Säälittää ihmiset, jotka tuhlaavat rahansa risteilyihin
Risteilyillä tarkoitan Siljan, Vikingin, Tallinkin yms. Kulahtaneet, vanhat laivat, pienet hytit, joista mukavuus kaukana, ylihinnoitellut ruoat jne. Risteilyn hinnalla pääsee jo vaikkapa viikonlopuksi Keski-Eurooppaan.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:23"]
Jo pelkkä buffetruokailu 4-henkiseltä perheeltä (lapset alle 12-vuotiaita) Vikingin laivoilla 78 €, 0,5 litran vesipullo 1,5 - 2 € jne. Kyllä noihin rahaa menee jos siellä syö.
Itse lähden kohta Puolaan, 5 päivän matka lentojen ja majoituksen kanssa 60 €.
ap
[/quote]Puolassa maksullinen seksikin on tosi halpaa ja laadukasta. Tarjontaa on kaikille! Laivoilta ei saa kun herpeksen!
Minua säälittää joku sinkku joka menee "lomalle" johonkin hikiseen Danskiin.
Olen joutunut matkustelemaan noissa itäblokin maissa työni puolesta, enkä lähde sitten ellei siitä saa palkkaa ja päivärahaa.
Varaudu että siellä Puolassa on tähän aikaan ihan sairaan kylmä, tuulee.
Mielummin lämmittelen laivalla ja meen sitten kesällä sinne Puolaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:09"]
Risteilyillä tarkoitan Siljan, Vikingin, Tallinkin yms. Kulahtaneet, vanhat laivat, pienet hytit, joista mukavuus kaukana, ylihinnoitellut ruoat jne. Risteilyn hinnalla pääsee jo vaikkapa viikonlopuksi Keski-Eurooppaan.
[/quote]
Sitä ihmettelen minäkin. Ala-asteikäisenä vanhempien mukana olin usein laivalla ja sillon se oli siistiä. Nyt aikuisiällä vuosi sitten kävin ruotsissa pyörähtämässä, kun voitin ilmaisen matkan, niin en kyllä maksais siitä. Laivassa olo oli yhtä kidutusta. Kaikki oli tosi kallista, laiva oli täynä keski-ikäisiä tai eläkeläisiä, hytit pieniä ja viihde näille vanhoille tyypeille suunnattua. Vedin pään täyteen, ettei tartteis sitä kestää.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:29"]
Jo pelkkä buffetruokailu 4-henkiseltä perheeltä (lapset alle 12-vuotiaita) Vikingin laivoilla 78 €, 0,5 litran vesipullo 1,5 - 2 € jne. Kyllä noihin rahaa menee jos siellä syö.
ap
[/quote]
se sun Puolan matka onkin laskettu yhdelle hengelle, juntti!
[/quote]
4-henkinen perhekin saisi matkan noin 150 eurolla. Moni maksaa jopa satoja euroja pelkästä risteilystä ilman ruokia.
ap
ap
[/quote]
[/quote]
Joo, viisi päivää Gdanskissa helmikuussa käy jo aika rangaistuksesta... noi Wizzairin halpalennot tiedetään... tosin sieltäkään et saa mitään kunnon majoitusta viideksi yöksi tuolla rahalla. Kaverin sohvalla ilmaismajoitus korkeintaan, mutta niitä ei ole jokaiselle tarjolla.
ap
[/quote]
[/quote]
En oo koskaan kuullut, että viiden päivän reissu majoituksen ja lentojen kanssa olisi noin edullinen minnekään. Toisaalta, jos menee jollain 50-luvun kiinalaisella potkurikoneella ja harrastaa sohvamatkailua, niin ehkä?
Toki tuon hinnan saa laskettua isommalle määrälle ihan vaan kertomalla tuon hinnan elisitä en ymmärrä miten tuo on junttia.
Kiinnostaisi kuitenkin tietää, että millaisesta reissusta Ap:lla on kyse. Mä en lähtis minnekään maailmalle edes ilmaiseksi esim. hostelliin. En enää, ne on koettu jo. Nykyään sitä arvostaa lomalla pientä luksusta. Lähtien siitä, että siellä laivallakaan ei enää mennä autokannen alle ja vedetä päätä täyteen vaan otetaan hyvä hytti, varataan ravintolasta pöytä eli ei buffettia, syödään hyvin ja nautitaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:09"]
[/quote]
Sitä ihmettelen minäkin. Ala-asteikäisenä vanhempien mukana olin usein laivalla ja sillon se oli siistiä. Nyt aikuisiällä vuosi sitten kävin ruotsissa pyörähtämässä, kun voitin ilmaisen matkan, niin en kyllä maksais siitä. Laivassa olo oli yhtä kidutusta. Kaikki oli tosi kallista, laiva oli täynä keski-ikäisiä tai eläkeläisiä, hytit pieniä ja viihde näille vanhoille tyypeille suunnattua. Vedin pään täyteen, ettei tartteis sitä kestää.
[/quote]
Mmm... mutta meillä edelleen saattaa lapset olla sitä mieltä että laivalla on siistiä, mutta jos vien ne tähän aikaan vuodesta Gdanskiin, niin ne tappais mut.
Puola ei ole Keski-Eurooppaa vaan Itä-Eurooppaa. Laivamatkan hinnalla ei saa kuin lentoliput Keski-Eurooppaan. Asuminen, syöminen ja paluulennot sitten siihen päälle.
En minäkään suuresti hingu noille laivoille, mutta kyllä seillä parin-kolmen vuoden välein tulee käytyä.
ap
[/quote]
5 päivän matka sis. Lennot 60e
Voin vaan kuvitella missä paskaläävässä yövyt. Mutta joo mene sä puolaan parin euron hotelliin 5 päiväksi.. Mä menen risteilemään gracella, eikä käy kateeksi sun keski-Euroopan matka:)))))))))
ap
[/quote]
Eli laivalla joutuu maksamaan ruuasta, mutta Puolassa ei? Vai mikä oli pointti? Ja menen sata kertaa mieluummin Tukholmaan kuin jonnekin Puolaan.
Laitatko ap linkin näihin 150€/4henk reissuihin Keski-Eurooppaan, koska olisin kovasti sellaisen reissun tarpeessa. Ja pitää olla 25.2. Munchen tai 27.2. Wien. Olen yrittänyt vuoden alusta löytää edulliset matkat jompaan kumpaan noista kolmelle hengelle onnistumatta. Tonni palaa vaikka kuinka yrittäisi. Päivistä ei voi joustaa, koska kyseessä on erään bändin keikka,njohon haluaisimme päästä.
Ja viiteen päivään sinä et aio syödä mitään siellä Puolassa? On vähän eri verrata yhden hengen Puolan reissun matkakuluja koko perheen risteilyn ruokakuluihin. Ei oikein vakuuta tuo "hintavertailu". :) Vai onko sulla ap koko perhe lähdössä tuolla 60 euron hinnalla, sitten on jo halpa.
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:23"]Jo pelkkä buffetruokailu 4-henkiseltä perheeltä (lapset alle 12-vuotiaita) Vikingin laivoilla 78 €, 0,5 litran vesipullo 1,5 - 2 € jne. Kyllä noihin rahaa menee jos siellä syö.
ap
[/quote]Puolaan nelihenkisesti 60 eurolla viideksi päiväksi? Vertailetko yhden ihmisen kustannuksia ilman ruokia ja perheen kustannuksia? Minä olen yksin matkustanut Hampuriin ja takaisin nollalla eurolla mutta en toki tekisi lasten kanssa samanlaista reissua. Ruokakin olisi muuta kuin katukeittiökamaa ja hotellit myös, ei sohvasurffausta.
Lapseni on niin pieni, etten halua vielä lähteä perhelomalle pidemmälle. Se olisi rasittavaa sekä meidän vanhempien että lapsen voimille, puhumattakaan muista lentomatkustajista. Jotta saisimme loma-aikaan jotain vaihtelua kotona olemiselle, käymme esimerkiksi juuri risteilyllä. Laivareissu on lapsesta aina tosi jännä kokemus. Se on lisäksi niin halpaa, ettei tunnu lainkaan tuhlaamiselta. Kalliimmaksi tulisi ajaa Tampereelle, ostaa koko perheelle Särkänniemi-lippu, syödä jossain ravintolassa ja mennä yöksi hotelliin.
Minä käyn risteilyllä aina, kun olen kosmetiikan tarpeessa. Muutama tuttu siellä töissä ja saan tuotteet puoli-ilmaiseksi henkilökortilla. Vapaaliput tietenkin myös.
Puolassa ravintolat on edullisia, muutamalla eurolla saa linja-automatkan toiselle puolelle maata, lennotkaan ei montaa euroa enempää maksa jos ei jaksa autossa istua. Laivan buffetruoan hinnalla saa jo vaikka mitä.
"Keski-Eurooppa on alue keskellä Eurooppaa. Aluetta ei ole määritelty mitenkään yksiselitteisesti, mutta usein siihen sisällytetään Itävalta, Liechtenstein, Puola, Slovakia, Slovenia, Saksa, Sveitsi, Tšekki ja Unkari sekä Venäjän Kaliningradin alue. Nämä kaikki mukaan lukien Keski-Euroopan asukasluku on yli 165 miljoonaa"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-Eurooppa
ap
Kuinka moni teistä Gdanskin haukkujilla on sielä käynyt tai Wizzairilla lentänyt? Ymmärrän kyllä risteilijöitäkin ja itsekin joskus niillä käyn, tosin viime aikoina Turusta Gracella ja samalla hinnalla jonka omaan ja teini-ikäisen tyttäreni Grace-risteilyllä tuhlataan sai kyllä viiden päivän Gdanskin loman. Sieläkin on käyty ja kivaa on ollut sieläkin vaikka lunta satoi, suosittelen sitäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:44"]
Laitatko ap linkin näihin 150€/4henk reissuihin Keski-Eurooppaan, koska olisin kovasti sellaisen reissun tarpeessa. Ja pitää olla 25.2. Munchen tai 27.2. Wien. Olen yrittänyt vuoden alusta löytää edulliset matkat jompaan kumpaan noista kolmelle hengelle onnistumatta. Tonni palaa vaikka kuinka yrittäisi. Päivistä ei voi joustaa, koska kyseessä on erään bändin keikka,njohon haluaisimme päästä.
[/quote]
Kokeile Salzburgia Norwegianilla.
Sinne on tälleen kevään kynnyksellä usein halpoja lentoja ja vain muutaman tunnin junamatka Wieniin. Itse käytiin viime vuonna, 7 päivää ja neljän tähden hotelli, hinta oli kahdelta hengeltä 700€, mielestäni erittäin edullista.
ap
[/quote]Mistä lähtien puola on ollu Keski-Eurooppaa? Menet johonkin Belgiaan syöttämään ravintolaan viisihenkisen perheesi, niin ei kuule 150€ riitä.