Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisten eläkkeet uhkaavat romuttaa hyvinvointivaltion, väittää tuore arvio

Vierailija
30.10.2020 |

Tuleekohan huoltoasemille 70+ tankkaajat ja kauppoihin verkkotilauskeräilijämummot?

"Evan arvion mukaan eläkemenojen ja -maksujen kasvu ajaa Suomen tuhoisaan noidankehään. Ratkaisuksi Eva ei esitä eläkkeiden leikkaamista vaan sitä, että työikäiset tekisivät yhä enemmän töitä."

Eläkkeet uhkaavat romuttaa hyvinvointivaltion, väittää tuore arvio – Nämä viisi graafia näyttävät miksi https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006705079.html

Kommentit (451)

Vierailija
301/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se enään hyvinvointia jos ei ole varaa maksaa eläkeittä mitkä on itselleen tienannu monin kertasesti.

Vierailija
302/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vasemmisto tätä on jo aiemmin ehdottanut, mutta euta.nasian tarjoaminen 70 vuotiaille ja vanhemmille toisi valtavat säästöt valtiolle sekä ympäristölle. Samalla saisi verotuloja perintöverosya. Nyt perintöveron maksu viivästyy kun ihmiset elävät liian pitkää .

Kun nyt saataisiin eutanasia edes niille, jotka sitä todella haluavat kipujen ja muiden kärsimysten vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllähän suuret ikäluokat tyhjensivät eläkepajatson ja antoivat seuraaville sukupolville orjan aseman.

Näin taisi käydä. Mun 80-vuotias äiti saa eläkettä 2876 euroa käteen joka kuukausi.

Voi vee.

Ja sitten kun hän on siinä kunnossa, että pitää muuttaa hoitokotiin, niin tuo summa menee Attendolle.

Vierailija
304/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suurin uhka taitaa olla se että ihmisiä pidetään väkisin lääkkeillä hengissä jotta yhä useampi eläisi yli 100 vuotiaaksi se vasta maksaakin.

Tämän kommentin takia sun piti kaivaa naftaliinista tällanen eläkeläisiä alentava viestiketju. Eikö sulla päässä ole omaa materiaalia, jolla saa keskustelun avattua?

Kannattaa mennä töihin, jos aika riittää tällaiseen skeidaan. Niin, ja aikuikseksi kasvaminen olisi myös hyvä aloittaa.

Vierailija
305/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllähän suuret ikäluokat tyhjensivät eläkepajatson ja antoivat seuraaville sukupolville orjan aseman.

Näin taisi käydä. Mun 80-vuotias äiti saa eläkettä 2876 euroa käteen joka kuukausi.

Voi vee.

Hän on ollut lääkäri tai johtaja tms 60-90-luvulla?

Mun anoppi oli opettaja ja toimihenkilö ja bruttoeläke n 2000e

Alapeukuttajalle muutama fakta tiedoksi: 2876€ nettoeläke on n 3600€ bruttoeläkettä. Siihen on pitänyt tienata n 6000 euroa bruttopalkkana vuosikymmenten ajan!! Markoiksi muutettuna karkeasti yli 36 000 mk.

Sellaisia palkkoja ei normaali palkansaaja ikinä saanut - itse olin hyväpalkkaisessa toimistotyössä ja sain 31.12.2001 bruttona 12

Itseasiassa ollut aina tarkalleen keskituloinen

Vierailija
306/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille"

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Vierailija
307/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos systeemi on huono, kenen luulette maksavan omat tulevat eläkkeenne? Sen ajan nuoret, jotka ovat töissä? Vai millä systeemillä?

Vierailija
308/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekatto pitäis olla varsinkin julkisella puolella.

Vierailija
309/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli taas eläke tilille, ihan hyvä summa 40 vuoden työurasta, Jes kyllä kelpaa. 

Vierailija
310/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eilen tuli taas eläke tilille, ihan hyvä summa 40 vuoden työurasta, Jes kyllä kelpaa. 

En voi kehua. 40v ja netto 1677e. Enkä ollut edes pienituloinen

Vierailija
311/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä saan tuon saman palkkaa ja teen töitä 40 h viikko, vuorotöitä. 

Vierailija
312/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä sitten muuttuu eläkeloiseksi siirtyessään työelämästä tai työttömyydestä eläkkeelle! Kukaan ei siltä välty.

Vierailija
313/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs eläkeläiset on nyt puolustuskannalla. Räkä kurkussa koristen voidaan kyllä nyt vaatia heikennyksiä työssäkäyville, perheellisille ja opiskelijoille, kun itse ollaan turvassa velattomassa asunnossa sen possueläkkeen kanssa. Mun palkasta menee melkein neljäsosa eläkemaksuihin. Ihan järjetön prosentti. Siihen päälle sitten verot, eikä sekään ole mikään pikkuprosentti. Tämä kaikki on pois mm. palkkakehityksestäni ja näin oman elämäni rakentamisesta ja omalta perheeltäni pois. Ei ihme, että Suomessa on niin surkeat palkat, kaikki korotukset valuvat näille ikääntyville ja heidän kauttaan tosiaan hoivayhtiöille ja sitä kautta ulkomaille. Ehkä itse saan joskus eläkettä, ehkä en. Monilla minun sukupolvestani ei ole varaa tehdä lapsia, kun pitää elättää elätit-, siis eläkeläiset. Siitähän tuo nimityskin tulee. Elätti saa eläkettä.

Uppoavassa laivassa ollaan.

Vierailija
314/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Et siis halua myöhemmin eläkettä itsellesi lainkaan, koska haluat purkaa eläkejärjestelmän vai mikä tämän sun purkauksesi tarkoitus ihan tarkalleen oli?

Vierailija
315/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Et siis halua myöhemmin eläkettä itsellesi lainkaan, koska haluat purkaa eläkejärjestelmän vai mikä tämän sun purkauksesi tarkoitus ihan tarkalleen oli?

On väärin, että kotona ja työssä saa saman verran rahaa. 

Vierailija
316/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Vuokra-asunnoista on Suomessa iso ylitarjonta eli vuokralaista ei välttämättä saa ja asuntokauppa on jäässä.

Vierailija
317/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Uskomattomat luvut! Totuus valtion pyramidihuijauksesta luultuakin pahempi | Uutta tietoa!

Melko huonon tuottosuhteen suomen eläkejärjestelmä antaa tai ehkä se on tarkoituskin kyllä välistävetäjiä riittää tässä maassa myös kerätyille veroille ja julkiselle lainarahalle.

Vierailija
318/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko valheellinen käsitys tuo, ettei kukaan eläkeläinen asuisi vuokra-asunnossa. Minimaalisella eläkkeellä.

Vierailija
319/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Voi vee.

Onpas mummo tienannut hyvin aikoinaan. Yleensä tuon ikäiset naiset saa sen tonnin, jos sitäkään. Kansaneläkkellä suurin osa.

Itse jään eläkkeelle reilun vuoden päästä ja saan eläkettä silloin 1087e/kk . Työura n olen aloittanut 1980 ja välillä ollut muutaman vuoden lapsia(uusia veronmaksajia) kotona hoitamassa.

Saa kadehtia oikein kunnolla.

Mies on jo eläkkeellä ja aloittanut työnteon alle 20v ja ollut töissä yli 40 vuotta, kun ei ole lapsia kotona  välillä hoitanut ja eläke on noin 1500e/kk ja siitä verot pois.  Tämmösiä on normaali eläkkeen saajat. Ei tuollaisia yli 2000e eläkkeitä tavalliset duunarit saa, vaikka töitä on painettu niskalimassa yli 40 vuotta. Ja niitähän ihmiset enimmäkseen on.

Vierailija
320/451 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidihuijaus kaatuu aina aikanaan. Ikävä kyllä tässä tapauksessa välikätenä on valtio, ei voi edes itse päättää ettei pistä rahojaan moiseen vedätykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi