Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

Vierailija
381/547 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 sekkaa.

382/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu minne on menossa. Jos kauppaan niin senku vetää vaan vaatteet päälle.

Ei väliä minne mennään, kauppaan tai ravintolaan juhlimaan jne., niin vaimolla kestää laittautua 3 tuntia. M33

Ilmeisesti vaimosi ei käy töissä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella kalliilla juhlameikin hinnalla hankkii kotiinsa paljon tuotteita, esim. perusvoiteita ja kosmetiikkatuotteita. Nykyään kaupoissa on hyvä valikoima luonnonmukaisia meikkejä, joita ei ole testattu eläinkokeilla.

Samoin kalliin kampauksen hinnalla hankkii kotiinsa paljon kunnon hiustuotteita ja laitteita.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole koskaan tajunnut. Millainen ihminen ei osaa itse tehdä meikkiä? Ja hiusten harjaus. Sillä sipuli.

Jos ei osaa kun ei tule niin tehtyä? Itsellä juhlia tms niin harvoihin käyn mieluummin laitattamassa ammattilaisella. Ei tarvitse ostaa meikkejä erikseen kotia, niin sen lisäksi että saa paremman lopputuloksen, säästyy rahatkin eikä jää turhaan purkkeja ja purnukoita nurkkiin pyörimään.

Mutta kun niitä ei tule käytettyä niin ei kannata hankkia. Ihan se on yks hailee miten paljon sitä kaapin täytettä silloin saa.

Niinpä, jos niitä meikkauksen vaativia juhlia on tyyliin yhdet joka kolmas vuosi. Ripsivärit ja meikkivoiteet ei kestä noin pitkään ja harmittaa heittää lähes käyttämättömiä meikkejä roskiin.

Mun mies haluaa välillä syödä täytekakkua. Mä en nykyään syö mitään makeita juurikaan enkä ole ikinä ollut erityinen leipoja, tehnyt lähinnä sämpylöitä. Koen, että on helpompi ostaa vaikka valmis kakku kaupasta kuin ostaa irtopohjavuoka, sähkövatkain, kaikki kakkuainekset ja tykötarpeet sekä tehdä itse työ sotkien koko keittiö.

Periaatteessa noin. 

Itse en pidä valmiskakuista, poikkeuksena jotkut juustokakut. Pääsääntöisesti valmiskakut ovat liian makeita mielestäni. Kotona voi tahdä omaan makuunsa sopivan

Osti talvella Sacherkakun ja syömättä jäi. Oli jotenkin kitkerän makeaa. Koirillekaan ei voinut antaa, oli niin paljon kaakota, vaikka siihen kakkuun kuuluu suklaa

Ehkä toki jotain voileipäkakkua voisikin tehdä, mutta kun näitä tarpeita niin harvoin tulee niin ne välineet olisivat suurimman osan aikaa tarpeettomia. Eikö tällainen ole ihan kaikkien vihreiden arvojen vastaistakin?

384/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa tunnissa mun paksuun hiukseen laitetaan permanentti ja suoravärikin päälle, ja vähän leikkaustakin toki. Joten en voi ymmärtää miten jollain menisi "kaunistautumiseen" koskaan kolmea tuntia. 

Kun menin naimisiin ja kävin sekä meikissä eri paikassa ja kampaajalla teettämässä kampauksen eri paikassa meni se kolme tuntia, kampaaja aina vaan "paranteli" ja laittoi lisää pinnejä ja lakkaa, vaikka se oli jo valmis, sen takia oltiin myöhässä vihkimisestä.

Et sitten saanut suutasi auki ja sanonut itse, että nyt pitää mennä. Istut hiljaa, halveksut salaa kampaajan työtä ja myöhästyt tilaisuudesta jälkikäteen haukkuen kampaajan.[/qu

Olen myös huomannut että jotkut kampaajat  nyhjäävät työskennellessään. Tulee mieleen että onko kyseessä työhön kyllästyminen vai mikä.

Oma tyttäreni tekee kampauksen  aika nopeasti minulle tarvittaessa ja tulos on ihan yhtä hyvä kuin kampaajan tekemä

Vierailija
385/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia. 

Vierailija
386/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ylle,hampaiden pesu,hiukset tärkeimmät..kyllä 10min jos oikeen nopee on ehkä alle.

Vierailija
387/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 tuntia on ihan normaali.

Vierailija
388/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minne ollaan menossa ja mistä tilanteesta lähdetään.

Jos olen nukkumassa ja pitää lähteä johonkin juhliin, niin varmasti menee useampi tunti. Mutta jos olen nnukkumassa ja pitää lähteä viemään lapsi sairaalaan, niin lähtöön menee pari minuuttia, jos sitäkään.

Vierailija
389/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä aikaa menee

- Suihku 8-10 minuuttia, koska silläaikaa, kun hoitoaine vaikuttaa, sheivataan ainakin kainalot j pestään hampaat. pesusienellä koko vartalon pesu ja sitten huuhtelu.

- Kuivaus 

- Dödö, silmänympärysvoide, kosteusvoide, mattavoide, meikkivoide, puuteri, varjostuspuuteri, poskipuna

- luomivärinpohjustusaine, luomiväri liikkivalle luomelle, luomiväri sen yläpuolelle, ripisväri yläripsiin, ripsiväri alaripsiin, vaalea kajal, rajaukset (iroripisen liimaus)

- tukka pois pyyhkeen sisältä

- Tukkaan jätettävä hoitosuihke, föönaus, asettelu, hiuslakka

- pöksyt, rintsikat, sukat, housut, paita

- korvakorut, sormukset, kaulakoru

- hajuvesi

- aamupala

- huulipuna

- kännykkä laukkuun

- ulkovaatteet

- töihin

Herään kaksi tuntia ennen lähtöä. Suurin osa ajasta menee haaveiluun. Ja vessassakin käyn jossain välissä.

Vierailija
390/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen! Ja mihin ihmeen työpaikkaan ihmisen pitää laittautua kolme (3) tuntia? Ovatko he kuninkaallisia? Tai ehkä he eivät käy töissä? Ovatko nämä kolme tuntia laittautuvat eläkeläisiä, työttömiä vai työtä vältteleviä edustusrouvia ja elämäntapanotkujia 24/7? Pieniä lapsia ja koululaisia on tuskin kenelläkään, koska lapsiperheessä äiti EI ehdi laittautumaan kolmea tuntia aamulla!

Jos heillä on lapsia, niin he eivät kerro, millaista huomiota lapset saavat äidin laittautuessa tuntikausia. Kotiäitinä en tiedä, valmistetaanko päivähoidossa oleville lapsille kotona aamupala vai tarjotaanko aamupala vasta päivähoitopaikassa? Laittavatko nämä äidit lapsilleen edes aamupalaa ja muita aterioita vai mitä lapset mahtavat saada syödäkseen äidin kaunistautuessa salongissaan? Koululaisille on ainakin valmistettava aamupala kotona, jotta lapsen ei tarvitse lähteä aamulla tyhjällä mahalla kouluun.

Ihmettelen naisia, joille oma ulkonäkö on elämän keskipiste ja ulkonäköön käytetään tuntikausia aikaa päivässä. Se on suurta itsekkyyttä ja narsismia.

Samaan sarjaan kuuluu vaatteiden, kenkien ja laukkujen himohamstraus. Anopillani on vaatteita, kenkiä ja laukkuja niin, että kaappien ovet eivät mene enää kiinni. Anoppini kuuluu naisiin, joilla "ei ole koskaan mitään päälle pantavaa". Siksi tavaraa pitää ostaa ja hamstrata koko ajan lisää. Ihmettelen suuresti, miksi?

Anoppi saattaa ostaa joka juhlaan uudet vaatteet. Anoppi voi helposti kuluttaa koko päivänsä vaateostoksilla ja kiertää aamusta iltaan läpi vaateliikkeitä. Kun mikään vaate ei turhamaiselle anopille kelpaa, hän ostaa kalleimman vaatteen, joka on tullut päivän aikana vastaan. Samalla pitää ostaa uudet kengät sävy sävyyn vaatteen kanssa. Ei toki voi mennä vanhoilla kengillä, vaikka kaapit pursuavat ja tursuavat kenkiä niin kuin Imelda Marcosilla. Kallista, turhamaista ja ympäristöä saastuttavaa, turhaakin turhempaa ökykulutusta!

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä kolme tuntia laittautuvat selviävät aamuisin töihin, jos vielä työmatkaankin kuluu aikaa? Heräävät viideltä, jos menevät yhdeksään töihin?

Vierailija
391/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan fiiliksestä ja siitä mihin olen menossa.

Yleensä jos menen töihin, menee aikaa noin tunti. Sisältää koiran lenkityksen, aamukahvin ja kännykän ym selailun. Meikkiin kulutan aikaa 10-30min. Nopeimmillaan 2min, jossa laitan vain vähän puuteria ja ripsarin sekä harjaan kulmakarvat.

