Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tsemppejä ja vertaistukea laihdutukseen

Vierailija
09.02.2014 |

olen reilu parikymppinen nuori nainen ja omaan perussairauden mikä motivoi vihdoin ja viimein painon pudottamiseen. pituutta löytyy about 160cm ja painoa noin 67kg. 

Elämänmuutos lähti liikkeelle noin viikko sitten salikortin ostamisella ja ruokavalion muutoksella. Tällä hetkellä siis käyn salilla 3-4 x viikossa, sisältäen alkulämmöt 15min ja lihastreeniä. Tämän lisäksi liikun töissä jonkin verran sekä ulkoilen koiran kanssa. 

Ruokavalio on about seuraavanlainen:
Aamupala: puuroa ja maitorahka-marja -smoothieta
Välipala: maitorahkaa sekä marjoja/mehukeittoa
Lounas: noin 150g kanaa/possua sekä samanverran kasviksia
Välipala: maitorahkaa/raejuustoa
Päivällinen: noin 150g kanaa/possua sekä samanverran kasviksia
Iltapala: maitorahkasmoothie/raejuustoa/hedelmiä

Pyrin syömään 2-3 tunnin välein ja kaikki limut, karkit ja muut herkut olen jättänyt kokonaan pois. Lisäksi syön fatburner- sekä nesteenpoistokapseleita. 

Liikkuminen ja ruokavalion noudattaminen on tuntunut yllättävän helpolta mutta ainoa ongelma on henkinen puoli. Jotenkin olen nyt kehittänyt laihtumisesta stressin itselleni ja yllätänkin itseni useita kertoja viikossa miettimästä että "entä jos nyt en laihdu ja apua oonkohan tehnyt jotain väärin ja entä jos en onnistu".

Mielelläni siis kuulisin mielipiteitä niin ruokavaliosta, liikunnasta kuin siitäkin miten pään onnistuu pitämään kasassa? Tavoitteena olisi pudottaa painoa reilu 15kg ja ainoa este minun ja tavoitteeni välissä tuntuu olevan huono luottamus omaan tekemiseen, pystymiseen ja osaamiseen..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä, tartteekin perehtyä tohon! :)

Vierailija
2/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä Kiloklubiin, ilmaista ja paljon hyödyllistä tietoa, lisäksi siellä on helppo seurata syömisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoklubiin pitääkin liittyä, tosi fiksunoloinen sivusto. Kiitos! :) 

Vierailija
4/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö nyt muka ketään muita laihduttelijoita linjoilla?

Vierailija
5/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia saisi syödä enemmän.

Vierailija
6/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää kun laihdutetaan niin ja näin ja kerrotaan mitä muutetaan jne, ja sitten selviääkin että painoa on - wow - tyyliin 65-68 kiloa. Eihän sulla ole MITÄÄN MITÄ LAIHDUTTAA. Satsaa miel treenaamiseen. Syö ihan normaalisti, aina on hyvä jättää pois karkit, ja sitten rupeat treenaamaan kunnolla. Voi tulla tänne valittamaan ja vertaistukea kaipaamaan kun alkaa olla 10-20 kiloa ylipainoa.

Vierailija
7/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuidut?

Lisää vaikka noihin smoothiin pellavansiemenrouhetta 1 rkl

Aamulla voit olla ilman puuroa, jos teet kunnollisen smoothien. Niihin voi laittaa myös vaikka lehtikaalia tai pinaattia.

Reilusti tarviit enemmän vikanneksia, niitä on sulla listalla aivan liian vähän 150g ei ole yhtään mitään.

.

Vierailija
8/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla on kyllä ihan lääkärin kehoitus pudottaa painoa juurikin sairauden takia.  Valitettavasti. 

Ja mä olen siis yleensä laittanut sen 300gr lihaa ja 300gr kasviksia ja jakanut sen satsin siis kahteen ruokailukertaan. Mutta pitääkin tutkailla josko kasvisten määrää sitten nostaisi. 

Mun smoothie on siis lähinnä koostunut vain niistä rahkasta ja marjoista sekä tilkasta mehukeittoa.  Ruokaisampia (salaatit ja pinaatit tms) smoothieita en olekaan kokeillut. 

Vierailija
9/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaan. Lihavat vanhukset elävät pitempään ja ovat terveempiä, kuin hoikat. Lisäksi on tehty tutkimuksia, että pyöryys on terveellistä. Joten heitä pois tuollaiset laihdutushömpötykset ja rakasta itseäsi sellaisena, kuin olet.

Vierailija
10/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:58"]

No siis mulla on kyllä ihan lääkärin kehoitus pudottaa painoa juurikin sairauden takia.  Valitettavasti. 

Ja mä olen siis yleensä laittanut sen 300gr lihaa ja 300gr kasviksia ja jakanut sen satsin siis kahteen ruokailukertaan. Mutta pitääkin tutkailla josko kasvisten määrää sitten nostaisi. 

Mun smoothie on siis lähinnä koostunut vain niistä rahkasta ja marjoista sekä tilkasta mehukeittoa.  Ruokaisampia (salaatit ja pinaatit tms) smoothieita en olekaan kokeillut. 

[/quote]Missä pehmeä rasva ja kuidut? Tuleeko marjoista ja kasviksista vähintään 500g/päivä?

Vierailija
11/12 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja tosiaan vois syödä lisääkin ja siihen tuo pellavarouhe olikin loistava vinkki, pitääkin käydä jossain luontaistuotekaupassa huomenna! :)

Marjoista ja kasviksista uskoisin kyllä tulevan sen 200g päivässä ja ruuan kanssa olevista kasviksista sen 300g päivässä.

Lähinnä siis stressaan että putoaako tälläisellä ruualla + liikunnalla paino..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan