«plussahaaveilijat»
Löytyisköhän tähän ketjuun rinnalle kulkemaan tän hetkisiä aktiivisesti yrittäviä? :)
Täällä esikoisestaan kuumeilee 26v (mies 33v, molemmille ensimmäinen). Tää on nyt neljäs kierto ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, päivä on 30/28... kaks negatiivistä raskaustestiä (rfsu) tehty (28/28 ja tänään 30/28). Ahdistaa kun kuukautiset ei ala, alkais niin pääsis hyvillä mielin jo haaveilemaan seuraavasta kierrosta. :)
Onko muita jotka haaveilee samaan aikaan ja missä teillä mennään? :)
Kommentit (172)
Pakko tulla heti perään kertomaan että ei kai loppunutkaan :/ ruskeaa vuotoa tulee eli verta ei nähtävissä ainakaan tuoreena...outoa ei ole tällaista tosiaan ennen ollut ovisen aikaan...
Heissan kaikille :)
Seuraanne liittyisin, taustoista tärkeimmät heti kärkeen, eli ekakertalainen palstailussa, kaksi ihanaa lasta, yksi mies, paras, jota maa päällään kantaa <3 ja yritystä nyt takana 9kk (10 tulee tämän kierron jälkeen täyteen).
Olen näitä teidänkin keskusteluja seurannut tiiviisti jo useamman kuukauden, mutta toivoa ylläpidin etten ehtisi keskusteluun mukaan itse, vaan saisin plussan ennen liittymistä... Nooo, mutta koska olen kova kirjoittamaan ja utelias tämän aiheen suhteen sekä kirkuvasti vertaistuen tarpeessa niin hyvä näinkin :).
Oma tilanne on se, että kp38 tänään ja piinaa on ollut ja jatkuukin sillä menkkaoireita on ollut ja on edelleen, mutta taas toisaalta on (tietty ;)) raskausoireitakin ja menkat myöhässä 6 pv.
Kierto ollut tammikuussa viimeksi yli 30 pv, silloin 32, muutoin viime vuoden kesäkuusta alkaen, jolloin hormonikierukka poistettiin on ollut 25-27. Viime vuoden lokakuussa oli pieni toimenpide ja tällöin ei yritystä raskautua.
Uutena oireena on ollut muutamana kuukautena välivuodot, ajankohta vaihtelee. Nyt tuli parisen tippaa kp22. Lukenut kaiken kiinnittymisvuodostakin jo... Huomenna verikokeen tulos, en turhia toivo liikoja, vaan uskon, että käy niinkuin on nyt käynyt monesti pissatestejä tehdessä, eli menkat huomaa samalla vessakäynnillä.
Niin ja Katsukka minulla on oviksen aikaan tullut juuri tuollaista ruskeaa vuotoa, vähän mutta kuitenkin. Ja kivut on aina kovat oviksen aikaan ja menkkoja odottaessa sekä niitä pidellessä. Minulla taas toisaalta muutoinkin tullut nyt välivuotoja...
Plussaonnea kaikille :)!
Hei.
Tulin vain ilmoittamaan, että omalta osaltani tänne kirjoittelu jääkin nyt tähän ,ainakin toistaiseksi ja, että kaikki raskausoireet oli taas kuviteltuja.
Menkkahäiriöiden ja kummallisten vuotojen syyski paljastui hyvinkin korkea prolaktiini arvo. Nyt siis alkaa tutukimukset ja niihin varmasti kuluu aikaa.
Onnea ja tsemppiä muille yrityksiin!
Hei,
Täällä on nyt plussattu melkein vuoden yrittämisen jälkeen. Tässä tärppi kierrossa oli käytössä kaikki mahdolliset poppakonstit eli greippimehu, raskausvitamiini (jo viime syksystä asti), gelee royalit, vehnänalkioöljy sekä kävin ennen ovista kaksi kertaa vyöhyketerapiassa. Ja nyt vihdoinkin tuli plussa! En kuitenkaan vielä uskalla iloita, kun esikoisen yrityksessä jouduin kokemaan keskenmenon...
Hyppään tähän joukkoon mukaan. Täältä löytyy yksi äidiksi haluava 28 vuotias nainen ja sen mies 32v. Kummallakaan ei vielä lapsia.
Toista yrityskiertoa tässä mennään. 29/30
:)
Oliko Facebookissa mitään ryhmää haaveilijoille tai vauvakuumeisille? Musta tuntuu että semmosessa kerran jo olin.. Tipahdin haaveilijoihin taas kun pari päivää sitten todettiin sikiön kuolleen kohtuun. Huomenna tyhjennys. :(
Ei muuta kuin menkkoja odottamaan! Ja plussatuulia kaikille.
Katsukkamulla oli kans tässä kierrossa ovulaation aikana pari päivää vuotoa. Ihmettelin sitä kovasti, kun sellaista ei mulla ole vielä ennen näissä pillereiden jälkeisissä kierroissa ollut. Mun kohdalla johtuu ehkä sitten siitä, että kehon hormonit alkaa pikkuhiljaa palailla kohdilleen pilsujen jälkeen, ainakin kestänyt kropalla palautua pari kuukautta vaikka kierrot olleetkin suht säännölliset. Mutta muutoinkin tuo ovulaatiovuoto on normaalia jos se kestää sen pari kolme päivää juuri ovulaation aikaan ja joidenkin mukaan kertoo hyvin hedelmällisestä kierrosta :)
Tinttura88 mäkin koitin katsella Facesta haaveilijoille ryhmää, mutta huonolla menestyksellä. Voipi olla että ovat suljettuja ryhmiä niin eivät siitä syystä näy haussa? En tiedä näkyykö salaisetkaan ryhmät. Pitäiskö perustaa oma? Tietysti sellanen, mikä ei näy omalle kaverilistalle. :D
Täällä nyt siis menossa jännät päivät, kp 33/31-32. Kaksi tyylipuhdasta negaa testattu kp 31 ja tänään aamulla. Hitto kun ottaa päähän noi negat.. Ei oo yhtään ollut menkkamainen olo, vaikka alavatsassa onkin ollut monenmoista meneillään. Tissit on olleet tosi arat jo yli viikon ja nyt ihan parina viime päivänä ruvennut tulemaan äklö olo aamulla ja/tai illalla. Vessassa sain rampata viimekin yönä kaksi kertaa ja päiväsaikaankin normaalia enemmän. Normaalit kiukkupäivät ennen menkkoja loisti poissaolollaan ja valkovuotoa ollut nyt normaalia enemmän. Lämmöt koholla edelleen, 37-37.1 kun normaalisti 36.4-36.6. Tietyt hajut etoo ja tällä hetkellä tekis aivan älyttömästi mieli syödä nuudeleita (?) aamupalaksi. :D Jos nää ei ole raskausoireita, niin mä oon sitten muuten vaan sekaisin. :D
Harmittaa vaan noi negat. Voihan olla, että vaikka nyt onkin ne päivät kun menkat pitäisi tulla, niin se on liian aikaisin, jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut hiukan myöhemmin. Ei auta kuin odotella taas pari päivää, tuleeko täti vai saisinko vihdoin sen ihanan plussan sieltä. :)
Tervetuloa mukaan uudet haaveilijat! Toivotan kaikille mitä parhainta plussaonnea :)
Hellou
Meillä yritystä takana neljien menkkojen verran eli yk 5 on nyt menossa. Minulla on kaksi lasta aiemmasta avoliitosta ja he saivat alkunsa melkeimpä heti (toinen ekasta ja toinen tokasta).
Viime kuussa tein ovistestin ja se oli plussa, mutta vähä tuntu että mies otti niin hirveet paineet siitä, että ei tullu kovin isoa lastia (you know what I mean) joten ei tärpänny.
Nyt tein positiivisen ovistestin 18.5 ja yhdynnässä oltiin sitä edeltävänä päivänä ja myös silloin 18.5. Nyt ainakin tuntu "tavaraa" riittävän ;) En kertonut miehelleni ovistestistä joten ei tullut hänelle paineita siitä.
Ei kait se auta kuin odotella. Oireita ei mielestäni ole ollut sen kummemmin kuin muulloinkaan. Minulla on joka oviksen jälkeen rinnat olleet arat menkkojen alkamiseen saakka. Ja menkka jomotuksia on tuntunut myös tuossa välissä joka kerta.
Kierto on ollut n, 31-32 päivää. Menkat alkaa kahden päivän tuhruvuodolla, sitten n. 3 runsaampaa päivää ja lopussa pari päivää vähäistä vuotoa. Gynen mielestä normaalia, että estettä raskautumiselle ei pitäisi olla :)
Tää odottaminen ja kyttäily on raastavaa O_O Eräs terveydenhoitaja sanoi, että "älä mietikään koko asiaa niin raskaus alkaa"..jooh, tosi helppoa :D Kyllä sitä toivoo ja miettii päivittäin. Mutta onneksi olen nyt täällä vertaistuen piirissä niin voidaan yhessä toivoa ja kyttäillä ;D
Niin ja ikää on minulla on 26v ja ukkelilla 28v. Tosin molemmilla ikää tulee vuosi lisää loppuvuodesta :) Paino indeksi on alle 30 ja gynen mielestä paino on ihan ok. Painoin enemmän kun aloin esikoista odottamaan ja varmaan 5 kiloo enemmän kun aloin toista odottamaan.
Nyt vaan kaikille onnea matkaan <3
kiva kuulla että muillakin ollut oviksen aikana vuotoja. Tosiaan parina päivänä alussa ja lopussa tuli ruskea vuotoa. Ja viikko oviksesta rinnoista alkoi tulla puristamallatippa maitoa/vaaleaa nestettä. Toivottavasti olisi raskausoire, eikä proktaliinin (tai miten se nyt kirjoitettiin) liikatuotantoa. Jos ei tule plussaa niin käytävä lääkärissä tarkistuttamassa arvot. Nyt kahtena viimeisenä yönä olen herännyt vessaan,en yleensä ikinä yllensä yöllä herää vessaan. se voi kyllä johtua siitäkin, että näin lämpimällä säällä olen juonut enemmän. Vauva ja raskaus unia olen nähnyt. 4 pv oletettuihin menkkoihin ja ihan alkaa jännittämään. Pettymys on kyllä niin suuri jos menkat alkaa.
Kp37/31-32, tänään testattu taas yksi nega.. Huoh :/
Mulla pitäs menkkojen alkaa la-su aikana. Olen jo valmiiksi pettynyt vaikka varmaksi en tiedä kuinka käy.
Mulla oli yhden kierron väli 44 päivää. Mitään syytä en keksiny tuolle. Oli varmaan valeraskaus :O
Menkat alkoi!! Kp1/24-27 ja yk12 pärähti käyntiin.
Olen menossa lääkärille muissa asioissa ja aijon ottaa tämän asian puheeksi et pitäiskö tarkistaa et kaikki on kunnossa kun mitään ei kuulu? Ovulaatiotestit olleet käytössä miltein joka kk ja aina saan hymiön ja talletuksia tehty... Luulin viime vuonna kun kierukka poistettiin elokuussa et nyt kesällä olisin jo tukevasti raskaana mut toisin kävi :( Muut 3 raskautta ovat alkaneet yk2 , 3 ja 4 muistaakseni? Kuitenkaan ei tarvinnut montaa kk odottaa tärppiä.
Malttamattomana tein testin tänään päivällä ja nega se oli. Ärsyttää kun sitä on niin malttamaton. Toisaalta halusin päästä tuskasta, että onko jotain tapahtunu :/ Kp 30 on tänään. Parin päivän sisällä pitäs ainakin näkyä tuota tuhrua jota tulee pari päivää ennen menkkoja.
Tänään pitäisi alkaa..mutta ei ainakaan oikein tunnu että ne alkaisi...mutta maha on sekaisin samallatavalla kun ennenkin ennen menkkoja. Testin teen sunnuntai aamuna jos silloin ei ole vielä alkanut. Nyt on jännäys päällä että miten käy! Tulen kertomaan sitten kun jotain tapahtuu..jos jotain tapahtuu. Tästä tulee pitkät pari päivää :)
YOSSUKO yhdyn tuohon että ärsyttää olla malttamaton. Minulle riittäisi jonkinlainen tieto, epätietoisuus on inhottavinta ja se odotus että onko tärpänny ja sitten pettyminen. Tuntuu että helpompaa olisi jos mahd.aikasin saisi kuulla jos ei ole tärpännyt niin ei tarvitsisi turhaan sinä kuukautena toivoa ja odotella:)
Täällä lähti tänään yk4 käyntiin :( Eilen tuli tuhruvuotoa ja tänään tulikin sitten täti kunnolla kylään. Nyt yritän täällä saada taas pään kasaan tätä yrityskiertoa varten.. Kyllä tuli itku silmään aamulla kun huomasin menkkojen alkaneen. Tätä pettymystä on vaikea kuvailla.. ehdin jo olla niin toiveikas kun menkat oli myöhässä. Mutta olikin vaan normaalia pidempi kierto. Täytyy ottaa varmaan taas ovistestit käyttöön, koska missattiin kyllä pahasti toi ovulaatio. Luulin sen jo olleen ja lähdin työmatkalle. Kaikesta päätellen ovis oli juuri tuon viikon mittaisen työmatkan aikana. Nyt vaan sitten toiveikkaana kohti seuraavaa ovista.
Todella paljon tsemppiä ja plussaonnea jännäilijöille :)
Menkat 4 päivää myöhässä, testin tein la eli pari päivää sitten, se oli nega. Odottelen jonkin aikaa ennen uutta testiä. Ei oikein tunnu että menkat alkaisi, mutta ei tunnu siltäkään, että olisin raskaana... Alkaa tuntumaan, että kyseessä varmastikin se prolaktiinin liikatuotanto... No jos negaa näyttää ja menkat ei ala niin pitää mennä oikeasti käymään lääkärissä onko kaikki hormonitasot kunnossa. Koska se neste rinnoista on vähintääkin outoa ja se ettei vieläkään ole tärpännyt..en muista kerroinko ekassa viestissä, että en ole siis koskaan käyttänyt ehkäisyä mieheni kanssa (5vuoden aikana) niinkuin olisi pitänyt käyttää eli 5 vuoden ajan lähes joka kk olisi ollut mahdollisuus "vahinkovauvaan" ja nyt jonkin aikaa jo ihan yritetty yritetty, mutta ei. Joten kyllä sisimmässäni tunnun tietävän, että jossain on vikaa ja luomusti ei varmaan vauvaa saada. Noh vielä pitää pitää peukut pystyssä.
Kp 2 ja yk 6 alkaa. Toisaalta aina helpottaa kun menkat alkaa, pahinta on epätietoisuus ja mielikuvituksen laukkaaminen. Ovis oli 2 päivää myöhemmin stressin ja riitelyn takia niin sen takia kierto oli nyt 35 päivää. Tuhrua näkyi kp 33. Kierto siis normaalisti ollu 32 päivää.
Pitää yrittää unohtaa koko yrittäminen. Silloin se vauva kuulemma tulee helpommin :P Itelläkin ollu hirvee yritys ja miettiminen/lievä stressi koko asiasta niin nyt yritän olla ajattelematta koko asiaa. Yritän ajatella että jos sitä lasta ei tulekaan niin vaihtoehtoja on, vaikka sitten adoptio. Lapsia ei tekemällä tehdä vaan niitä saadaan jos onni suo :)
Heips. Ovulaatio lähenee, limat muuttuneet siihen suuntaan ja kalenterinkin mukaan pitäisi tämän viikon aikana ennen viikonloppua olla. Hämmästyttää vaan se kun ei ole aikaisemmin tullut ennen ovulaatiota pientä määrää verta(?) ja nyt tuli. Tuleeko kenelläkään ennen ovista verta? Ei siis paljoa, muutamia viiruja vain. Muuten ei ole mikään muuttunut kun että olen alkanut juomaan Valion greippi-verigreippi mehua ja syömään fooli tabletteja. Eikai se voi niin paljoa vaikuttaa?
No eilen sitten hommailtiin miehen kanssa, vaikka ei meinannut millään tulla mitään kun mies oli niin väsynyt, ja sitten mulle tuli paha mieli vaikka yritin ettei olisi tullut. Mies sen huomasi ja sitten vähän väkisin ja pakolla hommailtiin :( no ainakin tehtiin. Toivottavasti helpompaa hommailua tiedossa loppu päivinä :)