«plussahaaveilijat»
Löytyisköhän tähän ketjuun rinnalle kulkemaan tän hetkisiä aktiivisesti yrittäviä? :)
Täällä esikoisestaan kuumeilee 26v (mies 33v, molemmille ensimmäinen). Tää on nyt neljäs kierto ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, päivä on 30/28... kaks negatiivistä raskaustestiä (rfsu) tehty (28/28 ja tänään 30/28). Ahdistaa kun kuukautiset ei ala, alkais niin pääsis hyvillä mielin jo haaveilemaan seuraavasta kierrosta. :)
Onko muita jotka haaveilee samaan aikaan ja missä teillä mennään? :)
Kommentit (172)
ihanaa että tänne on tullut muitakin kuumeilemaan! ja onnittelut jo plussanneelle <3
mulla alkoi ne kkautiset sitten reilun viikon myöhässä, mutta selvisin siitä pettymyksestä ihan hienosti :D , ne viis negatiivistä raskaustestiä oli valmistelleet mua siihen... :D
Me ollaan nyt lokakuun lopusta yritetty ja nyt on yk5. Aiemmat kierrot ekaa lukuunottamatta ollaan arvailtu ovispäiviä kalenterista mutta tässä kierrossa en aio seurata niitä lainkaan, ja oishan se vaikeakin arvioida kun se viime kierto venyi niin... loppukesästä ruvetaan tikuttamaan ovulaatiot jos ei siihen mennessä kuulu. Meillä on etuna sen verran tuore parisuhde että seksikertoja on varmasti tarpeeksi niin senkään puolesta ei tarvitse sitä ovulaatiota bongailla. Ite en koe että tässä vaiheessa pitäis vielä huolestua :)
Moikka! Liityn kanssa tänne joukkoon tällä kertaa. Joulukuussa kerkesin jo liittyä elokuun odottajiin, mutta se meni kesken rv 6. sen jälkeen kierto venyi 35 päivään. sen jälkeen yritettiin miehen kanssa uutta plussaa ilman tikuttelua ym. Ite en mitenkään edes bongaa omaa ovista, että ehkä voisi tikutteluakin koittaa. tänäön sitten alkoi vuoto ja jälleen kierto oli 35 päivää. Hieman ehdin jo toivoa plussaa, kauhea närästys oli, mutta niin ne menkat vaan tulivat :/ eli eipä auta kun yrittää jälleen plussaa tästä kierrosta.
Alunperin oon pelännyt että en voi edes tulla raskaaksi, mutta toisin kävi, en vain tiedä miksi se ajatus taas hiipii päähän että tuskin tulen enään raskaaksi vaikka siitä on aikaa vain pari kuukautta.
Ollaan miehen kanssa molemmat 26 vuotiaita ja vauva olisi kovasti haaveissa.
oletteko käyttäneet mitään "raskautta edistäviä" keinoja? Nyt ite ajattelin koittaa greippimehua, koska se on mielestäni myös hyvän makuista :D ja taidampa koittaa tästä kierrosta myös tikuttaa. Jos suinkin osaan :D
parasta olisi lopettaa "stressaaminen" mutta helpommin sanottu kuin tehty :/ toki meillä on vielä tosi vähä yritystä takana, että toivotaan että pian nappaa.
plussatuulia kaikille!:)
Täällä kans menkat alkoi torstaina :( noh, ei saa stressata vaan uuteen yritykseen... onneksi tuo yrittäminenki on mukavaa :) tikuttamista en ole minäkään vielä kokeillut, kummittelee keskenmeno vielä mielessä, eikö se kerro että raskaaksi tulo olisi kuitenki mahdollista luomuna?
nyt vain nuo menkat oli todella oudot, kestivät vuorokauden (normaalisti vuotoa ollut 2-4päivää) ja sen jälkeen vähän vain tuhrua jäänyt paperiin... Alaselkä on todella kipeä ja pahaa hajuakin ollut välillä. Tänä aamuna nousi kuume, seilannut päivän 37.3-38.0 välillä ja peiton alla taistelen vilunväristyksiä vastaan. Alavatsa ei kuitenkaan ole enää kipeä. Oiskohan voinut kohtutulehdus uusiutua, kellään kokemuksia?
Moikka.
Mä olen 32v nainen ja ollaan yritetty miehen kanssa raskautua heinäkuusta lähtien. Nyt kokeillaan ovistestejä. Vielä on pieni mahdollisuus saada 2014 vuoden aikana vauva, mut parasta olisi kuitenkin saada ylipäätään lapsi.
Kerran sain RSFUn testistä plussan, mut oli joko väärä hälytys tai keskenmeno. Sen jälkeen mulla oli 3virtsatietulehdusta aina kun menkojen pitänyt alkaa :(
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
[quote author="asistente1escolar" time="02.03.2014 klo 18:37"]
Moikka.
Mä olen 32v nainen ja ollaan yritetty miehen kanssa raskautua heinäkuusta lähtien. Nyt kokeillaan ovistestejä. Vielä on pieni mahdollisuus saada 2014 vuoden aikana vauva, mut parasta olisi kuitenkin saada ylipäätään lapsi.
Kerran sain RSFUn testistä plussan, mut oli joko väärä hälytys tai keskenmeno. Sen jälkeen mulla oli 3virtsatietulehdusta aina kun menkojen pitänyt alkaa :(
[/quote]
Mulla oli tuota tulehduskierrettä kanssa nuorempana, karpalokapseleissa oli apu meillä. Ja tietty vähän koitin välttää niitä "kuivimpia" päiviä, ettei tullut ärsytystä limakalvoille ja aina seksin jälkeen pissi + alapesu heti. Antibiootit kun ei lopulta tee jatkuvalla syötöllä hyvää. :/
^ Mulla auttoi onneksi se, kun terkkari neuvoi, että ottaa c- vitaminia yöksi. Ei onneksi ole aiemmin ollut kierteitä ollut, varmaan stressistä johtui.
Me tilattiin Clearblue digital ja Sofi One Step ovistestejä. Vähän jännittää, että onko mulla ylipäätään ovulaatioita. Kyllä joka kuukausi tuntuu, että olis ovis ja limakin on oikeanlaista. Tilasin myös hedelmällisyystestejä :P Mutta täytyy nyt toivoa, että tärppäis.
Onnittelut kaikille joilla on tärpännyt :)
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Heips!
Täällä ilmoittautuu yksi 23-vuotias plussahaaveilija. :) Söin e-pillereitä 3 ja puoli vuotta ja nyt siis nappasin viimeisen pillerin 13.2. ja tyhjennysvuoto tuli 17.2. Eli eka kierto pillereiden jälkeen menossa ja jännityksellä odotellaan, josko raskautuminen onnistuisi jo ekasta kierrosta :) Esikoisesta siis haaveillaan.
Mulla oli ennen pillereiden aloittamista aika epäsäännöllinen kierto, saattoi vaihdella välillä 25-35, joten saa nähdä, palautuuko tuo epäsäännöllisyys nyt kun pillerit on pois käytöstä. Tällä hetkellä siis menossa kp15.
Toissapäivänä oli alavatsa aika kipeenä: poltteli, kramppasi ja nipisteli. Eilen ja tänään ei ole enää samanlaisia tuntemuksia ollut, joten on käynyt mielessä oliskohan tuo kramppailu/polttelu/nippailu voinut olla ensimmäinen ovis pillereiden jälkeen? Vai kenties vaan pillereiden poisjättämisestä aiheutuvia oireita... Pahoinvointiakin oli viikonloppuna aika paljon ja alaselkää on särkenyt myöskin. Välillä on ollut huimaustakin ja itku ollut parina viime päivänä ihan pirun herkässä. :D
Testiä ajattelin tehdä tuossa loppukuusta aikaisintaan, ellei kuukautiset satu ilmaantumaan sitä ennen. Toivottavasti ei ;)
Onnea kaikille jo plussanneille ja tsemppiä plussasta vielä haaveileville!
JULIAK// Kyllä mää uskoisn että on ovista paukutellut. :) Pidän teille peukkuja että nappaa äkkiä, männöö nimittäin ittellä kohta hermot jo. :D
ASISTENTE1ESCOLAR // Minä oon kanssa noita hedelmällisyystestejä pohtinu. Ootko löytäny mistään tietoa kuinka toimivia ovat?
ASISTENTE1ESCOLAR
Hei!
Vieläkö mahtuu mukaan porukkaan?
Täällä on haaveena raskautua ja saada toinen lapsi. Olen 35- vuotias ja meillä on 2- vuotias poika.
Esikoisen kohdalla kesti 1,5- vuotta tulla raskaaksi. Ja sitten, kun se raskaustesti kaiken sen yrittämisen ja epätoivon tuskan jälkeen näytti plussaa niin kaksi viikkoa ehdin iloita asiasta...kunnes tapahtui alkuraskauden spontaani keskenmeno ( n. rv6). Se oli ihan järkyttävää... No, ei siitä enempää. Tuon keskenmenon jälkeen tärppäsi heti uudestaan siis keskenmenon ja uuden raskauden välissä ei ehtinyt tulemaan kuukautisia.
Nyt ollaan viime heinäkuussa jätetty ehkäisy pois eli yrtitystä takana jo 7 kuukautta. Eikä tapahdu mitään!!! Nyt on mieleeni palannut tuo yrittämisen ja epäonnistumisen tuska. Tämän kierron ovulaatio on juuri ollut perjantaina (ovistestillä plussa torstaina), joten nyt taas jännätään! Tästä kierrosta jännäksi tekee sen, että olen käynyt homeopaatilla sekä vyöhyketerapiassa. En tiedä onko niistä mitään apua, mutta kaikkea haluan nyt kokeilla.
Onnea plussanneille!
Tervetuloa matkaan mukaan, ÄITI11 :) Eihän sun tilantees kuulosta toivottomalta lainkaan, kun kuitenkin kaks raskautumista takana ja jos ensimmäiseenkin tärppäämiseen meni yli vuosi, niin seitsemän kuukauttahan on ihan järkevä aika vielä..? Vai miltä teistä itsestänne tuntuu? :)
Meillä on nyt ajallisesti viitisen kuukautta yrittämistä takana, nyt kiertopäivä 20/mitälie (normaalikierto 28, viime kuussa kierto meni jonnekkin 34-36 paikkeille, nyt en ilman kalenteria muista..) ja stressaan jo nyt kuukautisia tai lähinnä sitä, että milloin ne tulevat jos ovat tullakseen.. toivon, että alkaisi heti siinä 28 paikkeilla niin ei tarvis taas herätellä toivoa raskautumisesta. Tai siis ensisijaisesti tietenkin toivon, etteivät enää alkaisi laisinkaan :)
[quote author="attente" time="09.03.2014 klo 13:38"]
Tervetuloa matkaan mukaan, ÄITI11 :) Eihän sun tilantees kuulosta toivottomalta lainkaan, kun kuitenkin kaks raskautumista takana ja jos ensimmäiseenkin tärppäämiseen meni yli vuosi, niin seitsemän kuukauttahan on ihan järkevä aika vielä..? Vai miltä teistä itsestänne tuntuu? :)
No, eihän tuo nyt niin epätoivoiselta näytä...mutta se pettymys kuukausi toisensa jälkeen on rankka. Kun halu raskautua on kova, niin se pettymyksen tunne on vaan raskasta. Ja onhan se niinkin, että naisen hedelmällisyys laskee 30- vuoden jälkeen ja vielä entisestään 35- vuoden jälkeen...
Itsekkin raskautumista kovasti kokoajan toivovana tiedän,miten turhauttavia ne "koita ottaa rennosti" -neuvot ovat, mutta koita silti suhtautua tilanteeseesi lempeästi... kuitenkin naiset saa lapsia nelikymppisinäkin ja sun keho on jo näyttänyt voimansa, eli kaikki mahdollisuudet kuulua siihen raskautuvaan porukkaan sun ikäryhmästä on olemassa :) Monihan ryhtyy yrittämään ensimmäistään sun iässä, ja kerran raskautuneen on kuitenki aika monien tutkimusten mukaan helpompi tulla raskaaksi uudelleen, joten toivon ja uskon että kaikki todennäköisyydet on teillä puolellanne :)
Missäs muiden kierrot huitelee, onks kellään jänniä hetkiä kuukautisten alkamisen kanssa? :)
Minäkin liityn tähän keskusteluun, jos vielä mahtuu ? :)
Eli meillä jätettiin ehkäisy pois nyt helmikuussa, pillerit lopetin jo viime vuoden tammikuussa ja siitä lähtien kuukautiset tullut 2 kk välein. Nyt ei kuitenkaan kuulu mittään. Eli viimeksi tuli tammikuun alussa, niinkuin olin laskenutkin kun aina joka toinen kuukausi 4.päivä alkoivat, mutta nyt ei maaliskuun 4.päivä kuulunut mitään, joten kovasti jännitän voiko tärpätä jo heti kerrasta :)!
Oviksen tikutin 25.2 limojen kera & totta kai ennen ja jälkeen oltiin kovasti touhuttu, joten mahiksethan on ihan hyvät. Mutta eilen jo testasin ja negahan siellä kirkkaasti loisti, tosin dpo12 vasta, joten ei kai pitäisi niin näkyäkkään tavallisessa kaupan testissä..? Lämpö ollut koholla, nenä tukossa, väsymystä ja päänsärkyä, ajattelin kyllä että flunssaahan tämä vain, eikai näin nopeasti oireita voi olla? Onko muilla kellä kierto erilainen / sekava, ollut raskautumisia vai onko ollut paljon vaikeampaa raskautua?
Ihan mieli mennyt nyt sekaisin tästä kuumeilusta & tietysti piti jo liittyä tonne Marraskuun- porukkaankin jos vaikka tärppäisi ja talvivauva tulisi.
Ehkä mullekin voisi tehdä hyvää ottaa vähän rennosti näissä kierroissa :)
Yksi haaveilija astuu mukaan kuvioihin ;)
Meillä ennestään esikoistyttö (7kk) ja toinen olisi haaveissa mahdollisimman pian perään.
Tällä hetkellä kuitenkin vielä ehkäisyrengas käytössä n. parisen viikkoa kunnes saadaan tietää papakokeen tulos :)
Kyseessä siis synnytyksen jälkeinen "tarkistus papa".
Ei uskalleta alkaa vielä yrittämään ennen kuin tulos varmistuu, ettei sitten sieltä yhtäkkiä löydykin jotain poikkeavaa.. sitä kun ei koskaan tiedä.
Mutta tarkoituksena olisi jättää rengas heti pois jos kokeen tulos näyttää puhtaalta :)
NUPPPU miten sun tilanne on kehittynyt? Kuulostaa aika voimakkailta nuo oireet.
Mullakin on tulehdus, joka ei ole parantunut, ja sain uudet antibiootit tänään. En tosin tiedä onko se kohtutulehdus, ainakin se on kohdun alueella mutta lääkärit puhuvat "jostakin tulehduksesta" vaan. Paranemisia sullekin, jos tästä eikä raskaudesta on kysymys!
KohtuTulehdushan se oli.. Antibiootit sain viime viikon maanantaina tk:sta ja ensi maanantaina on kontrolliaika naistenpolille. Viime viikolla olin kyllä kipeä antibiooteista huolimatta ja kuumekin yritti nousta, mutta levolla meni ohi..
Tänään ja eilen on vihlonu alamahaa oikealta, laskeskelin että ovulaation aika olisi:) tiedä sitten miten nuo antibiootit vaikeuttaa hedelmöittymistä..
mutta se pettymyksen tunne on kyllä kamala kun ne menkat alkaa ja odotus tuntuu toooosi pitkältä ajalta :( meillä aktiivista yrittämistä oikeestaan vasta kolme kuukautta takana mutta tuntuu kuin olisi vuosia odottanut että milloin sitä tulee raskaaksi, eikö tämä ikinä onnistu!
promint, voishan tuo aika lupaavalta jo kuulostaa ^_^ eikös se ole dp 14 kun pitäis alkaa näkyä, eli näinä päivinä...? joko oot testaillut? :)
tervetuloa mukaan Satu1986 :) miten sun ensimmäinen raskaus lähti käyntiin, tärppäskö nopeasti?
Nuppu, kurja kuulla että kohtutulehdus :( mulla oli joskus teininä, muistan vieläkin miten tuskaisaa oli olla. Toivottavasti paranet pian <3 antibiootit ei varmaan ainakaan edesauta raskaaksi tulemista, kun särkylääkkeetkin haittaa näissä puuhissa...
promint, voishan tuo aika lupaavalta jo kuulostaa ^_^ eikös se ole dp 14 kun pitäis alkaa näkyä, eli näinä päivinä...? joko oot testaillut? :)
tervetuloa mukaan Satu1986 :) miten sun ensimmäinen raskaus lähti käyntiin, tärppäskö nopeasti?
Nuppu, kurja kuulla että kohtutulehdus :( mulla oli joskus teininä, muistan vieläkin miten tuskaisaa oli olla. Toivottavasti paranet pian <3 antibiootit ei varmaan ainakaan edesauta raskaaksi tulemista, kun särkylääkkeetkin haittaa näissä puuhissa...
Voisin kertoa tähän mieheni ja minun tarinani. Olemme yrittäneet lasta kohta vuoden. yrityksessä ollut ensimmäinen yhteinen lapsi (miehellä siis entuudestaan jo lapsia).
Ehkäisyn poisjättämisen jälkeen kuukautiskiertoni heittelee paljonkin 28-45 välillä. Vakiintunut aikalailla siihen 40 päivään.
Viime vuoden lopulla alkoi parin kuukauden kestävä jatkuva niukka vuotto. Siitä alkoi lekuri rumba. Verikokeet, gyne, ultra.. Lopputuloksena ilmeni PCOS. Tammikuussa lääkäri soitti ja ilmoitti tylyyn sävyyn " ultassa ilmeni, että sinulla on PCOS, siksi raskautumista ei ole tapahtunut ja on epätodennäköistä, että tapahtuu. Laitan sinulle lähetteen jatkotutkimuksiin gyunegologille." Pari päivää sulattelin tätä uutista kyynel silmässä. En ehkä koskaan saisi lasta.. Tai se vaatisi ainakin todennäköisesti paljon apua. Lääkkkeitä ja lääkärissä juoksua. Ja jos vaikka raskautuisin, olisi suuri todennäköisyys, että se menisi kesken..
Muutaman viikon päästä kun lähetettä ei kuulunutkaan, lääkäri soitti ja imoitti, että gynellä eivät suostuneet ottamaan minua vastaan, koska emme ole miehen kanssa yrittäneet lasta vielä vuotta (10kk). ja koska menkkani eivät ole jääneet kokonaan pois. Ja lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että ilman raskautumistoiveitakin pitäisi tutkia.. Eihän tuollainen jatkuva vuoto ole normaalia...
Asia jäi auki. Lääkäri sanoi, että ole yhteydessä sitten, kun vuosi täyttyy. Minut jätettiin vaivoineni ja paniikkini kanssa yksin.
Sitten alkoi tämä kauhea opiskelu tästä PCOSta. En ollut aikaisemmin edes kuullutkaan koko lyhennettä. Lääkärin asenteesta johtuen, pidin sitä maailman loppuna. Huomaisn kuitenkin, että seei välttämättä ole maailmanloppu.
Ensi kuussa tulee vuosi täyteen ja uusi yritys lääkärille. Josko sitten saisimme vähän toivoa. Harkitsimme jopa yksityistä, mutta vaikak kuinka koitimme laskea ja budjetoida... rahat eivät vaan tällä hetkellä riittäisi (surettaa, kuinka rahallakin on niin suuri merkitys näissä asioissa)..
Huomioikaa, että jos kierron pituus on 40 päivää tai yli, on todennäköistä, että ovulaatiota ei ole tapahtunut. Tällöin raskautuminen on mahdotonta. Itse en tätä tiennyt,ennen kuin tämän lääkäri rumban jälkeen.
Lisäksi useiden pettymysten ja sydänsärkyjen jälkeen olen oppinut sen, että; lämmönnousu, väsymys, muljaukse/vihlaukset mahassa, veren maku suussa, nälkä, jano, hikoilu ja muu ns. raskausoire voi ilmaantua muutenkin. Se näkee niitä oireita, joka kovasti haluaa.
Itsellä heräsi taas virheellisesti toivo, kun nyt kp 42/ (28-n.40) ei menkkoja näy, lisäksi ollut ihmeellistä väsymystä (siis kunnon väsymyystä, en edes herää jos mies yrittänyt herättää), käsien puutumista ja veren vuotoa nenästä, outoa virtsaa, muutamia finnejä selässä/käsissä, mitä ei ikinä minulla ole)... Mutta negaahan se testi näytti.. taas..
Nyt sitten katselen jääkö noi menkat kokokaan pois (ilman raskautumista). Se oloisikin taas uusi takaisku. Että sellasta...
Toivotan teille kaikille onnea ja mahdollisimman nopeaa raskautumista. Älkää pitäkö sitä koskaan itsestäänselvyytenä!
Tuntuu niin typerältä, kun vuoden verran ollaan siirretty tätä asiaa ja nyt kun ois hetki käsillä se siirtyis taas :( jotenkin en pääse eroon siitä ajatuksesta, että yritys aloitettaisiin huhtikuussa..oon oottanu sitä niin kauan ja laskenu päiviä. Jostain kummasta sitten pomppas ilmoille idea, että kun minä oon opiskelija vielä ja töitä harvakseltaan niin karattasko vaan naimisiin(eli kahdestaan kirkkoon ja siitä äkkilähtö johonkin). Innostuin niin paljon tästä!
Ainoa vaan, kun säästöön ei ehdi varmaan ku just ja just toukokuun loppuun saaha rahaa ja mielellään syyskuuksi..
Yritän itelle selventää asiaa, että jos muutamasta kk yrityksen aloitus kiinni, niin miksen malttais eka nauttia häämatkasta syömällä ja ottamalla muutaman lasillisen sitten..Mietityttää vaan jos on kamapa pahoinvointi tai muuta jos nyt sattuis tärppään heti huhtikuussa ja toukokuussa reissuun.. Syyskuussa en kyllä mielellään enään lentelis..Mutta kesä menis hukkaan ja haikara odottelis oven takana...
Joo ompas länsimaalaisella taas "kamalat" ongelmat ;)
Onko teillä häämatkaa tulossa?