Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko enää oppia siistiksi?

Vierailija
09.02.2014 |

Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti. Hieman sellainen taiteilijasielu ja en turhan tarkka siivousasioissa.

Meillä on jatkuvasti sotkuinen koti. Makuuhuoneessa aina sängyt petaamatta, vaatteita, peittoja, lakanoita pitkinpoikin lattioita. Tällä hetkellä meikäläisen vaatteista 90% lattialla.

Olohuoneessa aina jotain leluja ja kirjoja, vaatteita yms. asiaankuulumatonta. Keittiössä joka päivä tiskit kasaantuu odottamaan koneeseen pääsyä. Eteinen täynnä hujan hajan lennelleitä rukkasia ja kypärämyssyjä, kengät miten sattuu.

Vessassa kylpylelut ympäriinsä, samoin hammasharjat lavuaarinreunalla makoilemassa ja pyykkikori kumollaan rytyssä olevan maton päällä.

Mä en tajua. Pesen koneellisen pyykkiä joka päivä, samoin tiskikone pyörii päivittäin. Mulla on aina ollut sotkuista, siitä lähtien kun muutin omilleni. Voiko enää tässä iässä oppia siivousihmiseksi ja millä keinoin?

Miten saatte kotinne pysymään siisteinä, tavarat oikeissa paikoissa? Hermohan täällä menee kun mitään ei ikinä löydä mistään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä?

Vierailija
22/25 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittu kori-kikka helpottaa laiskan laskostajan kaappien siistinä pysymistä. Myös elfa-korit ovat hyviä! Minulla on auttanut myös nk. Dymo: teippailen koreihin ja hyllynreunoihin mitä kussakin paikassa kuuluu olla. Ei voi muut valittaa etteivät tienneet mihin kuuluu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toisaalta siivousnipo, toisaalta "luova" ja suurpiirteinen. Työpaikoilla on ollut helpompi pitää järjestystä kun asioille on selkeämmin paikat kuin kotona (kotona epämääräistä tavaraa). Joten tavaranvähennys voisi auttaa. Parhaiten mulla on auttanut se, jos asuinkumppanin kanssa on sovittu yhdessä siivoamisesta, pelkkä itsekuri ei mulla riitä. Yhdessä tekeminen sovitun mukaan on mulle helpompaa.

Välillä kokeilen jotain kikkoja esim. joka päivä 15 min järjestelen, siinäkin ajassa saa yllättävän paljon aikaan !

Vierailija
24/25 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joka päivä muitakin kotitöitä kuin ed.mainitsemasi ja opettele laittamaan tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen!

Vierailija
25/25 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiselta ei pitäisi vaatia liikoja.