«plussahaaveilijat»
Löytyisköhän tähän ketjuun rinnalle kulkemaan tän hetkisiä aktiivisesti yrittäviä? :)
Täällä esikoisestaan kuumeilee 26v (mies 33v, molemmille ensimmäinen). Tää on nyt neljäs kierto ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, päivä on 30/28... kaks negatiivistä raskaustestiä (rfsu) tehty (28/28 ja tänään 30/28). Ahdistaa kun kuukautiset ei ala, alkais niin pääsis hyvillä mielin jo haaveilemaan seuraavasta kierrosta. :)
Onko muita jotka haaveilee samaan aikaan ja missä teillä mennään? :)
Kommentit (172)
Täällä myös haaveillaan. Haaveilua jo ilman pillereitä 8 kuukautta ja vielä ei tärppiä ole käynyt. Tosin kesäkuusta tuo mies vasta kyttäillyt millon emännällä ovikset ja niihin aikoihin talletuksia tehty, aiemmat kuut menneet halujen mukaan.
Raastavaa tää odottelu ovulaation ja menkkojen alkamisen välillä. Sitä kun löytää niin kaikkia "oireita" (jotka toki voivat tästä kuumuudestakin johtua) . Viime kierrolla kun menkat taas alko ja suru ja pettymys päällimmäisinä niin jakso tuo mies olla niin toiveikas ja toitotti että voi sitä menkat tulla vaikka raskaana oliskin ! Mutta uudelle kierrolle lähdettiin taas toiveikkaina. Kunpa nyt meitäkin vihdoin muistettais plussatuulilla. Ja jos nyt plussaksi niin laskettu aika olis päivälleen-päivän jälkeen tulevan isin syntymäpäivänä! Ei huono ;)
Moi kaikki,
Täällä vielä yksi uusi vauvaa kovasti toivova tyttönen. Olen 26-vuotias, mieheni 28-vuotias. Lopetin pillerit tämän vuoden helmikuussa. Kiertojen pituus vaihteli aluksi kovasti, alussa vaan pitenivät jatkuvasti. Olen jo luoteeltani tällainen "kaikki mulle heti" -tyyppi, ja vaikka tässä yritystä ei ole edes sitä vuotta vielä takana, niin helppoa ei ole ollut. Kävin muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen yksityisellä ihan vaan selvittämässä noin pintapuolisesti, että kaikki on hyvin. Ultrattiin ja lääkäri sanoi, että hedelmällisempää naista saa hakea :) Käynnin jälkeen olin todella onnellinen, että varasin tuon ajan, heti tuli parempi olo, kun tiesi, että kaikki pitäisi olla ok. Lääkäri näki, että ovulaatio oli muutaman päivän sisään tulossa, paksu limakalvo ja muutenkin kaikki ok. Rauhoitteli kovasti ja sanoi, että ensi vuoden alussa uudestaan näytille, jos ei siihen mennessä mitään tapahdu.
No heti tuon käynnin jälkeen plussa! Olin toisaalta onneni kukkuloilla, mutta toisaalta en uskaltanut iloita yhtään. Keskenhän se sitten meni, viikkoja oli 6 :( Olin jo varannut ajan varhaisultraan, mutta noin viikko ennen sovittua aikaa alkoi hirveät vatsakivut ja runsas vuoto. Heti kyllä arvasin mistä oli kyse... Varhaisultraan varaamani aika muutettiin "tavalliseksi" lääkäriajaksi, tarkistettiin että kohtu on tyhjä ja olihan se. Itku tulee vieläkin, kun tätä kirjoittaa.
Omaa fiilistä ei ainakaan auttanut parhaan kaverin vauvauutiset.... Nyt kp11, tänään aloin tikuttaa ovista, ei vielä hymynaamaa. Peitto heiluu joka toinen päivä. Plussaonnea kaikille!
Hei kaikille, vieläkö mahtuisi mukaan yksi? :) Olen lueskellut juttujanne aika pitkän aikaa, mutta nyt vasta liityn mukaan, koska hiljalleen alkaa tuntua, että keskusteluseuraa aiheen tiimoilta kaipaisi...
Täällä siis esikoistaan yrittävä 25vuotias nainen, puolisolla ikää 34v. Helmikuussa jätettiin e-pillerit pois eli sellainen puoli vuotta nyt ihmetelty ja yritelty. Kierto näyttää hiljalleen vakiintuvan johonkin 33-35 päivään, tosin heti ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen venähtikin peräti kp80 asti jonka jälkeen koin elämäni tuskallisimmat menkat... Nyt vielä viimeistä kiertoa sotkeneet ilmeisesti kesäreissailut eli tämä kierto lienee mennyt ihan harakoille, kp 28-32/35 mahdollisesti menossa nyt. Ovista en tähän saakka olen yrittänyt tikutella, koska mielestäni sen oireiden perusteella tunnistan, mutta ensi kierrosta varmaan ryhdytään kyllä asiaa jo varmistelemaan.
Itselläni alkaa hiljalleen jo nyt tulla se piste vastaan, että asia pyörii jatkuvasti mielessä ja tunteet seilaa uskomatonta vuoristorataa :/ Mies on ärsyttävänkin optimistinen, jotenkin ei suostu edes ajattelemaan sellaista vaihtoehtoa, että meillä voi vierähtää tässä pitkäänkin tai ettei ehkä luomusti koskaan edes onnistuta, infoaa vaan minulle aina jostain ystävällään myynnissä olevasta hoitopöydästä tai vitsailee, että hän voisikin sitten jäädä vauvan kanssa kotiin yms. Aluksi tämä oli ihan suloista, nyt alan jollain tavalla ärsyyntyä. Onko muilla vastaavanlaista, vai olenko mä vain jotenkin ankea :D
Kukkaistyttö88, mä niiin tunnistan tuon asenteen, että odotella ei voi hetkeäkään! Kylläpä tekee kärsimättömällä kontrollifriikillä aika tiukkaa tällainen, ettei asiat oikeasti järjesty ihan vaan käden käänteessä..
Mutta plussatuulia jokaiselle näin viikonlopun kunniaksi!
ANNAE: Tietysti mahtuu mukaan :) Meillä on muuten ihan sama tilanne! Samaan aikaan olla jätetty pillerit pois ja luonteiltamme ollaan ilmeisesti molemmat yhtä kärsimättömiä :) Meillä kotona sama, eli mies ainakin yrittää olla todella positiivinen, ei kyllä stressaa ja parempi niin, riittää kun toinen stressaa :) Oletko käynyt missään lääkärillä? Ei tosiaan vielä sitä vuotta teilläkään takana, mutta tietysti pitkät kierrot sinulla varmaan hankaloittavat asiaa. Mä sain mielenrauhan (hetkeksi), kun kävin yksityisellä katsomassa, että kaikki ok.
Plussatuulia täältäkin!
Kukkaistyttö88: Ei olla käyty lääkärillä kumpikaan, mutta jotenkin kun täällä näitä keskusteluja seuraa niin tuntuu, että moni on kyllä hyvissä ajoin jo käynyt, että odotellaankohan tässä nyt turhan pitkään... Seuraavan kierron ajattelin metsästää sitä ovista ihan tikkujen kanssa, jotta saisi vahvistuksen sillä omalle kuvitelmalle, että jotain ovista ylipäänsä tapahtuu :P Jos en kuitenkaan ovista bongaile, niin sitten varmaan kyllä ryhdyn gynelle soittelemaan. Ja siis joo nämä pitkät kierrot, voi että!
ANNAE: Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta :) Mä sain hyvin vielä ajan varattua niin, että se oli muutama päivä ennen ovista, niin lääkäri pystyi helposti sanomaan, että miltä limakalvon paksuus jne näyttävät :) Ja todella paljon siis lääkäri lähinnä rauhoitteli! Sanoi, että hyvältä näyttää, ja että se vuosi kannattaa odottaa. Hyvä mieli jäi tuosta käynnistä :)
OMA: Heti töiden jälkeen tikuttamaan ovista, tuntemuksia vähän on, eli luultavasti se ovisplussa tänään tai huomenna tärähtää :) Olisi kiva iloita siitä oikeasta plussasta tässä kierrossa!!!
Ei tullut hymynaamaa vielä, huomenna uudestaan (tänään kp 12).
Ei vieläkään ovistestiin hymynaamaa, nyt jo kp17 :(
Moi.
Mä voisin kai tänne tulla kuumeilemaan jo seitsemää lasta :D Meillä siis kuusi lasta löytyy talosta (11v, 12v, 9v, 6v, 2v ja 10kk) mulla ikää 31v ja miehelläni 35v ja yk7 pyörähti käyntiin viimesen keskenmenon jälkeen eli nyt olisi kp7/30 tähän kiertoon otin greippimehut yök pahaa, mutta kaikkehan on kokeiltava ;D
Tikuttele en nyt ovista (viimeks kyllä ihan ilman tikkuja tunsin oviksen ym) nyt mennään vähä niinku "tärppää jos tärppää" tyylillä :)
Onnea plussanneille :))
Moi kaikille,
Ja Onnea hirmuisesti kaikille onnellisille, jotka plussanneet.
Minä itken...
Vuosi yritystä takana, sitä ennen mulla hormoonikierukka 8 vuotta. Tyttö nyt 9 vuotias, ja sitä ennen tuulimunaraskaus. Molemmat aiemmat raskaudet alkaneet nopeasti, helpolla yrittämisellä. Nyt tässä välillä sitä on opiskellut, tehnyt töitä ym, ym.. Nyt tuntuu, että mikä idiootti sitä on ollutkaan. Olen tainnut pilata elämäni. Olisi pitänyt tehdä lapset silloin nuorena, jos tästä vielä urku aukee niin mitään ehkäsyjä en enää koskaan käytä!
Kiertoni on ollut säännöllinen koko talven ja kevään 28 päivää. Kuukautiset ovat aina tulleet ajallaan. Nyt kesäkuussa luulin ovuloivani, en saanut tikulla kiinni mut olin niin kipeä, sitten tulikin vain päivän kuukautiset. Nyt kesän aikana on pari kiertoa mennyt pidemmäksi 33 ja 34 päivää. Oisko kesäkuussa jäänyt ovulaatio sitten kuitenkin tapahtumatta kun tuli niin lyhyt vuoto. Nyt heinäkuussa oli taas ovulaatio tasan kahden viikon päästä vuodon alkamisesta (sain tikulla vahvan viivan). Oltiin lomalla heinäkuu joten hyvin ollaan pystytty hommailemaan asian eteen, siitä ei nyt ole jäänyt ainakaan kiinni. Nyt odottelen kuukautisia. Raskausoireita jotain on ollut mutta en usko niihin, kuvittelen vaan kuitenkin. Nyt siis dpo12 tai 13.
En tiedä, mikä on seuraava siirto kun kuukautiset alkaa. Ollaan ajateltu, että odotetaan, että kiertoni palaa luonnollisesti normaaliin kierukan jälkeen. Nyt en tiedä. Keväällä kävin ultrassa, kaikki kunnossa ja ovulaatio tapahtuu. Sama mies kuin 9 vuotta sittenkin.
Vauvakuume on niin kova, että itken vaan koko ajan tätä tilannettani.
Taidan olla raskaana :O Jänskättää ja pelottaa, välillä myös tuntuu tosi onnelliselta! Iik! Nyt tosiaan YK 3 menossa. Kierto ollut säännöllinen, 29 päivää. Oon ollut tosi malttamaton noitten raskaustestien kanssa, joka kuukausi tehnyt testin jo muutama päivä ennen menkkojen odotettua alkamispäivää. No nyt taas tein samoin, eli eilen tein raskaustestin kp 26, siis kolme päivää ennen odotettua kuukautisten alkamispäivää. Ja vieläpä ihan päiväpissasta hetken mielijohteesta! Ylläri pylläri apteekin omalla raskaustestillä sainkin n. 5 min kuluessa haalean punaisen testiviivan! Äääää!
Menin ostamaan vielä Early Predictor testin, jolla tosin ihan selkeä negatiivinen. Olin ostanut seuraavaa päivää varten vielä uuden apteekin oman, mutta en voinut odottaa ja illalla tein vielä senkin. Samanlainen haaleanpunainen viiva, kuin aikaisemmassa. No, menin varmaan ihan sekaisin, tänään aamulla tein vielä yhden apteekin oman, siinä samanlainen viiva, ei vahvistunut, muttei haalistunutkaan. No sekosin vielä enemmän ja ostin Elivo merkkisen testin ja tein sen tänään päivällä kp 27 ja selkeä, mutta vaaleanpunainen viivahan silläkin tuli! Kai se on nyt vain pakko uskoa, että varmaan tässä sitten raskaana ollaan :O Vielä ei vaan uskalla täysillä iloita, koska kuukautistenkin olisi pitänyt alkaa vasta ylihuomenna. Ehkä nyt odotan viikonlopun yli, ja jos menkkoja ei kuulu, niin päästän iloni valloilleen! Olisi se vaan niin ihanaa! <3 <3 Kunpa ei olisi kyse vaan "kemiallisesta raskaudesta" tai varhaisesta keskenmenosta! Älkää menkat tulko!!
Ps. Ostin pari apteekin testiä lisää, täytyy varmaan huomenna tai viimeistään menkkojen "alkamispäivänä" taas testata :D
MAIJAMEHILÄINEN: Onnea! Peukut on pystyssä! :) Heti kertomaan sitten! :)
Onnea plussanneille!
...joihin ilmeisesti kuulun itsekin :D Muutamana päivänä testailtu ja kyllä se vaan koko ajan vahvistuvaa viivaa pukkaa joka aamu, tänään jo Pregcheckin liuskaan ihan punainen, vahva viiva. Voi mahoton :D
MAIJAMEHILÄINEN, onnea onnea! Täällä tuskitellaan samoja ajatuksia, että voi apua jos nyt tuo mahan juilinta viittaa menkkoihin niin mitäs sitten! Tosin mulla kierrot niin solmussa nyt, että menkkojen alkamispäivä oli joko tiistaina tai sitten tänään... Itse en oikein usko koko plussaa ja käyn vilkuilemassa viimeisintä testiä vähän väliä :D
Onnea plussanneille täältäkin, ja tsemppiä muille!
Uutena ketjussa kirjoitan, vaika muutamana päivänä jo olen käynyt lukemassa teidät jännittämistä :D
Itsellä kierto vielä tuntematon pillereiden poisjätön jälkeen, mutta tuntemukst on nyt sellaiset että jännään olisko heti tärpännyt?!! Menkat oli pillereiden käytön loppumetreillä, ja kuvittelen että ovulaatio tapahtui aika pian kun oli ensimmäiset pillerittömät (cerazette) päivät. Maanantaina, eli reilu viikko pillerien lopetuksesta alkoi vähän menkkamaiset kivut, illalla olin tosi kipeä, mutta seuraavana aamuna ei enää mitään. Tai vähän arka olo alamahassa. Arkuus tuntuu just jossain kohdun paikoilla esim venytellessä. eli sellanen olo että on siellä jotain, toivottavasti ei vain menkkaturvotusta. Ja maanantain kivuista nyt viisi päivää, eikä menkkoja vielä näy.. Muitakin oireita kuvittelen mutta voikohan nekin mennä hormonitoiminnan muutoksen piikkiin, kuten että itkettänyt aika herkästi.
No, tein jo eilen sofi ole stepin testin ja olin viivan paikan näkevinäni, tai sitten kuvittelin sen ja nega vain. Hmm, tilasin lisää testejä joten heti en voi uutta tehdä. Ja kun en edes tiedä voisiko vielä edes näkyä, jos maanantain kivut olisi olleet kiinnittymiskipuja?
Lapsia on muutama ennestään, seuraavan yritys just aloitettu ja kierrosta ei mitään tietoa :) ollut n 2kk pillereiden kanssa..
Inkerikeri, mulla ainakin alkoi hiljalleen vahvistua nimenomaan tuollaisesta ns viivanpaikasta. Tein noita testejä itsekseni ihan hissuksiin miehelle mitään sanomatta ja vertailin noita lähesnäkymättömiä viivanpaikkoja, kunnes ne sitten yhtäkkiä aikalailla alkoikin vahvistua :D Mulla kun ei mitään varsinaisia oireita ole liiemmin edes ollut, jotka olis herättäneet testaustarpeen, oon vaan rutiininomaisesti testaillut joka kierron lopussa... Toivotaan, että vahvistuu! :) Itselläni oli pillereiden lopetuksen jälkeinen kuukausi kamalaa "raskausoirehdintaa" mutta taisi olla vaan keholle niin shokki tuo hormooneista luopuminen, kun heti ekojen luomumenkkojen jälkeen helpotti. Josko sulla tietäis nyt ihan plussaa :)
Moikka!
Tänään kuukautisten alkamispäivä ja aamulla viiva oli vihdoin vahvistunut, lähes jo yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Jihuu! <3
Paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille plussasta haaveileville, ei saa lannistua! :)
Vinkkinä vielä, että älkää tuhlatko rahojanne Early predictor testiin, jos testailette ennen kuukautisten alkamispäivää!! Minullakin näytti selkeää negaa, vaikka kaikki muut haaleita viivoja antoikin!
KP21 ja hymynaama ovistestiin! :)
Hei! Etsimme päähenkilöitä dokumentaariseen Yle TV2:n ohjelmaan. Painoitan jo heti alussa, että en etsi julkisuudenhakuisia näyttelijän alkuja enkä ns. esiintyjiä tai avustajia vaan tavallisia ihmisiä, joilla on oikea tarina oikeasta elämästä ja jotka haluavat ongelmiensa ratkaisussa apua. Jos siis olet 20-40-vuotias uudellamaalla asuva nainen ja löydät itsesi allaolevasta kuvauksesta, ota yhteyttä pikimmiten ratkaisucasting@gmail.com. Teemme YLE TV2:lle asiallista ja lämminhenkistä dokumentaarista reality-sarjaa. . Ohjelmaan kuvattavat henkilöt valitaan 2-4 viikkoa ennen kuvauksia, jotta voimme vastata nimenomaan akuutteihin ongelmiin. Osallistujille maksetaan palkkio ja he saavat henkilökohtaista valmennusta. Jos sinulle heti tuli mieleen itsesi tai joku läheisesi, laita viestiä os. rekry@itv.com
Tein rfsu raskaustestin ja nyt kaipaan apua sen tulkintaan :D kuva on kyllä aika heikko laatuinen, mutta toivottavasti saa selvää. http://aijaa.com/UhqAXa
Moikka!
Tää vois olla mun ketju, "yritys" alkanut, pikku kakkonen saa tulla :) Tjot-linjalla mennään. Nyt kp 20/25-28, jännittävää! Kovasti jo kuulostelen kroppaani olisko mitään tuntemuksia :D Katsotaan kuinka käy!
Ensimmäistä yritettiin reilu puoli vuotta.
Plussatuuulia kaikille kuumeilijoille! :)