Tv-sarja, jota palaatte katsomaan yhä uudelleen ja uudelleen?
Itsellä ainakin Frendit
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:06"]
En kyllä koskaan ajatellut, että Brideshead revisited kertoisi homoista. Minusta se oli kaunis tarina ystävyydestä ja kaihosta, todellakin mennyt maailma.
[/quote]
Sebastianin karu kohtalo oli kyllä aika selvä osoitus siitä, miten homot joutuivat peittämään suuntautumisensa tuohon aikaan - niin kuin kauan sen jälkeenkin. Tosin melkein suurempana kantona kaskessa Sebastianilla oli kyllä epäterve äitisuhde, mutta johtuikohan sekin äidin kiihkokatolilaisuudesta. Yritti "parantaa" poikansa kauheasta paheesta, mutta mites siinä sitten kävikään...
[/quote]
Minusta kyllä tuntuu, että tämä homotulkinta on annettu sarjalle ja kirjalle jälkikäteen. Niissä ei puhuta homoudesta kuin sen ranskalaisen yhteydessä. Olen lukenut kirjan monia kertoja ja katsonut tosiaan sarjankin monta kertaa. Muuten hauskaa, että kirja on aika lyhyt, ja sarja seuraa kirjaa orjallisesti, "kertojan" äänikin on mukana.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:57"]
Kuka Heimatissa oli päähenkilö?
[/quote]
Ei aavistustakaan. Siitä on niin kauan, etten oikein muista koko sarjaa. Joku nuori mies jäi kiinni junaan tai raitiovaunuun ja raahautui jalastaan sen mukana, kunnes kuoli. Minua se järkytti, koska tämä kyseinen nuori mies oli suosikkini sarjassa.
Hetkinen. Löytyi. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Heimat_episodes#Die_Zweite_Heimat
Ansgar oli hepun nimi. Osa 4: Ansgars Tod
[/quote]
Aha, tämä oli Heimat 2, ihmettelinkin jo. Heimat 2 olikin jo toisenlainen, siinä päähenkilö olikin mielestäni tuo, jolla oli pienenä suhde opettajattarensa kanssa.
Sinkkuelämää. En pysy edes enää perässä, kuinka monetta kertaa tallentelen sen tv:stä ja katson, kun saan lapset nukkumaan. Ja edelleen se on yhtä hyvä, kuin ekalla kerrallakin.
Nimim. aviossa 10v ja lapsiakin 4... :D
Sinkkuelämää, Gilmoren tytöt, Alias, Angel, Frendit, How I met your mother.
Nanny, ja on kyllä Frendit, Sinkkuelämää ja Frasier tullu katottua moneen kertaan, enää ei niitä oikein jaksa. Suomalaista olen nähnyt Tankki täyteen ja Reinikaisen varmaan sata kertaa, ja joka kerta naurattaa vaikka osaa ne jo ulkoa.
Rimakauhua ja rakkautta ja Oi ihana toukokuu. Myös Ylpeys ja ennakkoluulo on mielestäni paras sarjana. Dawnton Abbeyn olen katsonut pari kertaa, siis ne mitä on tullut.
Elokuvista olen katsonut lukemattomia kertoja Kummisedät ja Rockyt.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:57"]
Kuka Heimatissa oli päähenkilö?
[/quote]
Ei aavistustakaan. Siitä on niin kauan, etten oikein muista koko sarjaa. Joku nuori mies jäi kiinni junaan tai raitiovaunuun ja raahautui jalastaan sen mukana, kunnes kuoli. Minua se järkytti, koska tämä kyseinen nuori mies oli suosikkini sarjassa.
Hetkinen. Löytyi. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Heimat_episodes#Die_Zweite_Heimat
Ansgar oli hepun nimi. Osa 4: Ansgars Tod