Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joille raskaana on tehty sokerirasituskoe!

Vierailija
10.02.2014 |

Neuvolasta annettiin pissapurkki mukaan, mutta multa meni ohi - vienkö sokerikokeeseen pissanäytteen mukaan, ja aamupissastako siis, ennen verikokeisiin menoa ja litkujen juomista? Niinkö?

Kiitos kuka ehtikin vastata!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty viisi kertaa kyseinen koe, eikä koskaan pitänyt viedä pissiä mukana! Onko joku uusi juttu? 

Vierailija
2/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupissa yleensä on kaikkein halutuinta. Se on väkevintä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama koe edessä, tuleeko siellä huono olo?

Vierailija
4/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja tarkasta asia!

Vierailija
5/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin juuri, eikä kyllä mitään pissanäytettä otettu. Soita neuvolaan!

Vierailija
6/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvinnut purkkiin pissiä. Viime kesänä kävin.

Vierailija
7/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Ei tule huono olo. Vedät vaan sen juoman kerralla hupoliin etkä ala närästellä sen kanssa. On kylmää ja ihan jees makuista, kun mua ainakin on jo janottanut siinä vaiheessa syömättömyyttä. 

Vierailija
8/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein pissanäytteen samalla, ja aamupissasta juuri ennen lähtöä labraan ette ehdi kauaa seisomaan. Ja neloselle: kyllä tulee huono olo :D ehkä ei kaikilla mutta mulla oli aivan hirveetä tuskalliset kaksi tuntia! En vapaaehtoiesti tekis uudelleen!

Vierailija
9/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:20"]

[/quote]minulla tuli pökräsin lisäksi oli huono pistäjä monesta kohtaa yritti sit haki toisen ja onnistui. oli paha olla aamulla ja se litku mikä piti juoda yök

Vierailija
10/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on varmaan ajateltu että samalla labrakäynnillä otetaan pissatestit. Sokerirasitukseen ei siis kuulu pissatestit, vaan verikokeet.

Eli minäkin sanon että puhelua neuvolaan vaan että mitä sinä sillä pissapurkilla teet :)

Vierailija
11/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan mitään purkkia saanut kotiin mukaan??? Silloin ihan alkuraskaudessa piti pissata kotona purkkiin ja viedä se labraan samalla kun meni verikokeisiin. Sokerirasituksessa mitattiin vaan verensokeria. Ensin paastoarvo ja sitten juotiin se litku ja mitattiin taas tunnin ja sit vielä kahen tunnin päästä. Näin muistaakseni se meni... Ja pahaa oli se litku, en meinannut millään saada sitä alas.

Vierailija
12/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli huono olo. Jouduin olemaan makuulla sen pari tuntia enkä pystynyt heti lähtemään kotiinkaan.

Vierailija
13/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:20"]Minulla on sama koe edessä, tuleeko siellä huono olo?

[/quote]

Mulla ekalla kerralla tuli ja tokalla ei. Jos tuntuu että heittää päässä, käy sanomassa hoitajille. Mulle tuotiin sänky että sain maata huonon olon pois. Tokalla kerralla pyysin sängyn valmiiksi mutta voinkin sitten hyvin enkä tarvinnut sitä :)

Vierailija
14/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pökräävillä todettu rd? Korreloiko se positiivisen tuloksen kanssa?

Vierailija
15/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, mulla pökrääjällä oli ihan älyttömän alhainen verensokeri kautta kokeen.

Vierailija
16/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua todella kuvotti se litku. Syön paljon makeaa ja ajattelin selviäväni sokerirasituskokeesta tuosta noin vain. No arvot olivat kyllä hyvät, mutta litkun juominen otti koville ja olin vähällä oksentaa juomisen jälkeen. Onneksi terveydenhoitaja antoi luvan ottaa kulauksen vettä odottaessa seuraavaa pistosta.

Vierailija
17/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin naistenklinikalla 2 pvää tuon asian takia koska oli raskausajan diabetes. Kai se aamuvirtsasta otettiin. Siksi varmaan naistenklinikalla koska olin riski synnyttäjä mutta kaikki meni hyvin.

Vierailija
18/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut minunkaan vuosi sitten viedä pissaa mukana. Eikä tullut huono olo kokeen aikana. Tylsää se vain oli, mutta kannattaa ottaa joku kirja edes mukaan! Sellainen matala-verensokeri-ällötys-tärinä-heikotus tuli tosin sen jäklkeen, kun olin kokeesta kävellyt töihin ja syönyt.

Vierailija
19/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekasta kerrasta tosi huono olo ja palelti pirusti.seuraavalla kerralla ei tullu mitää,mut meinasin oksentaa sen litkun ulos.se on tosi pahaa!Ja ei ollu diabetestä.

Vierailija
20/27 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla reissulla ottavat sen pissanäytteen, ei liity sokerirasitukseen. Ei ainakaan meillä ollut väliä, mistä pissasta näyte oli otettu.

Minä olisin voinut juoda toisenkin pullon sitä litkua, kun oli niin kamala nälkä ja jano! Kannattaa ottaa jotain evästä, jonka voi syödä rasituksen jälkeen, jos tuntuu siltä. Eka kerta meni ilman banaania, toisella kertaa olin tosi iloinen että otin kuitenkin banaania mukaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän