MIKSEI Schumi reagoi herättely-yrityksiin?
Lääkärit ovat nyt yrittäneet kahden viikon ajan herätellä Michael Schumacheria.
Kommentit (35)
Hmmhhh..Tuskinpa Schumi enää herää. Päästäisivät hänet pois. Olisi jo aikoja sitten osoittanut heräämisen merkkejä, jos siihen olisi mahdollisuuksia.
Miten niin ei reagoi? Eikö koomasta herääminen kestä noin 2 vk, koska se ei tapahdu hetkessä. Lääkkeet poistuvan kehosta hitaasti.
No aivot ovat vahingoittuneet niin pahasti.
Miinan kohtalo odottaa.... tämähän lienee kaikille ihan selvä. Ja parempi niin
Siksi että aivot ovat niin vaikeasti vahingoittuneet.
Tietääkö kukaan että pystyykö hän itse hengittämään vai onko hengityskoneessa?
8. Tuo kysymys on mua myös askarruttanut, että hengittääkö itse.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 18:10"]
Miten niin ei reagoi? Eikö koomasta herääminen kestä noin 2 vk, koska se ei tapahdu hetkessä. Lääkkeet poistuvan kehosta hitaasti.
[/quote]
Tsorppa, oot väärässä. Kaikki anestesia-aineet voidaan käsittääkseni kupeerata antidooteilla vaikka parissa minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 18:10"]
[/quote]
Tsorppa, oot väärässä. Kaikki anestesia-aineet voidaan käsittääkseni kupeerata antidooteilla vaikka parissa minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:31"]
8. Tuo kysymys on mua myös askarruttanut, että hengittääkö itse.
[/quote]
Periaatteessa ei kerro mitään hengittääkö itse vai ei. Kaveri oli itsemurhayrityksen jälkeen aivokuolleena. Oltiin varmoja ettei voi hengittää itse ja irrotettiin koneista -> eli vielä suhteellisen pitkään... Surullista, mutta oli aikaa hyvästellä.
12. Juu, mutta on eri asia hengittää itse kuin koneella avustettuna. 9
Kokeilis antaa sille formuloiden hajun (vaate, kumi) ja äänen (kisa televisiosta/nauhalta). Herätellään aisteja. Niin kauan kun on elämää on toivoa.
Niin kauan kun ei hengitä itse, on nukutettuna hengityskoneessa.
Jos hengittää itse niin anestesialääkkeet on lopetettu jo silloin kun on irrotettu hengityskoneesta. Herättely tarkoittaa käytännössä omalla hengitykselle saamisesta hengityskonehoidon jälkeen. Tajunnantaso tämän jälkeen voi olla huono ja hengityksen turvaamiseksi voi jäädä henkitorviavanne.
Vihannes ja aivot paskana.
Johan ne asiantuntijat ympäri maailman arveli sillä olevan vaikea aivovamma. Eipä kai tuo yllätys olut.
Eikä sekään, ettei elä kauan.
16. Niin, trakeostomia. Osaatko muuten selittää miksi ihminen hengittää sen kautta kuin että itse?
Mun lapsi alkoi orientoitumaan ympäristöön vasta noin kolmen ja puolen kuukauden kuluttua vaurion saamisesta, mutta lapsen aivot ovat kehitysvaiheessa toisin kuin aikuisen.
Jos tajunnantaso tai liikuntakyky on alentunut voi kieli painua tukkimaan hengitystien. Trakeostooma pysyy avoimena asennosta ja tajunnasta riippumatta. Sen kautta on helpompi myös imeä limaa hengitysteistä kun ihminen ei välttämättä pysty kunnolla yskimään. Trakeostooma tehdään myös kun hengityskonehoito näyttää pitkittyvän.
Sitä ei varmaan huvita...
oikeasti, mistäs luulet?