tupakoinnin lopettamisesta
Aion siis lopettaa tupakoinnin jättämällä heti aamulla aamusavut väliin. Ajankohdan syynä on tuntien väli tupakkaan. Kysymys kuuluu siis miten lopetit tupakoinnin? Kauanko poltit, useinko poltit ja poltitko vahvaakin ennen lopettamista?
Itse olen polttanut noin 15 vuotta, nyt menee 40-50 röökiä päivässä ja punaista sätkätupakkia poltan.
Kommentit (22)
Champixilla lopetin, ei ollut ilman lääkkeitä selkärankaa lopettaa, yritin kyllä. Poltin 20v ja sen 1.5 askia päivä ja viime vuodet punaista L&M.. Champix toimi minulla todella hyvin, mutta ystävälläni ei ollenkaan joten ei sekään ole apu jokaiselle.
Mä lopetan myös tupakoinnin parin viikon päästä. Samalla tyylillä teen nyt. ELi se savuton päivä alkaa heti aamusta. Ja en aio käyttää mitään korviketta.
poltin 12 vuotta,kultaista/ruskeeta bonusta.lopetin illalla seittemän aikoihin niin kerkes pahimmat tuskat alkamaan yötä vasten,jolloin ne ei siis haitannut koska nukuin.poltin noin puolen tunnin välein paitsi kun ryyppäsin niin poltin ketjussa jolloin meni se toppa illassa.
Aloitin 17 vuotiaana. Poltin 6 vuotta. Lopetin, kun sain tietää olevani raskaana. Ainiin. Poltin 10-15 tupakkaa päivässä. Ap, poltat aika paljon päivän aikana.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:30"]
Champixilla lopetin, ei ollut ilman lääkkeitä selkärankaa lopettaa, yritin kyllä. Poltin 20v ja sen 1.5 askia päivä ja viime vuodet punaista L&M.. Champix toimi minulla todella hyvin, mutta ystävälläni ei ollenkaan joten ei sekään ole apu jokaiselle.
[/quote]
Miten se Champix sulla toimi, siis kerro, miten se vaikutti? Haluan kanssa lopettaa, mutten tiedä, miten pystyisin.
Luin Allen Carrin Stumppaa tähän kirjan tutun lääkärin suosittelemana. Tupakointia oli takana 28 vuotta, luettuani kirjan en ole tupakoinut nyt reilu 4 kuukauteen. Kirjan avulla pääsin eroon tupakasta käyttämättä mitään nikotiinikorvaustuotteita, kuten kirjassa ohjeistetaankin.
Mulla meni töissä aski ja toinen töiden jälkeen. Aamusavut vedin ja ennen nukkumaanmenoa. Aamulla, kun teki mieli toista, niin pitkitin sen välin kaksinkertaiseksi. Näin eteenpäin mennen ne välit piteni ja piteni. Kyllä siinä hikoilla ja kärsiä sai, mutta se kannatti. Jossain välissä huomasin, että ei tee enää mieli polttaa niitä paria kolmea tupakkia.
5 jatkaa; ei mullakaan ollut mitään korvaustuotteita.koitin aiemmin kaks kertaa lopettaa tupakoinnin,mutta oikeesti siihen lopettamiseen pitää olla valmis ja halua lopettaa se.itelleni se tahto tuli kesken tv:n mainostauon.nyt kolmatta vuotta polttamatta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:33"]
Miten se Champix sulla toimi, siis kerro, miten se vaikutti? Haluan kanssa lopettaa, mutten tiedä, miten pystyisin.
[/quote]
No suurinpiirtein viikko lääkkeen aloittamisesta alkaa tupakka maistumaan aika hirveälle eli vähän samalle kun krapulassa tai kun olisi polttanut monta putkeen. No en siihen vielä lopettanut, mutta polttaminen väheni ja vetelin muutaman tupakan päivässä ja sitten 11 päivän aamuna en vaan mennyt enää tupakalle. Mitään sellasia nikkis vieroitusoireita ei tullut kun "luomuna".
Eli sillä ei ole tarkoituskaan lopettaa samana päivänä kun aloitetaan lääke vaan aikaisintaan viikon päästä. Mulle ainoat haitat oli vähän oksettava olo lääkkeen ottamisen jälkeen, mutta sekin meni aika nopeasti ohi kun elimistö tottuu niihin. Toisilla kai rankempiakin oireita mitä olen netistä lukenut.
Hyviä kokemuksia teillä. Tässä alkaa toivo hieman herätä että voin onnistuakin :) jos ei ota onnistuakseen niin sitten nikotiinivalmisteilla uusi yritys. Mitä teitte kun himo kävi ylivoimaiseksi???
Ap
Ulkoilu vaikuttaa hyvältä, mutta silloin on tullut poltettua tavallista enemmän. Ehkä lopettaessa kuitenkin hyvä kun ei ole tupakkaa mukanakaan
Ap
ajattele mitä kakkaa ne laittaa sinne, tupakan osuus on noin 17% ja muu on paperia, paperi keitetään massaksi sinne laitetaan flavour liquor keinotekoista aromia keinotekoinen savun tupakan ja mintun tai mitä sinne laitetaan, paperi kuivatetaan isoihin lastuihin ja rouhitaan rehuksi pienen määrän tupakkaa kanssa, myös
noin 500 kemikaalia,nillä osalla on makua parantava vaikutus ja osalla RIIPPUVUUTTA voimistava vaikutus, että nikotiini imeytyisi vereen nopeammin,
ne kasvattaa ennen vanhaan käytetyn aromitupakan sijasta nopeammin kasvavaa ja tuplasti isompaa villitupakkaa, maun ne korjaa keinotekoisilla aromeilla, ja sitä myös laittavat 17% ja muu paperijätettä,
yhtiöille alkoi laittamaan paperia sinne 50 luvulta, koko ajan lisäten sitä, nykyään yhden askin hinta on 1 sentti,
ne käyttää miljoonia siihen että esimerkiksi askeihin ei saa laittaa kuvia tummuneista keuhkoista, vaan ainoastaan tekstit,
siihen laitetaan aromin parantajana myös jotkin luonnolliset aineet kuten lehmän puhdistettu virtsa, jos googlaa ``urea wikipedia`` englanninkielisessä linkissä http://en.wikipedia.org/wiki/Urea otsikon other uses alla löytyy mihin kaikkeen puhdistettua virtsaa käytetään, vielä shampoossa ymmärrän mutta hengittää sitä! mutta jokainen päättää itse polttaako, ne nikotiinipurukumit vain ylläpitää riippuvuutta nikotiiniin, ne tupakat on nyt voimakkaampia kuin ennen nyt niihin laitetaan nikotiinin imeytymistävä voimistavia kemikaaleja eli lopettaminen on vaikeampaa kuin oli vielä 70 luvulla, itse olen polttanut vuosia ja lopetin, ilman mitään purukumeja, oli vaikeata varsinkin juodessa alkoholia, mutta sen vain täytyy kestää, ja se tupakanhimo tulee voimakkaana mutta jos odotat se lähtee myös nopeasti, noin 15 minuuttia, täytyy vaan päättää että siinä ei ole mitään uutta itselle on kokeiltu ja nyt täytyy lopettaa keuhkojen savustus terveys on tärkeää.
kannattaa muuten jättää jemmaa sitä tupakkaa,tekee vähemmän mieli kun tietää että sitä on.
t,5
16 taitaa olla oikeassa. ... 15 taas vetoaa terveysseikkoihin. Jos se olisi syynä niin olisin jättänyt aloittamatta. Ei pahalla mutta totta
En tiedä onko lopettamisesta mitään hyötyä. Itse lopetin aika tarkalleen vuosi sitten. Ainoat muutokset, joita olen huomannut ovat se, että olin ensimmäistä kertaa about 10 kipeänä alkutalvesta ja kaikki mukavat sauhutteluhetket on jääneet pois. En edes juo kahvia enää aamuisin. Ei vain tunnu mielekkäältä kun ei voi mennä parvekkeelle höyryävän kahvimukin kanssa aamun ekalle röökille.
Rahaa ei ole säästynyt.
Jos olisin tiennyt tämän, en varmaan olisi jaksanut edes lopettaa. Uudelleen en viitsi enää aloittaa. Kannattaa siis miettiä onko se sen arvoista sitten loppuviimeksi. Minulta katosi elämästä yksi nautinto ja ilo.
Vaihdoin 2 vuotta sitten askin päivässä vaaleaa mallua höyryyn. Sen jälkeen ei ole hetkeäkään käynyt mielessä sytyttää savuavaa. Nikotiinit ekan puoli vuotta 18 mg/ml ja sen jälkeen kympin tuntumassa. Jos sähkökampe unohtuu joskus puoleksi päiväksi johonkin niin ei aiheuta mitään paniikkia. Nautin silti nikotiinin vaikutuksesta ja olen jonkunlaisessa koukussa mitä en koe edes tarpeelliseksi yrittää täysin unohtaa. Maksaa ehkä 200-300e vuodessa kaikkineen, eka vuosi 20-40% enemmän sopivia laitteita hakiessa. Haju- ja makuaisti kuten myös hapenottokyky kunnossa.
Vaihdoin 2 vuotta sitten askin päivässä vaaleaa mallua höyryyn. Sen jälkeen ei ole hetkeäkään käynyt mielessä sytyttää savuavaa. Nikotiinit ekan puoli vuotta 18 mg/ml ja sen jälkeen kympin tuntumassa. Jos sähkökampe unohtuu joskus puoleksi päiväksi johonkin niin ei aiheuta mitään paniikkia. Nautin silti nikotiinin vaikutuksesta ja olen jonkunlaisessa koukussa mitä en koe edes tarpeelliseksi yrittää täysin unohtaa. Maksaa ehkä 200-300e vuodessa kaikkineen, eka vuosi 20-40% enemmän sopivia laitteita hakiessa. Haju- ja makuaisti kuten myös hapenottokyky kunnossa.
Aloitin tupakoinnin 13-vuotiaana, ja poltin puolet iästäni, nyt olen 26. Kamala isku syntymäpäivänä, ja uutena vuotena olinkin sitten kypsä lopettamaan. Sorruin viikon sisällä jo polttamaan yksissä juhlissa, ja senkin jälkeen sorruin kerran. Nyt olen ollut kuukauden polttamatta. Tosin olen ollut aika stressittä, työttömänä ja pääasiassa kotosalla, pahimmat röökinhimot mulla koskeekin sosiaalisia tilanteita, työilmapiiriä ja kesää.... Mutta en tahdo tupakoida enää. Jos aikanaan saan lapsia, en halua olla kuin omat vanhempani, ja "näyttää mallia". En halua maksaa syöpäkääryleistä. En halua haista tuhkakupille, ja vanhentaa ihoani. Ollessani työllistettynä, poltin.. 10? päivässä. Juodessa ketjussa. Työttömänä poltin 2-5 päivässä. Pikkuhiljaa vähensin vuoden loppua kohden, ja sitten en vaan enää mennyt röökille. Loppu.
40-50 päivässä???? OMG!