Kaupunki/maa, joka vei sydämesi
ja jonne palaat uudelleen ja uudelleen?
Itselläni se on Berliini. Todella kaunis kaupunki, jossa yhdistyy tavallaan uusi ja vanha. Mukavat ihmiset ja sopivan kokoinen paikka.
Kommentit (97)
Tukholma . Asuinkin siellä pari vuotta. Tukholmaan ei vaan ikinä kyllästy. Ja en siinäkään ajassa nähnyt vielä kaikkea :) en muuttanut mielelläni sieltä pois, ja toivottavasti muutan joskus takaisin. :)
Jerusalem oli minullakin ennen suosikkikaupunki, mutta sitten hokasin että kaikki uskovaiset palvoo sitä ja juutalaisia ilman mitään kritiikkiä, niin sen jälkeen koko kaupunki alkoi ärsyttämään ja mun suosikki on ollut Lontoo.
Asuin joskus muinoin (10 vuotta sitten) Glasgow'ssa vuoden ja sinne jäi pala minua. Skotlanti maana tuntuu vain kovin "omalta", ihmiset ovat ihania ja maisemat upeita, siellä nimenomaan on jotain sellaista omaa tunnelmaansa, josta joku kirjoittikin. Edinburgh on myös tosi kaunis kaupunki, mutta mulle Glasgow oli se koti ja kotoisampi.
Norja on upea, upea maa!
Roomaan huomaan aina aikovani palata, toisin kuin monen muun paikan (esim. Barcelonan) kanssa, tuntuu ettei mikään riitä. Sen kummemmin miettimättä olen huomannut molemmilla kerroilla Roomassa ajattelevani, että "ensi kerralla kun olen täällä". Se on pieni suuri kaupunki, lumoavan kaunis ja mahtavan hyvää ruokaa saa sieltä!
Istanbul, siellä olen viettänyt parhaimmat kaupunkilomat. Hyvää ja edullista turkkilaista ruokaa, historiallisia paikkoja, basaarien loputon tavarataivas, sopivasti eksotiikkaa ja läntistä tunnelmaa sekaisin.
Britannia vei mun sydamen, ja tanne ma sitten paadyinkin. Lontoo on aina upea ja elamaa taynna. Sanontakin kuuluu, etta jos on kyllastynyt Lontooseen, on kyllastynyt elamaan. Mutta Englannista ja Brittein saarelta muutenkin loytyy muutakin kuin Lontoo. Ihania maalaiskylia tweedtakkisine pappoineen ja maalaispubeineen, pikkukaupunkeja suloisine vanhoine rakennuksineen, isompia kaupunkeja joilla kaikilla erilainen historia, musiikkia, kulttuuria, historiaa, nahtavyyksia, erilaisia ihmisia, tama on tallainen kansojen sulatusuuni. Kaikki ei ole taydellista, mutta vuosien jalkeenkin sydameni sykkii talle maalle :)
Vastaisin varmaan myös Skotlanti, vaikka en ole päässyt käymään. Piti nuorena mennä..
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:17"]
Kreikan saari Santorini.
[/quote]
Kun sieltä saisi ne bilettävät huumenuoret pois, ja ne suureen ääneen kaikkea vaativat jenkkiristeilijämatkustajat samalla, niin olisi hyvä paikka :D
Pääsiäissaari :) Aivan ehdoton, hakkaa kaikki muut paikat mennen tullen, eikä joka naapurin Lissu ole siellä käynyt ;D
Nigeria, Gambia ja Norsunluurannikko
eivät kaipaa perusteluja. kokeilkaa itse.
En ole vielä paljoa päässyt matkustelemaan, kateellisena luen muiden listoja täällä. Mutta täytyy sanoa, että Lontoo oli aivan mahtava paikka jossa minäkin tunsin olevani kuin kotonani heti, kun astuin Viktorian asemalta ulos.
Pariisia en kokenut mitenkään kylmäksi, ehkä siksi että matkustin sinne pienellä budjetilla nuorena tyttönä ja vieläpä ihan yksin. Ei ollut mitään oletuksia romanttisesta matkasta, eikä mahdollisuuksia kallisiin ostoksiin. Kunhan kiersin taidemuseoita, istuskelin kahviloissa ja kuvasin. Ihana loma <3
Wien ei iskenyt, eikä Tallinna. Tukholma on ok, mukava pakopaikka lähellä Suomea. Mutta Montenegro oli kyllä upea maa.
Cordoba, Argentiinassa ja Salta samasta maasta. Eikä liene tuollakaan moni käynyt.
Skotlannille ääni täältäkin. Asunut siellä aikanaan kaksi vuotta. Ihana luonto ja hauska skottiaksentti.
Gambia, Kenia, Senegal, Jamaica
Vei sydämen ja toi HIVin
Maista Kambodza
- kaunis maa, kiehtova kulttuuri, paljon historiallista nähtävää, ystävällisen tuntuiset ihmiset, maassa vielä paljon aitoutta
Kaupungeista
Lontoo
- aina riittää uutta näkemistä, hyvät ostosmahdollisuudet, kulkuvälineet, riittää historiaa, kulttuuria, helppo liikkua
Tukholma
- ihana tunnelma, varsinkin kesällä kiva kävellä ympäriinsä, jotenkin ihmisetkin tuntuvat siellä aina niin kivoilta ja ystävällisiltä, kaikki ne pikkukahvilat jne. Ihana ilmapiiri Tukholmassa
Istanbul
- iso, täynnä historiaa, paljon nähtävää, hyvää ruokaa ja kauniit maisemat
Bali. Kaksi viikkoa surffailua, sukeltamista ja snorklausta, aurinkotuolissa lekottelua ja rentoa meininkiä :) Tosi ystävällisiä ihmisiä, rento ilmapiiri, siistiä ja hyvä ruoka.
Yleensä en tykkää lomailla samoissa paikoissa kahta kertaa, sillä maailmassa on niin paljon näkemistä mutta Balille voisin lähteä koska vain uudestaan.