Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 2 kk täysimetyksellä, nyt mukaan korvikkeet

Vierailija
11.02.2014 |

Minkälaisia kokemuksia teillä on korvikkeen mukaanottamisesta täysimetetylle vauvalle? Aion jatkaa imetystä vielä pari kuukautta kunhan vaan saan maidontulon riittämään. Onko teidän vauvoilla esim mennyt vatsa sekaisin tms??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään kokemuksia?

ap

Vierailija
2/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu pumppaamista, sillä usein saa myös maidontulon lisääntymään jos on tiukassa? Tietenkin vaatii panostusta ja säännöllistä pumppaamista, eikä kaikki jaksa lähteä siihen kaiken muun lisäksi.

Kuulemma kannattaa kokeilla pari päivää ennen kuin kokeilee toista merkkiä, jos tuntuu ettei sovi vatsalle. Jotkut joutuu kokeilemaan useampaa merkkiä tai turvautumaan apteekin korvikkeisiin, toisille se ekakin uppoaa ilman mahaoireita.

Juoko vauva pullosta tai oletteko hörppäyttäneet tms imetyksen lisäksi? Jos korvike ei maistu heti niin silloinkin kannattaa ehkä pumpata vähän äidinmaitoa ja siihen sekaan sitten lisäillä pikkuhiljaa sitä korviketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni vauvalla korvikkeesta ensin maha kovalle.

Vierailija
4/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki pumpannut maitoa, sitä kyllä riittää, se ei ole tässä mikään ongelma. Lähinnä kiinnostaa tuo miten vauvan vatsa sopeutuu korvikkeeseen kun ei ole muuta kuin äidinmaitoa saanut. Varmasti hyvä vinkki tuo että sekoittaa korviketta ensin äidinmaitoon, kiitos siitä.

ap

Vierailija
5/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella taitaa olla nyt vain tiheän imemisen kausi. Nyt itse lepäät/olet stressaamatta, perut sovitut menot ja alat itse syömään ja jatkat imettämistä vain tiheästi muutaman päivän ajan. Ei tavitse aloittaa korvikkeita! Oletan, että lapsi kasvaa johdonmukaisesti.

Vierailija
6/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä halaut aloittaa täysimetetylle vauvallesi korvikkeet?

Vierailija
7/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään oireita, ainoastaan tyytyväisempi/kylläisempi vauva :)

Vierailija
8/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:19"]

Lapsella taitaa olla nyt vain tiheän imemisen kausi. Nyt itse lepäät/olet stressaamatta, perut sovitut menot ja alat itse syömään ja jatkat imettämistä vain tiheästi muutaman päivän ajan. Ei tavitse aloittaa korvikkeita! Oletan, että lapsi kasvaa johdonmukaisesti.

[/quote]

Voi jessus näitä kommentteja! Aina joku vastaa jotain tällaista. Ethän sinä edes tiedä miksi ap aloittaa korvikkeet?

Vierailija
9/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä otin korvikkeen mukaan just ton tiheän imun kauden takia, eli olin ite siitä niin poikki etten meinannu pysyä järjissäni/tolpillani kun vauva veti jo kolmatta viikkoa tiheää imua siinä 2 kk ikäisenä. Ihan hyvin meillä meni, osittaisimetin vielä 5 kk. 

Vierailija
10/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinäkään tiedä miksi ap aloittaa korvikkeet. Ja faktaa on se, että rintamaito on AINA PARAS vaihtoehto lapselle!!!!!!

Vierailija
11/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:21"]

Miksi ihmeessä halaut aloittaa täysimetetylle vauvallesi korvikkeet?

[/quote]

Siihen on useitakin syitä, en nyt haluaisi niihin mennä. Mutta siis tässä ei ole mistään maidon riittämättömyydestä kyse tms, syyt ovat muualla. 

ap

Vierailija
12/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap sanoi että maitoa kyllä riittää siitä ei ole kyse. Miksi ihmiset eivät vaan voi vastata aloittajan kysymykseen vaan heti alkaa kauhea imetyspropaganda?

Vierailija
14/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:26"]

Ethän sinäkään tiedä miksi ap aloittaa korvikkeet. Ja faktaa on se, että rintamaito on AINA PARAS vaihtoehto lapselle!!!!!!

[/quote]

Sinä et vastannut ollenkaan aloittajan kysymykseen. Vaan aloitit jonkun oman imetysmantran.

Vierailija
15/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia teillä on korvikkeen mukaanottamisesta täysimetetylle vauvalle? Aion jatkaa imetystä vielä pari kuukautta kunhan vaan saan maidontulon riittämään. Onko teidän vauvoilla esim mennyt vatsa sekaisin tms??

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 12:14"]

AP viestissä luki, että kunhan saan maidontulon riittämään joten oletan, että se ei riitä????!!!! Te " hyökkääjät" ette ilmeisesti ole koskaan imettäneet tai sitä halunneetkaan joten täällä kimmastutte normaaleista ehdotuksist imetykseen liittyen????

Vierailija
16/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:32"]

AP viestissä luki, että kunhan saan maidontulon riittämään joten oletan, että se ei riitä????!!!! Te " hyökkääjät" ette ilmeisesti ole koskaan imettäneet tai sitä halunneetkaan joten täällä kimmastutte normaaleista ehdotuksist imetykseen liittyen????

[/quote]

Ihme oletuksia teet. Aloittaja jatkaa imetystä korvikkeiden ohella toivoen että maitoa myös sitten riittää. Hän ei kysynyt mitään imetyksestä, onko sitä niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
17/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä; tiedän, että maidontuotanto kärsii siitä, että korvikkeet otetaan mukaan, sitä tarkoitin kun sanoin että jatkan osittaisimetystä kunhan saan maidon riittämään. Tämä ei ole ensimmäinen lapseni, mutta tämä on ensimmäinen täysimetetty lapseni. 

Mutta siis juuri tuollaista olin ajatellutkin että vauvan vatsa saattaa mennä kovaksi tms, näitä kokemuksia siis tässä haenkin.

ap

Vierailija
18/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:32"]

[/quote]

Sanoit kyllä että ei tarvitse aloittaa korvikkeita...

Vierailija
19/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysimetin kuukauden ikäiseksi asti. Sitten kahden kuukauden ikään asti sai tissiä ja korviketta ja siitä eteenpäin vain korviketta. Ei mennyt vatsa sekaisin.

Ja ennen kuin te, jotka kaikesta kaikkien tiedätte ja olette oikeutettuja puuttumaan toisten asioihin, mulla ehtyi maito ja sitä huutoa kuunnellessa meinasi mennä mielenterveys. Sekä minä että vauva voidaan miljoona kertaa paremmin kun pieni sai vatsan täyteen heti.

AP:lle tsemppiä, teet juuri niin kuin parhaaksi näet :)

Vierailija
20/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan vatsa meni korvikkeista totaalisesti jumiin, joten lääkäri suositteli Nutrilon Pepti 1-korviketta rintamaidon rinnalle. Se sulaa helpommin kuin perusnanit, mutta tosi paljon kalliimpaa. Aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja muutenkin kun on lähempänä rintamaitoa koostumukseltaan. 4kk ikäinen vauva on nyt kokonaan tuolla korvikkeella.

Isommista marketeista NP1-korviketta saa vähän yli 30e/prk, apteekista ostettuna maksaa 49e/prk.