittelen ammaattikoulua jos tietää jo mitä haluaa tulevaisuudessa tehdä.
[/quote]Ammattikorkeaan on eri pääsyvaatimukset kuin yliopistoon
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:48"]Lukiosta valmistuneet ovat yliopistossa etusijalla, koska osaavat opiskella. Lukion kurssit ovat aivan eri luokkaa kuin amiksen vastaavat. Amiksessa käydään pari hassua äikän kurssia, lukiossa noin 10. Amiksen idiootit ovat ihan kujalla yliopistossa, kun eivät ymmärrä mitään. Verratkaa myös amiksen matikkaa lukion vastaavaan.
[/quote]
Ei näköjään lukio takaa viisautta :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:42"]
[/quote]Ammattikorkeaan on eri pääsyvaatimukset kuin yliopistoon
[/quote]
no mutta jos yliopistoon haluaa mennä, niin kyllä amis-pohjaltakin on mahdollista sinne päästä!
En oikein ymmärrä tätä lukio vs. Amis vastakkainasettelua. Ei ammattikoulu mielestäni ole mitenkään huonompi vaihtoehto? Pääsee nopeammin töihin ja elämään itsenäisesti , paitsi jos tietenkin keksii sellaisen työpaikan mihin ei ammattitaitoa muka tarvitse. (kauppa?, osastoapulainen, siivooja?) kaikki ammatit ovat hyviä ja tärkeitä, tarvitaan siivoojia ihan yhtälailla kun akateemisesti koulutettuja.
Nämä korkean akateemisen alan palstamammat tottakai sen tietevät myös, ja lopettavat lapsellisen väittelynsä aiheesta.
Kävin lukion alle 8 keskiarvolla ja en päässyt edes AMK:n pääsykokeisiin! Haahuilin pari vuotta ja sitten kävin sen amiksen 2 vuodessa lukiopapereilla... nyt olen hakenut aikuispuolen AMKiin yo+amispapereilla ja jäänyt monesti pisteen päähän. Hakijoita on siis ollut jopa 300 ja 20 otettu sisään.
No saahan sen lukion eteen huomattavasti enemmän ponnistaa kuin amiksen. Amis on leikkikoulu lukioon verrattuna. T: Huonon valinnan tehnyt amis.
Amiksen voi suorittaa ja ohessa yo tutkinnon. Esim jos yläasteella luonnontieteet on 9-10 niin ei missään nimessä amikseen vaan lukioon.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:27"]
Kaikki ei vaan pääse lukioon eli joutuu amikseen.279
[/quote]Lukioon pääsee maakunnissa vitosenkin ka, eriasia ne lukiot johon vaaditaan yli 9 ka jne. Hgissä, Espoossa, Vantaalla kai alin ka jolla pääsi viime vuonna niin eikö se ollut 7,25
Mietipä sitä.
Itse en sitä saanut aikoinani käydä ja olen onnellinen siitä että lapset ovat lukiossa.
Milestäni vieraiden kielten taito ei voi yltää samalle tasolle jos käy amiksen. Avaa paremmat jatko-opintomahdollisuudet. Jos sinnikkyyttä riittää voi opiskella sellaisen ammatin jonka palkkatuloilla pärjää.