Tässä meidän perheen matkakohteet tältä vuodelta; olemmeko WT perhe?
Vuoden 2014 vaihde vietettiin Thaimaassa eri paikoissa yht. 3vkoa. Talvilomalle varattu matka New Yorkiin lasten kanssa, kesäkuussa miehen kanssa kahdestaan Kreetalle ja syyslomalla koko perheen voimin Dubaihin.
Kommentit (40)
No minusta koko WT:ksi leimaaminen on urpåa. Kertonee enemmän itse kirjoittajasta. Ihmiset nyt ovat jo vuosikymmeniä matkustelleet talvisin lämpimään ja aurinkoon, mitä ihmeellistä siinä on? Kyllä se pitkän kylmän ja pimeän talven kesken on kiva lähteä paikkaan, missä ei tarvitse pukea lapsille uloslähtiessä kolme vaatekertaa, ei tarvitse käydä ruokakaupassa selkävääränä kantaen ruokaa, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, siivota ja herätä aamulla aikaisin jotta ehtii viedä lapset tarhaan ja töihin ajoissa.
Toisaalta, meilläkin perheenä olisi varaa matkustella neljä kertaa vuodessa, jos laittaisimme ihan kaiken ylimääräisen rahan matkoihin. Mutta kun itse haluan laittaa ylimääräistä rahaa säästöönkin pahan päivän varalle, ostella joskus jotakin luksusta, ja etenkin sisustaa. Yksi lomamatka on viikossa-kahdessa ohi, ja se raha palanut "taivaan tuuliin" mutta samalla rahalla saa laadukkaan, vuosia kestävän uuden sohvan, tai uudet nojatuolit, tai uuden keittiön pöydän ja tuolit sekä uuden taulutelevision jne. Joten emme käytä kaikkea rahaamme matkusteluun, vaan vuorotellen kodin laittoon ja matkusteluun sekä säästöihin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:14"]
Vuoden 2014 vaihde vietettiin Thaimaassa eri paikoissa yht. 3vkoa. Talvilomalle varattu matka New Yorkiin lasten kanssa, kesäkuussa miehen kanssa kahdestaan Kreetalle ja syyslomalla koko perheen voimin Dubaihin.
[/quote]
Mulla nousee ihan muita kysymyksiä.
Teillä ei taida olla kotieläintä?
Entä lasten koulu, saavatko noin paljon olla poissa koulusta? Koulujen lomiin nuo reissut ei taida mahtua mitenkään kokonaan?
[/quote]
Ei ole kotieläintä.
Jonkunen päivä on otettu omia lomia koulusta, mutta kyllä matkasuunnitelmat on aina pyritty tekemään niin että mennään pääsääntöisesti lomien aikaan. -ap
Ekologisesti ajatteleva ihminen matkustaa turistirysään, koska siellä ei ole neitseellistä luontoa pilattavaksi. Vielä ekologisempaa totta kai on jäädä kotiin.
Sitten ovat erikseen ne idiootit, joiden pitää lentää ympäri maapalloa ja päästä tallomaan jokainen luonnontilainen kolkka ensimmäisten joukossa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:46"]
Täällä haukutaan paikat joihin itsellä ei ole varaa.
Matkustaminen on ihanaa!!
[/quote]
Vai oisko kuitenkin niin, että älyllisest yksinkertaiset ihmiset, yleensä alempi roskaluokkalaiset matkustavat tälläisiin "aurinkomatkakohteisiin" kohteiisiin.
[/quote]
Vai olisiko kuitenkin niin, että älyllisest kaikkein yksinkertaisimmat luulevat vaikkuttavansa sivistyneiltä haukkuessaan muita, ja vaikutelma onkin ihan päinvastainen.
[/quote]
Juuri näin! Elä ja anna toistenkin elää!
Sitä tietää jo itsekkin silloi, että on aika wt jos pitää perustella kaikinpuolin köyhää turistirantalomaa seinällisellä tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:38"]
Saatko jotain tyydytystä siitä, että tulet tänne kehuskelemaan lomamatkoillasi, ap?
[/quote]
Voipi olla! :) -ap
[/quote]
Olet siis WT. Ihan sama minne matkustat tai et matkusta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:14"]
[/quote]
Nuohan maksaa ihan älyttömästi, ei oo wt-lomailua nähneetkään. Mitä te nyt oikein sekoilette? Wt-perhe matkustaa Tallinnaan, Turkkiin ja Bulgariaan, jos ylipäätään on varaa matkustaa minnekään Tuurin kyläkauppaa kauemmas. Alkaa kyllästyttää toden teolla nää "Onks tää wt:tä" -aloitukset.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:31"]
Sitä tietää jo itsekkin silloi, että on aika wt jos pitää perustella kaikinpuolin köyhää turistirantalomaa seinällisellä tekstiä.
[/quote]
Taitaa ottaa koville, se että toiset matkustavat... Tai että toiset tekevät vaativaa työtä, ja kun ollaan lomalla halutaan vain laittaa ne aivot narikkaan ja rentoutua? Toiset vetää perskännit ja bailaa, toiset lähtevät löhölomalle koko perheen voimin, uivat, nukkuvat, kävelevät ja nauttivat puhtaasta lomasta, jossa ei ole velvollisuuksia ruuanlaittoineen, pyykinpesuineen, työkuvioineen.
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka ovat vain rentoutuneet lomallaan, eivätkä suorittaneet mitään ovat tehokkaampia lomalta palatessaan töissä. ;) En muista tutkimuksen tekijää, mutta uutisissa oli juttua tästä tutkimustuloksessa viime kesänä.
Ajattelit mennä testaamaan millaisia ovat naisvankilat Dubaissa?
Vain wt:llä on sellaiseen mielenkiintoa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:31"]
[/quote]
Taitaa ottaa koville, se että toiset matkustavat... Tai että toiset tekevät vaativaa työtä, ja kun ollaan lomalla halutaan vain laittaa ne aivot narikkaan ja rentoutua? Toiset vetää perskännit ja bailaa, toiset lähtevät löhölomalle koko perheen voimin, uivat, nukkuvat, kävelevät ja nauttivat puhtaasta lomasta, jossa ei ole velvollisuuksia ruuanlaittoineen, pyykinpesuineen, työkuvioineen.
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka ovat vain rentoutuneet lomallaan, eivätkä suorittaneet mitään ovat tehokkaampia lomalta palatessaan töissä. ;) En muista tutkimuksen tekijää, mutta uutisissa oli juttua tästä tutkimustuloksessa viime kesänä.
[/quote]
Mitä oikein luulet itsestäsi, että muut eivät tee vaativaa työtä tai ole matkustaneet? Hyvinkin paljon matkustaneena en vain pidä minään ihmisiä, jotka menevät köyhiin turistirysiin, ei ne kuule ole ainoita paikkoja missä voi olla rannalla.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:37"]Toiset vetää perskännit ja bailaa, toiset lähtevät löhölomalle koko perheen voimin, uivat, nukkuvat, kävelevät ja nauttivat puhtaasta lomasta, jossa ei ole velvollisuuksia ruuanlaittoineen, pyykinpesuineen, työkuvioineen.
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka ovat vain rentoutuneet lomallaan, eivätkä suorittaneet mitään ovat tehokkaampia lomalta palatessaan töissä.
[/quote]
Hahhah :) Elätkö vain työpaikkaasi varten? Menet lomallekin vain siksi, että jaksat taas tahkota rahaa osakkeenomistajille?
Siksi toisekseen, miksi vertaat niitä ihmisiä, jotka "suorittavat" lomalla ja niitä jotka eivät suorita, kun toisaalta taas laitat vastakkain bailaajat/kännääjät ja ne, jotka ui, nukkuu ja kävelee? Miellätkö bailaamisen suorittamiseksi ja velvollisuudeksi?
Ja ennen kuin tulet väittämään, että minä varmaan kuulun niihin bailaajiin, niin enpä taida kuulua. En ole koskaan edes maistanut alkoholia. Kommentoin vain siksi, että olet ennakkoluuloinen itsensäylentäjä, joka ei osaa katsoa asioita muuten kuin omasta näkövinkkelistä. Ts. et todellisuudessa kovinkaan hyvä työntekijä, ellet sitten tee jotain suorittavaa työtä, jossa ei omaa päätä tarvitse käyttää.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:37"]Toiset vetää perskännit ja bailaa, toiset lähtevät löhölomalle koko perheen voimin, uivat, nukkuvat, kävelevät ja nauttivat puhtaasta lomasta, jossa ei ole velvollisuuksia ruuanlaittoineen, pyykinpesuineen, työkuvioineen.
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka ovat vain rentoutuneet lomallaan, eivätkä suorittaneet mitään ovat tehokkaampia lomalta palatessaan töissä.
[/quote]
Hahhah :) Elätkö vain työpaikkaasi varten? Menet lomallekin vain siksi, että jaksat taas tahkota rahaa osakkeenomistajille?
Siksi toisekseen, miksi vertaat niitä ihmisiä, jotka "suorittavat" lomalla ja niitä jotka eivät suorita, kun toisaalta taas laitat vastakkain bailaajat/kännääjät ja ne, jotka ui, nukkuu ja kävelee? Miellätkö bailaamisen suorittamiseksi ja velvollisuudeksi?
Ja ennen kuin tulet väittämään, että minä varmaan kuulun niihin bailaajiin, niin enpä taida kuulua. En ole koskaan edes maistanut alkoholia. Kommentoin vain siksi, että olet ennakkoluuloinen itsensäylentäjä, joka ei osaa katsoa asioita muuten kuin omasta näkövinkkelistä. Ts. et todellisuudessa kovinkaan hyvä työntekijä, ellet sitten tee jotain suorittavaa työtä, jossa ei omaa päätä tarvitse käyttää.
[/quote]
En ole tuo, jonka kirjoitusta kommentoit, mutta kannattaiskohan sunkin edes joskus sitä alkoholia maistaa, sen verran tuntuu pipoa kiristävän :)
Oliko tuo 32 se, joka ajatteli monipuolisesti jokaisesta näkökulmasta ja ilmoitti, ettei pidä minään ketään, joka käy turistikohteessa tai lomailee muutenkin eri tavalla kuin hän itse. Olikos se heti edellinen viesti tai viesti 30? Vaikutti samalta tyypiltä ajatusten ja kirjoitusten puolesta. Ja noiden kahden kirjoituksen ristiriitaa tuskin tarvitsee kenellekään avata
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:05"]
Oliko tuo 32 se, joka ajatteli monipuolisesti jokaisesta näkökulmasta ja ilmoitti, ettei pidä minään ketään, joka käy turistikohteessa tai lomailee muutenkin eri tavalla kuin hän itse. Olikos se heti edellinen viesti tai viesti 30? Vaikutti samalta tyypiltä ajatusten ja kirjoitusten puolesta. Ja noiden kahden kirjoituksen ristiriitaa tuskin tarvitsee kenellekään avata
[/quote]
Ei. Myönnä, että olet wt äläkä selittele.
Ja sitten on meitä,kuten minä, jotka eivät pidä matkustamisesta ollenkaan! Olisi kyllä varaa matkustaa; rahaa on säästössä, mutta en lähde vain sen vuoksi, että saisin "näyttää".
Lasten ollessa koululaisia matkustelimme kyllä jonkin verran, mutta lähinnä Pohjoismaissa; harvoin kauempana.
Nyt aikuisempana nautin eniten kotimaan matkailusta, kylpylälomista ja naapurimaiden maaseutumatkailusta. En kestä jatkuvaa hälinää, isoja hotelleja, kuumuutta en ollenkaan.
Onneksi tunnen monia muitakin kaltaisiani, joten en aivan poikkeava ole?
En tiedä, mihin luokkaan av-mammat teidät määrittelevät. Minä määrittelen teidät melkoisiksi porhoiksi eli siis raharikkaiksi. Kenellä on varaa vuodessa neljään ulkomaanmatkaan, joista kolme kaukomatkaa koko perheen voimin. Olen hankkinut hyvän yliopistokoulutuksen ja tehnyt erittäin pitkään työtä, mutta kertaakaan minulla ei ole ollut varaa tuollaisiin matkoihin. Ehkä se riipuu siitä, että olen sitä sukupolvea, joka opiskeli velalla, ei ole saanut suuria perintöjä, vaan on itse pankkilainalla rahoittanut pienen asuntonsa ja nyt elelee tuskin keskinkertaisella eläkkeellä. Nätisti eläen raha riittää seuraavaan eläkepäivään, mutta tuollaisia matkoja ei kannata edes haaveilla.
No Dubaihin ei ainakaan kukaan moraalintajuinen ihminen matkusta. Ihmisoikeudet siellä ovat niin perseellään, että fiksua ihmistä kuvottaa. Ja aikamoiset läpät on saanut silmillä pitää, jos niistä ei ole mistään lukenut.
Me matkustamme töiden takia niin paljon, että lomat vietämme mökillä tai ihan vain kotimaassa matkustellen.
Käytämme ne rahat, mitä monet perheet laittaa lomiin, esim. kelloihin, merkkivaatteisiin, kodin designiin.
tämä paha?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:39"]
No Dubaihin ei ainakaan kukaan moraalintajuinen ihminen matkusta. Ihmisoikeudet siellä ovat niin perseellään, että fiksua ihmistä kuvottaa. Ja aikamoiset läpät on saanut silmillä pitää, jos niistä ei ole mistään lukenut.
[/quote]
Mites ne vierastyövoiman ihmisoikeudet Suomessa;) Ei taida malka näkyä omassa silmässä?
Olen ollut kerran Kanariansaarilla ja sain siitä paljon irti. Se oli elämäni ensimmäinen rantaloma, joten muutaman päivän allaslekottelukin oli yllättävän rentouttavaa. Lisäksi teimme turistiretken vuoristoon, söimme paikallisia herkkuja ja nautin jopa tästäkin retkestä, vaikka mukana olikin bussillinen ihan samanlaisia pulliaisia kuin minäkin. Vieläkin muistan ne kaktukset ja karut vuoristomaisemat sumuineen. Kyllä se oli eksoottista vähän matkustaneelle. Toisen retken teimme La Palmasiin (?), jossa tutustuin kirkkoihin ja mahtavaan museoon kaikkine luurankoineen Yksi albumi on täynnä näitä kuvia museoista.
Olen tyypillinen turisti, jolle itseisarvo ei ole se, ettei muita suomalaisia näy lähietäisyydellä vaan se, että saan uusia kokemuksia ja rentoutumista. Yksi parhiasta lomista ikinä!
Muut rantalomani olen tehnyt Kreetalle ja Kyprokselle, molemmissa ravasin kirkoissa, museoissa, raunioilla ja paikallisissa kylissä. Kreetalle teimme omatoimimatkoja, Kyproksella teimme yhden turistibussiretken Nikosiaan.
Viime kesänä vietimme kaksi viikkoa Kreetalla lasten kanssa ja tunnustan, että pääpaino oli vain löhöilyssä ensimmäistä kertaa elämässäni. Lapset saivat tutustua Haniaan ja teimme muutaman kävelyretken ylempänä kylässä mutta muuten oli pelkkä lököilyloma. Rentouduttiin kaikki ja oli yksi parhaista lomista ikinä!
Mikä sinä olet arvostelemaan muiden tapoja rentoutua? Kaikki eivät hae lomiltaan uusia elämyksiä ja kokemuksia vaan keinoa rentoutua ja päästä irti arkirutiineista. En minäkään tajunnut näitä lomailijoita ennen kuin olin ihan puhki lapsiperhearjen ja työn yhdistämisestä ja tajusin uimisen, nukkumisen ja muun lököilyn keskellä, että juuri tätä tarvitsin: valmiita aterioita, nukkumista, lämipässä köllöttelyä, lasten kanssa peuhaamista.
Tänä kesänä matkustamme Roomaan, mutta olen jo lapsille luvannut, että uusi rantalomalököily on tiedossa viimeistään ensi vuonna. Mitä pahaa on siinä, että toimii erillä tavalla kuin sinä? Kehitän ja sivistän itseäni työni kautta koko ajan. Käymme lastemme kanssa runsain mitoin kulttuurikohteissa ihan Suomessakin. Jos teen muutaman vuoden välein loman, jossa jätän aivot narikkaan, miksi olen silloin jokin laiska maatuska, jolla ei äly riitä mihinkään suurempaan. Minä rentoudun ja vietän lomaa arjesta. En suunnittele etukäteen mitään enkä odota lomalta isompia juttuja. Jos vastaan tulee kiinnostavaa, teemme ohjelman sen pohjalta, mitä jaksamme, mutta emme jaksa jokaista lomaa suunnitella siltä kannalta, että lapsemme kehittyvät ja me itsekin saamme irti jotain uutta.
Esim. Pariisin matkalla en ole ensimmäistä kertaa vaan haluan nimenomaan näyttää lapsillekin mielestäni aivan upeaa kaupunkia perusnähtävyyksineen. Käymme klassisesti Louvressa ja Versailles'ssa, koska lapseni eivät ole niitä nähneet ja koska itse saan niistä irti takuulla edelleen jotain. En välitä, vaikka jonkun mielestä nämä peruspaikat ovat so last season, kertoo enemmän ihmisestä itsestään se, ettei saa irti näistä mitään ja että lomalla pitää juosta tukkaputkella paikalliskylissä saamassa uutta eksotiikka, jotta voi kehuskella olleensa ensimmäinen turisti siinä paikassa. Miksi lomalla pitäisi suorittaa?