Kuvaile arkipäivärutiinisi ja elämäntilanteesi!
Moneltako heräät? Mitä teet yleensä päivän aikana? Kuvaile tyypillisin päivärutiinisi ja kerro lopussa vähän itsestäsi.
Minä aloitan:
Herään 7:30, syön aamupalan Aamu-TV:tä katsellen. Puen päälle, pesen naaman ja hampaat. Kotoa lähden bussille n. klo 8:20.
Töihin saavun yleensä vähän ennen yhdeksää. Työskentelen 12 asti, sitten lounas. Sen jälkeen töitä noin viiteen asti.
Saavun kotiin n. kuudelta. Ruokin lemmikit, teen illallista, syön, tiskaan päivän tiskit. Käyn suihkussa ja sen jälkeen yleensä katson Netflixiä tai surffaan läppärillä kunnes alkaa nukuttaa. Pesen hampaat ja sänkyyn menen yleensä n. klo 22. Katselen puhelimesta yleensä hetkisen YouTubea peiton alla kunnes nukahdan 22:30-23 välillä.
N27, IT-alalla, asun isossa kaupungissa, lapseton sinkku ja krooninen sohvaperuna.
Kommentit (13)
Herään kun herään, yleensä puoliltapäivin. Katselen telkkaria kaiket päivät ja palstailen. Syön kun jaksan. Nukkumaan menen ehkä neljältä aamulla, suihkussa käyn jos siltä tuntuu.
33, pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Herään kun mies herättää ja jatkaa itse unia. Yritän kömpiä hiirenhiljaa ylös ettei lapsi vieressä herää peiton kahinaan. Nappaan kahvinkeittimen päälle ja menen suihkuun.
Suihkun aikana muut ovatkin jo hereillä. Kahvit juodaan aina rauhassa, sitten alkaa helvwtiliset aamupalatouhut, pukemiset, lapset kouluun tarhaan ja maailmalle. Aivan kaamean tappelun kanssa. Samalla yritän kaivaa vaatetta kuivausrummusta ja riipiä ripsaria naamaan.
Itse raahaudun väsyneillä silmillä kouluun ja mies töihin.
Koulun jälkeen lapsi tarhasta, koululaiset kotiin. Supernopeat läksyt, kuulumiset, supernopeat imuroinnit ja tiskit samalla kun ruokaa joko lämmitetään tai nopeasti tehdään. Sitten lapset kuskataan harrastuksiin ja ulkoilemaan. Joka välillä ehtivät riitelemään ja itse revin hiuksia päästäni raivon partaalla. Lapset kotiin maailmalta ja harrastuksista, iltapesut, palat, pusut ja hiljaisuus AH vihdoin. Ehkä lasi viiniä ja joku ohjelma. Iltapesu ja huonosti nukkumaan.
Ruuhkavuodet <3
Lisään sanan kiire joka toiseksi sanaksi. Älkää tapelko. Älkää, sisällä ei saa juosta. Pue päälle. Missä sun sukat on. Pakkaa laukku. Älkää riidelkö. Älä keiku tuolilla. Kiire. Pue nyt. Älkää riidelkö. Ei saa repiä tukasta. Pyydä anteeks. Kiire . Pue nyt. Kiire. Laita pipo. Ulkohousut! Läksyt! Harkkavaatteet! Ah miten ihanaa.
Herään vaihdellen työtilanteen (=työmäärä ja deadlinet) mukaan klo 5-11 välillä, tavallisimmin n. klo 8-9. Pikainen aamupala ja työhuoneeseen kääntämään. Teen töitä tilanteen mukaan: joskus vuorokauden ympäri, joskus jos on aikaa, pidän pitempiä taukoja ja käyn vaikka uimassa tai partsilla kahvittelemassa, tai hoidan kotiaskareita. Yritän välillä harjoittaa jonkinlaisia rutiineja, mutta se on vaikeaa sekä työn luonteen että oman boheemisuuteen taipuvaisen luonteeni takia. Yleensä on pakko lopettaa työt tai ainakin pitää pitempi tauko siinä 16-18 välillä ruuanlaiton, syömisen ja muun perheoleilun takia. Mies tulee töistä yleensä 16 -17 välillä, joskus hänelläkin menee pitempään, silloin kun on töissä. Kausityöttömyyden aikaan hän yleensä makaa ja kuorsaa kovaan ääneen viereisessä huoneessa. Poika on täysi-ikäinen, opiskelee, mutta asuu vielä meillä ja auttaa ruuanlaitossa, pihatöissä ja sen sellaisessa, joten herra voi keskittyä relaamiseen ihan täysillä. Meillä on kolmen aikuisen perhe ja minä teen käännöstöitäni kotona työhuoneessa, kuten tässä taisikin jo tulla kerrottua.
Herään kahden aikaan päivällä. Syön, katson teeveetä. Haen kaupasta kaljaa, teen samalla kävelyn metsässä. Menen kotiin juomaan kaljaa ja katsomaan teeveetä. Menen nukkumaan joskus puolen yön jälkeen. Sama joka päivä.
Nousen kasin maissa kun lapset heräävät. Aamupesut. Syödään koko perhe yhdessä aamupalaa. Mies lähtee töihin ja itse teen kotitöitä, leikin lasten kanssa. Sitten lähdetään ulkoilemaan tai kerhoilemaan tai asioille. Kotiin puolilta päivin ja teen lounaan tai lämmitän eilistä. Sitten lapset lepäilevät tai leikkivät ja itse teen omia juttuja tai kotitöitä. Saatetaan mennä ulkoilemaan taas hetkeksi. Neljältä alan valmistella iltaruokaa ja mies tulee kotiin. Syödään ja vietetään aikaa yhdessä. Joskus ulkoillen, saunoen tai ihan vaan kotoillen. Seiskalta aletaan laittaa itapalaa lapsille, iltapesut ja sadut. Viimeistään ysiin mennessä lapset on sängyissään. Sitten me aikuiset vietämme aikaa joko yhdessä tai erikseen, illasta riippuen. Nukkumaan klo 12 mennessä.
Nautin tästä elämäntilanteesta mutta välillä tuntuu että päivässä saisi olla enemmän tunteja.
ylös kello 5 ja talon naapureita ikkunasta kyttäämään. kuka lähtee mihinkin ja milloin. 9 jälkeen lähdemme käymään "putiikissa" wiskilikööriä ja kossua hakaisemassa. lopun päivää istuksimme ikkunasta pihapiirin tapahtumia ja naapureita kyttäämässä. ehkä joku samanhenkinen käy välillä kylässä ryypyllä ja kyttäämässä.
😁
Kello soi 6.40, pesu, meikki, kahvit tippumaan, lasten herätys ja aamupala lapsille pöytään.
7.00 kahvikuppi kädessä 8km töihin autolla
7.15 työt alkaa, lounas 12.30 klo 15 pääsen töistä. 20 000 askelta ravanneena
Kotiin, lapset ovat jo tulleet koulusta.
3 iltana viikossa lasten kuskausta harrastuksiin. Sillä välin ostoksia tai ulkoilua.
Yhtenä iltana siivous, 2 iltana sauna. Tiistai ainut arki-ilta kun ei ole mitään pakollista. Kotona viimeistään klo 20, suihku, iltapala, tv, lukemista ja klo 24 sängyssä.
Herään 7-9 välissä ja luen uutisia yleensä hesarista, kunnes lapseni herää. Syömme aamupalan ja annan lääkkeet. Teen ohjatun etäjumpan, joskus toisenkin. Oleskelua, pelailua, leikkiä, leffaa tms. Lounas, lapsen etäkoulu. Ruuanlaittoa, siivousta, mahdollisesti kävelylenkki yhdessä lapsen kanssa.
Läksyjä, käsitöitä, lepäilyä, syömistä..
Illalla käyn lenkillä yksin tai kaverin kanssa kun lapsen isä tullut töistä.
Iltatoimia, lääkkeitä, leffaa, TVtä.
Iltasatu, nukkumaan 21-22.
Lapselleni on vakava sairaus, josta on toipumassa.
Herään silloin kun herään välillä 5-7, en käytä ikinä herätyskelloa. Sängystä nousen uutisten ja muun kännyn lukemisen jälkeen noin 7-7.30. Teen aamupalaa ja syön hitaasti noin 8-8.30 asti. Jos jää aikaa, noin joka toinen päivä, teen noin 40min treenin kotona.
Klo 9 avaan läppärin ja teen töitä noin klo 17-17.30 asti. Puheluiden välissä pidän ruokatauon. Päivän aikana teen myös kotityöt kuten pyykinpesun ja astianpesukoneen pyörityksen, koska nämä onnistuu töiden teon lomassa.
Mies tekee myös kotoa töitä, ja tekee iltaruoan viiden jälkeen. Kun on syöty, käydään 1-1.5 tunnin kävelyllä.
Kotona sitten sen jälkeen iltasuihku, yksi tai kaksi jaksoa jotain sarjaa Netflixistä ja nukkumaan noin 23.
Noin 35v vela/dink pari
Olen kateellinen AP:n unirytmistä. T. 5h yössä nukkuva
Munn elämä on yhtä sumussa vaeltamista.
Aamulla herätys soi 07:10, mutta yleensä herään sitä ennen.
Ihan ensin käyn pissalla, lätkin meikkivoiteen naamaan, puen, laitan eväät laukkuun ja kun klo 08:15 poistun ovesta, olen juonut litran vettä.
09:00 alkaa oppitunti, kouluun olen tullut kävelleen.
10:00 ensimmäinen tauko, syön silloin aamiaisen
14:00 syön välipalaa koulussa
15:00 koulusta kävellen kauppaan ja bussilla kotiin
17:30 Olen tullut kotiin, tehnyt ruuan, syönyt ja laittanut huomisen eväät valmiiksi
18:00 Kouluhommia, maalausta, käsitöitä
20:00 sauna, iltapesut
21:00 sängyssä, luen, mietiskelen, soitan poikkikselle
22:00 puhelin pois, unille
Herään kun mies herättää ja jatkaa itse unia. Yritän kömpiä hiirenhiljaa ylös ettei lapsi vieressä herää peiton kahinaan. Nappaan kahvinkeittimen päälle ja menen suihkuun.
Suihkun aikana muut ovatkin jo hereillä. Kahvit juodaan aina rauhassa, sitten alkaa helvwtiliset aamupalatouhut, pukemiset, lapset kouluun tarhaan ja maailmalle. Aivan kaamean tappelun kanssa. Samalla yritän kaivaa vaatetta kuivausrummusta ja riipiä ripsaria naamaan.
Itse raahaudun väsyneillä silmillä kouluun ja mies töihin.
Koulun jälkeen lapsi tarhasta, koululaiset kotiin. Supernopeat läksyt, kuulumiset, supernopeat imuroinnit ja tiskit samalla kun ruokaa joko lämmitetään tai nopeasti tehdään. Sitten lapset kuskataan harrastuksiin ja ulkoilemaan. Joka välillä ehtivät riitelemään ja itse revin hiuksia päästäni raivon partaalla. Lapset kotiin maailmalta ja harrastuksista, iltapesut, palat, pusut ja hiljaisuus AH vihdoin. Ehkä lasi viiniä ja joku ohjelma. Iltapesu ja huonosti nukkumaan.
Ruuhkavuodet <3