Katseletteko Lotta ja Pappa videoita?
Kommentit (1364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaunille Lilille on tapahtunut? Hän myös niin ihana <3 Missä hän on? :(
Nyt vaikuttaisi olevan taas osastolla instan perusteella.
Näin ymmärsin minäkin et vaikuttaa olevan osastolla.
Lilille paljon voimia! Elämä voittaa lopulta.
Voi Lili, jos jälleen osastolla. Kaikkea hyvää hänelle <3 Kaunis nuori nainen <3
Miten Lotta on erinäköinen, kuin 3 vuotta sitten?
Ihanaa, että pappa sai uuden ajoneuvon! :)
Olisi niin kiva jos papan annettaisi puhua ilman että keskeytetään/tai käännetään väkisin positiiviseksi kaikki. Elämä ei ole aina niin ruusuista,on välillä muutakin. Pappa varmaan haluaisi enemmän jakaa ajatuksiaan ilman että kukaan keskeyttää ym. Näin uskoisin jo tuon ikäisen ihmisen haluavan. Väärässäkin voin olla kyllä.😶
Olen huomannut saman että kovin väsynyt on. Onko saanut tarpeeksi lepoa ja juomista. Sekä terveellistä syötävää. Varmaankin kaipaa omaa rauhaa myöskin eikä jatkuvaa menoa ja meininkiä . Ei kenestäkään nyt voi enää väkisin saada nuorempaa kuin mitä on. Eli ei tule enää nuorta vaikka kuinka yrittäisi. Pappa tarvitsee iloista elämää ja oikeaa virkistystä päiviinsä. Hyvää huolenpitoa ja läsnäoloa,välittämistä. Eikä niin että joutuisi huolehtimaan toisista. Papalle voimia ja iloisia lauluhetkiä🙂
Pappa on sairaalassa vatsataudin aiheuttaman kuivumisen takia. Miksi kukaan lähiomaisista, muut kuin Lotta, ei huolehdi papasta? Lotta oli juhannusta viettämässä nuorisoporukalla, jolloin pappa jäi sairaana yksin kotiin ja kerkesi kuivua sairaalakuntoon. Miksi kukaan lähiomainen ei voi huolehtia papasta? Ei kai Lotan tehtävänä ole olla 24/7 papan rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Pappa on sairaalassa vatsataudin aiheuttaman kuivumisen takia. Miksi kukaan lähiomaisista, muut kuin Lotta, ei huolehdi papasta? Lotta oli juhannusta viettämässä nuorisoporukalla, jolloin pappa jäi sairaana yksin kotiin ja kerkesi kuivua sairaalakuntoon. Miksi kukaan lähiomainen ei voi huolehtia papasta? Ei kai Lotan tehtävänä ole olla 24/7 papan rinnalla.
Jorma on muistisairaudesta huolimatta vielä ihan tolkuissaan oleva mies. Tälle tilanteelle Lotta ei olisi voinut mitään, vaikka olisi ollut paikalla. Nyt pappa voi jo paremmin somen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jorma on muistisairaudesta huolimatta vielä ihan tolkuissaan oleva mies. Tälle tilanteelle Lotta ei olisi voinut mitään, vaikka olisi ollut paikalla. Nyt pappa voi jo paremmin somen mukaan.
Vanha ihminen ei muista juoda tarpeeksi ja varsinkin helteellä ja vatsataudissa kuivuminen uhkaa. On selvää, että jos joku sukulainen olisi ollut seurana, pappa olisi saanut hoitoa paremmin kuin yksikseen ollessa. Lotan pitää saada elää nuoruuttaan. Joku muu sukulainen voisi välillä ottaa koppia papasta. Ihmeellisen välinpitämätöntä sukua Lottaa lukuun ottamatta!
Turhaa vikisette. Lotta on tosi söpö ja herkän oloinen ihminen ja pappa on täysi symppis. Kattonu jo pitkään joka videon ja tulen kattomaan myös tulevaisuudessa. Toivon vaan kaikkea parasta molemmille.
Lotta on vanhaantunut muutamassa vuodessa usean vuoden verran. Rasittaako jokin?
Yksi asia joka pistää silmään. Lotan instapäivityksissä ja youtubekommenteissa kirjoitetaan aika vierasvoittoista suomea. Epäsuomalaisia rakenteita ja erikoisia sanavalintoja on paljon. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska Lotta on asunut suuren osan elämästään ulkomailla ja on mm. kertonut pitävänsä suomeksi lukemista vaikeana.
Kirjat on kuitenkin kirjoitettu virheettömällä suomen kielellä. Lisäksi niiden julkaisutahti on tiivis.
Miten paljon tekstiä editoidaan? Kuinka paljon kustannustoimittaja tai muu oikolukija itse asiassa kirjoittaa tekstiä uudestaan?
Olen kiinnittänyt huomiota siis siihen, että ihan lyhyissäkin someteksteissä on kielellistä horjuntaa toistuvasti. Miten kirjan kirjoittaminen nopeasti ja virheettömästi onnistuu tällaisten haasteiden kanssa?
Olen saman huomannut. Ei tunnistaisi enää kovinkaan helposti. Ulkoisesti muuttunut kaikin tavoin. Äänikin muuttunut ym. Niin se vaan on että ikä tuo kaikille lisämausteensa.
Vierailija wrote:
Olen saman huomannut. Ei tunnistaisi enää kovinkaan helposti. Ulkoisesti muuttunut kaikin tavoin. Äänikin muuttunut ym. Niin se vaan on että ikä tuo kaikille lisämausteensa.
Lotalla nyt poikaystävä. Ehkä virkistyy taas entisenlaisekseen.
Vierailija wrote:
Yksi asia joka pistää silmään. Lotan instapäivityksissä ja youtubekommenteissa kirjoitetaan aika vierasvoittoista suomea. Epäsuomalaisia rakenteita ja erikoisia sanavalintoja on paljon. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska Lotta on asunut suuren osan elämästään ulkomailla ja on mm. kertonut pitävänsä suomeksi lukemista vaikeana.
Kirjat on kuitenkin kirjoitettu virheettömällä suomen kielellä. Lisäksi niiden julkaisutahti on tiivis.
Miten paljon tekstiä editoidaan? Kuinka paljon kustannustoimittaja tai muu oikolukija itse asiassa kirjoittaa tekstiä uudestaan?
Olen kiinnittänyt huomiota siis siihen, että ihan lyhyissäkin someteksteissä on kielellistä horjuntaa toistuvasti. Miten kirjan kirjoittaminen nopeasti ja virheettömästi onnistuu tällaisten haasteiden kanssa?
Tietenkin kirjat oikoluetaan ja niitä hiotaan ennen julkaisua. On ihan olemassa ihmisiä joiden työtä on oikoluku ja kustantaminen, editointi, hiominen.
Yksi uusi, ärsyttävästi silmiinhyppäävä on tämä Mussukka-perhe.
Vierailija kirjoitti:
Ei alle 30v muutu yleensä kolmessa vuodessa yhtään mitenkään.
Töissä katselen Lottaa ja sen peppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin yhtä ja vähän ihmettelen. Lotta vasta tämän vuoden aikana oppinut tietämään isoisovanhempiensa nimet ja papan evakkotarinaa jne. Ei ole paljon tainnut olla ennen tekemisissä.
Tai sitten teeskenteli videoita varten. Tai sitten ei oikeasti ole kiinnostunut edes mutta vaivautui nyt viimein kuuntelemaan noita juttuja videoiden ja näyttökertojen takia.
Todella teeskentelevä,epäaito sataprosenttisesti. Tämän päivänkin "jaksossa"oli niin erikoista menoa...🤔
Vierailija kirjoitti:
Lotta on vanhaantunut muutamassa vuodessa usean vuoden verran. Rasittaako jokin?
Saman olen huomannut. Vähällä aikaa tullut mummo oloiseksi. Aiemmin oli nuoremman oloinen huomattavasti. Kuitenkaan ei omaishoitajuus ole liian raskasta. Lepoa ja virikkeitä myös paljon.
Ei, en katso. Katson mieluummin Markus ja Tyyne mummu, ovat tosi ihania.