Aspergerit eivät kuulu lastentarhanopettajiksi
taikka lastenohjaajiksi muutenkaan. Tuli mieleen kun tuossa yhdessä ketjussa eräs asperger sanoi olevansa hyvä lasten kanssa ja työskentelevänsä lastentarhassa.
HALOO, tekstistä paistoi läpi, ettei hän kuulu laisinkaan päiväkotiin vastaamaan lasten kasvatuksesta.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 13:33"]
SAATANAN HUORA TUNGE VÄNKYTTÄMISESI JOSTAKIN VASTUUSTA HANURIIN TAI HAKKEROIN SUN IP-OSOITTEEN JA SOITAN KYTÄT SUN OVELLE.
[/quote]
Soitat poliisit ovelle mistä hyvästä? Mitä rikollista tässä on tapahtunut? Luulen, että ne poliiist saattaisi haluta ennenmminkin sinun kanssa vaihtaa pari sanaa tuosta tappouhkausten jakelemisesta.
[/quote]
siitä loukkaannuin kun leimasit kaikki aspergerit kehitysvammaisiksi pelkän diagnoosin perusteella ja vertasit vaikeasti autistisiin ja downeihin mitkä on aspergerista vähintään yhtä kaukana kuin taviksetkin!!!
aspergeria ei pidä verrata vaikeavammaisiin vaan normaaleihin ja normaalin lisäksi niihin joilla on esim ADHD tai Dysfasia, lukihäiriö, hahmotushäiriö tai vaikkapa Touretten syndrooma.
miksi ette noihin vertaa aspergereja ikinä vaan aina niihin vaikeavammaisiin? esim autisteihin, downeihin tai cp-vammasiin?
SAATANAN HUORA TUNGE VÄNKYTTÄMISESI JOSTAKIN VASTUUSTA HANURIIN TAI HAKKEROIN SUN IP-OSOITTEEN JA SOITAN KYTÄT SUN OVELLE.
[/quote]
Soitat poliisit ovelle mistä hyvästä? Mitä rikollista tässä on tapahtunut? Luulen, että ne poliiist saattaisi haluta ennenmminkin sinun kanssa vaihtaa pari sanaa tuosta tappouhkausten jakelemisesta.
[/quote]
Olen useasti ihmetellyt, miksi tämä yksi tapaus ei saa ikuisia banneja tälle palstalle. Voisikohan joku kertoa syyn?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 13:58"]
[/quote]
[/quote]
Olen useasti ihmetellyt, miksi tämä yksi tapaus ei saa ikuisia banneja tälle palstalle. Voisikohan joku kertoa syyn?
[/quote]
Olen useasti ihmetellyt, miksi täällä ihmisiä tuomitaan kyvyttömäksi tekemään jotakin asiaa pelkästään diagnoosin nimen vuoksi? Esim Asperger. Minäkin sain Asperger-diagnoosin ollessani 7-vuotias ja silloin vaikutin Aspergerilta, mutta nykyään en ehkä saisi diagnoosia kun en enää vaikuta Asperger-henkilöltä. Aspergerin syndroomaan jos kuuluu lapsena vaikeita ongelmia kehonkielen ymmärtämisessä ja tulkitsemisessa, niin aikuisena vaikeudet ei välttämättä ole enää niin suuria. On myös aspergereja, joilla ei ole vaikeuksia ymmärtää eikä tulkita kehonkieltä tai ilmeitä, mutta on vaikeuksia itse tuottaa ilmeitä, äänensävyjä ja kehonkieltä ja se johtaa siihen, että vaikka henkilö itse ymmärtää ja osaa tulkita muita, niin muut ei osaa tulkita häntä eivätkä ymmärrä häntä. Se voi just johtaa siihen, että jos hoitaa vauvaa tai lasta, niin asperger kun ei osaa tuottaa oikeita ilmeitä, niin vauva on itkuinen ja ärtyisä sellaisen hoidossa ja as-henkilölle voi tulla vauvasta paha mieli, jos hälle paha mieli tulee jo muunkin ikäisistä ihmisistä juuri noista syistä johtuen.
Jos on kyseessä assi, joka osaa tuottaa ilmeitä ja eleitä hyvin, mut ei osaa niitä tulkita, niin hän voi hoitaa vauvaa ja tehdä hoitotoimia jonkun toisen ihmisen ohjauksessa ja läsnäollessa kunhan kykenee ottamaan neuvoja vastaan eikä neuvoista suutu.
mutta assi joka ymmärtää ilmeet ja eleet muttei itse kykene niitä tuottamaan, voi olla riski vauvan turvallisuudentunteelle. vauvalla on oltava turvallinen olo hoidettaessa ja turvalliseen oloon sisältyy myös se, että hoitajan ilmeistö ja eleistö on normaalia, ellei ole, vauva voi tulkita hoitajan hyvääkin tarkoittavat hoitotoimet uhkaaviksi ja saattaa puolustautua ja protestoida huutamalla tai puremalla.
Se riippuu siis siitä, miten as ilmenee kenelläkin. ensiksi mainittu, joka on normaaliälyinen ja normaali työelämässä ja normaali kouluissa yms pärjäävät mut jolle pitää huomauttaa asioista ja ohjata toimimaan oikein koska ei ymmärrä ilmeitä, niin sellainen voi hoitaa OHJATUSTI vauvaa.
mutta toiseksi mainittu, joka ymmärtää ilmeet ja eleet ja jolla on as äärimmäisen lievää mutta suurempana ongelmana on esim mielenterveyden tai kehityksen pulmat tai aggressiivisuus, niin sellainen on viisainta pitää erossa vauvoista. jos sukuun syntyy vauva niin valvottuna saa sylissä pitää tai vaunuissa työntää mut kaiken muun hoitaa joku muu.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:16"]
Jos on kyseessä assi, joka osaa tuottaa ilmeitä ja eleitä hyvin, mut ei osaa niitä tulkita, niin hän voi hoitaa vauvaa ja tehdä hoitotoimia jonkun toisen ihmisen ohjauksessa ja läsnäollessa kunhan kykenee ottamaan neuvoja vastaan eikä neuvoista suutu.
mutta assi joka ymmärtää ilmeet ja eleet muttei itse kykene niitä tuottamaan, voi olla riski vauvan turvallisuudentunteelle. vauvalla on oltava turvallinen olo hoidettaessa ja turvalliseen oloon sisältyy myös se, että hoitajan ilmeistö ja eleistö on normaalia, ellei ole, vauva voi tulkita hoitajan hyvääkin tarkoittavat hoitotoimet uhkaaviksi ja saattaa puolustautua ja protestoida huutamalla tai puremalla.
Se riippuu siis siitä, miten as ilmenee kenelläkin. ensiksi mainittu, joka on normaaliälyinen ja normaali työelämässä ja normaali kouluissa yms pärjäävät mut jolle pitää huomauttaa asioista ja ohjata toimimaan oikein koska ei ymmärrä ilmeitä, niin sellainen voi hoitaa OHJATUSTI vauvaa.
mutta toiseksi mainittu, joka ymmärtää ilmeet ja eleet ja jolla on as äärimmäisen lievää mutta suurempana ongelmana on esim mielenterveyden tai kehityksen pulmat tai aggressiivisuus, niin sellainen on viisainta pitää erossa vauvoista. jos sukuun syntyy vauva niin valvottuna saa sylissä pitää tai vaunuissa työntää mut kaiken muun hoitaa joku muu.
[/quote]
täyttä PASKAA!
As ei ilmene noin mustavalkoisesti eikä yksiselitteisesti.
Eiköhän se riipu siitä, että minkä IKÄINEN asperger-henkilö on päiväkodissa töissä?
eri ikäiset assit on erilaisia.
jos päivähoitoikäisten lasten 20-30v ikäiset vanhemmat eivät halua että 20-30v ikäinen assi hoitaa heidän lastaan niin se lienee hyvinkin normaalia, koska as yleensäkään ei saavuta ikätoveriensa luottamusta.
mutta jos 20-30v ikäiset neitoset ottavat kantaa voiko 40-60-vuotias vanhempi as-nainen hoitaa lapsia, niin suosittelen varomaan mitä kommentoitte. Nimittäin as-henkilö ei ole mikään hassu höpsö puppettivompatti tai ikuinen lapsi, jota voi kohdella kuka tahansa kuin lasta tai lemmikkieläintä.
40-60v ikäinen as-henkilö voi vetää 20-30v ikäiset räkänokat vaikka oikeuteen kunnianloukkauksesta.
ja mistä tiedätte lastenne hoitotätien diagnooseja? voi hyvinkin olla joku 60-vuotias asperger-täti hoitotätinä lapsillenne ja hänellä voi olla äärimmäisen lievä asperger ja kyky tulla nimenomaan lasten kanssa toimeen. Asperger kun ei mitenkään näy päällepäin.
Lisäksi as-diagnoosi ei ole aina oikea diagnoosi. lääkärikin voi antaa erehdyksessä aivan väärän diagnoosin vaikka henkilöllä itse asiassa ei olekaan asperger vaan oikea diagnoosi olisikin semanttis-pragmaattinen dysfasia, skitsofrenia, vaikea ADHD tai lievä kehitysvamma.
Itse en kykenisi työkseni hoitamaan lapsia, mutta joku muu voi pystyäkin. tiedätkö kaikkien lastesi hoitotätien diagnoosit? jos et niin älä tule valittamaan tänne.
Mun isoveli on saannut lapsena asperger-diagnoosin, eikä varmasti ollut pienenä sieltä helpoimmasta päästä. Mun vanhemmat on kuitenkin ahkerasti jaksaneet opettaa ja auttaa veikkaa, ja niinpä sen oireet on helpottaneet todella paljon. Veli opiskeli lääkäriksi ja erikoistui psykiatriaan. Nykyisin se on ison sairaalan ylilääkäri. Aspergeristä mun veljelle ei ole tainnut jäädä muuta kuin huomattavan korkea älykkyys ja valtava kiinnostus luonnontieteisiin ja psykiatriaan. Veli opiskeli esim. lääkäriksi vähän yli kolmessa vuodessa, erikoistumisopinnotkin sujui huomattavasti tavallista nopeammin. :)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 13:49"]
Mulle on lätkästy joskus pentuna as-diagnoosi ja voi vittu jos sen takia minua kohdellaan PELKÄN DIAGNOOSIN takia kuin jotakin vitun vajakkia tai muuta holhokkia!!!!!
[/quote]
Veikkaan, ettei pelkän diagnoosin takia kohdella eri lailla. Ties millä lailla käyttäydyt IRL kun täälläkin näitä tappouhkauksia jakelet.
[/quote]
minua ei kohdella noin missään muualla kuin täällä ja sen takia suutun täällä kun noin kohdellaan. muualla en suutu noin pahasti koska muualla en saa tuollaista kohtelua. käykää vaikka sivuilla www.aspalsta.net olen siellä nimellä Evita enkä minä siellä aggressiiviselta vaikuta. se johtuu siellä siitä, kun siellä ei diagnoosin takia tuomita.
minua ei raivostuta se jos kohdellaan mielenterveysongelman takia toisin kuin muita. se on ihan ok. mutta jos jotakin muutakin kuin minua aspergerin takia kohdellaan eri tavoin niin suutun myös sen toisen puolesta, en pelkästään itteni.