Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla lähipiirissä ihmistä joka rakastaa omaa ääntään?

Vierailija
29.10.2020 |

Minulla on, sisko! Se on ihan sama mikä porukka kokoontuu, hän puhuu KOKO ajan ja myös tunkeutuu puhumaan muiden keskustelujen päälle.

Itseäni ärsyttää tällaiset ihmiset ja en ymmärrä muutenkaan mitä järkeä on "keskustella" ihmisen kanssa joka ei kuuntele toista ainakaan aktiivisesti vaan odottaa omaa suunvuoroaan.

Olen tästä sanonut mutta vastauksena tuli naamam rypistelyä ja ihmettelyä: hän ei siis ollenkaan tiedosta tekevänsä niin.

Seurauksena tästä karttelen hänen seuraansa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Pidän kontaktit minimissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo. Saattaa kysyä asiakkaalta jonkin kysymyksen ja vastata siihen itse. Ja sitten puhuu tunnin putkeen. Tietää ja osaa myös kaiken paremmin kuin muut (puhuu esimerkiksi eri kieltä äidinkielenään kuin minä, siitä huolimatta tulee usein kertomaan, miten asioita ilmaistaan äidinkielelläni, vaikka ei sitä osaa paria sanaa enempää). 

Vierailija
4/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä puhun töissä paljon, siis aloitan puhumaan työkaverin kanssa.

Yleensä pieniä huomiota tai hauskoja asioita. Puhumme paljon työksemme, mutta välillä kiva puhua muuta jos aikaa on.

Muuten en sitten paljon puhukaan, tai tsättäile kenenkään kanssa missään sosiaalisessa mediassa. Istun taukohuoneessakin hiljaa.

Vierailija
5/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkitievät aina yleistää jos joku tekee kerran jotain. Ko asia yleistetään.

Yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset oletukset. :D

Vierailija
6/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri. Puhuu tauotta ja yleensä vielä omista asioistaan. Puhe alkaa tulvia kun tulee vastaan rapussa tai roskiksilla, riippumatta siitä osoittaako toinen edes jutteluhaluja. Entinen työkaveri oli samanlainen, onneksi en joutunut paljoa hänen kanssaan tekemisiin.

Järkyttävä ihmistyyppi.

Vierailija
7/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Lähes kaikki kollegani rakastavat omaa ääntään.

Vierailija
8/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri. Puhuu tauotta ja yleensä vielä omista asioistaan. Puhe alkaa tulvia kun tulee vastaan rapussa tai roskiksilla, riippumatta siitä osoittaako toinen edes jutteluhaluja. Entinen työkaveri oli samanlainen, onneksi en joutunut paljoa hänen kanssaan tekemisiin.

Järkyttävä ihmistyyppi.

Järkyttävä ihmistyyppi on sellainen negatiivinen, joka on aina haukkumassa muita jos he eivät ole samanlaisia kui HÄN ITSE on.

Todella itsekeskeistä.

Vierailija
9/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä ihmistyyppi.

En jaksaisi livenä kuunnella tuollaista narinaa sekuntiakaan.

Vierailija
10/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini. Puhuu tauotta omista asioistaan, sellaisista jotka eivät kiinnosta ketään. Jos joku muu yrittää välillä sanoa jotain, alkaa kylmästi puhua päälle. Jos joku kertoo olleensa illalla pahassa peltikolarissa, tämä tyyppi keskeyttää ja alkaa puhua omasta, 40 vuoden takaisesta peltikolarikokemuksestaan.

On kyllä aivan oppikirjanarsisti monella muullakin tapaa.

Vierailija
11/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli sellainen ystävä joskus. Yks syy sille, että oli.

Vierailija
12/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä puhun töissä paljon, siis aloitan puhumaan työkaverin kanssa.

Yleensä pieniä huomiota tai hauskoja asioita. Puhumme paljon työksemme, mutta välillä kiva puhua muuta jos aikaa on.

Muuten en sitten paljon puhukaan, tai tsättäile kenenkään kanssa missään sosiaalisessa mediassa. Istun taukohuoneessakin hiljaa.

Puhuminen on todellakin kivaa niin kauan kuin siihen juurikin sisältyy aito vuorovaikutus!

Ap

Vierailija
13/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkitievät aina yleistää jos joku tekee kerran jotain. Ko asia yleistetään.

Yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset oletukset. :D

Ööh, en tajunnut tästä mitään? Kelle tämä oli tarkoitettu ja mitä yrität sanoa?

Ap

Vierailija
14/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä ihmistyyppi.

Otan osaa. Eihän tollaisia varten voi kuin häipyä paikalta tylysti jos ei muuten tajua? Omat energiat siinä menee kyllä nopeaan.

Ap

Vierailija
15/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oma mieheni.

Vierailija
16/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, oma mieheni.

Mikä estää lähtemästä?

Vierailija
17/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eräs tuttava, jota yritän vältellä. Viimeksi kohtasimme kaupassa, pakkasin ostoksiani kassalla joten en mieluusti olisi siinä alkanut juttelemaan ja kassoilla muutenkin on kehotukset turvaväleistä. Tuttava alkoi saman tien paasaamaan jostain työasioistaan ja vierailustaan setänsä luona. Hymähtelin vain kun yritin saada ne ostokset nopeasti kasseihin. Hän etsii uhreja jotka edes hetken joutuisivat kuuntelemaan sitä monologia omista asioista.

Vierailija
18/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini. Puhuu tauotta omista asioistaan, sellaisista jotka eivät kiinnosta ketään. Jos joku muu yrittää välillä sanoa jotain, alkaa kylmästi puhua päälle. Jos joku kertoo olleensa illalla pahassa peltikolarissa, tämä tyyppi keskeyttää ja alkaa puhua omasta, 40 vuoden takaisesta peltikolarikokemuksestaan.

On kyllä aivan oppikirjanarsisti monella muullakin tapaa.

Niin siskoni, kuin työkaverisi tapauksessa sitä ajattelee ettei kotona ole ketään joka kuuntelisi. Tsemppiä myös sinulle 😬

Ap

Vierailija
19/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tällaista tuttavaa. Molemmat voivat puhua pari tuntia ihan tauotta, omista asioistaan tietysti. Välttelen molempia kuin ruttoa, mutta aina ei onnistu. Kerran törmäsin toiseen heistä kaupassa ja ihan vain kohteliaisuudesta kysyin ”mitä kuuluu?” Se oli virhe! Tyyppi papatti kuulumisiaan 20 minuuttia, siis jatkuva puhetulva, johon en saanut sanottua mitään väliin. Kertoi mm jalkasienestään ja korvavaikkunsa väristä. Siis puolitutulle ihmiselle!

Vierailija
20/24 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi tällaista tuttavaa. Molemmat voivat puhua pari tuntia ihan tauotta, omista asioistaan tietysti. Välttelen molempia kuin ruttoa, mutta aina ei onnistu. Kerran törmäsin toiseen heistä kaupassa ja ihan vain kohteliaisuudesta kysyin ”mitä kuuluu?” Se oli virhe! Tyyppi papatti kuulumisiaan 20 minuuttia, siis jatkuva puhetulva, johon en saanut sanottua mitään väliin. Kertoi mm jalkasienestään ja korvavaikkunsa väristä. Siis puolitutulle ihmiselle!

Pidätyskyvyttömyyttä voi esiintyä molemmissa päissä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi