Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

STM:n Sillanaukee perusteli maskivideon hyllytystä ihmisten hämmentymisellä: “Laajan käytön hyödyistä ei todellakaan ole riittävää näyttöä, sen sijaan haitoista on”

Vierailija
30.10.2020 |

Sosiaali- ja terveysministeriö ei suostu kertomaan, ketkä ministeriössä päättivät, että suomalaisten maskien käyttöä ei saisi näyttää hengennostatusvideolla.

Hyvä arvaus lienee Varhila ja Sillanaukee. The usual suspects.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e19c023e-a2aa-49dc-a8d8-f59fdf28ebc6

Osa samaa disinformaatiokampanjaa jota ministeriö johdonmukaisesti veti koko kevään. Niin monta valetta ilmeisesti ihan vaan siksi, ettei niitä ollut aiemmasta hehkutuksisesta huolimatta. Sillanaukeekin puhui historiallisesta hetkestä kun varmuusvarastot aukeavat. Pekonen kehui, ettei meiltä ainakaan lopu kesken. Ja paljonko tuli maksamaan, ettei asioiden oikeaa laitaa tajuttu kun jo hetken päästä tilattiin maskeja miljoonilla Jylhältä ja Sarmasteelta? Wouldn't we like to know that too...

Onhan se kumma toisaalta sitten syksyllä suositella kun ne joko toimivat tai eivät toimi niin keväällä kuin syksylläkin, mutta näin meillä nyt kuitenkin on toimittu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maskit ei kerran auta miksi niitä keväällä tilattiin Jylhiltä ja Sarmasteilta kun HVK:n varastot olikin tyhjät?

Ja miksi niitä käytetään terveydenhuollossa? VTT teki myös selvityksen, että kangasmaskitkin suojaavat vaan sekään ei kelvannut.

Ministeriön (vastahakoinen) maskiselvitys vasta "toivottavasti ennen juhannusta".  Hyvin myöhään keväällä ovat vasta alkamassa selvittämään. Tässä maskijutussa ei mikään mennyt oikein.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulevatko-maskit-pakollisiksi-ja-ja…

Vierailija
22/24 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat nyt päättää onko niistä maskeista hyötyä vai ei. Toistaiseksi menen itse STM:n linjalla, enkä sellaista pidä.

Olet kai lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen että itse osaat lukea tutkimustulokset. Et sinä tarvitse ketään sanomaan sinulle mitä sinun kuuluu ajatella. Sinä tutkit itse ja päätät mikä on arviosi tilanteesta annetun faktan perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa tyhmälle kun en ihan ymmärrä, että mihin tarvitaan valtion kustantamaa "hengennostatusvideota"? Minulle ei ole koko "Korona-aikana" tullut mieleenkään kaivata valtion hengennostatusvideota maskeilla tahi ilman maskeja...

Minä puolestani olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kukaan ei enää puhu suomalaisesta sisusta. Luulisi, että varsinkin tällaisena aikana varsinkin poliitikot muistuttaisivat siitä, mutta ei.

Ei kukaan enää kehtaa puhua sisusta, kun uus nat sit ovat omineet sanan käyttöönsä.

Vierailija
24/24 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisivat nyt päättää onko niistä maskeista hyötyä vai ei. Toistaiseksi menen itse STM:n linjalla, enkä sellaista pidä.

Olet kai lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen että itse osaat lukea tutkimustulokset. Et sinä tarvitse ketään sanomaan sinulle mitä sinun kuuluu ajatella. Sinä tutkit itse ja päätät mikä on arviosi tilanteesta annetun faktan perusteella.[/quote

Näin olen juuri tehnytkin ja luin tuon STM:n kesällä teettämän tutkimuksen ja päädyin tosiaan siihen, että ainakin tässä vaiheessa on järkevämpää olla maskia käyttämättä.