Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
641/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika luopua nimimerkistä? Voisi kirjoitella mitä lystää. Nyt edelliset kärkkäät kommentit painuvat ihmisten mieleen.

Sori mutta en aio luopua eikä minulla ole tarvetta miellyttää ketään.

Seison kyllä kirjoitusteni takana.

Ei tarvitse miellyttää ketään mutta aika ikävä ihminen olet kun toisia haukut vieläpä erittäin rumasti. Tässä tarkoitan Lukkarista. Toivottavasti et opeta omille lapsillesi noita tapoja. Ties vaikka lapsistasikin tulisi nettikiusaajia/kiusaajia. Ei mikään ihme kun äiti sellainen on.

Vierailija
642/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä ihme vänkäämiseksi tämäkin ketju. Lopettakaa nyt jo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vaikea elämäntilanne, ero, ystävän kuolema ja taloudelliset vaikudet kaatuivat päälle. Hain keskusteluapua kunnallisesta terveyden huollosta. Terapeutti on järkyttävä lässyttäjä, huokaili ja voivotteli kohtaloani teennäisesti. Mieli on huonompi terapiasta lähtiessä kuin mennessä. Kävin pari kertaa ja totesin, etten tarvitse moista säälittelyä. En todellakaan olisi tuommoista kaivannut vaan ihan vaikka vaan tukea ja kuuntelua. 

Vierailija
644/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella uupunut töissäni vallitsevan vaikean tilanteen takia ja pääsin työterveyspsykologille juttelemaan asiasta (olisi ollut mahdollisuus käydä 5 kertaa). Tuo ylipätevä ihminen kysyi ensimmäisenä, että miten minä olen kokenut tämän ylipainoni. Täytyy myöntää, että tämä hoitosuhde oli taputeltu ensimmäisen 3 minuutin aikana. Aloitetaankohan normaali- tai alipainoisilla työuupumuskeskustelu fyysisten ominaisuuksien läpikäynnillä? Ja juu, en ole enää ylipainoinen, mutta en koe, että laihtuminen olisi millään tavalla tehnyt työssä jaksamisesta helpompaa. 

Vierailija
645/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla pari muutakin epämääräistä kokemusta linturetkiäijän lisäksi.

Edeltävä terapeuttini oli myös keski-ikäinen mies. Sympaattinen tyyppi kaikin puolin eikä terapia ollut huonoa, mutta muutaman kuukauden jälkeen hän halusi alkaa halaamaan aina istunnon päätteeksi - "no mä oon vähän tällanen et mä tykkään halata". En aluksi sanonut asiaan mitään, mutta muutaman kerran jälkeen sanoin, että mielummin ei, en koe sitä mukavaksi.

Mitään pahaa ei siis tapahtunut, mutta on kyllä terapeutilta erikoinen veto haluta oma-aloitteisesti lähestyä asiakasta fyysisesti, kun terapiaprosessissa on hädin tuskin päästy alkuun, ja kun ei ole 100% varma, että se on asiakkaalle ok. Näkisin, että sitä voisi terapeutin suunnalta ehdottaa korkeintaan vuosien terapian päätteeksi. Koska kyseessä oli mies, en voinut taas välttyä sellaiselta romanttis-seksuaaliselta alavireeltä. Terapeutin pitäisi kyllä tajuta tämä.

Toinen keissi ensimmäisen terapeuttini kanssa, vanhempi nainen. Olin taas huonossa kunnossa, ja jossain kohtaa istuntoa purskahdan hallitsemattomaan itkuun. Terapeutti ottaa puhelimen käteen ja sanoo, että "nyt meidän täytyy saada sulle lääkitys!". Hän varaa ensimmäisen vapaan ajan yksityiselle terveysasemalle, jätän istuntomme kesken ja marssin suoraan sinne, saan kouraani elämäni ensimmäiset mielialalääkket.

Olin 19v ja tunsin oloni helpottuneeksi, sillä tuntui, että vihdoin joku ottaa oloni vakavasti ja kertoo minulle jämptisti, mitä tehdä. Jälkikäteen olen ajatellut, että MIKÄ SIINÄ ON, ettei mielenterveyden ammattilainen osaa käsitellä toisen ihmisen itkua, vaan lähettää minut lääkäriin, jossa minut näin kärjistettynä lääkitään turraksi?? Lääkityksellä oli tietysti ikäviä sivuvaikutuksia, kuten pitkäaikaista seksihalujen häviämistä, mistä ei juuri määräämishetkellä puhuttu. Nykyään en koske pitkällä tikullakaan SSRI-lääkkeisiin, ja olen sitä mieltä, että niitä pitäisi määrätä hyvin varoen. Nuo vaikutukset seksihaluihin ovat pahimmillaan pysyviä. Terapeutti toimi tässä mielestäni epäammattimaisesti ja suorastaan vastuuttomasti.

En usko, että koulutettu miesterapeutti halaa ketään. Jos niin tekee, asiakkaan pitäisi ilmiantaa ko. tyyppi tietysti.

Vierailija
646/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma_69_69 kirjoitti:

Kosketellut herkistä paikoista ja lopulta imeskellyt klitoristani. Jälkikäteen keksin selityksen että jähmetyin kauhusta enkä osannut toimia koska tuolla selityksellä minun ei tarvitsisi pitää itseäni huonona naisena.

Älä nyt ihan hölmöjä sinäkään viitsi sentään. Tekstisi on tosi paksua potaskaa.

Vierailija
647/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin saanut masennuslääkkeitä, jotka aiheuttivat minulle orgasmikyvyttömyyttä ja muutenkin alapää meni puolitunnottomaksi. Molemmat tyypillisiä ja tunnettuja sivuvaikutuksia, jotka terapeutinkin luulisi tuntevan (vaikka ei itse lääkkeitä määrääkään). Olin tuolloin suhteellisen uudessa suhteessa, seksiä oli ihan kiitettävästi ja se oli kivaa ja kiihottavaa, mutta totta kai tuo tunnottomuus ärsytti, normaalisti kun olin tosi orgasmiherkkä. Varsinkin kun muutos oli niin äkillinen, ensimmäisestä pilleristä lähtien. Mainitsin tästä luonnollisestikin terapeutille. En voinut uskoa korviani, kun terapeutti tyynesti arvelee että jaa-a...olisikohan niin, että olet vain kyllästynyt poikaystävääsi?

Ja hirveä vänkääminen vielä, että mistäs TIEDÄT ettet vain ole kyllästynyt poikaystävääsi??

Millainen terapeutti oikein inttää kumppaniin kyllästymisestä(!) asiassa joka on täysin tunnettu, fyysinen, lääkkeiden sivuvaikutus? Ja ihan Kelan tukemasta terapiasta oli kyse.

Ko. terapeutin kanssa keskustelu oli muutenkin äärimmäisen haastavaa, koska tämä täti-ihminen otti oikein asiakseen vääntää vastaan ja takertua jokaiseen sanavalintaan. Esimerkkejä olisi muitakin, mutta tämä lausahdus erottuu vastuuttomuudellaan.

Terapiasuhde on terapian lisäksi myös ihmissuhde. Kaikilla eivät kemiat kohtaa, siksi ainakin eka käynti on ns. tutustumiskäynti. Mulle terapeuttini sanoi juurikin ensimmäisellä kerralla, että keskustellaan ja katsotaan, voiko hän auttaa.

Vierailija
648/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse terapeuttina koen tämän ketjun hyvin ongelmallisena. Toki on olemassa huonoja terapeutteja, jotka varmasti ovat käyttäytyneet huonosti ja sanoneet törkeitä asioita. Kuitenkin uskon, että näissä monissa kuvauksissa kyse ei ole ollut siitä, että terapeutti olisi tahallaan sanonut jotakin tökeröä. Enemmänkin kyse on luultavasti siitä, että asiakas on tulkinnut asian näin, eikä ole syystä tai toisesta päässyt tai lähtenyt tätä tulkintaa yhdessä purkamaan.

Toki sekin, että asiakas kokee, että ei voi kertoa loukkaantuneensa on merkki huonosta terapiasuhteesta.  Ilmapiirin tulisi muutenkin olla sellainen, että asiakas pystyy rehellisesti kertomaan, mitä terapialta toivoo, ja millaiset työskentelytavat tuntuvat mielekkäiltä. Kaikki asiakkaat ja kaikki terapeutit eivät myöskään persooniltaan ole yhteensopivia. Siksi olisi hyvä, ennen pitkään terapiasuhteeseen sitoutumista asiakas kävisi koittamassa yhteistyön sujuvuutta useammalla terapeutilla. 

Erityisesti nuo aloitukset, joissa kritisoitiin terapeutin suhtautumista nihkeäksi, sen jälkeen kun asiakas on päättänyt lopettaa terapian, tuntuivat ongelmallisilta. Mikäli päättää keskeyttää kuntoutus-psykoterapian, on tämä asiakkaalle harmillista, koska kela tuskin myöntää enää uutta terapiaa keskeytyneen tilalle. Siksi uskon, että terapeutti on yrittänyt herätellä asiakasta miettimään asiaa vielä uudelleen tästä syystä. Ei siksi, että miettisi pelkästään omaa tilipussiaan.

Väärää tietoa. Terapeutin vaihtamiseen riittää pelkkä ilmoitus Kelaan.

Niin minä puhuin tuossa tosiaan keskeyttämisestä.

Terapian voi ilmoituksella keskeyttää max. vuodeksi. Ei vaikuta jatkamiseen.

Huonon terapeutin toki kannattaa yritellä parhaansa mukaan asiakkaat jatkamaan terapiassa vaikka vastentahtoisesti. Huonosta palvelusta huolimatta terapeutin tulovirta ei hyydy, jos asiakas saadaan uskomaan terapian päättämisen seurauksena esimerkiksi paikan helvetissä olevan hänen nimellään varattuna.

Terapeuteista on pula. Kyllä heille asiakkaita olisi tulossa jonossa, mutta monet ilmoittavat, " ei uusia asiakkaita".

Vierailija
649/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö maksava asiakas ole yrittäjän työnantaja? Monella alalla annetaan ilmaiseksi pieniä työnäytteitä, kun halutaan saada joku tehtävä.

Ei ole, vaan asiakas.

En tiedä yhtäkään kampaajaa, hierojaa, kosmetologia, fysioterapeuttia, juristia tai siivoojaa, jotka tarjoaisivat ”ilmaisia työnäytteitä”.

Ei oikeastaan tule mitään alaa mieleen, missä tuollainen olisi tapana.

Oletko kuullut tutustumistarjouksista? Tapahtumissa kampaajat saattavat tehdä jopa ilmaisia pikakampauksia hankkiakseen asiakkaita.

Ehkä joku kampaaja tekee tutustumistarjouksen, vaikken ole kylläkään koskaan sellaisesta kuullut. Mutta että terapeutti, oli alansa mikä tahansa, tarjoaisi samaa, kuulostaa aivan mahdottomalta. Missä ja milloin joku on oikeasti NÄHNYT/KUULLUT terapeutti-tarjouksesta? Lehdessäkö? Vai jollain sivustolla?

Vierailija
650/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö maksava asiakas ole yrittäjän työnantaja? Monella alalla annetaan ilmaiseksi pieniä työnäytteitä, kun halutaan saada joku tehtävä.

Ei ole, vaan asiakas.

En tiedä yhtäkään kampaajaa, hierojaa, kosmetologia, fysioterapeuttia, juristia tai siivoojaa, jotka tarjoaisivat ”ilmaisia työnäytteitä”.

Ei oikeastaan tule mitään alaa mieleen, missä tuollainen olisi tapana.

Oletko kuullut tutustumistarjouksista? Tapahtumissa kampaajat saattavat tehdä jopa ilmaisia pikakampauksia hankkiakseen asiakkaita.

