Onko täällä VPK-laisia? Erityisesti leirillä olleita
Lapset aloitti VPK:n ja ovat tosi innostuneita siitä. Katselin juuri kesäleirin sivuja ja aloin innostua minäkin. Mahtaako leirille päästä toimihenkilöksi ilman palokuntataustaa (tai sillä minkä ehtii vielä hankkia ennen leiriä)? Jos lähtisin toimihenkilöksi, niin joutuisin ottamaan ekaluokkalaisen kuopuksen mukaan (isommat lapset siis lähtee leirille). Miten tuo töissäolo leirillä toimii, jos aikuisella on lapsi mukana? Osaisiko kukaan valaista asiaa? Aion huomena soittaa naisosaston johtajalle ja kysellä lisää, mutten kehtaa näin sunnuntai-iltana häiritä vierasta ihmistä.
Kommentit (5)
Ompas outoa, että en muka uskalla laskea lapsia leirille keskenään. Toki uskallan, mutta kun haluaisin lähteä itsekin leirille! Ajattelin jo ennenkuin lapset aloittivat, että kiinnostaisi itsekin liittyä mukaan, mutta kun "harrastaa" lasten kuskaamista harrastuksiin, se jäi.
Kuopus ei ole mukana VPK:ssa, eikä siis menossa leirille, mutta leirisivuilta löytyi kyllä ohjelmaa 7-8-vuotiaillekin eli sillä ajattelin, että voisin lähteä leirille hänen kanssaan. Oletin kyllä, että isommat menee omassa porukassa ja minä vain kuopuksen kanssa. Kysyin jo lapsilta, että olisko noloa, jos äiti ois samalla leirillä ja ei kuulema haittais.
Kyllä pääsee leirille huoltaja mukaan toimihenkilöksi! Siellä on paljon hommaa jossa voi olla avuksi ilman vpk-taustaakin. Ota vain yhteyttä lastesi vpk:hon ja kerro mahdollisuudestasi osallistua!
Jep, mukaan vaan. Poikani on ollut useampana vuonna kesäleirillä ja siellähän tarvitaan toimihenkiöitä jos johonkin tehtävään. Muonituskin on iso homma leirillä, joten apuja varmaan kaivataan. Tehän voitte yöpyä omassa teltassa kuopuksesi kanssa ja isommat tietenkin oman ryhmänsä kanssa. Vpk monesti onkin koko perheen harrastus.
Kiitos vastanneille! Soittelen heti huomena asiasta. :o)
Onpas outoa ettet uskalla laskea lapsiasi keskenään leirille, jossa on turvallinen ympäristö, alueelta ei saa poistua, aikuiset ja ohjaajat ovat asiansa osaavia ja valvonta ykkösluokkaista. Itse olin ensimmäisellä leirillä 10-vuotiaana ja muistot ovat positiivisia. Näissä piireissä ihmiset osaavat asiansa!!