Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää eräs tuttu mies, joka suhtautuu ivallisesti tyttöni harrastukseen.

Vierailija
12.02.2014 |

Tyttöni pelaa jalkapalloa, omasta valinnastaan. Hänen lapsensa eivät ikinä alkaisi harrastamaan poikien lajeja, kuulemma... Toivottavasti tyttönsä oikeasti haluavat tanssia balettia ja soittaa viulua, eivätkä salaa haaveilee lätkämoken urasta...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä tuollaisista ihmisperseistä. Se on joku juntti joka ei ymmärrä hyvän päälle :)

Vierailija
2/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä tuttusi kanssa siinä mielessä, että on jotenkin säälittävää alkaa harrastaa lajia joka on miesten laji, naisella on oikeus olla nainen ja miehellä mies.

Nainen ei kuitenkaan voi pärjätä samalla tavalla miesten lajeissa, ja on säälittävää katsella sitä yrittämistä, tulee jotenkin ikävä olo niitten tyttöjen puolesta, yrittävät olla jotain sellaista mitä eivät voi ikinä olla.

Mutta tasa-arvoahan toi on, joten jos tyttö itse haluaa niin siitä sitten vaan, toivottavasti ei ole äidin painostuksesta yrittämässä olla toista sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:38"]Olen kyllä samaa mieltä tuttusi kanssa siinä mielessä, että on jotenkin säälittävää alkaa harrastaa lajia joka on miesten laji, naisella on oikeus olla nainen ja miehellä mies.

Nainen ei kuitenkaan voi pärjätä samalla tavalla miesten lajeissa, ja on säälittävää katsella sitä yrittämistä, tulee jotenkin ikävä olo niitten tyttöjen puolesta, yrittävät olla jotain sellaista mitä eivät voi ikinä olla.

Mutta tasa-arvoahan toi on, joten jos tyttö itse haluaa niin siitä sitten vaan, toivottavasti ei ole äidin painostuksesta yrittämässä olla toista sukupuolta.

[/quote]

Mihin jalkapallossa käytetään penistä?

Vierailija
4/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:38"]

[/quote]

Pitääkö myös miesten taitoluistelu kieltää, vaikka se on enemmän tyttöjen/naisten laji? Siitäkin huolimatta siis, että miehillä on ponnistusvoimaa enemmän ja tekevät näyttävämpiä hyppysarjoja kuin naiset?

Vierailija
5/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no joo eihän toi kivaa ole mutta toisaalta olen sitä mieltä, että kyllä tytöillä ja pojilla saa olla eri harrastukset. Mutta eihän siinä mitään vikaa ole jos tytötkin futista harrastavat. Ihan vapaasti vaan.

Vierailija
6/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa, niin siitä vaan! Ei kai muuten harrastuksia tarvi jaotella sukupuolen mukaan..? Jokaisella on kuitenkin oikeus mielipiteeseensä, joten jätä tuon miehen kommentit omaan arvoonsa. Jos jatkuvasti huomauttelee, niin voit ystävällisesti mutta napakasti todeta, että hänen kantansa on jo tullut selväksi, joten ei tarvitse jauhaa enää asiasta.

Vierailija
7/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi olette sitä mieltä että tytölle ei sovi futis?? Tyttö on kokeillut muitakin lajeja, mutta eskari-iässä päätti että futis on se juttu. Ei varmastikaan haaveile "pystyvänsä siihen mihin miehet", mutta rakastaa pelaamista ja on tärkeä osa joukkuettaan. Mitä enempää voisin toivoa? Mainetta ja mammonaako? Mä kun kuvittelin että liikunnan riemu, hyvä ryhmähenki ja tervehenkinen harrastus olisi riittävästi.. Ei vaan, olette aika huvittavia.. siis te joiden mielestä tytöt pysyköön tyttöjen lajeissa :)

ap

Vierailija
8/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:59"]

Ihan tosi olette sitä mieltä että tytölle ei sovi futis?? Tyttö on kokeillut muitakin lajeja, mutta eskari-iässä päätti että futis on se juttu. Ei varmastikaan haaveile "pystyvänsä siihen mihin miehet", mutta rakastaa pelaamista ja on tärkeä osa joukkuettaan. Mitä enempää voisin toivoa? Mainetta ja mammonaako? Mä kun kuvittelin että liikunnan riemu, hyvä ryhmähenki ja tervehenkinen harrastus olisi riittävästi.. Ei vaan, olette aika huvittavia.. siis te joiden mielestä tytöt pysyköön tyttöjen lajeissa :)

ap

[/quote]Mä ajattelen lähinnä tytön polvia. Monet futispelaajat kärsivät polvivammoista enkä mä halua työtölleni mitään pattipolvia harrastuksen takia.

Vierailija
9/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisten suoriutumista lähes missään lajissa verrataan miehiin, ei naisten pitäisi harrastaa mitään urheilua. Jo fyysiset ominaisuudet tekevät sen, että miehillä on lähtökohtaisesti enemmän voimaa ja nopeutta. Ihan sama onko se laji vaikkapa jääkiekko, jalkapallo, pesäpallo, lentopallo, taitoluistelu, telinevoimistelu tai baletti, miesten ja naisten fyysiset erot näkyvät suorituksessa. Ei tällä perusteella pitäisi mennä sanomaan, ettei ko. laji ole naisten laji. Naisten ja tyttöjen suoritutumista pitäisikin verrata vain toisiin naisiin / tyttöihin, ei miehiin / poikiin.

-5

Vierailija
10/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku isät haluavat tyttöjensä olevan mahdollisimman tyttömäisiä/naisellisia. Maskuliinisia piirteitä pidetän ei-toivottuina. Tyttäreen laitetaan siis samantapaisia odotuksia kuin vaimoon.

Vierailija
11/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän jalkapallo nyt mikään poikien laji ainakaan enää ole :D Todella moni tyttö sitä harrastaa.

Vierailija
12/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain kateellinen koska tyttös pesis sen vaikka silmät kiinni jalkapallossa ja maalissa sata nolla! :D

Vierailija
13/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:42"]

Jaa no joo eihän toi kivaa ole mutta toisaalta olen sitä mieltä, että kyllä tytöillä ja pojilla saa olla eri harrastukset. Mutta eihän siinä mitään vikaa ole jos tytötkin futista harrastavat. Ihan vapaasti vaan.

[/quote]

Eikö harrastus valita ensisijaisesti sen mukaan mitä yksilö itse haluaa eikä sukupuolen mukaan? Tarjotaanko teillä tyttärelle eri harrastusvalikoima kuin pojalle?

Vierailija
14/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari aivan käsittämätöntä (provo-)kommenttia täällä. Olen itse lapsena ja teininä pelannut futista ja rakastin sitä lajia. Rakastan edelleen. Ihania muistoja turnauksista ja ryhmähengestä, mahtavia onnistumisen kokemuksia ja voiton humua! En ikinä, koskaan, ajatellut, että musta ei tule yhtä hyvää kuin pojista, jotka pelaa. Pelasin, koska rakastin lajiani ja vain sillä oli merkitystä! Polvet ovat hyvässä kunnossa edelleen, ei kerrassaan mitään vaivaa. Onhan ne toki arvilla, mutta ne arvet ovat ansaittu :)!

Vierailija
15/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on sellainen vanhan kansan miehinen mies, mutta sille ei olisi ikinä tullut mieleenkään ettei sen 4 tytärtä olisi saanut valita harrastuksensa mielenkiinnon eikä sukupuolen mukaan. Niinpä me siskokset harrastettiin fudista, mikroautoja, balettia ja koripalloa, tämä siis jo esihistoriallisella 70-ja 80-luvuilla.

Vierailija
16/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:42"]

[/quote]

Eikö harrastus valita ensisijaisesti sen mukaan mitä yksilö itse haluaa eikä sukupuolen mukaan? Tarjotaanko teillä tyttärelle eri harrastusvalikoima kuin pojalle?

[/quote]Kyllä joo meillä ollaan tosiaan tarjotaan harrastukset sukupuolen mukaan. Ei noita sukupuolittuneita harrastuksia muutenkaan kovin montaa ole ja ovat aika kalliita muutenkin kuten lätkä ja joku ralliautoilu, joten aika helppoa on pysyä ruodussa. Mä en  ole niitä jotka kannattaa kaikkien raja-aitojen ja normien kaatamista. Pysyköö suutari lestissään noin suurin piirtein tässä tapauksessa.

Vierailija
17/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:06"]

No eihän jalkapallo nyt mikään poikien laji ainakaan enää ole :D Todella moni tyttö sitä harrastaa.

[/quote]

Toki, mutta poikia on harrastajista edelleen n. 80 % joten lajin leimaantuminen poikien lajiksi on ymmärrettävää.

Vierailija
18/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:59"]

ap

[/quote]

Hei ap! Meillä myös innokas futaajatyttö, nyt tokaluokkalainen! Meillä kans muita lajeja ja harrastuksia kokeiltiin, mutta futiksesta vasta innostui kunnolla.

Meillä on poikiakin, joten ei sen takia tarvi futista harrastaa, että tytöstä oltais poikaa toivottu.

Vierailija
19/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota: meidän lapset harrastaa enduroa, mikroautoilua ja pianonsoittoa sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
20/27 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas asioita, joita en ikinä koskaan tullut ajatelleeksi. Itse asiassa nimenomaan endurourheilussa olisi kiva nähdä naisiakin. :) Itse en aja, mutta ymmärrän lajin viehtymyksen.

Baletti oli muuten aikanaan nimenomaan miesten laji. ;) 

Mietin, kuinka paljon tämä harrastus"linjaus" (toivottavasti vanhemmat eivät oikeasti ajattele noin sukupuolettuneesti!) vaikuttaa sekä tyttöihin että poikiin. Onko jääkiekkoileva tyttö isompi kauhistus kuin käsityökerhossa käyvä poika? Kiinnostaisi tietää. 

No, yhtä kaikki jos joskus lapsia saan, niin kyllä heille on ovet avoinna (jos uskallan päästää heidät pehmustetusta tynnyristä ulos ;) ). 
Terv: itsepuolustuslajeissa pyörivä nainen