Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva 6kk nukkuu loistavasti vain mun vieressä?

Vierailija
08.02.2014 |

Selityksiä? :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin me tehtiin esikoisen (nyt 7v ) kanssa. Kuopus (4v) nukkui vieressä koko vauva-ajan ja edelleen tulee joka yö jossain vaiheessa viereen.

Mulla on hirveä morkkis edelleen siitä, että oltiin niin "kylmiä" esikoista kohtaan.

Itselläni vaan oli silloin hirveät uniongelmat ja äitiyden alku tuntui vaikealta, niin koin sen silloin parhaaksi ratkaisuksi. Mielestäni esikoinen on kärsinyt koska ei ole saanut yhtä paljon läheisyyttä.

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 23:56"]

Minunkin vauva on alusta asti nukkunut vierelläni. Mielestäni hänellä on vauvana siihen täysi oikeus. Eikä ole ollut univaikeuksia.

[/quote]

Vierailija
22/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin vahingossa väärän tekstin. Pahoittelut. Tarkotiin siis että esikoinen nukkui omassa huoneessa alusta asti..

t: 21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 00:03"]

Meillä lapsi laitettiin heti kotiin saavuttuamme pinnikseen omaan huoneeseen. En halunnut totuttaa lasta nukkumaan vieressä. Meillä tämä ratkaisu toimi. Lapsi nukkuu omassa huoneessaan, mutta saa paljon rakkautta päivittäin :)

[/quote]

samoin! Lisäksi vauva saa itse vaihtaa vaippansa, kokata safkansa ja päättä mm. nimensä. Kannustan häntä itsenäisyyteen, en halua mitään riippakiviä nilkkaani! Tämä toimi meillä. :)

[/quote]

No sä voit vetää herneet nekkuun ihan vapaasti. Perhepeti ei ole kaikille se juttu.

Vierailija
24/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva laitettiin heti omaan sänkyyn nukkumaan. Nukkuu hyvin ja on oikein tyytyväinen tyttö.

Haluttiin välttää se, että vauva myöhemmin nukahtaisi vain meidän viereen. Myös mun uni kärsisi siitä, että pieni tuhisee ja ynisee korvan vieressä.

Näin meillä ja sillä hyvä. En ymmärrä niitä, jotka katsovat oikeudekseen arvostella muiden valintoja. Jokainen äiti ja isä tekee niin kuin parhaaksi näkee, siihen ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista.

Vierailija
25/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 11:15"]

Miten teillä miehet suhtautuu perhepetiin?

[/quote]

No viimeksi tuo eilen illalla sanoi lapselle (5v.) että mene sinne äidin ja isän sänkyyn nukkumaan kun oli ensin hetken lohdutellut pahaan uneen herännyttä lasta. Mä siis olin jo sängyssä, mies vielä olkkarissa katsoi telkkaria. Lapset nukkuneet meidän keskellä vauvoina ja nykyään tulevat jos on tarve. Poika kömpi viereen ja kiersi käden mun kaulan ympäri. Kertoi nähneensä pahaa unta ja hetken siliteltyäni nukahti siihen meidän keskelle. 

Meillä ei perhepeti ole koskaan ollut miehelle ongelma, vaihtaa kyllä sänkyä jos sänkyyn tulee liikaa porukkaa. Kyllä tuo mieskin älysi, että helpommalla päästään kun lapsi nukkuu yöllä hyvin. Jos ei nuku niin ei siinä nuku vanhemmatkaan.

Vierailija
26/28 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset vauvanakaan ole nukkuneet vieressä, mutta ihan lähellä kuitenkin omassa sängyssään.  Aluksi, kun pinnasänky tuntui niin kovin isolta, oli kantokoppa siellä sängyssä.  Toki makoiltiin  vierekkäin isolla sängyllä muulloin. En osannut ollenkaan imettää makuullani, vain istuen!

Isompana ovat saaneet tulla yöllä viereen, jos ovat halunneet. Toinen tulikin melko usein n. 1-3v., mutta toinen ei osannut nukkua meidän vieressä ollenkaan. Joskus sairaana otettiin meidän väliin, niin hetken pyörittyään siinä  pyysi omaan sänkyyn.

Lapset ovat erilaisia, kuten me vanhemmatkin, joten annetaan toisten toimia, kuten heille parhaiten sopii.

Vierailija
27/28 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 00:03"]

Meillä lapsi laitettiin heti kotiin saavuttuamme pinnikseen omaan huoneeseen. En halunnut totuttaa lasta nukkumaan vieressä. Meillä tämä ratkaisu toimi. Lapsi nukkuu omassa huoneessaan, mutta saa paljon rakkautta päivittäin :)

[/quote]

tällainen toiminta olisi aikoinaan aiheuttanut alkuihmislapsen kuoleman, ei ole nykyihmislapsellekaan luonnollinen metodi nukuttaa.

[/quote]

Voi tsiisus taas näitä... :-D Jos sinä haluat lastesi nukkuvan vieressäsi (=päälläsi, potkivan päähän, mahaan, mihin tahansa kun kääntyilevät unissaan), se on ihan ok. Kaikille tämä ei ole kuitenkaan mikään haavemalli, sillä sen äidinkin tulee saada unta.

Meillä vauvat ovat nukkuneet suurimman osan elämästään omissa sängyissään, saavathan he jo synnärilläkin OMAN SÄNGYN. Kas kun eivät kuole jo sinne. Alkuihmislapsi lienee sitten kehittynyt evoluution tuloksena pärjäämään omassa sängyssään...

Moniko teistä henkeen ja vereen perhepedin puolesta puhuva nukkuu muuten vauvan kanssa vaunuissa? Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, kun siitä ei koskaan puhuta.

[/quote]

Ei meillä vauva ollut synnärillä "omassa sängyssä" kuin sen aikaa kun äiti oli leikkaussalissa ja mies ei ihan koko aikaa pitänyt sylissä. Viereen kannustettiin nukkumaan sairaalassakin. Ei kai kukaan nyt halua lasta siinä akvaariossa pitää ellei ole pakko.

Vierailija
28/28 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kannustettiin synnärillä ottamaan vauva viereen. Meidän tyttönen vihasi sitä akvaariokärryä. Nyt on ikää 6kk ja edelleen nukutaan vierekkäin. Minä olen jo useamman kuukauden nukkunut kokonaisia öitä, sillä typy pääsee yöllä itse syömään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi