Onko 40e/kk sähkölasku paljon?
Kerrostalo 70 neliötä. Mites teillä?
Kommentit (10)
Mun mielestä ei, tosin siitä on niin kauan kun oon kerrostalossa asunut.. Omakotitalossa oikein kunnon pakkaskuukausina on 2 kk lasku ollut joskus liki 600 €. Joo, oma valinta ja puulla pääasiassa lämmitetään, eli meillä ei todellakaan ole mitenkään tosi lämmin sisällä. Vanha talo ja tykätään asua, eli en valita, totean vain.
No mihin käytätte sähköä? Jos on oma lämminvesivaraaja ja sähkölämmitys niin tuo ei ole käytännössä mitään. Suurimmat kuluttajat sen jälkeen lienee jääkaappi ja pakastin, telkkari(t) ja pöytämallinen tietokone ja valaistus varsinkin jos teillä vielä käytetään hehku- tai halogenilamppuja.
Kai se sitten on pieni. Mietin vaan että voiko sitä enää pienemmäksi saada kun nyt jo on ledit joka lampussa ja turhaan niitäkään ei polteta. Telkkari uusi eli luulis ettei vie paljon virtaa sekään.
Lisää vastauksia vertailun vuoksi? AP
Mulla on 60-neliöinen kerrotalo-asunto ja sähkölasku 80€/3kk. En säästele sähköä ja mulla on esim pöytäkone päällä melkein koko ajan. Telkkari, pesukone,digiboksi, konsoli yms myös paljon käytössä... Eli kyllä toi musta on aika paljon... Paitsi jos on suora sähkölämmitys mut kerrostalossa kai harvemmin on.
Mulla on 60-neliöinen kerrotalo-asunto ja sähkölasku 80€/3kk. En säästele sähköä ja mulla on esim pöytäkone päällä melkein koko ajan. Telkkari, pesukone,digiboksi, konsoli yms myös paljon käytössä... Eli kyllä toi musta on aika paljon... Paitsi jos on suora sähkölämmitys mut kerrostalossa kai harvemmin on.
rivitalo 85 neliöö, sauna on, jossa käydään 5 kertaa viikossa, keskimäärin
48 euroa
Meillä samankokoinen kerrostaloasunto ja lasku 70 - 80 euroa /kk