Ehkä joku kampaaja tekee tutustumistarjouksen, vaikken ole kylläkään koskaan sellaisesta kuullut. Mutta että terapeutti, oli alansa mikä tahansa, tarjoaisi samaa, kuulostaa aivan mahdottomalta. Missä ja milloin joku on oikeasti NÄHNYT/KUULLUT terapeutti-tarjouksesta? Lehdessäkö? Vai jollain sivustolla?

Olen käynyt ilmaisilla tutustumiskäynneillä muutamalla terapeutilla. Siitä on tosin useita vuosia aikaa.

Vierailija
651/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Eli jos olen jossain muussa ketjussa ollut eri mieltä jostain ihan muusta asiasta, tulet tänne hyökkäämään mun päälle?

Okei.

Olen se joka eilen yritti kanssasi jutella, huomautin yleistämisestäsi ja kärkkäistä kommenteistasi tässäkin ketjussa.

En ole vängännyt kanssasi aikaisemmissa ketjuissa enkä piittaa siitä jos sinulla on ollut kanssani eriäviä mielipiteitä.

En ole se joka haukkui sinua ikäväksi ihmiseksi.

En ole hyökännyt päällesi.

Kanssasi on hankala keskustella koska et vastaa siihen mitä sanoin vaan väännät olkiukon että pääset syyttämään minua.

Sanot että sinulla on kärkkäitä mielipiteitä ja seisot niiden takana. Olisiko silloin järkevämpää luopua puolustuskannasta ja olla närkästymättä kun muillakin ihmisillä on mielipiteitä?

Vierailija
652/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse terapeuttina koen tämän ketjun hyvin ongelmallisena. Toki on olemassa huonoja terapeutteja, jotka varmasti ovat käyttäytyneet huonosti ja sanoneet törkeitä asioita. Kuitenkin uskon, että näissä monissa kuvauksissa kyse ei ole ollut siitä, että terapeutti olisi tahallaan sanonut jotakin tökeröä. Enemmänkin kyse on luultavasti siitä, että asiakas on tulkinnut asian näin, eikä ole syystä tai toisesta päässyt tai lähtenyt tätä tulkintaa yhdessä purkamaan.

Toki sekin, että asiakas kokee, että ei voi kertoa loukkaantuneensa on merkki huonosta terapiasuhteesta.  Ilmapiirin tulisi muutenkin olla sellainen, että asiakas pystyy rehellisesti kertomaan, mitä terapialta toivoo, ja millaiset työskentelytavat tuntuvat mielekkäiltä. Kaikki asiakkaat ja kaikki terapeutit eivät myöskään persooniltaan ole yhteensopivia. Siksi olisi hyvä, ennen pitkään terapiasuhteeseen sitoutumista asiakas kävisi koittamassa yhteistyön sujuvuutta useammalla terapeutilla. 

Erityisesti nuo aloitukset, joissa kritisoitiin terapeutin suhtautumista nihkeäksi, sen jälkeen kun asiakas on päättänyt lopettaa terapian, tuntuivat ongelmallisilta. Mikäli päättää keskeyttää kuntoutus-psykoterapian, on tämä asiakkaalle harmillista, koska kela tuskin myöntää enää uutta terapiaa keskeytyneen tilalle. Siksi uskon, että terapeutti on yrittänyt herätellä asiakasta miettimään asiaa vielä uudelleen tästä syystä. Ei siksi, että miettisi pelkästään omaa tilipussiaan.

Väärää tietoa. Terapeutin vaihtamiseen riittää pelkkä ilmoitus Kelaan.

Niin minä puhuin tuossa tosiaan keskeyttämisestä.

Terapian voi ilmoituksella keskeyttää max. vuodeksi. Ei vaikuta jatkamiseen.

Huonon terapeutin toki kannattaa yritellä parhaansa mukaan asiakkaat jatkamaan terapiassa vaikka vastentahtoisesti. Huonosta palvelusta huolimatta terapeutin tulovirta ei hyydy, jos asiakas saadaan uskomaan terapian päättämisen seurauksena esimerkiksi paikan helvetissä olevan hänen nimellään varattuna.

Terapeuteista on pula. Kyllä heille asiakkaita olisi tulossa jonossa, mutta monet ilmoittavat, " ei uusia asiakkaita".

Helppoa rahaa. Asiakkaita änkee surkeankin terapeutin vastaanotolle ovista ja ikkunoista. Työtä ei tarvitse tehdä hyvin, koska sen loppumisesta ei ole pelkoa.

Vierailija
653/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätteli ongelmiani, kertoi muista asiakkaistaan nimettömästi, ikäänkuin verraten minun "vähäisiin" ongelmiini. Unohteli miltein kaikki mistä oltiin keskusteltu edellisillä kerroilla. Paras oli ehkä se että tuntui että hän välillä NUKAHTELI tuolilleen, piti ajoittain aina 1-2min silmiä kiinni sanomatta mitään.

Vierailija
654/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosti hyvin voimakkaasti toimimaan omien näkemystensä mukaan. En ole vielä toipunut terapiasta.

Vierailija
655/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Eli jos olen jossain muussa ketjussa ollut eri mieltä jostain ihan muusta asiasta, tulet tänne hyökkäämään mun päälle?

Okei.

Olen se joka eilen yritti kanssasi jutella, huomautin yleistämisestäsi ja kärkkäistä kommenteistasi tässäkin ketjussa.

En ole vängännyt kanssasi aikaisemmissa ketjuissa enkä piittaa siitä jos sinulla on ollut kanssani eriäviä mielipiteitä.

En ole se joka haukkui sinua ikäväksi ihmiseksi.

En ole hyökännyt päällesi.

Kanssasi on hankala keskustella koska et vastaa siihen mitä sanoin vaan väännät olkiukon että pääset syyttämään minua.

Sanot että sinulla on kärkkäitä mielipiteitä ja seisot niiden takana. Olisiko silloin järkevämpää luopua puolustuskannasta ja olla närkästymättä kun muillakin ihmisillä on mielipiteitä?

Pulla lähti kun kirjoitin sille tämän:

”Ei tarvitse miellyttää ketään mutta aika ikävä ihminen olet kun toisia haukut vieläpä erittäin rumasti. Tässä tarkoitan Lukkarista. Toivottavasti et opeta omille lapsillesi noita tapoja. Ties vaikka lapsistasikin tulisi nettikiusaajia/kiusaajia. Ei mikään ihme kun äiti sellainen on.”

Toivottavasti tajusi itsekin miten typerästi käyttäytyy. Eihän sen mitään kommentteja missään ketjussa pysty enää vakavasti ottamaan. Maineensa pilannut.

656/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähtenyt mihinkään.

Pidän outona, että henkilöä vastaan hyökätään. Eri mieltä saa olla, mutta minua henkilönä on kenenkään turha täällä haukkua. Teille kenellekään en ole mitään pahaa tehnyt.

En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
657/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Pidän outona, että henkilöä vastaan hyökätään. Eri mieltä saa olla, mutta minua henkilönä on kenenkään turha täällä haukkua. Teille kenellekään en ole mitään pahaa tehnyt.

En itse koskaan hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun täällä, se ei ole nettietiketin mukaista.

Et hyökkää et, mutta harjoitat täällä melkoista nettikiusaamista ja haukkumista. Käyttämäsi sana huomioh*ora lienee pahin. Käytätkö tuollaista kieltä myös lastesi kuullen? Enkä ole sinua haukkunut. Sanoin että minun silmissäsi sinun maineesi on mennyt. En pysty ottamaan enää vakavasti mitään mitä kirjoitat mistä aiheesta tahansa. Mulle tuollainen toisten ihmisten haukkuminen on ehdoton ei.

Vierailija
658/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Et tietenkään 🙄

Vierailija
659/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkujia palsta täynnä. Oikein keskenkasvuista muiden syyttelyä ja oman vastuun täydellistä sivuuttamista. Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä. Jep.

Vierailija
660/722 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkujia palsta täynnä. Oikein keskenkasvuista muiden syyttelyä ja oman vastuun täydellistä sivuuttamista. Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä. Jep.

Terveisin Pulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi