Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

«plussahaaveilijat»

13.02.2014 |

Löytyisköhän tähän ketjuun rinnalle kulkemaan tän hetkisiä aktiivisesti yrittäviä? :)

Täällä esikoisestaan kuumeilee 26v (mies 33v, molemmille ensimmäinen). Tää on nyt neljäs kierto ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, päivä on 30/28... kaks negatiivistä raskaustestiä (rfsu) tehty (28/28 ja tänään 30/28). Ahdistaa kun kuukautiset ei ala, alkais niin pääsis hyvillä mielin jo haaveilemaan seuraavasta kierrosta. :)

Onko muita jotka haaveilee samaan aikaan ja missä teillä mennään? :)

Kommentit (172)

81/172 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännäillään, kp 26/28 menossa :)  maha ollut tosi turvonnut ja kipeä viimeisen viikon ajan ja nyt viikonlopun palellut, jospa se vihdoinkin enteilisi plussaa... Pitää kyllä torstaihin asti jännätä testiä...

82/172 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hirveenä onnea plussanneille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/172 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi vitsi, onnea meriemilialle!!

Täälläkin jännätään vielä muutama päivä.. Perjantaina pitäis menkat alkaa. :) Mitään uusia oireita ei ole ilmaantunut. Vähän on masu ollut edelleen sekaisin, mutta menee ehkä pääsiäisen herkuttelun piikkiin.

84/172 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein testin kun kaapissa oli vielä yksi enkä millään malttanut odottaa! ja ihan selkeä plussa sieltä tuli :) olen niin onnellinen! Harmi kun mies lähti just töihin ennen kuin tulin kotia... Haluaisin kertoa hänelle uutiset kasvotusten, joten pakko malttaa huomisaamuun (ja yrittää olla lähettämättä viestiä). 

Pitää vähän väliä kuikuilla testiä uudestaan ja uudestaan että totta se vihdoin on <3

85/172 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea NUPPPPU ja MEREMILIA!!

Ihanaa......

No, täälläkin oli jännää mutta ihan turhaan, kuukautiset tuli 2 päivää myöhemmin kuin edellisessä kierrossa joten olin kyllä hieman ehtinyt jo haaveilla että jos ne ei tuliskaan.

Sain myös haaleita haamuja testeihin, mutta se johtuu ilmeisesti noista erittäin herkistä testeistä kun haamu tulee helposti loppukierrosta muiden hormonien takia tai jotain. Ensi kierrossa sitten vähempi tota testaamista, eihän siinä ole oikein järkeä kun viivanpaikat ei meinaa mitään ja niistä tulee sitten liian toiveikkaaksi.

Mites muilla menee? Mulla nyt kp 6/26-28 eli kohti uutta nousua :)

86/172 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinapäivät! dpo 4 noin suunnilleen menossa ja päivät matelee!!! Kaapissa on läjä herkkiä testejä odottamassa ja saas nähdä miten mun käy? Jonkinlainen pessimisti olo on kun ollaan yritetty jo useampi kk mut eipä sitä tiedä jos saataisiin Oulun tuliaisia? ( oltiin siellä pääsiäisenä ovulaation aikaan)

Onnea plussanneille!

87/172 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa itsekin liittyä mukaan, kun olen jo useamman kuukauden näitä keskusteluja lukenut. Olemme avomieheni kanssa juuri 30-vuotta täyttäneitä ja ensimmäinen lapsi haaveissa. YK 6 ja kp 22/28. Ovis bongattu (ja hyödynnetty) ja tällä hetkellä laskujeni mukaan dpo 8. Parin päivän sisällä on kaikenlaisia oireita ilmennyt, jotka eivät normaali kiertooni kuulu:

- Kolmatta päivää todella etova olo aamuisin, eikä tee mieli syödä aamiaista (jonka yleensä syön joka aamu)

- Lämmöt aamulla ja päivällä lähes asteen verran koholla normaalilämpöön verrattuna, mutta iltaisin aina laskee jääden vain muutaman kymmenyksen koholle.

- Aivan järkyttävät ilmavaivat, joista kärsin yleensä todella harvoin ja yleensä päivää ennen menkkoja ja vähän niiden alettua

- Kummallinen tunne lähes koko ajan vasemmalla alavatsassa

- Viimeiset kolme yötä nukkunut todella huonosti vähän väliä heräillen

- Hiki ja henki haisevat normaalia pahemmalle

Normaalikierrossa viimeiset 4 kiertoa minulla on ollut jokaisella kerralla pientä tuhruvuotoa tasan viikkoa ennen kuukautisten alkua. No, sitä tuli eilenkin mutta paljon runsaampana kuin aiemmin. Tänään (ainakaan vielä ei ole mitään vuotoa tullut). Minulla on aina ollut korkea hemoglobiini ja tässä kierrossa otin päivittäiseen käyttöön disperin (50 mg). Sitä olen napsinut kp1:stä lähtien, koska jostain luin että saattaisi olla apua, jos esim. kiinnittymisen kanssa on vaikeuksia...

Mene ja tiedä mitä nämä oireet ovat, toiveet välillä korkealla ja sitten hetken päästä taas aivan pohjalukemissa..

88/172 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin liityn mukaan kirjoittamaan, lukenut olen jo jonkun aikaa toisten kuulumisia.. Minulla tämmöinen tilanne, et hormonikierukka poistettu viime viikon tiistaina, tyhjennysvuodot tuli viikonlopun aikana ja nyt odottelen menkkoja kuuluvaksi.

Hormonikierukan aikana ei kertaakaan ollut menkkoja, joten kierrosta en tiedä yhtään. Voi mennä päiviä tai viikkoja ennen, kuin menkat tulee ja sit vasta päästään yrittään tosissaan.

Lapsia on jo 2, tyttö 4/05 ja poika 5/12. Kolmas lapsi siis haaveissa ja toiveissa.. Ikääkin jo kohta 32vee, joten nyt olis hyvä aika ennen, kuin on mummo.. Suotavaa olisi myös pieni ikäero nuorimmille.

Onko kellään täällä kokemusta kierron palautumisesta tai raskautumisesta hormonikierukan jälkeen? Olisi hyvä kuulla, miten muilla mennyt ja onko tämmöinen kuumeilu ja haaveilu ihan normaalia? tuntuu oudolta olla näin "kuumeissaan" vaikka ei vielä edes päästy aloittaan? Nimiä jo miettinyt, vauvatarvikkeita ihan vaan huvikseni selaillut netistä ja muuta..

Onnea kaikille plussanneille ja peukkua kaikille yrittäjille!

89/172 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olen täällä taustalla ollut vähän aikaa. Eipä ole muutosta meidän tilanteessa, edelleen siis yritetään (jo 9 kk yritystä takana). Menkat tulivat taas viime viikolla ja nyt odotellaan ovista ensi viikolle vapun tienoille.

Kaikkea tässä nyt kokeillaan ja jos ei taaskaan tärppää, niin sitten ehkä pitää hetkeksi höllätä ja "unohtaa" tämä yrittäminen. Ovista en ole nyt pariin kiertoon tikuttanut. On menty ihan kalenterin ja tuntemusten mukaan. Aika hyvin olen oviksen tuntenut viime aikoina.

Onnea plussanneille!

90/172 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ketjua hetken olen seurannut ja plussan saaneille onnea!

Ollaan mieheni kanssa molemmat parikymppisiä,mies pari vuotta vanhempi ja perheenlisäystä toivotaan. 

E-pillerit jätin noin vuosi sitten, alkuun epäsäännöllistä kondomin käyttöä. Joulukuussa olin varma että vauva tulossa, kuukautiset oli poissa pari kuukautta (ei silti tullut plussaa testeihin) mutta sitten alkoivatkin taas, silloin tajuttiin että aletaan ihan tosissaan yrittämään. Sen jälkeen kuukautiset on alkanut ajallaan kuten tänäänkin. 

Ollaan jo mietitty että jos ei luomusti voida lasta saada, kun koskaan ei olla viiden vuoden aikana käytetty ehkäisyä ihan niin kuin olisi pitänyt, mutta vahinkoja ei ole tullut ja tuntuu ettei onnistu vaikka yrittämällä yritetään. Tiedän ettei yrittämistä kauaa takana, mutta ikävät ajatukset silti meinaa tulla mieleen. 

Voisi sitä greippi mehua kyllä kokeilla. Taidan tilata ovistikkuja, vaikka luulen sen limoista ym oireista tunnistavani mutta ei siitä voi haittaakaan olla. 

Toivottavasti olisi vielä plussa tulossa lähikuukausina :)

91/172 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin kirjoittelen vähän tänne haaveilijoiden palstalle.. Kuukautiset alkoi vihdoin tänään! Jo nelisen viikkoa sitten hormonikierukka poistettiin ja siitä asti odotellut, et koska kroppa alkaa toimimaan.. Kierukan aikana ei kuukautisia ollut,  joten ei tietoa kierrosta. Kierukkaa kun kävin poistattamassa, niin hoitaja suositteli et ainakin yhdet menkat odotetaan, et helpompi sit laskea kierron mukaan mahdollinen raskautumisaika ja siten laskettu aika.

Raskautta siis kovasti toivotaan ja ihan hölmöä siitä jo iloita, et menkat alkanut. Vasta menkkojen jälkeen päästään aloittaan yritystä ja siitä alkaa odottamisen odotus..  Onnea kaikille plussanneille ja muille onnea yritykseen!

92/172 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 ja yk 11 alkakoot... Huoh :(

93/172 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 6 ja yk 7 alkoi. Kävin kp1 gynellä työterveyshuollon lähetteestä ja siellä katsottiin että paikat oli kunnossa. Tuhruvuotoon gyne määräsi keltarauhashormoonia otettavaksi kp 15-24 ja samalla suositteli ottamaan kilpirauhastestit..

94/172 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Mulla on nyt ollu monta päivää ihan kummallista kuumotusta alavatsassa samoin myös menkkajomotusta. Ikinä ei ole ollut tällaista ja nyt on alkanut epäilykset heräämään. Menkkojen pitäis alkaa ens to-pe, liian aikaista varmaankin vielä alkaa testailee, pitää yrittää malttaa odotella vielä. Mut siis tällaisia oireita ei ole ollut koskaan kierron aikana, ei koskaan! Pari päivää sitten tuli myös vessakäynnillä limaa jossa ihan pieni veriviiru, eikä sellaistakaan ole koskaan tullut..tää on kyllä ihan hermoja raastavaa. Pieni ihme olis kyllä niin tervetullut vaikka ei vielä olla alettu sen kummemmin yrittämään, ehkäisy vain jätettiin pois sillä mielellä että tulee jos on tullakseen :)

95/172 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Jätimme ehkäisyn pois tässä kuussa, eli olen täällä nyt vähän ajoissa. En vaan millään malttaisi odottaa että menkat myöhästyy ja saan tehdä r-testin :)

Olemme 19 vuotiaita, kuitenkin olleet yhdessä jo 4v ja asutaan myös saman katon alla. Häät meillä on ensi vuonna, toivottavasti tärppää ennen sitä!

Molempien haave on tulla vanhemmiksi nuorena :)

Pelkään kuitenkin keskenmenoja hirveästi. Äitini sai keskenmenon loppuraskaudessa, ja siskoni menehtyi. Myös suvussamme on muutenkin ollut paljon keskenmenoja. Liekkö periytyvää?

96/172 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös tietää että millaisia ovulaatio oireita teillä on ollut? :)

97/172 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation bongaus aloitettu taaskin ja nega kuten arvasinkin kp10. Oireina mulla on munasarjojen toispuoleista jomottelua/kipuilua ja kananmunanvalkuais limaa. Himottaakin ihan kokoajan ja miestä pitäis saada kokoajan ;D (onneksi se ei ole ongelma)

Mukavaa alkanutta viikkoa ja tsemppiä meille kaikille, missä vaiheessa kukin on.

98/172 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ehdin ilmoitella ettei vielä ovulaatio plussaa mut ilmojen perusteella teinäsken uuden ja :) ilmestyi! !  Hyvä juttu mut kierto heittelee. Lapset kun nukahtaa täytyy kellistää mies ;)

99/172 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis limojen :D

100/172 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa plussahaaveilijat täällä yksi mega-haaveilija :).

Mitä mieltä olette; 32/31, kaksi raskaustestiä negatiivisia (rfsu). Joko kuviteltuja tai todellisia oireita ovat: eilen alkanut pieni pahoinvointi, pissalla ravaaminen ja jatkuva jano, pieni närästyksen tunne, yli viikon kestänyt väsymys, mahatuntemukset, rintojen kuumotus (?), rasvainen iho ja päänahka ja mieletön kiukku ja mielialojen vaihtelu.

Kuukautiset ovat alkaneet useamman kuukauden AINA 12. pv, se meni eilen ja nyt tietenkin megahaaveilija on kuin kissa pistoksissa. Takokaa nyt järkeä miulle päähän ja sanokaa että nyt lopetat tämän kierron plussahaaveilusta ja jatkat eteenpäin :D.

Ja nyt tietenkin kun sanoin tämän täällä ääneen niin Murphyn lain mukaan seuraavaksi kun vessaan menen, kuukautiset alkavat :).