Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä tehtiin perunasalaatti itse, mites teillä?

Vierailija
01.01.2026 |

Perinteisellä reseptillä tänäkin vuonna. Suosittelen kokeilemaan, paljon parempaa ja halvempaa kuin kaupan salaatti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna vasta perunasalaattia, tai kesällä gtillatessa. UV on juhlavampi

Eilen syötiin laatulihaa sienirisoton kanssa

Vierailija
2/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myöskin itse. 1,5 kg Annabelle-perunaa keitetään suolavedessä kypsiksi ja jäähdytetään kylmäksi kuorineen, miel. seuraavaan päivään. Sitten kuoritaan ja pilkotaan peukalonpään kokoisiksi. Joukkoon silputaan 1 kevätsipulinippu (ei vihreitä varsia). Sitten joukkoon se isompi purkillinen smetanaa sekä reipas töräys majoneesia. Suolaa mausteeksi ja kunnon sekoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotiin Virosta. Siellä on salaatit kaupassakin hyviä.

Vierailija
4/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-tran valmiilla mentiin, kun oli vain 2 ihmistä.

Tuunasin tosin kapriksilla ja kalamata-oliiveilla. 

Hyvä ja halpa pottusalaatti. Voittaa kotimaiset. 

Kastike on tuossa sen verran jämerää ja sitä on runsaasti, että tuskin olisi suurta hinnaneroa, vaikka itse tekisi vastaavaa.. 

Vierailija
5/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin valmiina yhden Saariolaisen maalaissalaatin. Menekki niin pientä, että ei maksanut vaivaa alkaa tekemään itse majoneesia ja muuta. 

Vierailija
6/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse myös. Tulee parempaa eikä tarvitse käyttää majoneesia, kermaviilikastikkeella tulee kevyempi ja raikkaampi.

Vierailija
7/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen myöskin itse. 1,5 kg Annabelle-perunaa keitetään suolavedessä kypsiksi ja jäähdytetään kylmäksi kuorineen, miel. seuraavaan päivään. Sitten kuoritaan ja pilkotaan peukalonpään kokoisiksi. Joukkoon silputaan 1 kevätsipulinippu (ei vihreitä varsia). Sitten joukkoon se isompi purkillinen smetanaa sekä reipas töräys majoneesia. Suolaa mausteeksi ja kunnon sekoitus.

Itse lisään tuohon vielä ihan pienenpieneksi silputun maustekurkun ja omenan ja muutaman kapriksen ja lorauksen maustekurkun lientä. 

Vierailija
8/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kylmäketju ei katkennut ?

Vierailija
9/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vähän piimää kastikkeeseen ja pippuria, valkosipulijauhetta, persiljaa ja ihan ripaus tilliä, niin pääset uudelle levelille.

Vierailija
10/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin valmista.

Vierailija
11/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolakurkku jäi pois ja smetanan tilalle kermaviili, lisäksi vähän sitruunan mehua ja sinappia, tarvittaessa aromisuolaa

Vierailija
12/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tehnyt muulloinkin kuin juhlapyhinä. 

Ihan hyvää on itsetehty ja ostettu. 

Vierailija
13/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön perunat perunoina, enkä jonakin ällöttävänä perunasalaattina.

Vierailija
14/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kylmäketju ei katkennut ?

Autossa on jääkaappipakastin. Sori etten muistanut leuhkia asialla. Näin talvella kylmäketju pysyy myös henkilöauton frunkissakin.

Vierailija
15/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veteliä suolakurkkua, vaan napakoita minikurkkuja eli coctail/cornichos kurkkuja!

Perunat keitettynä kiinteäksi

Omenaa

Cornichos kurkkuja

Pikkukapriksia

Pikkelöityjä tai marinoituja valkosipulinkynsiä

Kastike: kermaviili johon sitruunamehua, sinappia, yksi valkosipulin kynsi ja suolaa ja pippuria.

Vierailija
16/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö perunasalaattia, joten en sitä tee. Mies osti jättikokoisen rasian, saas nähdä, miten paljon siitä joutuu heittämään roskiin. 

Vierailija
17/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein itse kasvatetuista luomu-perunoista ja luomu-sipuleista. Majoneesiin käytin omien luomu-kanojen tuoreita munia, lisäsin mukaan myös oman navetan lehmien luomu-maidosta tehtyä itse hapatettua kermaviiliä. Tulee paljon parempaa noin.

Vierailija
18/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tehdään itse aina! Ne kaupan ovat ihan paskoja! Meillä tehdään aina vapuksi ja juhannukseksi perinteisesti perunasalaattia. Teen itse majoneesin ja perunasalaattiin tulee meillä paistettua pekonia. On niin hyvää, ettei tarvitsisi edes lisukkeita.

19/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin italiansalaatin 😃 

Vierailija
20/32 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaatti, turha ruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi