Mikä teitä ärsyttää naisissa?
Näin yleistäen minua ärsyttää piirteet kuten epärationaalisuus ja liika tunteellisuus. Lisäksi avuttomuus tai avuttomaksi heittäytyminen sekä vahva miellyttämisen halu ovat todella epämiellyttäviä ominaisuuksia joissakin kanssasisarissa.
Kommentit (62)
"Yst. terveisin ostin juuri Biltemasta poran enkä epäile käyttää sitä". Oletko parisuhteessa miehen kanssa?!
Ärsyttävimpiä "naismaisia" piirteitä ovat juoruilu, muista selän takana pahan puhuminen, avuttomaksi heittäytyminen, horoskooppien seuraaminen, tyhmäksi heittäytyminen, marttyyriksi heittäytyminen - tosin kaikkia noita piirteitä voi löytyä miehistäkin.
Heti alkuun totean ettei naisissa ärsytä mikään sen enempää kuin muissakaan hakemalla ihmisistä jaetuissa ryhmissä. Vähemmän jopa. Mutta pari ärsyttävää asiaa tuntuu esiintyvän nimeomaan naisissa, joista ärsyttävimpänä:
Loputon vertailu, ja jostain statusmittareina käytettävistä romppeista jatkuva vänkääminen. En nyt mitenkään sillä, että olisin jotenkin syvällisten henkisten arvojen äänitorvena, vaan välillä voisi vaihtaa levyä ihan vain unta karkottamaan. Helvetti, nykyään naiset puhuu autoista enemmän kuin miehet!
Tällaista seksististä paskaa välillä vaivaa myös se, että aina kun vähänkin isommalla porukalla kokoonnutaan, niin ei voi miesporukalla vetäytyä vaikka .. öö halkoja pinoamaan ilman että rempseä miesnainen liittyy kolistelemana kyynärpäitä. Ihan kivoja ihmisiähän nämä voi olla, mutta on se eri asia kun miehissä hakata pleikkaria. Jos olisitte oikeita sovinistisikoja kuten miehet, niin ymmärtäisitte.
En keksi yhtään negatiivista piirrettä, joka olisi jotenkin ominainen tuntemilleni naisille. Myös kaikki hauskimmat, fiksuimmat ja mukavimmat tuntemani ihmiset ovat naispuolisia mieheni lisäksi. En kyllä keksi mitään. Miehistä noita ärsyttäviä puolia voisin luetellakin ;)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:08"]
"Yst. terveisin ostin juuri Biltemasta poran enkä epäile käyttää sitä". Oletko parisuhteessa miehen kanssa?!
[/quote]
Jäin miettimään tätä samaa. Naistenlehdistä yms. päätellen itsenäinen nainen, kuitenkin haluaa sen miehen rinnalleen. Mutta millainen on sitten miesten rooli itsenäisen naisen elämässä, kun nainen ei saisi heittäytyä avuttomaksi. Onko mies sitten välttämätön asuste, joka on pakko jokaisella naisella olla, jotta voi julkisesti esitellä.
Miten nuo takkien päälle pukemiset liittyy tasa-arvoon millään lailla? Mielestäni ne liittyvät käytöstapoihin ja etikettiin. Kyllä itse olen mielestäni vahva armeijan käynyt nainen, ja feministi, mutta tottakai olen mielelläni jos mies avaa minulle auton oven tai auttaa takin päälle. Ei tämä nyt liity mitenkään siihen ristiriitaan, että naiset haluavat olla itsenäisiä. En varmaan saisi leikata mieheni partaa, tai auttaa kravatin kanssakaan? Eihän itsenäinen nainen miestä auta, vai?
Mielestäni feminismi on kyllä täysin väärin ymmärretty siinä vaiheessa, jos kuvittelee, ettei nainen saisi pyytää apua mieheltä tai ottaa sitä pyytämättä vastaan.
Mieheensä/puolisoonsa tukeutujat joka ainoassa elämän käänteessä. Se, että puhuu koko ajan miehensä tekemisistä ja saavutuksista. Ja kehuskelee niillä. Ei vain jaksa kuunnella mokomaa ylistystä.
Toisten ihmisten elämän(valintojen) kommentoiminen ja arvostelu ja paremmintietäminen, se kommentoimisen sävy kertoo kaiken. Tai kun kertoo omista asioistaan esim. työpaikalla sillä tavoin, että aina jokin arkiaskare tai normaali toimi on suurta draamaa ja ihmettä. Oletetaan, että kaikki ovat yhtä hanakoita avautumaan omista asioistaan ja jos näin ei ole, alkaa sipinä ja supina selän takana. Puuttuu hienotunteisuus ja tilanteen taju.
Tiedon panttaaminen: ei kerrota jotain olennaista asiaa esim. työpaikalla, vaan käännetään asia niinpäin, että "mitäs ette kysyneet?". Samantyylinen ihminen kääntää kaiken muunkin edukseen: "Mepäs on keretty jo vaikka mitä!"
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:53"]
Miten nuo takkien päälle pukemiset liittyy tasa-arvoon millään lailla? Mielestäni ne liittyvät käytöstapoihin ja etikettiin. Kyllä itse olen mielestäni vahva armeijan käynyt nainen, ja feministi, mutta tottakai olen mielelläni jos mies avaa minulle auton oven tai auttaa takin päälle. Ei tämä nyt liity mitenkään siihen ristiriitaan, että naiset haluavat olla itsenäisiä. En varmaan saisi leikata mieheni partaa, tai auttaa kravatin kanssakaan? Eihän itsenäinen nainen miestä auta, vai?
Mielestäni feminismi on kyllä täysin väärin ymmärretty siinä vaiheessa, jos kuvittelee, ettei nainen saisi pyytää apua mieheltä tai ottaa sitä pyytämättä vastaan.
[/quote]
Anteeksi. Unohdin mainita, että ne olivat vertauskuvallisia esimerkkejä, ei kirjaimellisesti otettavia. Ymmärsit varmasti fiksuna naisena, mikä oli se punainen lanka.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:33"]
60-70 luvulla syntyneissä naisissa ärsyttää se että he eivät pysty olemaan lojaaleja omalle sukupuolelleen. Heidät on kasvatettu pitämään miehiä parempina ihmisinä ja tekevät niin edelleen ilman mitään perusteita.
[/quote]
Terveisiä seitkytluvulla syntyneeltä. Mä luulin ihan oikeasti, että miehet ja naiset on samanarvoisia ja koin 25 vuotiaaksi asti näin.
Sitten tulin työelämään. Kyllä ne hyväveliverkostot on ihan jotain muuta. Miehet eivät ole sen parempia ihmisinä, mutta ne osaa saalistaa yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Anteeksi. Unohdin mainita, että ne olivat vertauskuvallisia esimerkkejä, ei kirjaimellisesti otettavia. Ymmärsit varmasti fiksuna naisena, mikä oli se punainen lanka.
[/quote]
Kyllä taidat itse olla se, jolla on ymmärryksessä vikaa. Vai kukas sinä olet päättämään, miten itsenäinen nainen saa käyttäytyä? Olet näköjään luonut itsellesi jonkun harhan siitä, miten esimerkiksi feministi saa käyttäytyä. Eli sen mikä on oikeaa itsenäisyyttä, ja mikä sitten ristiriitaista sen kumoavaa käytöstä. Kaikki ne, jotka eivät noudata tätä jakoa "poukkoilevat siinä välillä tilanteesta riippuen".
Eli nainen ei saa pyytää apua lampun vaihtoon vaan itsenäinen nainen tekee sen itse. No entäs jos se mies nyt vaan on pidempi ja se on kätevämpi vaihtaa se lamppu? Anna toki selvempiä esimerkkejä, jos en ymmärtänyt oikein ajatuksiasi. ;)
[/quote]
Nykynaiselle feminismi on kaksinaismoralismiä. Miehen pitää paapoa naistaan päivätyönä, mies odottaa samanlaista kohtelua takaisin, mutta eihän nainen voi tehdä sitä ruokaa miehelle miehen rankan työpäivän jälkeen, koska se on alentavaa ja loukkaa naisen arvoa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:58"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä taidat itse olla se, jolla on ymmärryksessä vikaa. Vai kukas sinä olet päättämään, miten itsenäinen nainen saa käyttäytyä? Olet näköjään luonut itsellesi jonkun harhan siitä, miten esimerkiksi feministi saa käyttäytyä. Eli sen mikä on oikeaa itsenäisyyttä, ja mikä sitten ristiriitaista sen kumoavaa käytöstä. Kaikki ne, jotka eivät noudata tätä jakoa "poukkoilevat siinä välillä tilanteesta riippuen".
Eli nainen ei saa pyytää apua lampun vaihtoon vaan itsenäinen nainen tekee sen itse. No entäs jos se mies nyt vaan on pidempi ja se on kätevämpi vaihtaa se lamppu? Anna toki selvempiä esimerkkejä, jos en ymmärtänyt oikein ajatuksiasi. ;)
[/quote]
Nainen ei voi tämän lampun vaihdon jälkeen keittää miehelle kahvia, koska se alentaa hänen arvoaan?!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 11:22"]
[/quote]
Nainen ei voi tämän lampun vaihdon jälkeen keittää miehelle kahvia, koska se alentaa hänen arvoaan?!
[/quote]
Juu nää on just näitä sun harhoja. Itselleni feministinä mitään mitä itse teen, ei voi alentaa arvoani, jos teen sen omasta halustani. Mutta jos teen sen siksi, että mun pitäis tai joku olettaa, että teen sen sukupuoleni takia niin sitten en tee. Esimerkiksi jos pomo sanois aina vaan minulle, että keitä kahvit, eikä koskaan sille mieskollegalle. Mutta sen sijaan jos pomo sanois sen meille molemmille, niin mikäs siinä ois keitellessä. Eli toi kahvinkeittäminen omalle miehelleni ei nyt ollut ihan validi kommentti, toki keittäisin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Tässä on erittäin hyvä esimerkki eräästä piirteestä jota inhoan naisissa (ja myös miehissä, mutta he käyttävät sitä harvemmin): piilovittuilu ja toisen alentaminen "kehumalla" tai "hellittelemällä". Tyyliin "voi kuule kulta pieni kun sä et nyt näköjään ole ymmärtänyt yhtään mitään mun aiemmista viesteistäni" tai "voi sua pikkuista, sulta on ilmeisesti menny koko homman pointti vinkuen ohi, teepäs taustatyösi vähän paremmin ennen kuin alat mussukka väittämään vastaan". Tai ylläolevassa esimerkissä "ymmärsit varmasti fiksuna naisena...". Todella ärsyttävää!
Yritän olla luokittelematta tiettyjä piirteitä vain naisille tai vain miehille kuuluviksi, ja totuushan on, ettei sellaista olekaan mikä ei voisi kuulua molemmille. Mutta jos nyt puhutaan vaikka ihan omasta kokemuksesta, niin nämä asiat olen joutunut kokemaan vain naisilta:
- ei kehuta, ei kerta kaikkiaan voida koskaan sanoa mitään hyvää toisesta
- marttyyrius, sellainen tietynlainen äitiyteen liittyvä asenne, joka ei olisi kenenkään kohdalla pakollista vaan moni asia on kiinni omasta suhtautumisesta siihen
- ulkopuolelle jättäminen
En ole ymmärtänyt heitä, jotka tituleeraavat itseään jätkäksi jätkien joukossa. En tarkoita nyt kaikkia naisia, joilla on miespuolisia ystäviä! Minulla on naispuolisia tuttavia jotka ihan vain mainostamatta viihtyvät enimmäkseen miesten kanssa kaverimielessä, eikä siinä ole mitään kummallista tai outoa.
Koetan karrikoida esimerkin tarkoittamastani naisesta:
- mainostaa sitä, että ei tule naisten kanssa juttuun tästä-ja-tästä-syystä, korostaa naisten huonoja puolia miehiin verrattuna ja lähes aina muistaa ilmoittaa, että on "jätkä jätkien joukossa".
- Yleensä tällainen "jätkänainen" kertoo, että miesporukassa saa paremmin olla oma itsensä, miesmäinenkin. Silti hän jossain määrin turvautuu "naisellisiin avuihin" (kikattelee, keimailee ym). Tuntuu että tarkoitusperät jätkäkaverimeiningin sijaan ovat ihan toiset.
- On ahkerasti "kiinni" näissä miespuolisissa kavereissaan. Se ei välttämättä tunnu mukavalta, että ollaan takertuneena kuin tyttöystävä konsanaan kylkeen kiinni, halaillaan ja annetaan pusuja... etenkin, jos toisella on jo puoliso.
En tiedä olenko tavannut vain melkoisia persoonia vai onko tämä yleinen juttu, mutta kyllä tuollainen ärsyttää. Ei niinkään se miesten kanssa kaveeraaminen (minäkin haluan ottaa ystävyyssuhteet pikemminkin ihmis- kuin sukupuoliasioina), vaan se... se...
Esiintyminen? Pinnallisuus? Vaiko se, että vähän niin kuin halutaan kohota miesten silmissä arvostetuksi mollaamalla muita naisia niputtamalla heidät stereotypioihin?
Työmaailmassa olen valitettavasti kokenut, että nainen on naiselle susi. Ei seistä yhtenä rintamana, ei tuoda ongelmakohtia esiin vaan kyräillään kahvipöydissä (kysyttäessä esim. palaverissa onko kaikki ok niin hymistellään vain), pidetään tiukasti kiinni nokkimisjärjestyksestä... En halua mainita työpaikkakiusaamista (tai oikeastaan mitään) pelkkänä naisten juttuna, mutta tällaisia kokemuksia minulla on naisvaltaisista aloista.
Minun mielestäni naisvaltaisilla aloilla palkan pitäisi ehdottomasti nousta ja naisen pitäisi saama samanveroista kunnioitusta töissä kuin mieskin, mutta siitä huolimatta näkee jatkuvasti kun syödään maata toisen jalkojen alla. Ja se on kamalaa katsottavaa.
Mua ei suoraansanottuna vituta mikään muu asia kuin avuttomuus. Eli siis itketään "kuin mä pärjään kun mies lähti työreissuun/mökille pariksi päivää".
Ja sitten se, ettei tiedä mikä on sulake ja kuinka auto katsastutetaan ihan ilman sitä miestä.
Yrittäkää nyt siskot hyvät reipastua ja ymmärtää että te ette tarvitse miestä yhtään mihinkään! Se on yksi kaunis päivä ja ukkosi lähtee nuoremman matkaan, viimeistään kuolee vanhana pois ja kuka ne laskut maksaa ja sulakkeet vaihtaa jos et itse osaa=viitsi?
Ja miten paska esimerkki omille lapsille esittää tyhmää ja avutonta. Me naiset ollaan fiksumpia kuin miehet, me todellakin osataan!
Yst. terveisin ostin juuri Biltemasta poran enkä epäile käyttää sitä.