Helvetti kotona, olenko tosiaan väärässä?!
Yritän selittää tilanteemme lyhyesti. Kertokaa mulle, olenko tosiaan väärässä ja syypää kaikkeen?
Meillä on reilun vuoden ikäinen lapsi. Lapsi on aina ollut melko haastava, ensimmäiset puoli vuotta hän vain itki 24/7. Nyt itkut ovat vähentyneet, mutta lapsi ei vieläkään nuku öisin 3h pidempään heräämättä. Olen siis nyt reilun vuoden nukkunut max 3h yhteen menoon. Olen fyysisesti ja henkisesti ihan rikki!
Tämä tilanne on vaikuttanut myös seksielämään ja mieheni on siitä aivan sekaisin. En vain jaksa olla kiinnostunut mistään, ennemmin vain nukkuisin silloin, kun mulla on siihen mahdollisuus. Yritän kuitenkin antaa miehelleni vähintään kerran viikossa ja useimmiten meillä on seksiä joka kolmas päivä, vähimmillään kerran viikossa.
Mies on tästä ihan raivoissaan ja reagoi seksin vähyyteen tosi vihamielisesti. Olen jatkuvan syyttelyn, uhkailun ja huutamisen kohteena. Joskus on jopa käynyt minuun käsiksi. En saa mennä ajoissa nukkumaan ilman, että potisin huonoa omaatuntoa. Jos esim sanon kello 10, että nyt menen nukkumaan emmekä ole vielä harrastaneet seksiä, niin mies vetää siitä hirveät marttyyrit. Pahimmillaan riitelemme keskiyöhön saakka ja sitten lapsi jo herääkin ensimmäisen kerran siinä yhden maissa, jonka jälkeen heräilee pitkin aamuyötä koko ajan. Olen siis ihan rikki!
Mieheni mukaan minä olen syypää kaikkeen ja sanoo, että jos vain harrastaisimme seksiä niin kuin aiemmin, niin hänen vihaisuuskin menee pois. Minä taas sanon hänelle, että jos vain hänen vihaisuutensa menisi pois niin varmasti pian harrastaisimmekin seksiä kuten ennen. Eli tässä on vähän tämmöinen "kumpi tuli ensin, kana vai muna" - tilanne.
Mitä mieltä te olette? Olenko tosiaan hirveä pihtari, joka ansaitsee tällaisen kohtelun?
Kommentit (111)
KERRO API että miksi miehesi ei voi vetää käteen????
Ehdotapa tätä miehellesi: HÄN hoitaa lapsen yöheräilyt vaikka nyt seuraavat kolme viikkoa, siisi ihan kaikki heräilyt, ja sinä nukut. Katsotaan kuinka paljon panettaa tuon rupeaman jälkeen. JA tietenkin siis kaikki ne kotihommat, jotka sinä illan mittaan kotona hoidat. Oletan, että ukkosi on päivät töissä? Jos tilanne on edelleen miehesi kohdalla sama, sitten voidaan varovaisesti miettiä, että syytä olisi sinussakin.. epäilen kuintekin.
Miten ihmeessä mies on pärjännyt sinkkuna, jos itsetyydytys on mahdotonta? Pokannut joka päivä baarista jonkun vai? Ymmärrän kyllä, että monille miehille tulee tukala olo jo parin päivän päästä jos ei saa kasseja tyhjennettyä, mutta ei se VOI olla joka elämäntilanteessa naisen vastuulla hoitaa asiaa, jos on sairas tai kuolemanväsynyt! Kerran pari viikossa on kuitenkin vielä kohtuullinen määrä, varsinkin kun kyse on ohimenevästä elämäntilanteesta. Lisäksi miehen aggressiivinen reagoiminen asiaan on valtavan vastenmielistä, eikä takuulla edesauta asiaa. Jos mies reagoisi ymmärtäväisemmin, niin ehkä AP:ltakin löytyisi paremmin ymmärtämystä ja voisi koettaa mahduttaa suihinoton tai pikapanon johonkin väliin. Mutta tuollainen kiukuttelu veisi ainakin multakin viimeisetkin seksihalut, jos muutenkin olisi hirveä olo!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:15"]
[/quote]
No en jaksa, koska sitten tämä ketju menisi tuon asian puimiseen. Haluan keskittyä nyt tähän kuvailemaani ongelmaa, en mihinkään muuhun!
[/quote]Muslimit ei voi vetää
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:18"]
[/quote]
No en jaksa, koska sitten tämä ketju menisi tuon asian puimiseen. Haluan keskittyä nyt tähän kuvailemaani ongelmaa, en mihinkään muuhun!
[/quote]Eli mies on muslimi
[/quote]
[/quote]
No onhan se nyt aika iso osa ongelman ratkaisua että miksi mies ei voi sitkä tehdä. Jos hänelle kerran tulee ihan fyysisiä :D kipuja, luulisi että tekisi mitä vaan ettei kipuja olisi. Aika naurettavaa.
Sitäpaitsi kaikki ne miehet jotka minä tunnen vetävät käteensä aika ajoin. Ihan normaaleissakin parisuhteissa olevat.
Tämä on selkeä provo, sillä ap ei kerro syytä, mikis mies ei muka voi vetää käteen. En itse keksi muuta syytä kuin että molemmat kädet kiprissä tai amputoitu.
Toinen mikä paljastaa provon, on että nainen voisi olla niin tyhmä, että uskoo lääkärin suun loksahtaneen auki seksin määrästä.
Kolmas seikka: kukaan ei tekisi lasta tuollaisen idioottimiehen kanssa, ja jos olisi vahingossa tehnyt, olisi tuollaisen vikisevän ja kitisevän "miehen" jo heivannut pihalle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:19"]
[/quote]
[/quote]Eli mies on muslimi
[/quote]
Olet tehnyt lapsen muslimimiehen kanssa. Voi voi. Niin makaa kuin petaa, sanotaan. Nyt ymmärrän että voipi olla hankalaa. Olisit hiukan miettinyt etukäteen. Vai oliko mies ennen vain niin ihana etten ymmärrä tätä muutosta...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:17"]
Miten ihmeessä mies on pärjännyt sinkkuna, jos itsetyydytys on mahdotonta? Pokannut joka päivä baarista jonkun vai? Ymmärrän kyllä, että monille miehille tulee tukala olo jo parin päivän päästä jos ei saa kasseja tyhjennettyä, mutta ei se VOI olla joka elämäntilanteessa naisen vastuulla hoitaa asiaa, jos on sairas tai kuolemanväsynyt! Kerran pari viikossa on kuitenkin vielä kohtuullinen määrä, varsinkin kun kyse on ohimenevästä elämäntilanteesta. Lisäksi miehen aggressiivinen reagoiminen asiaan on valtavan vastenmielistä, eikä takuulla edesauta asiaa. Jos mies reagoisi ymmärtäväisemmin, niin ehkä AP:ltakin löytyisi paremmin ymmärtämystä ja voisi koettaa mahduttaa suihinoton tai pikapanon johonkin väliin. Mutta tuollainen kiukuttelu veisi ainakin multakin viimeisetkin seksihalut, jos muutenkin olisi hirveä olo!
[/quote]
No mä oon kysynyt mieheltä samaa, ja hänen selityksensä oli, että kun sinkkuna ei ollut tottunut säännölliseen seksiin niin ei sitä myöskään tarvinnut. Nyt tilanne on toinen.
Olet niin oikeassa tuossa, että ymmärrystä kyllä löytyisi, jos mieheni käyttäytyisi erilailla? Olen yrittänyt ymmärtää ja nimenomaan vähintään hoitaa homma esim suuseksillä, mutta sitten seuraava valituksen aihe olikin seksin laatu eikä määrä. Siis kun pakotin itseni tyydyttämään mieheni kolmen päivän välein, niin sitten kun mies ei voinut enää valittaa määrästä, hän alkoi valittaa laadusta. Kun minä en kuulemma selvästikään ole kiinnostunut, enkä saa orgasmia, eikä herra jaksa aina vain pikapanoja. Äh. Kuulostaapa tämä tyhmältä näin kirjotettuna!
Miten saisin miehen ymmärtämään, että jos hän itse olisi lempeämpi, niin minäkin varmasti muuttaisin käyttäytymistäni? Hän on maksimissaan viikon kiltti ja sitten alkaakin riidat uudellen. Tästä hän saa sitten lisäargumentteja mua vastaan ja sanoo, että kun hän yrittää ja tekee kaikkensa mun puolesta, niin siltikin minä pysyn kylmänä ja tunteettomana häntä kohtaan. Yritän aina hänelle selittää, että kun tässä meidän tilanteessa pelkkä viikon kiltteys ei enää auta, jos sen viikon jälkeen räjähtää. Tarvin pidemmän ajan ilmaan yhtään riitaa, ilman yhtään huutamista ja syyttelyä!
erittäin vastenmielinen "mies" ap:lla.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:55"]
Kohta se pettää sua ja syyttää siitä sinua, mutta kun et antanut... Mikä v***u miehiä vaivaa! Osa reagoi noin, kärtetään ja kiristetään seksiä ja toiset tekee niin etteivät koskekkaan enää vaimoon. Lapsen asteelle jääneitä idiootteja. Anna kun arvaan, ei taida hirveesti kiinnostaa lapsenhoito?
Jaksamista sinulle ap ja iso halaus.
[/quote]
Kiitos! Itseasiassa se hyvä puoli tässä on, että mieheni kyllä auttaa minua paljon lapsen kanssa. Hoidamme lasta aika lailla puokkiin, mutta yöt nyt tietenkin ovat olleet enemmän mun kontollani imetyksen takia.. Ja nyt imetyksen lopetettua rauhoitellaan lasta öisin vuorotellen, mutta kyllähän siihen itkuun nyt herää vaikka ei itse pitäisi noustakkaan sieltä sängystä..
[/quote]
Hyvä että hoitaa kuitenkin lasta, tuli kyllä aika yllätyksenä. Olin ihan varma ettei tee mitään (päivätyönsä lisäksi siis) mutta vaatii kuitenkin koko ajan kaikkea.
En usko että lääkäri on sanonut noin, jos on, niin silloin on puhunut (sovinistinen) mies miehelle. Ei lääkärinä.
Meillä kävi niin päin että seksi loppui. Itse olisin ollut siihen valmis, mutta eipä ae oo kivaa niinkään päin ettei sitä saa. Kerran-kolme vkossa on ok määrä! Meillä on varmaan kerran kuussa, mutta eipä sitä voi painostamaankaan alkaa. Vaikea aihe.
Kyllä nuo kivut miehessäsi kuulostaa pikemminkin kivulta päässä kuin fyysisiltä.
Tässä on tilanne, jossa mies ei ole sopeutunut pikkulapsiarkeen. Odottaa kaiken jatkuvan entisellään, mutta eihän se mitenkään ole mahdollista. Se parisuhde vaatii molemmin puolista joustoa. Erityisesti nyt, kun olette olleet vuoden uuden edessä. Mies tajuaa, ettet sinä voi aina jaksaa eikä aina kiinnosta koska väsyttää niin paljon ja sinä annat sen kerran enemmän vaikkei huvittaisi.
Meillä oli esikoisen kohdalla vähän samalla tavalla. Tosin mies ei ollut noin vihainen. Petetty ja hyljätyn oloinen vain. Minä en voinut ajatella kuin nukkumista. Mikään ei ollut niin ihanaa kuin nukkuminen! Siitä se arki tasaantui ja asiat helpottui. Toisen lapsen kohdalla tätä ei ole tarvinnut käydä läpi, koska asiat olivat vaan helpompia toisella kertaa. :)
Mä pistäisin seksihanat ihan kokonaan kiinni.
Kertoisin, että harkitsen antavani sitten kun herra osaa käyttäytyä niinkuin aikuisen pitäisi.
Mun on vähän vaikea uskoa tuota terapeutin kommenttia. Mutta ap:han on miehen selostuksen varassa, tietenkin ... Miksi mies on käynyt terapiassa? Tuskin sentään sen takia, että saa seksiä "vain" pari kertaa viikossa?
Jos mies hoitaa lasta myös öisin, luulisi hänenkin olevan väsynyt ja seksi ei noin vimmaisesti kiinnostaisi. Joku tässä ei nyt täsmää. Seksin suhteen mies on itsekäs, mutta isänä vastuuntuntoinen ...?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:22"]
Tämä on selkeä provo, sillä ap ei kerro syytä, mikis mies ei muka voi vetää käteen. En itse keksi muuta syytä kuin että molemmat kädet kiprissä tai amputoitu.
Toinen mikä paljastaa provon, on että nainen voisi olla niin tyhmä, että uskoo lääkärin suun loksahtaneen auki seksin määrästä.
Kolmas seikka: kukaan ei tekisi lasta tuollaisen idioottimiehen kanssa, ja jos olisi vahingossa tehnyt, olisi tuollaisen vikisevän ja kitisevän "miehen" jo heivannut pihalle.
[/quote]
No voin kuule kertoa että ikävä kyllä ei ole provo. Eikä mieheni todellakaan ollut kitisevä idiootti ennen lapsen syntymää! Ihmiset muuttuu, joskus hyvään suuntaan ja joskus huonoon, kuten minun tapauksessani.
Ja mähän en missään vaiheessa sanonu, että mä uskoin miestäni sen lääkärin suhteen. Ihmettelin suuresti ja siks täälläkin nyt kyselen, että voinko mä tosiaan olla näin väärässä!?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:27"]
Mun on vähän vaikea uskoa tuota terapeutin kommenttia. Mutta ap:han on miehen selostuksen varassa, tietenkin ... Miksi mies on käynyt terapiassa? Tuskin sentään sen takia, että saa seksiä "vain" pari kertaa viikossa?
Jos mies hoitaa lasta myös öisin, luulisi hänenkin olevan väsynyt ja seksi ei noin vimmaisesti kiinnostaisi. Joku tässä ei nyt täsmää. Seksin suhteen mies on itsekäs, mutta isänä vastuuntuntoinen ...?
[/quote]
Hän käy terapiassa nimenomaan tuon aggressiivisuuden vuoksi.
Mitä ihmeellistä siinä on, että seksin suhteen itsekäs mies hoitaa lastaan? Vai onko tämä nyt aivan mahdoton yhtälö?
No miksi se ei vedä käteen?