Tykkään heräillä aamulla siinä keittiön pöydän äärellä ja hitaasti laittaa ripsaria. Se on mun rauhoittumista. En tykkää juosta aamuisin. Plus mulla on Chronin tauti ja se on pahimmillaan aamuisin, joten se on hyvää aikaa kuunnella millainen vatsa päivä tulee olemaan :)

Vierailija
392/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, että minne ja mihin tilanteeseen.

Töihin en kaunistaudu. Käyn suihkussa, harjaan hampaat, laitan perusvoiteen. Hiukset kampaan poninhännälle pois tieltä. Tmä on hygienian hoitamista ei kaunistautumista.

Jos menen esimerkiksi vieraaksi häihin, niin kaunistautuminen alkaa monta viikkoa aiemmin. Katson, voinko pitää samoja juhlapukuja kuin muissa häissä. Toisin sanoen onko tulevissa häissä paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat nähneet vaatteeni aiemmin. Jos ei ole, niin jokin vanha iltapuku/juhlapuku. Jos taas pitää ostaa uutta, niin täytyy olla aikaa myös tehdä korjaukset. tarkistan, että on alusvaatteet, jotka sopivat kyseiseen juhla-asuun. Ostan sukat/sukkahousut, lisälle varapari. tarkistan, että asusteet kuten laukku ja kengät ovat kunnossa. Tilaan ajan kampaukseen ja juhlameikkiin. Juhlia edeltävänä päivänä silitän vielä puvun, laitan asusteet valmiiksi, ja poistan karvat ja laitan kädet kuntoon. Seuraavana päivänä suihku ja muut hygieniatoimenpiteet, ja kampauksessa menee juhlapäivän aamuna 1-2h ja juhlameikissä noin 1h. Tämän jälkeen sitten pukeutuminen.

Tätä en ole koskaan tajunnut. Millainen ihminen ei osaa itse tehdä meikkiä? Ja hiusten harjaus. Sillä sipuli.

Sellainen, joka ei meikkaa? Esim. minä.

Vierailija
393/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene kauaakaan, hampaiden harjaus, vaatteet päälle, hiukset ponnarille, kahvia ja aamupalaa sisuksiin ja menoksi. 30 minuuttia aamupalan kanssa. Tosin mulla on kaksi pientä lasta, joten aamutouhuihin meneekin sitten helposti tunti tai pari... 

Juhliin laitan meikin, siihen  menee ehkä 10-15 minuuttia. Ja hiuksetkin koetan saada vähän nätimmin, ehkä tosiet 10 minuuttia.

Mutta mihin ap:lla itsellään menee se tunti?

Vierailija
394/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.

Se on ihan asennekysymys. Sitä voi olla vaikka jossain ministeriössä tai esiintymistä vaativissa töissä ja olla käyttämättä meikkiä. Siisti voi olla muutenkin. 

Jos sulla on aina meikkiä, niin kyllähän ihmiset huomaa eron kun ei olekaan. Mutta jos ei ole koskaan, niin ei ne mitään ihmettele. Sen sijaan tulevat kehumaan pikkujouluissa sen kerran kun oot laittanut ripsiväriä :D 

Vierailija
395/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranmun jee kauan porukka käyttää itsensä puunaukseen aikaa. Ja ketään ei kiinnosta muiden ulkonäkö🙈

Mua kiinnostaa ulkonäkö enkä viitsi valehdella etteikö kiinnostaisi. Jännä että ranskalainen tai italialainen nainen saa olla vaikka mikä itsensä puunaaja, mutta kun suomalainen nainen tulee kyseeseen niin se saa luvan lähteä vain saunapuhtaana ovesta ulos.

Voitteko selittää, että MIHIN se "säästetty" kolme varttia pitäisi sitten laittaa joka on kulutettu oman ulkonäön laittamiseen? Vai onko teillä saunapuhtailla niin huono ajanhallinta, että ei kerkeä meikkaamaan? Miestä ja lapsiako pitää keretä palvelemaan?

Mä käytän sen nukkumiseen, lukemiseen, ajatteluun, urheiluun, opiskeluun, joskus someen, toisinaan ihan vaan kahvista nauttimiseen. 

Saa olla ranskalainen ja italialainen ja suomalainenkin itsensä puunaaja, mutta mä en tiedä miksi mun pitäisi olla. Minä en todellakaan halua käyttää päivittäin mitään kolmea varttia itseni laittamiseen. Se on aivan se ja sama onko mulla ripsiväriä vai ei, itse asiassa mielummin ei kun on herkät silmät. Ja jos mun hiukset nyt ei ole jollain täydellisellä kaumpauksella, niin entä sitten? Mulle nuo edellä mainitut asiat (nukkuminen, lukeminen, ajattelu, urheilu, opiskelu, ja nautiskelu) on todella paljon antoisampia kuin oman peilikuvani hinkkaaminen.

Vierailija
396/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tajua, että saisitte nukkua aamulla puoli tuntia pidempään, jos jättäisitte turhat ehostukset pois.

Tukan kampaus 1 min, hampaiden harjaus 2 min. Ei ole vaikeaa.

Ja näytät tarhapöllöltä.

Matkustin työni puolesta paljon.

Maailmassa mm respa ja koko aula on yrityksen käyntikortti.

Jos siellä on ihminen, joka on käyttänyt aikaa aamula itseeseen 3 min, hän ei olisi esillä

Niin. Mulle on ihan ok näyttää tarhapöllöltä. En ole maailmalla respassa töissä eikä mun tarvitse olla kenenkään käyntikortti. Jos joku päivä mulle maksetaan palkkaa laittautumisesta, voin harkita.

Vierailija
397/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranmun jee kauan porukka käyttää itsensä puunaukseen aikaa. Ja ketään ei kiinnosta muiden ulkonäkö🙈

Mua kiinnostaa ulkonäkö enkä viitsi valehdella etteikö kiinnostaisi. Jännä että ranskalainen tai italialainen nainen saa olla vaikka mikä itsensä puunaaja, mutta kun suomalainen nainen tulee kyseeseen niin se saa luvan lähteä vain saunapuhtaana ovesta ulos.

Voitteko selittää, että MIHIN se "säästetty" kolme varttia pitäisi sitten laittaa joka on kulutettu oman ulkonäön laittamiseen? Vai onko teillä saunapuhtailla niin huono ajanhallinta, että ei kerkeä meikkaamaan? Miestä ja lapsiako pitää keretä palvelemaan?

Mä käytän sen nukkumiseen, lukemiseen, ajatteluun, urheiluun, opiskeluun, joskus someen, toisinaan ihan vaan kahvista nauttimiseen. 

Saa olla ranskalainen ja italialainen ja suomalainenkin itsensä puunaaja, mutta mä en tiedä miksi mun pitäisi olla. Minä en todellakaan halua käyttää päivittäin mitään kolmea varttia itseni laittamiseen. Se on aivan se ja sama onko mulla ripsiväriä vai ei, itse asiassa mielummin ei kun on herkät silmät. Ja jos mun hiukset nyt ei ole jollain täydellisellä kaumpauksella, niin entä sitten? Mulle nuo edellä mainitut asiat (nukkuminen, lukeminen, ajattelu, urheilu, opiskelu, ja nautiskelu) on todella paljon antoisampia kuin oman peilikuvani hinkkaaminen.

Tottakai saat olla millainen haluat, mutta älkää kitiskö muiden meikeistä. Mulla on aikaa tasan noihin samoihin juttuihin kuin sullakin meikeistä huolimatta. Esim. lyhyttä tukkaa ei tarvitse koskaan laittaa.

Vierailija
398/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saat olla millainen haluat, mutta älkää kitiskö muiden meikeistä. Mulla on aikaa tasan noihin samoihin juttuihin kuin sullakin meikeistä huolimatta. Esim. lyhyttä tukkaa ei tarvitse koskaan laittaa.

En olekaan kitissyt muiden meikeistä. Vastasin kysymykseen, että MIHIN se "säästetty" kolme varttia pitäisi laittaa kertomalla, mihin sen itse laitan. Ja hienoa, että sinulla on noihin aikaa, mutta siis mulla on edelleen se kolme varttia enemmän. Eihän laittautumiseen menevä aika mistään toisesta aikatodellisuudesta tule. Meillä on kaikilla 24h vuorokaudessa. Tärkeintä on tietenkin jakaa ne niin kuin itse haluaa.

Vierailija
399/547 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Tummat piirteeni haalenevat meikistä, joten en sitä käytä.

Vierailija
400/547 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut aikaa kauanko hiusten harjaaminen ja ylös kiinnittäminen kestää. Ei kovinkaan montaa hetkeä kun siihen on harjaantunut.

Aamulla tietysti olen pessyt kasvoni ja laittanut päivävoiteen sekä harjannut hampaani mutta nehän on itsestäänselviä rutiineita.

Riippuen vuodenajasta ulkovaatteisiin pukeutuminen vie erilaisen ajan. Kesällä riittää kun kippasen kengät jalkaan ja reppu selkään, talvella sitten talvitakki ja kenkien nauhoitus.

Mutta kaiken kaikkiaan olen valmis lähtöön noin kymmenessä minutissa.

Nainen 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan