Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itseäsi ilman yliopistotutkintoa sivistyneenä ja fiksuna pitävä, miksi et tehnyt sitä tutkintoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Koulutus on ilmaista.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on ilmaista mutta opiskellessakin asuminen ja eläminen maksaa. Vanhemmat auttavat useimpia, minulla ei ollut sitä mahdollisuutta. Työnteko ja rahasta murehtiminen haittaa opintoja.

Vierailija
22/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä nautinnollista laittaa uliopistotutkinnon tehneet tekemään omat putkityönsä, roskien viemisen kaatopaikalle, ja kaikki muut "rupuhommat", joita niin urakalla halveksuvat. 

Kukaan ei yksityisellä puolella maksa mitään sukupuolentutkimisesta. 

Tosissasiko kuvittelet, että akateemiset eivät näistä toimista suoriutuisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita kauppiksen, oikiksen, lääkiksen käyneitä, jotka ovat totaalisen sivistymättömiä. Itse asiassa useimmat tuntemistani tuollaisista ihmisistä ovat todella sivistymättömiä.

Itseäni en lähde arvioimaan. Olen IT-alalla, amk-koulutuksella, ja työni perustuu osaamiseen.

Vierailija
24/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on ilmaista mutta opiskellessakin asuminen ja eläminen maksaa. Vanhemmat auttavat useimpia, minulla ei ollut sitä mahdollisuutta. Työnteko ja rahasta murehtiminen haittaa opintoja.

Käyn töissä ja maksan itse opiskeluni.

t. teekkari

Vierailija
25/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyksen ja fiksuuden voi saavuttaa ilman yliopistotutkintoa.

Vierailija
26/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan järkevää tehdä työtä, mistä saa rahaakin ja opiskella vapaa-ajalla vain sitä, mistä on hyötyä ja mikä kiinnostaa? Olen joskus avoimen yliopiston kursseilla ollut eikä niissä ole kyllä ollut mitään, mitä ei olisi netistä tai kirjoista voinut itse opiskella. Kieliä ehkä kannattaa lukea oikean opettajan kanssa ainakin joskus.

Tietenkin jos virallisen pätevyyden haluaa, on mentävä hankkimaan se tutkinto.

Ai pystyt ilman ohjausta oppimaan vaikka virtauslaskentaa lentokoneen suunnittelemiseksi.

Wou.

Montako lentokonetta olet suunnitellut? 

Vierailija
27/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tuntenut yliopistossa ketään jonka vanhemmat auttaisi rahallisesti. Ihan lainalla ja töillä siellä itsensä kaikki elätti, ei se opiskelu ollut kenenkään mielestä niin vaativaa ettei ehtisi tehdä välillä vähän töitäkin.

Vierailija
28/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ohjaa ajattelemaan ja näkemään maailman tietyllä tavalla. 

Se on siis eräänlaista aivopesua, vaikka akateemisesta vapaudesta puhutaankin - ja siitä, miten opinnoissa kannustetaan ja ohjataan kriittiseen ajatteluun. 

Tiesittekö että Pohjois-Korean perustaja opiskeli Moskovassa. Samoin monet muut sosialisten maiden johtohenkilöt. Ai miksi? Koska suurvallat tiedostivat sen, että jos koulutat ulkomaalaisen eliitin, saat sen ajattelemaan ja näkemään maailman haluamallasi tavalla. Kyseessä on siis yksi pehmeän vallankäytön väline. Samoin kuin monet länsieliitin jäsenet ovat opiskelleet Yhdysvalloissa ja omaksuneet siellä sen maailmankuvan minkä Usan hallitus haluaa heidän omaksuvan. 

Asiat, tieteelliset faktatkin, kun voidaan esittää omaa agendaa ajavalla tavalla. 

Vierailija
29/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan järkevää tehdä työtä, mistä saa rahaakin ja opiskella vapaa-ajalla vain sitä, mistä on hyötyä ja mikä kiinnostaa? Olen joskus avoimen yliopiston kursseilla ollut eikä niissä ole kyllä ollut mitään, mitä ei olisi netistä tai kirjoista voinut itse opiskella. Kieliä ehkä kannattaa lukea oikean opettajan kanssa ainakin joskus.

Ai pystyt ilman ohjausta oppimaan vaikka virtauslaskentaa lentokoneen suunnittelemiseksi.

Wou.

Miksi käännät keskustelun minuun?

Sinä kerroit oppivasi ilman ohjausta.

Ohis, mutta opiskelen kyllä sitä virtauslaskentaa. On vaikeaa.

Vierailija
30/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain, mutten päässyt... kelpaako.

Vierailija
31/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wou.

Suurena älykkönä ymmärtänet, että palstalla on useampia keskustelijoita. 

Vierailija
32/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei ole ilmaista vaan maksutonta. Se on veronmaksajien rahoilla ylläpidettyä.

Vierailija
33/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ohjaa ajattelemaan ja näkemään maailman tietyllä tavalla. 

Se on siis eräänlaista aivopesua, vaikka akateemisesta vapaudesta puhutaankin - ja siitä, miten opinnoissa kannustetaan ja ohjataan kriittiseen ajatteluun. 

Tiesittekö että Pohjois-Korean perustaja opiskeli Moskovassa. Samoin monet muut sosialisten maiden johtohenkilöt. Ai miksi? Koska suurvallat tiedostivat sen, että jos koulutat ulkomaalaisen eliitin, saat sen ajattelemaan ja näkemään maailman haluamallasi tavalla. Kyseessä on siis yksi pehmeän vallankäytön väline. Samoin kuin monet länsieliitin jäsenet ovat opiskelleet Yhdysvalloissa ja omaksuneet siellä sen maailmankuvan minkä Usan hallitus haluaa heidän omaksuvan. 

Asiat, tieteelliset faktatkin, kun voidaan esittää omaa agendaa ajavalla tavalla. 

Tarkoitan siis, että ns. itseoppinut on nähdäkseni viisaampi kuin tietyn agendan mukaisen opinto-ohjelman läpi käynyt henkilö. Itseoppinut pystyy ajattelemaan enemmän "puhtaalta pöydältä". 

Vierailija
34/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wou.

Suurena älykkönä ymmärtänet, että palstalla on useampia keskustelijoita. 

Suurena älykkönä ymmärtänet silti lukea aiemmat viestit.

Vierailija
35/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sellaiselle alalle, johon ei tarvita yliopistotutkintoa. Oikein tyytyväinen olen alan valintaani. 

Vierailija
36/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, uupumus ja ahdistus. Ei riitä paukut yliopisto-opiskeluun, kun ei se nykyään takaa edes töitä.

Vierailija
37/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oma elämä ei kiinnosta niin paljoa, että parhaansa yrittää opiskeluissakin, niin asiallehan eivät muut mitään mahda. Minun mielestäni on tärkeintä kuitenkin, että elättää itse itsensä ja perheensä. Olipa ammatti tai työ mitä tahansa. Kaikki eivät voi tohtoreitakaan olla, koska virkoja tai työtehtäviä heille ei kuitenkaan riittäisi. Arvostan esimerkiksi hyviä remonttimiehiä, mutta sellaista ei ole vielä kohdalle osunut. Suomalaiset ulkoistavat työt esim. virolaisille, kouluttamattomille ja osaamattomille miehille, jotka edes suostuvat tekemään noita töitä. Suomalaiset vetävät lonkaa, kun rahaa tulee Kelalta.

Vierailija
38/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt äkkiseltään keksi mitä hyötyisin siitä kun oma firma on jo?

Vierailija
39/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riku76 kirjoitti:

Jätin yliopistotutkinnon suorittamatta ihan periaatteellisista syistä, tosin samaan aikaan työt olivat opiskelua huomattavasti kiinnostavampia, eikä tutkinnon suorittaminen olisi tuonut sen parempia näkymiä työmarkkinoille.

Monta tutkintoa ei tee tulevaisuudesta sen ruusuisempaa. 

Mulla ei ollut periaatteellista syytä, opiskelin yliopistossa 6,5 vuotta ja opintoviikkoja (silloin ne olivat viikoja) on lukumäärällisesti enemmän kuin mitä tutkintoon tarvitaan, mutta vaadittuja kokonaisuuksia ei ole riittävästi. Lisäksi työt olivat kiinnostavampia eikä aikaa tai mielenkiintoa gradun tekemiseen enää ollut.

Vierailija
40/114 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus lähtee, kun juoksee tunnin lenkin ja ottaa sen päälle suihkun. Sitten ruutuvihko käteen ja tavoitteita asettamaan. Lääkkeillä ei taida kukaan parantua. Nehän pienentävät vain oireita, ei itse sairautta tai luulosairautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi