Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogistilla petti pillerit kolme kertaa. Kuinka todennäköistä?

Vierailija
13.02.2014 |

Tiedättekö te naisia joilla olisi pillerit pettäneet edes yhden kerran? 

Mutta että kolme kertaa...

Itse olen pitänyt e-pillereitä tosi luotettavana ehkäisynä itselleni, normaalipainoiselle naiselle. Mutta nyt kun luin tuon tarinan tuli ihan sekavat tunteet ja mietin että nyt kun olen uudessa parisuhteessa, ihan alussa enkä todellakaan missään tapauksessa haluaisi vauvaa juuri nyt niin olisiko parempi käyttää myös kondomia e-pillereiden kanssa? Itelläni ei ole e-pillerit koskaan pettäneet vielä 5 vuoden käytön aikana mutta pelkään tätä mahdollisuutta ihan kauheesti..

http://laskettuaika.blogspot.fi/2013/12/keskenmenon-ja-abortin-kautta.html

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko raskaustestiin rävähtää kaksi viivaa heti virtsasuihkun osuessa siihen?

Vierailija
22/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:36"]

Yksi kysymys: Itse syön e-pillereitä ja muistan ottaa ne yleensa aina, nyt kuitenkin viimeviikolla kävi niin, että olin tiistaina yhdynnässä ja keskiviikkona unohdin ottaa pillerin. (siittiöthän elävät siellä joitakin päiviä?) Pillerilaatta oli aika lopussa, koska kuukautiset alkoivat normaalia aikaisemmin, varmaan tämän unohdetun pillerin takia. Eli siis onko tässä nyt mahdollisuus, että olen raskaana? Toivottavasti joku viitsii vastata. :)

[/quote]

Eli siis menkat alkoivat seuraavana iltana tuon unohdetun pillerin jälkeen, että näköjään sen verran vaikutti hormooneihin, mutta ei vissiin sitten tarvitse pelätä raskautta kuitenkaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:36"]

Yksi kysymys: Itse syön e-pillereitä ja muistan ottaa ne yleensa aina, nyt kuitenkin viimeviikolla kävi niin, että olin tiistaina yhdynnässä ja keskiviikkona unohdin ottaa pillerin. (siittiöthän elävät siellä joitakin päiviä?) Pillerilaatta oli aika lopussa, koska kuukautiset alkoivat normaalia aikaisemmin, varmaan tämän unohdetun pillerin takia. Eli siis onko tässä nyt mahdollisuus, että olen raskaana? Toivottavasti joku viitsii vastata. :)

[/quote]

Eli siis menkat alkoivat seuraavana iltana tuon unohdetun pillerin jälkeen, että näköjään sen verran vaikutti hormooneihin, mutta ei vissiin sitten tarvitse pelätä raskautta kuitenkaan??

[/quote]

Edelleen se pakkausseloste, lue ja ymmärrä.

Vierailija
24/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teho heikkene myös hyvin ylipainoisilla?

Vierailija
25/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista huolimattomuutta lienee tai sitten on vaan todella epäsopivat pillerit hänelle (väärä hormoonimäärä jne.). Luulisi että olisi ekan jälkeen vaihtanut merkkiä.

Olen syönyt pillereitä n. 10 vuotta, enkä tullut raskaaksi. Sitten lopetin pillerit (suunnitellusti) ja tulin raskaaksi alle 3 kk:ssa. Et silleen mun kokemus.

Vierailija
26/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä minipillerit pettäneet kolme kertaa, kaksi näistä meni spontaanisti kesken ihan alkuvaiheessa. Kolmannesta kerrasta syntyi meidän kolmas lapsi. Itsellä paha laktoosi-intoleranssi ja epäilen että se on ollut osasyyllinen siihen että pillerit eivät imeytyneet kunnolla. Kellontarkasti otin pillerit, yhden kerran olen unohtanut ja silloin käytettiin kondomia niinkuin pilleripaketissa neuvotaan.

Vierailija
27/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen muuten naisen, joka tuli raskaaksi hormoonikierukasta huolimatta! Eikä ollut edes vanhentunut... Että ei kai täysin 100% ehkäisyä olekaan (paitsi pidättäytyä).

Vierailija
28/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista! Näitä "vahinkojahan" sattuu tuon tuosta av-mammoillekin.

Vierailija
29/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksikin ystävää, joilla on tällä hetkellä lapset, vaikka söivät pillereitä säännöllisesti raskauden alettua. Itseasiassa toisella tuo oli jo toinen kerta, kun tuli raskaaksi pillereiden läpi, mutta ensimmäinen raskaus meni kesken, kun ei luonnollisesti tiennyt siitä ja jatkoi pillereiden syömistä. Muistaakseni oli tuolloin juuri vaihtanut merkkiä, joten ensimmäinen raskaus meni sen piikkiin, mutta toinen johtui ilmeisesti vain siitä, ettei pillerit toimineet hänellä oikein.

Toinen ystävä taas oli syönyt pillereitä säännöllisesti jo pidempään.

Kummassakin tapauskessa oli muuten kyseessä Yasminelle.

Vierailija
30/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:09"]

Mutta voiko raskaustestiin rävähtää kaksi viivaa heti virtsasuihkun osuessa siihen?

[/quote]

Voi, minulla kävi juuri noin molempien raskauksien alussa tehdyllä testillä.

Vierailija
31/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tosiaan ko henkilöllä on joku syy mikseivät imeydy. Ihan mahdollista, vaikka harvinaista olisikin. Myös tosiaan ylipaino, allergiat, muut lääkkeet, luontaistuotteet... vaikka mikä voi vaikuttaa. Ei me olla koneita.

Vierailija
32/34 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan täysin mahdollista. Hän kuuluu siihen pieneen osaan naisista, joihin e-pillerit eivät tehoa toivotulla tavalla.

Tiedän naisen, jolla STERILISAATIO on pettänyt kaksi kertaa. Molempien jälkeen on syntynyt vauva. Perheessä on kuusi lasta:) Toisilla munanjohtimet kasvavat kiinni, vaikka mikä olisi.

MInulle sterilisaation tehnyt lääkäri sanoi, että sen teho on sama kuin pillereillä. Ainoa varma ehkäisykeino olisi kohdun poisto.

Vierailija
33/34 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko outoa jos pillerit "pettää" neljä kertaa samalla ihmisellä?

Vierailija
34/34 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tiedän yhden bloggarin jolla pettää pillerit aina kun uusi mies eksyy kuvioihin (yksipienielefantti), on halunnut pakonomaisesti lasta ja jopa yksin hakeutunut lapsettomuushoitoihin nippanappa täysi-ikäisenä.

Ei oikein riitä usko että joka kerta kyseessä vahinko/inhimillinen unohdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä