Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syön vain kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, marjoja, lihaa.... Kysyttävää?

Vierailija
11.02.2014 |

...... ja kanaa, kalaa, kananmunia, pähkinöitä ja siemeniä. Nothing else.

En syö lainkaan viljoja tai maitotuotteita, enkä "keinotekoisia" tuotteita. Syön vaan ns. ehtaa tavaraa ihan oman terveyteni takia. En usko että prosessoidut elintarvikkeet ovat terveellsiä. Siispä vain otsikossa olevia syön. Toki oliiviöljyä paistamiseen.

Olen laihdutuskuurilla ja maito- ja viljatuotteista saan epäpuhtauksia ihoon.

Miten te syötte?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:28"]

Mitä jos porkkanan kasvattamisessa on käytetty jotakin torjunta-aineita tai kasvua maksimoivia lannotteita? Ylipäätään kaikki tehotuotetut kasvikset, hedelmät ja liha ovat prosessoituja. Se prosessointi vaan toteutetaan ketjun alkupäässä.

Vai luuletteko te tosiaan että termi prosessointi koskee vain valmiseineksiä?

[/quote]

Kirjoittaja nro 7&8 tässä vielä. Juuri tuota ylläolevaa lainausta minäkin tarkoitin!

Ei se prosessoitu ruoka käsitä vain valmisruokaa tai marinadissa uitettuja lihasuikaleita jne. Prosessointi voi tapahtua jo kasvin, hedelmän jne. kasvatuksen yhteydessä. Ja tämä on tilanne erityisesti tehotuotannossa, harvoin täysin prosessoimatonta hedelmää tai kasvista perusmarketista löytyy. 

Vierailija
22/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:17"]

mikä teistä sitten on ei prosessoitua ruokaa? ainakin ainitsemani ovat "puhtaampia" eikä täynnä lisäaineita ja väriaineita, niitä sisältäviin en koske edes pitkällä tikulla, hyi.

Mikä teistä on puhdasta ruokaa? 

Vehnä toimii kuin sokeri elimistössä, ei hyvä.

ap

[/quote]

Lisäaineita on mm. kaikissa sitrushedelmissä esiintyvä sitruunahappo. Väriaineisiin lukeutuu vuorostaan vaikkapa punajuuri.

Ovat varmaan huikean vaarallisia...

Vehnän lisäksi kaikki muukin "toimii kuten sokeri" elimistössä, sillä meidän (ja kaikkien muidenkin, yksisoluisista alkaen) kehomme nopein ja tehokkain energianlähde on sokeri. Kaikki hyödynnettävissä olevat hiilihydraatit ja energiaksi menevä proteiini muunnetaan sokeriksi ennen kuin voimme hyödyntää sen. Sama koskee osittain myös rasvoja, joskin rasvoilla on toinenkin tie ruoansulatuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuollainen ruokavalio kalliiksi? Voiko lapsikin syödä vain noita ruoka-aineita? Lapset on esiteini ja teini-ikäinen.

Olen reilusti ylipainoinen ja kokemuksen mukaan vain tuon tapainen ruokavalio auttaa minua laihtumaan. En vaan viitsi tehdä eri ruokaa itselleni ja lapsille.

Vierailija
24/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö ennen majoneesia kahvissa?

Vierailija
25/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä meille ole kalliiksi tullut, päin vastoin! Turvonnut olo on mennyttä ja olen paljon energisempi. Herkkuhimot ovat tiessään ja tekee pikemminkin mieli terveellistä ruokaa (eli noita yllämainitsemiani). 

Käytin ehkä väärää termiä. Prosessoidulla meinasin, että ostan vain sellaisia juttuja jotka sisältävät ainoastaan kyseistä tuotetta. Kuten esim. maustamaton broileri (sisältää ainoastaan broileria 100%), enkä hunajapippurilime E34567

E45678 E567 aspartaami sokeri (jne, tajusitte varmaan) marinadissa olevaa. Kaikki mainitsemani tuotteet ostan siis niin, että ne sisältää vain sitä kyseistä tuotetta 100%, millä tarkoitan ehtaa tavaraa.

Vältän keinomakeutettuja ja kaikkea lisättyä sitä ja tätä sisältäviä ainetta jne.

Koen itse nuo mainitsemani ruoat perus terveelliseski itselleni ja perheelleni. Mielukuvitusta käyttämällä saa hyvin aikaan ruoka joita lapsikin syö. Esim kukkakaali muusi, makaroonilaatikko, jossa makarooni korvattu vihanneksilla ja siihen munavesi päälle ja mausteita sekaan, hyvää helppoa ja terveelistä, kevyempää kuin tavallinen ja säästyy turvotukselta. 

Ja ei, en käytä majoneesia kahvissani, vaikka tuo varmaan olikin provo. Juon kahvini mustana.

Emme käytä mitään valmiita kastikkeita/soosseja vaan teemme itse mikäli sellasia tahdomme. Usein tomaattipohjaisia jotka ovat parhaan makuisia. Tässä ostamme tomaattimurskan valmiina luomuna, mutta kaston ettei se sisällä mitään muuta kuin tomaattia, E-koodeja en ostoskoriini huoli ja lisättyjä sitruunahappoja jne( vaikka joku sanoikin että se tuskin olisi vaarallista/epäterveellistä).

ap

Vierailija
26/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 23:46"]

Viljat ovat terveellisiä kun valitsee hyvin. Sulla taitaa olla jotain väärää tietoa niiden suhteen. Jos on vilja-allergia, se koskee vain tiettyjä viljoja. Samoin keliakiassa.

[/quote]

Viljojen terveysväittämät on kumottu aikoja sitten. Viljat lisäävät ulosteen määrää, mitään terveysvaikutuksia niillä ei ole.

Vierailija
27/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:14"]

en ymmärrä edes mitä soija on? Voiko joku kertoa, jotaki mitä veget syövät? Oon kuullu sen olevan epäterveellistä.

tää on hyvä ruokavalio mulle toistaseks! :-)

ap

[/quote]

Ruokavaliosi kuulostaa ihan hyvältä, mutta tämä kommentti kuulostaa aika porvoolaiselta. Miten joku voisi olla tietämättä mitä soija on tai mitä kasvissyöjät syövät? Oletko alaikäinen?

Vierailija
28/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se prosessoitu ruoka käsitä vain valmisruokaa tai marinadissa uitettuja lihasuikaleita jne. Prosessointi voi tapahtua jo kasvin, hedelmän jne. kasvatuksen yhteydessä. Ja tämä on tilanne erityisesti tehotuotannossa, harvoin täysin prosessoimatonta hedelmää tai kasvista perusmarketista löytyy. "

Näinhän luomuviljellyt kasviksetkin ovat tavallaan prosessoituja, viljelyprosessin tulosta. Prosessoimattomia olisivat esim. luonnontilaisesta (ei lannoitettu) metsästä poimitut marjat sellaisenaan.

Vierailija
29/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alaikäinen. Olen yhden lapsen äiti. 

Anteeksi korjaan, ostan ja syömme siis vain ei lisä-/väriaineita sisältäviä tuotteita. Emme keinomakeutettuja emmekä e-koodeilla varustettuja. 

Emme vain ole koskaan syöneet soijaa. Tiedän että on olemassa soijakastiketta ja soijarouhetta mutta en ole perehtynyt niiden sisältämiin aineisiin. Kertokaa lisää soijasta jos tahdotte.

ap

Vierailija
30/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötkö suolaa?

Vierailija
31/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mistä painosta lähdet laihduttamaan? Kerro sitten myöhemmin kuinka olet onnistunut. Niin ja joko on lähtenyt paljon kiloja?

Vierailija
32/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme paljon luomukasviksia ja hedelmiä. Kaikkea ei saa luomuna mutta mahdollisimman puhdasta pyrimme syömään. Marjoja pomin kymmeniä litroja ja syömme niitä joka päivä. Leivomme leivät itse. Puuro-ja leipäjauhot jauhamme itse, jyvät saa erikoiskaupoista.

Hakaniemen hallista ostamme kalaa ja (miehelle ja lapselle myös lihaa) n. kerran viikossa.

Juustoja syömme paljon leivän kanssa. Luomujugurttia on aina kotona pikkunälkään.
Limuja emme osta koskaan, emmekä eineksiä. Lapsella on karkkipäivä.

Olemme kaikki normaalipainoisia ja terveitä, eikä dietteihin ole tarvetta.

Vierailija
33/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 23:34"]

...... ja kanaa, kalaa, kananmunia, pähkinöitä ja siemeniä. Nothing else.

En syö lainkaan viljoja tai maitotuotteita, enkä "keinotekoisia" tuotteita. Syön vaan ns. ehtaa tavaraa ihan oman terveyteni takia. En usko että prosessoidut elintarvikkeet ovat terveellsiä. Siispä vain otsikossa olevia syön. Toki oliiviöljyä paistamiseen.

Olen laihdutuskuurilla ja maito- ja viljatuotteista saan epäpuhtauksia ihoon.

Miten te syötte?

[/quote]

Mistä saat kalkkia?

Syön kaikkea kohtuudella, paitsi että sokerituotteita en syö kun ei makea maistu. Saatan kyllä käyttää sokeria, siirappia tai hunajaa ruoanlaittoon. 

Olen normaalipainoinen ja terve. 

Vierailija
34/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 jatkaa, että eineksiä ja muuta prosessoitua ruokaa (esim. pikaruoka) en syö. 

Vierailija
35/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen syönyt ihan mitä tahansa on tarjottu. Ja olen terve kuin pukkia ja normaalipainoinen. Jäätelö on suurin herkkuni. Pidän myös valmisruuista. Rakastan ruokaa.

Vierailija
36/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mikä on "kana" ja kannattaako sitä syödä. Broilerit on jalostettu kasvamaan 3 kuukaudessa niin isoiksi, ettei jalat kanna ja silloin ne teurastetaan. Liha on pääosin vettä.

Vierailija
37/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän himalajan suolaa kohtuudella. Aloitin lahduttamisen 80kgsta ja nyt ollaa 66kg kohdalla, vielä 10 pois tavoitteena. Pituutta siis n. 160cm. Tämä ruokavalio on ainakin meillä toiminut. 

32, mitä itse sitten syöt kanan/broilerin/lihan tilalla?!

ap

Vierailija
38/39 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kalkkivastauksesta :)

29

Vierailija
39/39 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka syötte suurinpiirtein samoin kuin minä, listatkaa päivän/päivien syömisiä niin saa uutta inspiraatiota ja erilaisia ruokia, kun kangistun kaavoihin helposti :-)

Tässä eilisen syöimset:

Aamiainen: kananmuna ja mandariini

Lounas: kanafilee pihvi ja vihanneksia (parsakaali, kukkakaali, porkkana, maissi)

Päivällinen: Munakas, paistettua kaalia ja sipulia

Iltapala: n. 10 pähkinää ja mustikoita

ap