Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa ankeampaa kuin mokkapalat?

Vierailija
13.02.2014 |

Tuli vaan mieleen, kun ystävänpäiväksi leipomisvinkkejä etsin ja joka paikassa ehdotetaan näitä iänikuisua mokkapaloja. Tykkääkö joku oikeasti niistä? Lapset varmaan mistä vaan missä on suklaata, mutta onko jonkun aikuisen mielestä mokkapalat herkullisia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, hyvä tietää. Leivon siis itsekin paljon kaikkea, mutta mokkapaloja en ole koskaan vaivautunut tekemään, koska eivät ole minulle koskaan oikein maistuneet, enkä tajua niiden suosiota. Mutta todennäköisesti olen siis aina syönyt tuollaisia kaakaojauheesta tehtyjä versioita, jotka olivat melko mitäänsanomattomia ja jo valmiiksi kuivia. t. ap

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:33"]

Mokkapalat on kyllä aika isotöinen leipomus, jos sen tekee ihan oikeasta suklaasta..eikä pilaa sitä oikasemalla kaakaojauheella tai jollaki vesi-tomusokeri-nonparelli päällystyksillä..niinkun monet näyttää tekevän.

[/quote]

Vierailija
22/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:30"]

Tykkään älyttömästi ja myös ulkomaalaiset ystäväni repivät ne suunnilleen peliltä suuhunsa! Myös paikallisissa myyjäisissä mokkapaloillani on ollut aikamoinen menekki. :-) Naminami.

T: ulkosuomalainen

[/quote]

Ihan kuin minun näppikseltäni. Nami!

Kolmas ulkosuomalainen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esim. kaikki kuivakakut, pikkuleivät ja peruspulla.

Mokkapalat sensijaan ovat kahvipöydän parhaimmistoa!

Vierailija
24/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:35"]

Hirveä kaloripommi. 

[/quote]

Entäs sitten? Se vasta ankeaa olisikin, jos ei välillä voisi herkutella :-o

Kun on elämänhallinta kunnossa, ei tarvitse miettiä mitään kaloreita herkutellessa ja silti pysyy hyväkuntoisena ja myös hoikkana.

Suosittelen sullekin, tämä on mukavaa!

Vierailija
25/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin kaikissa herkuissa, riittävän harvoin kun niitä syö pysyvät herkkuina. Ihan peruspulla, korvapuustit, tiikerikakku, kermatäytekakku ja ne 1980-luvun koulun köksäkirjan ohjeella tehdyt mokkapalat parin vuoden välein nautittuna ovat ihania makumatkoja menneeseen.

Ankeampia juttuja mielestäni ovat ne nykyajan pakkopullat mitä on aina ja kaikkialla. Vaihtelua, kiitos!

Vierailija
26/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:33"]Mokkapalat on kyllä aika isotöinen leipomus, jos sen tekee ihan oikeasta suklaasta..eikä pilaa sitä oikasemalla kaakaojauheella tai jollaki vesi-tomusokeri-nonparelli päällystyksillä..niinkun monet näyttää tekevän.

[/quote]

Joo, tämä on aika paha moka.

Vierailija
27/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuleipiä ja kuivakakkuja on about miljoona eri sorttia. Jos ovat itsetehtyjä, niin kyllä ne todennäköisesti maistuvat hyvinkin. En tiedä mitä peruspullalla tarkotat, mutta melko peruspullaakin voi varioida hieman enemmän kuin mokkapaloja? Ihan samanmakuisia ne mokkapalat ovat aina olleet, mitä minä olen maistanut. Vai onko teillä eri ohjeita minkä mukaan teette niitä? t.ap

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:44"]

Joo, esim. kaikki kuivakakut, pikkuleivät ja peruspulla.

Mokkapalat sensijaan ovat kahvipöydän parhaimmistoa!

[/quote]

Vierailija
28/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella maukkaita, kun tekee ne maukkaiksi! Pohjaa ei saa paistaa liian kauan, ettei tule kuivaksi. Päällyste levitetään lämpimän pohjan päälle, jotta levittyy sileäksi. Kaakaota pitää olla riittävästi sekä pohjataikinassa että päällyksessä. Päällyksessä myös riittävästi rasvaa, että siitä saa kiiltävän, notkean ja helposti levittyvän. Eikä mitään nonparelleja kirskumaan hampaissa;hui! 

Olen leiponut ja syönyt mokkapaloja n. 40 vuotta ja yhä maistuvat niin minulle kuin perheelle ja vieraillekin.  No, kai niihin kyllästyisi, jos viikoittain tekisi; muutaman kerran vuodessa on ihan hyvää!

Vierailija
29/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:35"]

Hirveä kaloripommi. 

[/quote]

Entäs sitten? Se vasta ankeaa olisikin, jos ei välillä voisi herkutella :-o

Kun on elämänhallinta kunnossa, ei tarvitse miettiä mitään kaloreita herkutellessa ja silti pysyy hyväkuntoisena ja myös hoikkana.

Suosittelen sullekin

tämä on mukavaa!

[/quote]

Sepä juuri, että tein niitä lapselle kouluun myyjäisiksi 2 pellillistä uh huh mijä  määrsokeria ja voita ja mitä kaikkea. Yksi pieni pala riitii minulle, liian makea minulle. Kerran vuodessa ehkä söisin. 

Ps. Ei ne leivoksenrakastajat yleensä kovin hoikkia ole. Tuppaavat oleman lähelle 100 kiloa.

Vierailija
30/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo... Johan se meidän olympiamitalistikin sanoi paheensa olevan leivokset ja suklaa. T.  50 kilonen "leivoksien rakastaja"

Vierailija
31/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat on mielikuvituksettomin herkku ikinä ja pahaakin vielä.

Vierailija
32/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mokkapalat on hyviä mutta pystyn hyväksymään sen että sinä et niistä pidä. Minäkään en pidä tavallisesta pullasta ja jätän semmoiset syömättä jos tarjotaan, en kuitenkaan tunne ahdistusta jos joku niistä pitää. Onko sinua lapsena pahoinpidelty mokkapaloilla vai miksi ne nostattavat sinussa noin suuria tunteita?

Vierailija
33/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffeteissa millään muulla ei ole samaa loistokasta menekkiä. Siitä päätellen!

Vierailija
34/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä pitänyt mokkapaloista, en tiedä miksi. Ei vaan maistu.

Vierailija
35/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mokkapalat on edelleen hyviä :) Tärkeintä siinä on oikea koostumus. Cupcakit on kivaa vaihtelua ja niitä on kiva koristella teeman mukaan. Täältä on hyviä ja terveellisempiä reseptejä: http://tinyurl.com/maukkaatreseptit

Vierailija
36/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mokkapalat on edelleen hyviä :) Tärkeintä siinä on oikea koostumus. Cupcakit on kivaa vaihtelua ja niitä on kiva koristella teeman mukaan. Täältä on hyviä ja terveellisempiä reseptejä: http://tinyurl.com/maukkaatreseptit

Vierailija
37/38 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään.

Vierailija
38/38 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat on hyviä ja kaikki suomalaiset urheiluseurat tienaa niitä myymällä.

Jos ne olis pahoja, niin tuskin niitä ostettaisiin niin paljon esim. urheilutapahtumien kioskeista.

Tyttäreni taitoluistelee ja ylivoimaisesti suosituin artikkeli kioskissa talkoillessa on kahvi ja mokkapala.