Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?
Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt
Kommentit (722)
Eräs +50 v tuttavani kertoi fb:ssa aloittavansa psykoterapeuttiopinnot. Kertoo työskentelevänsä sairaanhoitajana osastotyössä: sivunsa täynnä kuvia sisarhentovalkoisen työstä milloin ”mieleltään sairauden” hoitotyössä, milloin naisten tautien parissa.
Nyt hakee terapeuttiopintojaan varten asiakkaita harjoittelua varten.
Googletin tämän rouvan Valviran sivuilta ja kävikin ilmi että hän on lähihoitaja.
Peruutanko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Eräs +50 v tuttavani kertoi fb:ssa aloittavansa psykoterapeuttiopinnot. Kertoo työskentelevänsä sairaanhoitajana osastotyössä: sivunsa täynnä kuvia sisarhentovalkoisen työstä milloin ”mieleltään sairauden” hoitotyössä, milloin naisten tautien parissa.
Googletin tämän rouvan Valviran sivuilta ja kävikin ilmi että hän on lähihoitaja.
Peruutanko ajan?
Todellakin peruutat. Itse en menisi edes sairaanhoitajalle asiakkaaksi. Täytyy olla psykologi tai psykiatri jolla pitemmät ja vaativammat opinnot takana.
Kaffepulla kirjoitti:
En ole lähtenyt mihinkään.
Pidän outona, että henkilöä vastaan hyökätään. Eri mieltä saa olla, mutta minua henkilönä on kenenkään turha täällä haukkua. Teille kenellekään en ole mitään pahaa tehnyt.
En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.
Yksi keskustelija on sulle kommentoinut monta kertaa haukkumatta, mutta et oo vaivautunut vastaamaan hänelle? Kertonut sulle ihan asiallisesti mikä sun kommenteissa on ikävää. Kun itse eka ihmettelit miksi sua sanotaan kamalaksi.
Miksi et oo hänelle vastannut kunnolla, väität vaan että kaikki haukkuu sua vaikka itse oot koko ajan vaan fiksusti?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Pidän outona, että henkilöä vastaan hyökätään. Eri mieltä saa olla, mutta minua henkilönä on kenenkään turha täällä haukkua. Teille kenellekään en ole mitään pahaa tehnyt.
En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.Et hyökkää et, mutta harjoitat täällä melkoista nettikiusaamista ja haukkumista. Käyttämäsi sana huomioh*ora lienee pahin. Käytätkö tuollaista kieltä myös lastesi kuullen? Enkä ole sinua haukkunut. Sanoin että minun silmissäsi sinun maineesi on mennyt. En pysty ottamaan enää vakavasti mitään mitä kirjoitat mistä aiheesta tahansa. Mulle tuollainen toisten ihmisten haukkuminen on ehdoton ei.
Kuka ihme tämmöstä puhtoista valkeaa pulleaa hiivantuoksuista pyhä-sunnutai-Pullaa leipoo?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.Yksi keskustelija on sulle kommentoinut monta kertaa haukkumatta, mutta et oo vaivautunut vastaamaan hänelle? Kertonut sulle ihan asiallisesti mikä sun kommenteissa on ikävää. Kun itse eka ihmettelit miksi sua sanotaan kamalaksi.
Miksi et oo hänelle vastannut kunnolla, väität vaan että kaikki haukkuu sua vaikka itse oot koko ajan vaan fiksusti?
Ei se uskalla enää vastata kun kertoi itse noudattavansa nettietikettiä mutta pari sivua aiemmin haukkui Lukkarista erittäin ikävin sanankääntein. En pysty yhtään arvostamaan tuollaista ihmistä tai hänen sanomisiaan. Mitähän ajattelee omista potilaistaan... onko nekin huomiohu*ria jotka feikkaavat sairautensa. Kuvasta päätellen hänellä on punaiset hiukset. Ei onneksi ole minun terveydenhoitajani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.Yksi keskustelija on sulle kommentoinut monta kertaa haukkumatta, mutta et oo vaivautunut vastaamaan hänelle? Kertonut sulle ihan asiallisesti mikä sun kommenteissa on ikävää. Kun itse eka ihmettelit miksi sua sanotaan kamalaksi.
Miksi et oo hänelle vastannut kunnolla, väität vaan että kaikki haukkuu sua vaikka itse oot koko ajan vaan fiksusti?Ei se uskalla enää vastata kun kertoi itse noudattavansa nettietikettiä mutta pari sivua aiemmin haukkui Lukkarista erittäin ikävin sanankääntein. En pysty yhtään arvostamaan tuollaista ihmistä tai hänen sanomisiaan. Mitähän ajattelee omista potilaistaan... onko nekin huomiohu*ria jotka feikkaavat sairautensa. Kuvasta päätellen hänellä on punaiset hiukset. Ei onneksi ole minun terveydenhoitajani.
Erikoinen tapaus koko ihminen. Taitaa olla terapian tarpeessa. Aihe vaikuttaa kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin saanut masennuslääkkeitä, jotka aiheuttivat minulle orgasmikyvyttömyyttä ja muutenkin alapää meni puolitunnottomaksi. Molemmat tyypillisiä ja tunnettuja sivuvaikutuksia, jotka terapeutinkin luulisi tuntevan (vaikka ei itse lääkkeitä määrääkään). Olin tuolloin suhteellisen uudessa suhteessa, seksiä oli ihan kiitettävästi ja se oli kivaa ja kiihottavaa, mutta totta kai tuo tunnottomuus ärsytti, normaalisti kun olin tosi orgasmiherkkä. Varsinkin kun muutos oli niin äkillinen, ensimmäisestä pilleristä lähtien. Mainitsin tästä luonnollisestikin terapeutille. En voinut uskoa korviani, kun terapeutti tyynesti arvelee että jaa-a...olisikohan niin, että olet vain kyllästynyt poikaystävääsi?
Ja hirveä vänkääminen vielä, että mistäs TIEDÄT ettet vain ole kyllästynyt poikaystävääsi??
Millainen terapeutti oikein inttää kumppaniin kyllästymisestä(!) asiassa joka on täysin tunnettu, fyysinen, lääkkeiden sivuvaikutus? Ja ihan Kelan tukemasta terapiasta oli kyse.
Ko. terapeutin kanssa keskustelu oli muutenkin äärimmäisen haastavaa, koska tämä täti-ihminen otti oikein asiakseen vääntää vastaan ja takertua jokaiseen sanavalintaan. Esimerkkejä olisi muitakin, mutta tämä lausahdus erottuu vastuuttomuudellaan.
Terapiasuhde on terapian lisäksi myös ihmissuhde. Kaikilla eivät kemiat kohtaa, siksi ainakin eka käynti on ns. tutustumiskäynti. Mulle terapeuttini sanoi juurikin ensimmäisellä kerralla, että keskustellaan ja katsotaan, voiko hän auttaa.
Yleensä ihmissuhteiden alussa asiat toimivat. Erivapauksia aletaan ottaa siinä vaiheessa, kun koetaan toisen olevan jo tutumpi. Tutustumiskäynti ei paljasta sitä miten terapeutti normaalisti käyttäytyy asiakkaita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Miksi et oo hänelle vastannut kunnolla, väität vaan että kaikki haukkuu sua vaikka itse oot koko ajan vaan fiksusti?Ei se uskalla enää vastata kun kertoi itse noudattavansa nettietikettiä mutta pari sivua aiemmin haukkui Lukkarista erittäin ikävin sanankääntein. En pysty yhtään arvostamaan tuollaista ihmistä tai hänen sanomisiaan. Mitähän ajattelee omista potilaistaan... onko nekin huomiohu*ria jotka feikkaavat sairautensa. Kuvasta päätellen hänellä on punaiset hiukset. Ei onneksi ole minun terveydenhoitajani.
Kyllä se kohta taas ilmestyy, kun sanoit että se ei uskalla. Täytyyhän sen näyttää että ”uskallanpas”.
Kuva ei kylläkään ole pullan oma kuva vaan joku netistä napattu, siitä ei voi päätellä miltä hän näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Peruutanko ajan?
Et kai tuttavalle menisi muutenkaan / hänen ei tulisi ottaa sinua.
Terapeuteista on pula. Kyllä heille asiakkaita olisi tulossa jonossa, mutta monet ilmoittavat, " ei uusia asiakkaita".[/quote]
Tämän takia olisi hirveän hyvä, että terapeuteistakin annettaisiin netissä aktiivisesti arvosteluita, vrt. esim. Tohtorille.fi -sivusto. Erittäin kannatettava lisä psykoterapia-palvelujärjestelmään olisi myös hoidettavan kontrollikäynti/käynnit pätevällä, vaikka kouluttaja-psykoterapeutilla, jonka kanssa katsottaisiin onko terapeutin apu ollut sopivaa ja käytös asiallista. Psykoterapeuteillahan työnohjausta on, mutta asiakkaalla ei tällaista ulkopuolista kunnollista arvioivaa kontaktia ole. Varsinkin terapian alettua, muutaman kuukauden kuluttua tällainen tapaaminen ulkopuolisen psykoterapia-alan osaajan kanssa olisi hyvä.
Edellinen kommentti siis koskien tilannetta, jossa terapeuteilla ei varsinaisesti ole kovaa kilpailutilannetta, koska heistä on pula. Joten heidän ei asiakkaita saadakseen tarvitse varsinaisesti "kirittää" osaamisellaan psykoterapiamarkkinoilla.
Olin lihottanut itseäni oluella ja pastalla, pizzalla ja löhöämisellä. Sitten tuli stoppi ja menin laihdutusasiantuntijan luokse kysymään neuvoja laihduttamiseen.
Kun sitten saavuin ruoka-asiantuntijan (terapistin) luo, niin putosin melkein peffalleni. Nainen oli LIHAVA! En ole koskaan nähnyt sellaisiin mittasuhteisiin lihonutta ihmistä. Ja siis tämä oli ruoka-asiantuntija. Minua oli höynäytetty pahasti. Tajusin, että olinkin normaalipainoinen. Pituus 170cm ja paino 74kg. Tai 4 kg liikaa. Voi että mua hävetti katsoa sitä lihavuorta silmiin. Keksin jotain (oho, hups, väärä ovi tai jotain). Olin raivoissani mutta samalla helpottunut. Raivoissani siksi, koska näin todella sairaasti lihavan henkilön väärässä asemassa. Helpottunut, koska tajusin, ettei mulla ole painon kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Alapeukuista huomaa että pulla kävi lukemassa eilen.
Pitkä pullukka kirjoitti:
Olin lihottanut itseäni oluella ja pastalla, pizzalla ja löhöämisellä. Sitten tuli stoppi ja menin laihdutusasiantuntijan luokse kysymään neuvoja laihduttamiseen.
Kun sitten saavuin ruoka-asiantuntijan (terapistin) luo, niin putosin melkein peffalleni. Nainen oli LIHAVA! En ole koskaan nähnyt sellaisiin mittasuhteisiin lihonutta ihmistä. Ja siis tämä oli ruoka-asiantuntija. Minua oli höynäytetty pahasti. Tajusin, että olinkin normaalipainoinen. Pituus 170cm ja paino 74kg. Tai 4 kg liikaa. Voi että mua hävetti katsoa sitä lihavuorta silmiin. Keksin jotain (oho, hups, väärä ovi tai jotain). Olin raivoissani mutta samalla helpottunut. Raivoissani siksi, koska näin todella sairaasti lihavan henkilön väärässä asemassa. Helpottunut, koska tajusin, ettei mulla ole painon kanssa ongelmia.
Ei ruoka-asiantuntija tarkoita sitä, ettäkö itse pitäisi olla hyvässä kunnossa. Kyllä moni lihava tietää, miten laihdutetaan, mutta oma henkinen hyvinvointi tai sen hetkinen elämäntilanne estää sen.
Tutkinnon on saanut rahalla. Lähiopetuspäiviä silloin tällöin. Haluan mielummin rahat lääkärinhoitoon, että pääsee suoraan erikoislääkärille vaivoineen.
Pahimmista jutuista täällä ei edes kerrota.
Kauan aikaa sitten sanoi, kun kerroin ongelmasta, ettei tuollaista ole olemassakaan. Nykyään aika yleisesti puhutaan vastaavasta ongelmasta.
Mulla oli sietämättömän kaunis terapeutti. Koskaan ei tehnyt mitään asiatonta. Lopetin käynnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Ei se ole siinä kuvassa.
Mutta pulla on sellainen tukevuuteen taipuvainen täti, botoxia taitaa olla naamassa.
Harmittaako terapeuttia asiakkaiden katoaminen vastaanotolta?