Säälittää ihmiset, jotka tuhlaavat rahansa risteilyihin
Risteilyillä tarkoitan Siljan, Vikingin, Tallinkin yms. Kulahtaneet, vanhat laivat, pienet hytit, joista mukavuus kaukana, ylihinnoitellut ruoat jne. Risteilyn hinnalla pääsee jo vaikkapa viikonlopuksi Keski-Eurooppaan.
Kommentit (91)
Eipä ole Ap kertonut, mistä matkan varasi ja miten yöpyy..
Kävin mäkin teininä Australiassa ja ihan ilmaiseksi! Mun vanhemmat kun maksoi matkat ja asuin serkkujeni luona...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:44"]
Laitatko ap linkin näihin 150€/4henk reissuihin Keski-Eurooppaan, koska olisin kovasti sellaisen reissun tarpeessa. Ja pitää olla 25.2. Munchen tai 27.2. Wien. Olen yrittänyt vuoden alusta löytää edulliset matkat jompaan kumpaan noista kolmelle hengelle onnistumatta. Tonni palaa vaikka kuinka yrittäisi. Päivistä ei voi joustaa, koska kyseessä on erään bändin keikka,njohon haluaisimme päästä.
[/quote]
Kokeile Salzburgia Norwegianilla.
Sinne on tälleen kevään kynnyksellä usein halpoja lentoja ja vain muutaman tunnin junamatka Wieniin. Itse käytiin viime vuonna, 7 päivää ja neljän tähden hotelli, hinta oli kahdelta hengeltä 700€, mielestäni erittäin edullista.
[/quote]
300€/aikuinen ja meitä on kolme aikuisen lipun maksavaa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:49"]
Kuinka moni teistä Gdanskin haukkujilla on sielä käynyt tai Wizzairilla lentänyt? Ymmärrän kyllä risteilijöitäkin ja itsekin joskus niillä käyn, tosin viime aikoina Turusta Gracella ja samalla hinnalla jonka omaan ja teini-ikäisen tyttäreni Grace-risteilyllä tuhlataan sai kyllä viiden päivän Gdanskin loman. Sieläkin on käyty ja kivaa on ollut sieläkin vaikka lunta satoi, suosittelen sitäkin.
[/quote]
Ei kyllä saa. Just ostin joulun alle miehelle kahden päivän joulumarkkinamatkan Wizzairilla Turusta Gdanskiin. Matka maksoi kahden yön työpymisineen 240 euroa. Ei kunnolliset hotellit Gdanskissakaan ole todellakaan ilmaisia.
Ainoa, millä tuo ap:n väite voi olla mahdollinen on, että hän yöpyy jonkun sohvalla.
Missä tapauksessa on tosi noloa lesoilla matkan halpuudella.
Oli meilläkin viime vuonna tosi halpa Italian reissu, kun oltiin siskon luona...
Me menemme ylihuomenna Viikkarilla Tallinnaan. Maksaa neljältä A-hytillä 10 euroa, ilmainen korruptiomatka näes. Mä voisin ap:n tapaan siis väittää, että Tallinnaan saa hytti-risteilyn kympillä (kuten hänkin saa matkan kaverin luokse 60 eurolla).
Käydään katsomassa Titanic-näyttely Lennusadamissa. Ei se mikään vuoden spesiaalitapaus ole, ihan vaan pikkuista vaihtelua lauantaihin.
Ihan hotelliin menen, nettivaraussivustoille on usein alennuskoodeja, jolloin jo edullisista hinnoista saa vielä esimerkiksi 20% alennusta.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:44"]
Laitatko ap linkin näihin 150€/4henk reissuihin Keski-Eurooppaan, koska olisin kovasti sellaisen reissun tarpeessa. Ja pitää olla 25.2. Munchen tai 27.2. Wien. Olen yrittänyt vuoden alusta löytää edulliset matkat jompaan kumpaan noista kolmelle hengelle onnistumatta. Tonni palaa vaikka kuinka yrittäisi. Päivistä ei voi joustaa, koska kyseessä on erään bändin keikka,njohon haluaisimme päästä.
[/quote]
Kokeile Salzburgia Norwegianilla.
Sinne on tälleen kevään kynnyksellä usein halpoja lentoja ja vain muutaman tunnin junamatka Wieniin. Itse käytiin viime vuonna, 7 päivää ja neljän tähden hotelli, hinta oli kahdelta hengeltä 700€, mielestäni erittäin edullista.
[/quote]
300€/aikuinen ja meitä on kolme aikuisen lipun maksavaa.
[/quote]
Budapest? Juna Wieniin kolme tuntia.
Voi meitä raukkoja. Viikonloppuna kaksistaan miehen kanssa Tukholmaan uudistetussa Serenadessa Commodore-luokassa. Kahden hengen matka maksoi vähän päälle 80€.
Joo, ei Gdanskista saa hotellimajoitusta kuuteen kymppiin. Halvin mahdollinen hostel-majoitus - ja siis isossa makuusalissa, ei todellakaan missään lähellä vanhaa kaupunkia - maksaa liki neljä kymppiä. Halpaa, mutta hyi olkoon näillä keleillä
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 20:05"]
Ihan hotelliin menen, nettivaraussivustoille on usein alennuskoodeja, jolloin jo edullisista hinnoista saa vielä esimerkiksi 20% alennusta.
[/quote]
No etkä mene. Et ainakaan mihinkään hyvään hotelliin.Panes laittaen heti linkki, sullehan siitä ei ole haittaa, koska olet jo matkasi ostanut. Päästään nauramaan sun "luksuksellesi"
Puola on ainakin lännempänä kuin Suomi, ja yhtä etelässä kuin Saksa tai Englanti. Kyllä se keski-Eurooppaa on.
Pitääpä ottaa selvää, ihan kiva olis käydä Gdanskissa 60 eurolla, vaikka syömisetkin pitäis maksaa lisäksi.
Gdansk on jumalan persereikä tähän aikaan vuodesta. Loskaa, kylmää ja ankeaa.
Katsoin wizzairilta, ap taitaa mennä sinne 2.3., lento maksaa 25 euroa, paluu 7.3., lento 20 euroa. Näin jäisi majoitukselle 15 euroa. Ihan jokainen ymmärtää, että ap valehtelee.
(50 siis etsi lähipäivien halvimmat mahdolliset lennot wizzillä, ja niihinkin siis uppoaa 45 euroa yhteensä, päälle lentokenttäkuljetukset jne.)
Ap pääsee oikein ulkomailla Puolaan asti ja tuli nyt tänne pätemään :D
Eiköhän täällä ole enemmän matkustaneita lukijoissa.
T. Ensi viikolla Tukholmassa laivalla käyvä, hinta 10 euroa.
No, ei meidän 6-henkinen perhe pääse kyllä risteilyn hinnalla mihinkään Eurooppaan viikonlopuksi.
millä laivalla pääsee viikoksi Keski-Eurooppaan?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:11"]
Voin mennä sekä risteilylle että Eurooppaan.
[/quote]
Niin, voin mennä vaikka tristeilulle joka viikko. Kysymyshän ei ollut siitä, vaan siitä kuka sinne risteilylle haluaa? Ostamaan vikkanin hajuja? Hmm. Se buffet in niin kasaria ja mennyttä mättäysaikaa. A la carte on... amicaa lämpimillä lautasilla. Jos kakarat haluaa pallomereen - tänä päivänä on homplopmmelit ja muut - ei tarvii laivalle. Ei milloinkaan. Ruotsiin pääsee halvemmalla lentäen jos ja kun haluaa.
Ihme aloitus tämäkin. Ei kai risteilyllä käyminen tarkoita, että ei matkustaisi muutenkin ja muuallekin...
Jos mä vien lapseni hoploppiin, niin joudun maksamaan paljon enemmän kuin risteilystä Tukholmaan. Ja keski-eurooppaan lentäen tällä porukalla (lapset 8 v, 6 v ja 3x3 v), ei kiitos vielä pariin vuoteen!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:49"]
Kuinka moni teistä Gdanskin haukkujilla on sielä käynyt tai Wizzairilla lentänyt? Ymmärrän kyllä risteilijöitäkin ja itsekin joskus niillä käyn, tosin viime aikoina Turusta Gracella ja samalla hinnalla jonka omaan ja teini-ikäisen tyttäreni Grace-risteilyllä tuhlataan sai kyllä viiden päivän Gdanskin loman. Sieläkin on käyty ja kivaa on ollut sieläkin vaikka lunta satoi, suosittelen sitäkin.
[/quote]
Kaksi kertaa mm. viime vuonna. Ja talvella mua ei enää sinne saa. Kesällä sitten, kun pääsee vaikka Sopottiin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:23"]
Jo pelkkä buffetruokailu 4-henkiseltä perheeltä (lapset alle 12-vuotiaita) Vikingin laivoilla 78 €, 0,5 litran vesipullo 1,5 - 2 € jne. Kyllä noihin rahaa menee jos siellä syö.
Itse lähden kohta Puolaan, 5 päivän matka lentojen ja majoituksen kanssa 60 €.
ap
[/quote]
Huhhuh, en kyllä koskaan lähtisi Puolaan majailemaan jonnekin rupuhostelliin. Onneksi minulla on varaa matkailla suurkaupungeissa hyväluokkaisissa hotelleissa ja varaa myös ostaa buffetillallinen Tukholman risteilyllä.