Mistä ranskalainen mies voi löytää naisen?
Tuttavapiirissä on kolmekymppinen, Helsingissä asuva ranskalaismies, joka alkaa tuskastua poikamiesstatukseensa. Kaveri on töissä IT-alalla, hyvä työ ja hyvä palkka. Puhuu ranskaa ja englantia, suomellakin pärjäilee arkipäiväisissä tilanteissa. Nettipalveluitakin hän on kokeillut, mutta sieltä löydetyt naiset ovat olleet tavalla tai toisella omituisia tapauksia.
Miesvaltaisella alalla ei luonnollisesti työkuvioissa juuri naisiin törmää. Onko tällaisella kaverilla muuta mahdollisuutta kuin hakea vaimo venäjältä? Hänellä on pari venäläistä työkaveria, jotka tätä vaihtoehtoa ovat markkinoineet, mutta haluaisin uskoa että Suomestakin voisi löytyä tolkullisia naisia.
Kertokaa, missä alta kolmekymppisiin naisiin voisi törmätä? Onko mitään muuta paikkaa kuin Kauheus&Terveys-messut, jotka ovat vain kerran vuodessa?
Kommentit (54)
no laita ap mailisi tänne, niin voisin ehkä lähettää kuvani, olen 27v. vielä lapseton nainen Hki. haluaisin vakavan parisuhteen. mutta mutta... en ole varma olisiko sittenkään mitään yhteistä, ja en tiedä it alasta mitään, niin:)
miksi muuten myös sanoit että haussa olisi alle 30 v. nainen? ja kun viestissäsi muistit kirjoittaa useat sanat isolla kirjaimella, niin myös sanan Venäjä olisi pitänyt kirjoittaa isolla.
kirjastot, liikuntasali, oman alan eri syventävät kurssit ja tilaisuudet, sieltä voisi yrittää
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:48"]
Kuulostaa minustakin Ranskassa asuvana aika oudolta. Ensinnäkin ranskalaiset miehet on tottuneet olemaan aloitteentekijöinä huomattavasti suomalaisia useammin, joten ei uskoisi tuottavan hänelle ongelmia, varsinkin kun suomalaiset naiset ei läheskään aina odota, että heitä lähestytään. Tosin IT-alalla olevat miehet perinteisesti ei kai ole niitä kaikkein sosiaalisimpia tapauksia...
Lisäksi ainakin Helsingin yössä kokemukseni mukaan ulkkarius on aika kuumaa hottia.
Eri asia on sitten, miten mies jatkaa asiassa. Oman kokemukseni mukaan aika useat ranskalaiset on jossain määrin seksuaalisesti estyneitä (ilmeisesti katolisen taustansa vuoksi), ja se voi sitten jarruttaa suhteen kehittymistä (myös esim. sillä tavalla, että mies huomaa kaikissa naisissa jotain "vikaa").
[/quote]
Viiminen pointti aika hyvä. Monelle ranskalaismiehelle normaali suomalainen nainen saattaa kolmekymppisenä olla jo aivan liian "kokenut".
Ehkä siksi hakeekin nuorempia?
[/quote]
Harva mies suhtautuu parisuhdemielessä niin sallivasti naisten aiempaan patjailuun kuin suomalainen mies. Siinä mielessä on hieman erikoista, että juuri suomalaisia haukutaan tällä foorumilla, vaikka perus-ranskis tai muslimi olisi vaihtanut maisemaa jo ensipanon jälkeen. Naisten oikeudet eivät ole naisten hankkimia, vaan miesten myöntämiä. Sama juttu tässä itsensä jakamisessa.
[/quote]
oletko käynyt edes Ranskassa? Olen jutellut asiasta ranskalaisten työkavereiden kanssa ja miehet ovat olleet mieltä., ettei heitä kiinnosta kumppanin menneisyys, ja naiset sitä mieltä, etteivät he koskaan edes paljastaisi miehelle mitään noin intiimiä itsestään. Ei täällä ole tapana sellaisista puhua. Suomalaismies taas haluaa tietää kaiken menneisyydestä ja häntä haittaa naisen aiempi menneisyys, vaikka sitä ei ääneen sanoisikaan. Nykyhetkestä oman naisen kanssa ei voi nauttia kun mielessä pyörii mielikuvat tyttöystävästä jonkun alfauros hevoskulli miehen kanssa. Sitten pitää hakea joku aborigonaali sademetsästä joku lukutaidoton puoliapina siksi vaan, että se ei koskaan ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa eikä oma miehisyys koe kolausta.
Kuulostaa just sopivalta mieheltä mun ystävälle, joka on siis vähän yli 30 v. naispuoleinen IT-insinööri. Missähän noi kaksi sais kohtaamaan toisensa...
Helsingin keskustan ja etelä-Helsingin "aikuisten" suosimat baarit (ei teinipaikat). Jos yli 6000 eur/kk tienaa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Miehen kannattaa opetella käymään ulkona ihan yksin, koska on huomattavasti helpompi tutustua uusiin ihmisiin jos ei ole jonkun muun seurassa.
Hyvätuloisia melko nuoriakin sinkkunaisia (tai työskenteleviä opiskelijoita) voi löytyä kalliimmista baareista ja kalliiden ravintoloiden tai hotellien baareista. Näin ainakin ajattelisin. Lisäksi jossain punavuori/kaartinkaupunki alueella on muistaakseni myös aika kivoja pieniä siistejä baareja ja kahviloita. Ranskalaisuus ei ole mikään este, koska tiedän todella monia Helsingin keskustassa asuvia naisia joilla on ollut vakava suhde ulkomaalaiseen mieheen. Osa on mennyt naimisiin. Osassa baareista voi olla vanhempaakin ikäluokkaa, mutta koskaan ei tiedä kuka tulee vastaan ja uusien tuttujenkin kautta voi löytyä seurustelukumppani.
Sitten vaan baarin tiskille nojailemaan ja kontaktia yksin saapuviin naisiin.
Mun mielestäni ainakin Helsingin keskustan Belge ravintolan baari näyttää ulkoa ihan kivalta ja keskustan/etelä-Helsingin alueella on monia muitakin varmasti paljon parempiakin paikkoja.
Tosin sano sille miehelle, että ei joka päivä kuitenkaan juo alkoa baarissa jos joutuu naista metsästämään esim. 5 päivää viikossa. Mitä useammin ulos yksin illalla niin sitä parempi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:54"]
Miten ihmeessä ranskalaisuus liittyy asiaan :o
Ainakin jos osaa englantia..
[/quote]
Mainitsin ranskalaisuuden juuri siksi, kun en tiedä vaikuttaako se. Estäähän se kuitenkin kielitaidottomien lähiöruusujen kanssa pariutumisen. Noin muuten en tiedä yhtään miten suomalaiset suhtautuvat ulkomaalaisiin, jos eivät ole näitä tummia ja komeita jenkkejä, jotka lienevät kaikkien suosiossa.
Suoraan sanottuna en edes tiedä minkä ikäisiä hän etsii, mutta olettaisin että 40+ ikäiset ovat pois kuvioista, jos perheen perustamista ajatellaan. Palkka ei nyt ihan mahtava ole, mutta kuitenki päälle 6000€/kk joka tuollaiselle 30-vuotiaalle lienee ihan jees? Ja onko ansiotasolla noin muuten naisille edes merkitystä, kunhan tienaa oman elantonsa?
Ap
[/quote]
Tummia ja komeita jenkkejä jotka suomalaisten suosiossa....taidat olla tipahtanut kelkasta...
Itselläni ystäväpiirissä fiksuja/kauniita/20-40 vuotiaita naisia joilla miehiä maista:portugali,espanja,argentiina,ranska,brasilia. Ja ovat tummia ja komeita.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:27"]
no laita ap mailisi tänne, niin voisin ehkä lähettää kuvani, olen 27v. vielä lapseton nainen Hki. haluaisin vakavan parisuhteen. mutta mutta... en ole varma olisiko sittenkään mitään yhteistä, ja en tiedä it alasta mitään, niin:)
miksi muuten myös sanoit että haussa olisi alle 30 v. nainen? ja kun viestissäsi muistit kirjoittaa useat sanat isolla kirjaimella, niin myös sanan Venäjä olisi pitänyt kirjoittaa isolla.
kirjastot, liikuntasali, oman alan eri syventävät kurssit ja tilaisuudet, sieltä voisi yrittää
[/quote]
niin ja puhun venäjää, suomea, englantia, ruotsia, vähän ranskaa:).
En kehtaa ihan sähköpostia sentään ilmoittaa, kun tuntuu että olen laverrellut kaverista jo hieman liikaa. Pahoitteluni tuosta venäjästä, hätkähdin itsekin kun näin mitä olen kirjoittanut.
Kyseessä on siis mieheni työkaveri, en ole varma olenko edes tavannut häntä. Ja vähäiset tietoni ovat toisen käden tietoa ja halusin yleisellä tasolla kysyä vinkkejä, koska jo näin sivullisenakin alkaa harmittaa kaverin ahdinko. Hänellä on pari venäläistä työkaveria, joilla ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia noukkia vaimot kotimaastaan. Heille riitti, kun kertoivat olevansa Suomessa töissä ja että rahaa tulee :-)
Nuo testaajanaiset alkoivat kiinnostaa. Tämä kaveri on kuitenkin jonkin sortin guru omalla erikoisalueellaan, joku testaajanainen saattaisi tietää nimen ja fanittaa. Mitä kautta näitä testaajanaisia voisi löytää, jos ei heihin työkuvioissa törmää?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:33"]
[/quote]
Tummia ja komeita jenkkejä jotka suomalaisten suosiossa....taidat olla tipahtanut kelkasta...
Itselläni ystäväpiirissä fiksuja/kauniita/20-40 vuotiaita naisia joilla miehiä maista:portugali,espanja,argentiina,ranska,brasilia. Ja ovat tummia ja komeita.
[/quote]
Olen todellakin tipahtanut kelkasta. 14 vuotta naimisissa ja yökerhoissa en pyöri. Olen bilettänyt viimeksi silloin kun Onnela oli Arkadia ja muutenkin nämä pariutumiskuviot tuntuvat kovin omista ajoistani muuttuneen. Mutta sen verran olen kärryillä, että tiesin sentään mistä kannattaa kysyä! Eikö täällä ole kansakunnan terävin osaaminen mitä pariutumismarkkinoihin tulee?
Onko lyhyys kuinka paha händikäppi? Kaveri on ilmeisesti vain jotain 170+. Komeudesta en osaa sanoa, mutta eikö ulkomaalaiset näytä helpommin komeilta suomalaisten silmissä noin ylipäätään?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:30"]
Aboriginaali siis.
[/quote]
sivistynyt ihminen tietää, että ihmisillä on 1 dna, mutta sehän on sivistystä googlaa sitä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:33"]
[/quote]
[/quote]
Olen todellakin tipahtanut kelkasta. 14 vuotta naimisissa ja yökerhoissa en pyöri. Olen bilettänyt viimeksi silloin kun Onnela oli Arkadia ja muutenkin nämä pariutumiskuviot tuntuvat kovin omista ajoistani muuttuneen. Mutta sen verran olen kärryillä, että tiesin sentään mistä kannattaa kysyä! Eikö täällä ole kansakunnan terävin osaaminen mitä pariutumismarkkinoihin tulee?
Onko lyhyys kuinka paha händikäppi? Kaveri on ilmeisesti vain jotain 170+. Komeudesta en osaa sanoa, mutta eikö ulkomaalaiset näytä helpommin komeilta suomalaisten silmissä noin ylipäätään?
Ap
[/quote]
En usko, että on mikään ongelma noilla spekseillä. Pituudesta on turha vääntää mitään mörköä. Suomalaisista naisista suurin osa on lyhyempiä ja itsekin 175cm pitkänä voisin kuvitella tapailevani 5cm lyhyempää miestä jos paketti olisi muuten kasassa. Uskon, että akateemisilla se pituus ei ole ihan se ensimmäinen kriteeri parinvalinnassa jos paketti on muuten kunnossa. Ulkonäkökään ei välttämättä ole este, mutta kunhan mies pukeutuu asiallisesti ja itselleen sopivalla tavalla. Suosittelelisin pukeutumaan melko konservatiivisesti tuolla tulotasolla ainakin jos keskustasta haluaa löytää seuraa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:35"]
Nuo testaajanaiset alkoivat kiinnostaa. Tämä kaveri on kuitenkin jonkin sortin guru omalla erikoisalueellaan, joku testaajanainen saattaisi tietää nimen ja fanittaa. Mitä kautta näitä testaajanaisia voisi löytää, jos ei heihin työkuvioissa törmää?
Ap
[/quote]
Netistä varmaan parhaiten työkuvioiden ulkopuolella. Me harvat IT-alan naiset ollaan suuri enemmistö tosinörttejä ja kotihiiriä, joita ei esim. baareissa pyöri. Täytyy iskeä työpaikalta tai netistä!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:47"]
Netistä varmaan parhaiten työkuvioiden ulkopuolella. Me harvat IT-alan naiset ollaan suuri enemmistö tosinörttejä ja kotihiiriä, joita ei esim. baareissa pyöri. Täytyy iskeä työpaikalta tai netistä!
[/quote]
Tuo on juuri se ongelma nörttien kohdalla. Olen itsekin nörtin kanssa naimisissa ja vaikka hän onkin jopa sosiaalisempi kuin minä (ainakin sellainen seuramies, karismaattiseksikin joku on sanonut), niin täällä kotonahan me aina nyhjätään kaikki illat. Aikanaan tavattiinkin ircissä, tai oltiin kyllä tavattu aiemmin muttei tutustuttu. Toisella kierroksella olevat kaverit ovat uudet kumppaninsa löytäneet netistä lähes poikkeuksetta.
Jotenkin kuvittelisin että IT-alan naisilla ei ole ongelmaa, työpaikathan ovat täynnä miehiä! Eikö niistä pääse valitsemaan parhaat päältä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:35"]
En kehtaa ihan sähköpostia sentään ilmoittaa, kun tuntuu että olen laverrellut kaverista jo hieman liikaa. Pahoitteluni tuosta venäjästä, hätkähdin itsekin kun näin mitä olen kirjoittanut.
Kyseessä on siis mieheni työkaveri, en ole varma olenko edes tavannut häntä. Ja vähäiset tietoni ovat toisen käden tietoa ja halusin yleisellä tasolla kysyä vinkkejä, koska jo näin sivullisenakin alkaa harmittaa kaverin ahdinko. Hänellä on pari venäläistä työkaveria, joilla ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia noukkia vaimot kotimaastaan. Heille riitti, kun kertoivat olevansa Suomessa töissä ja että rahaa tulee :-)
Ap
[/quote]
no, voihan olla näinkin, kaikkialla riittää niitä gold diggereitä:) mutta ethän voi tietää varmuudella? ei kai ne venäläiset miehet itse sanoneet, että vaimomme on meidän kanssa rahojen takia? Varsinkin yliopistoa käynyt nainen ei lähde niin helposti ulkomaille naimisiin, koska on hyvä työ ja muuta. Onhan siinä suuri riski muuttamaan. Jos it alalla ja useilla muilla voi varmaan pärjätä englannilla, niin on myös vaikka lääkäreitä niille kestää vuosia että pääsisivät tekemään oman alan töitä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:57"]
Jotenkin kuvittelisin että IT-alan naisilla ei ole ongelmaa, työpaikathan ovat täynnä miehiä! Eikö niistä pääse valitsemaan parhaat päältä?
Ap
[/quote]
Ei oikein... Ei nämä suomalaiset nörtit ainakaan tee mitään aloitteita. Opiskeluaikana nuorempana kyllä porukkaa pariutui keskenään, mutta töissä ei niinkään. Aika monella on jo puoliso ja ne joilla ei ole, on sellaisia sulkeutuneita tyyppejä jotka ei ota kontaktia muuta kuin sen verran kun on työasioiden hoitamiseksi ihan pakko.
Itse olen sisi 39-vuotias it-alan nainen, enkä ole puolisoa ikinä löytänyt. Ei tunnu tämä oikein kauhean hedelmälliseltä iskupaikalta muutenkaan, kun voi mennä viikkoja ettei edes puhu kellekään ihmiselle. Työn kannalta pakollinen kommunikointikin hoituu office communicatorilla ja sähköpostilla.
se on kyllä niin vaarallista sellainen että muuttaa aviomiehensä mukaan ulkomaille, voi googlailla näitä tapauksia on tuhansittain, varsinkin jos muuttaa johonkin kaukaiseen maahan tai yli Atlantin, mistä voi tietää lyhyeellä ajalla että voi ikinä sopeutua siihen, täytyy aina tarkistaa ihminen, tutustua hyvin ja vaikka matkustella ainakin vuoden verran edestakaisin, ennen kuin muuttaa.
naapurimaahan muuttaminen ei nyt kuulosta paljon miltään, mutta jos siis USA Ranska Intia Afrikka niin miettisin kyllä ainakin vuoden verran ennen muuttoa.
Kirjastotädeille kelpaa kaikki. Varmaankin ranskalainenkin..
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:48"]
Kirjastotädeille kelpaa kaikki. Varmaankin ranskalainenkin..
[/quote]
miten niin, ranskalainen on just seksy:)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:54"]
Miten ihmeessä ranskalaisuus liittyy asiaan :o
Ainakin jos osaa englantia..
[/quote]
Mainitsin ranskalaisuuden juuri siksi, kun en tiedä vaikuttaako se. Estäähän se kuitenkin kielitaidottomien lähiöruusujen kanssa pariutumisen. Noin muuten en tiedä yhtään miten suomalaiset suhtautuvat ulkomaalaisiin, jos eivät ole näitä tummia ja komeita jenkkejä, jotka lienevät kaikkien suosiossa.
Suoraan sanottuna en edes tiedä minkä ikäisiä hän etsii, mutta olettaisin että 40+ ikäiset ovat pois kuvioista, jos perheen perustamista ajatellaan. Palkka ei nyt ihan mahtava ole, mutta kuitenki päälle 6000€/kk joka tuollaiselle 30-vuotiaalle lienee ihan jees? Ja onko ansiotasolla noin muuten naisille edes merkitystä, kunhan tienaa oman elantonsa?
Ap