Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syön vain kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, marjoja, lihaa.... Kysyttävää?

Vierailija
11.02.2014 |

...... ja kanaa, kalaa, kananmunia, pähkinöitä ja siemeniä. Nothing else.

En syö lainkaan viljoja tai maitotuotteita, enkä "keinotekoisia" tuotteita. Syön vaan ns. ehtaa tavaraa ihan oman terveyteni takia. En usko että prosessoidut elintarvikkeet ovat terveellsiä. Siispä vain otsikossa olevia syön. Toki oliiviöljyä paistamiseen.

Olen laihdutuskuurilla ja maito- ja viljatuotteista saan epäpuhtauksia ihoon.

Miten te syötte?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 palaa kysymään mistä ap saa kalkkia.

Vierailija
2/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön vähän niinkuin ap, mutta en käytä lihaa (en myöskään siis kalaa tai kanaa) enkä kananmunia. Raakamaitoa ja siitä itse valmistettuja maitotuotteita (kefiiriä lähinnä) käytän kyllä ja viljoista silloin tällöin täysjyväriisiä, punaista ja mustaa riisiä sekä tattaria, hirssiä ja quinoaa. Olen kuitenkin ollut myös raakavegaani jonkun aikaa.

Minäkään en syö pitkälle prosessoituja tuotteita, eineksiä, lisättyä sokeria jne. Vuorisuolaa käytän vähän, mutta pääasiassa maustan ruokamme muilla mausteilla, tuoreilla yrteillä jne. Öljyinä käytän kookosöljyä, hamppuöljyä ja oliiviöljyä.

Ja terveys ja hyvinvointi meidänkin perheessä tähän syynä, eläinperäisten tuotteiden kohdalla myös eettisekologiset syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ruokavalio täällä, tosin täysjyväruisleipä, max pari palaa vrk, kuuluu ruokavalioon. Ruuan laittamisen vaiva, mutta olo on uskomattoman hyvä. Ja pysyn hoikkana vaikka syön hyvin :-). Jaksan myös liikkua säännöllisesti. Suurin muutos tapahtui kun jätti vehnän ja sokerin pois. Ja ihan totta: herkkuja ei tee lainkaan mieli.Joskus maissilastuilla herkutellaan. Suosittelen kokeilemaan. Lapset syö meillä tosi paljon kasviksia, mikä tuntuu olevan aika poikkeuksellista. Perunaa myös k'äytetään, mutta niin, että esim laatikkoruuissa on aina kesäkurpitsaa ja muita kasviksia samassa suhteessa kuin perunaa.

Itse koen, että tämä ruokavalio maksaa enemmän kuin se, että söisi hiilarimättöä. Tuoreet kasvikset ja hedelmät ovat suht kalliita tähän aikaan vuodesta ja niitä todella menee paljon..

Vierailija
4/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ruokavalio täällä, tosin täysjyväruisleipä, max pari palaa vrk, kuuluu ruokavalioon. Ruuan laittamisen vaiva, mutta olo on uskomattoman hyvä. Ja pysyn hoikkana vaikka syön hyvin :-). Jaksan myös liikkua säännöllisesti. Suurin muutos tapahtui kun jätti vehnän ja sokerin pois. Ja ihan totta: herkkuja ei tee lainkaan mieli.Joskus maissilastuilla herkutellaan. Suosittelen kokeilemaan. Lapset syö meillä tosi paljon kasviksia, mikä tuntuu olevan aika poikkeuksellista. Perunaa myös k'äytetään, mutta niin, että esim laatikkoruuissa on aina kesäkurpitsaa ja muita kasviksia samassa suhteessa kuin perunaa.

Itse koen, että tämä ruokavalio maksaa enemmän kuin se, että söisi hiilarimättöä. Tuoreet kasvikset ja hedelmät ovat suht kalliita tähän aikaan vuodesta ja niitä todella menee paljon..

Vierailija
5/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia konkreettisia ruoka-aineita:
Mantelit 250 mg/ 100 gr:ssa
kuivatut viikunat ja rusinat 80 mg
pinaatit 80 mg
kikpavut 130 mg
linssit, herneet 60 mg
oliivit 100 mg
kananmuna 60 mg
kaalit, vihreät pavut... 40 mg

Sille joka kalkista kysyi! Eniten käytän yllämainituista kaalia,pinaattia, kananmunia ja manteleita! :-)

ap

Vierailija
6/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea puhdasta ja tuoretta, myös viljoja ja maitotuotteita. En koskaan eineksiä.

Vierailija
7/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow vitsi oot mun idoli!

Vierailija
8/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes päinvastoin. Harvemmin jaksan kokota, joten eineksillä mennään valitettavasti.

Vierailija
9/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle ap jos toi toimii mut mä oon niin nähnyt nää pähkinöillä laihduttavat naiset.

Kaikki samankokoisia kuin vuosi ja parikin sitten mut sitkeeesti vaan laihdutetaan kuvailemallasi ruokavaliolla ja nälvitään mun ja parin muun työkaverin eväitä.

En tarkoita kehua tai pahaa puhua mut arvasit varmaan et minä ja nää kaks muuta ollaan työyhteisön kevyimmät. 

Vierailija
10/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos toden sanoo niin aika prosessoituja ovat nykyisin hedelmät, kasvikset, liha, kala, kana, kaikki mitä kaupasta ostat. Tutustupa vähän siihen miten esim. "kanoja" tuotetaan. Ei voi siis puhua kanasta, koska se tarkoittaa aikuista lintua, mutta ne mitä sä syöt, ne broilerit, ne on vielä 5 viikkoisia tehotuotettuja vauvoja.

Viljat ovat terveellisiä kun valitsee hyvin. Sulla taitaa olla jotain väärää tietoa niiden suhteen. Jos on vilja-allergia, se koskee vain tiettyjä viljoja. Samoin keliakiassa.

Vierailija
11/39 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman muakin hymyilyttää ap:n sinisilmäinen idealismi josta selvästi on aistittavissa rivien välistä pientä ylimielisyyttä oman ruokavalion ylivertaisuudesta.

Vierailija
12/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro seiska vielä jatkaa...

Omakin ruokavalioni on melko lailla samanlainen, tosin en hehkuttaisi ettei se olisi prosessoitu. Erityisesti hedelmät ne vasta prosessoituja tänäpäivänä ovatkin. Entäpä lihatuotannon ongelmallisuus? Etkö ap näe esim. syömäsi broilerin lihan tuotannossa kysymyksiä? Toivottavasti et ainakaan käytä soijaa sen eri muodoissa? Voisin nimittäin kertoa sulle parikin silmiäavaavaa faktaa soijan tuotannosta ja sen ekologisuudesta - tai paremminkin anti-ekologisuudesta...

Jatka toki valitsemallasi tiellä, erityisesti jos siitä on hyötyä terveydellesi, mutta lakkaa hehkuttamasta sen erityistä prosessoimattomuutta, erityisesti jos ostat syömäsi ravinnon ruokakaupasta. Itsekasvattaminen onkin sitten asia erikseen.

Vierailija
13/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, miten kaupasta ostettu porkkana tai omena on prosessoitu? Ymmärtääköhän tuo vastaaja edes käyttämänsä sanan merkitystä?

Vierailija
14/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä edes mitä soija on? Voiko joku kertoa, jotaki mitä veget syövät? Oon kuullu sen olevan epäterveellistä.

tää on hyvä ruokavalio mulle toistaseks! :-)

ap

Vierailija
15/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teistä sitten on ei prosessoitua ruokaa? ainakin ainitsemani ovat "puhtaampia" eikä täynnä lisäaineita ja väriaineita, niitä sisältäviin en koske edes pitkällä tikulla, hyi.

Mikä teistä on puhdasta ruokaa? 

Vehnä toimii kuin sokeri elimistössä, ei hyvä.

ap

Vierailija
16/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puhdasta ruokaa on sellainen, jonka itse valmistaa oikeista raaka-aineista, joiden valmistuksessa ei ole käytetty myrkkyjä.  Luomutuotteita suosin niin paljon kun voin, mutta kyllä juurekset ostan "tavallisina". Kun niistä laittaa itse ruoan, niin parempi kuitenkin kuin eines.  Ja esim. hernekeitto on hyvää, halpaa ja helppo tehdä, en osta koskaan purkkihernaria kaupasta.

Vierailija
17/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:11"]

Öh, miten kaupasta ostettu porkkana tai omena on prosessoitu? Ymmärtääköhän tuo vastaaja edes käyttämänsä sanan merkitystä?

[/quote]

Minusta porkkanat ja omenat kuuluvat ap:n otsikossa mainittuihin kasviksiin, vihanneksiin, hedelmiin... Ei kai hän puhunut niitä prosessoidun, mutta saahan niitäkin prosessoituina.

Vierailija
18/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla menee rahaa kuukaudessa tuohon

ruokaan? Millaisia terveysvaikutuksia olet huomannut?

Mitä söit ennen?

Vierailija
19/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos porkkanan kasvattamisessa on käytetty jotakin torjunta-aineita tai kasvua maksimoivia lannotteita? Ylipäätään kaikki tehotuotetut kasvikset, hedelmät ja liha ovat prosessoituja. Se prosessointi vaan toteutetaan ketjun alkupäässä.

Vai luuletteko te tosiaan että termi prosessointi koskee vain valmiseineksiä?

Vierailija
20/39 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:11"]

[/quote]

Minusta porkkanat ja omenat kuuluvat ap:n otsikossa mainittuihin kasviksiin, vihanneksiin, hedelmiin... Ei kai hän puhunut niitä prosessoidun, mutta saahan niitäkin prosessoituina.

[/quote] Ei ap niin väittänytkään, vaan tuo eräs vastaaja nro 6 tai 7 tai 8. Joka ei tainnut edes ymmärtää koko aloitusviestiä.