tupakoinnin lopettamisesta
Aion siis lopettaa tupakoinnin jättämällä heti aamulla aamusavut väliin. Ajankohdan syynä on tuntien väli tupakkaan. Kysymys kuuluu siis miten lopetit tupakoinnin? Kauanko poltit, useinko poltit ja poltitko vahvaakin ennen lopettamista?
Itse olen polttanut noin 15 vuotta, nyt menee 40-50 röökiä päivässä ja punaista sätkätupakkia poltan.
Kommentit (22)
Lopetin positiiviseen raskaustestiin poltettuani sitä ennen vihreää Smartia tai muuta mentholröökiä 17 vuotta. Poltin enimmillään pari toppaa päivässä, useimmiten vähän yli askin verran.
Lopettaminen ei ollut vaikeaa kun oli vauva mahassa. Ei ollut yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa. Kun tuli nikkiksiä, annoin niiden tulla ja mennä. Vieläkin, monen savuttoman vuoden jälkeen, tekee joskus hurjasti mieli tupakkaa. Silloin vain totean, että kylläpä nyt tekisi eetvarttia vetää kunnon henkoset - ja annan asian olla. Ei se tapa jos himottaa, mutta se tappaa jos oikeasti menee himojensa perässä.
Olin jo miettinyt lopettamista, mutta viimeinen niitti oli kun tuttu sairastui keuhkosyöpään ja näki vierestä mitä se on. Aika nopeasti onneksi vei hautaan niin ei kärsinyt kamalan kauaa. Joo voi se keuhkosyöpä tulla tupakoimattomallekin tietty..