Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuusulasta Helsinkiin töihin kulkevia paikalla?

Vierailija
12.02.2014 |

On bongattu ihana asunto Tuusulasta, mutta työmatka Helsinkiin luonnollisesti mietityttää. MITEN pahat nuo tuusulanväylän tunnetusti pahat ruuhkat on aamuisin ja iltapäivisin? Auttaako mitään, jos on liikenteessä ennen kahdeksaa?

Nykyisellään bussi-juna-bussi yhdistelmällä Helsingin sisällä työmatkaan menee aikaa suuntaansa noin tunti, ja kypsyttäähän sekin.

Kannattaako?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se sama tunti kannattaa varata. Ruuhka alkaa Tuusulantiellä Mäkelänkadun päässä puoli kasin aikoihin ja loppuu yhdeksän maissa. Toiseen suuntaan sama klo 16-18.

Vierailija
2/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole kotona asuvia lapsia/ei ole tulossa, niin sitten ok. Muuten tee lapsillesi palvelus ja jää Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos - suurinpiirtein noin olin ymmärtänytkin.

Mutta tuo lapsikommentti... hmm...? Mikä Tuusulan lapsiperhepalveluissa mättää? Koululaisia olisi pari ja koulumatka hyvä ja turvallinen. Miksi kannattaa jäädä Helsingin puolelle?

ap

Vierailija
4/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule Tuusulasta vaan Paloheinästä Tuusulanväylää ja Mäkelänkatua. Ajelen ihan suoraan, käytännössä ilman mitään ruuhkaa joka aamu, kun olen liikkeellä vartin yli seitsemän.

Minulla ei ole mitään käsitystä ruuhkatilanteesta Tuusulasta tuohon Mäkelänkadun alkuun? Siinäkö ruuhka tosiaan vasta alkaa?

Vierailija
5/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulassa ei ole mitään vikaa lasten suhteen.

Teetkö työmatkaa autolla vai bussilla?

Vierailija
6/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tekisinkö työmatkan omalla autolla vai bussilla, käsittääkseni kumpikin onnistuu, koska bussejakin tuntuu kulkevan ihan hyvin.

ap

Vierailija
7/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, vielä tarkennus, etelä- vai pohjoistuusulasta?

Etelästä bussilla keskustaan vajaa tunti, tunti. Helppoa matkantekoa.

Mä kuljen omalla autolla ja koska en ole keskustaan menossa, voin käyttää ns sivuteitä apuna, eli ei ruuhkaa ollenkaan ja puolisen tuntia työpaikalleni kestää...

Vierailija
8/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkaan ei totu koskaan. Muuten en keksi moitittavaa Tussulasta lapsiperheen asumiseen. Tilaa on ja väljyyttä, mukavaa meininkiä.

Vierailija
9/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:42"]

Ok, vielä tarkennus, etelä- vai pohjoistuusulasta?

Etelästä bussilla keskustaan vajaa tunti, tunti. Helppoa matkantekoa.

Mä kuljen omalla autolla ja koska en ole keskustaan menossa, voin käyttää ns sivuteitä apuna, eli ei ruuhkaa ollenkaan ja puolisen tuntia työpaikalleni kestää...

[/quote]

Ohhoh... Saapiko kysyä mistäpäin Tuusulaa ajelet töihin? En ole ap, mutta näin helsinkiläisenä käy kateeksi tuommoinen työmatka :)

Vierailija
10/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelästä :)

Vierailija
11/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asunto, mitä on katsottu, on lähellä kirkonkylän koulua.

ap

Vierailija
12/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi asua Tuusulassa?

Vierailija
13/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliasuuttani kysyn:

Onko Tuusulassa muuta kuin se kiva asunto? Kulttuuripalveluja, ystäviä, ravintoloita, muuta innostavaa ihan peruspalvelujen lisäksi? Ettei tarvitse vaan sen ihanan asunnon seinien sisällä kököttää. :)

Vierailija
14/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä kaikkea paitsi ravintoloita, mutta kukapa niitä kaipaa :) No, on muutama sellainenkin, tai sen tapainen.

Vierailija
15/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut Etelä-Tuusulasta Helsinkiin viisi vuotta päivittäin liikkuen sekä bussilla että autolla. Jos lähtee ennen puolta kahdeksaa niin ruuhkia ei ole lähes ollenkaan mutta jos lähtee 7.30-8.00 välillä niin jää ruuhkiin. Ruuhka alkaa yleensä vasta mäkelänkadulta, mutta tammiston liittymän kohdalla joutuu jonotella myös hetken. Bussit kulkevat melko hyvin mutta ovat kalliita (kuukausilippu 108e, yksi matka n.7,5e) verrattuna hsl:ään ja bussit ovat aina myöhässä. Bussit eivät myöskään kulje yhdeksän jälkeen illalla ja viikonloppusin harvoin.

Lapselle tuusula oli ihan mukava paikka, mutta nuorelle se on tylsä,koska mihinkään ei pääse ilman kyytejä..

Vierailija
16/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, vai ei bussit kulje ysin jälkeen? Heh, koska olet Tuusulassa asunut?

ps. meidän nuoret eivät koe täällä oloa tylsäksi... mutta varmasti persoonakysymys enemmänkin

Vierailija
17/17 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:59"]

Tuo asunto, mitä on katsottu, on lähellä kirkonkylän koulua.

ap

[/quote]

Tuostahan on sitten lyhyt matka Keravallekin, josta kulkee junia tosi usein, eikä Lahdentiellekään ole pitkä matka. Itse asutaan Mattilassa ja ollaan tosi tyytyväisiä liikenneyhteyksiin, paljon paremmat kuin siinä osassa Vantaata, kuin ennen asuttiin. Ja lapsiperheiden palvelut ainakin toistaiseksi ihan hyvät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan